יומו הראשון של שבוע המסחר בארה"ב נחתם (ב') בעליות שערים קלות. זאת על רקע נעילה חיובית בבורסות אירופה ולאחר שהדאו ג'ונס וה-S&P 500 סגרו 4 שבועות רצופים של עליות, עם תשואות של 0.3% ו-0.1% בהתאמה.

מבחינת עונת הדוחות, אין דיווחים של חברות משמעותיות היום. בזירת המאקרו פורסמו היום ב-17:00 נתוני ההזמנות ממפעלים לחודש ספטמבר שעלו ב-1.7%, מתחת לצפי האנליסטים בשוק שעמד על עלייה של 1.9%.

אבל נתון המאקרו שירכז יותר תשומת לב, הוא דוח התעסוקה החודשי לאוקטובר שיפורסם ביום שישי וישפוך אור על מצבו של שוק העבודה - בהקשר של מדיניות ההקלה המוניטרית של הפדרל ריזרב. כזכור, יו"ר הפד' בן ברננקי אמר בישיבה האחרונה של הבנק המרכזי, כי עד שלא תירשם התאוששות משמעותית בשוק העבודה, הבנק לא יצמצם ובטח לא יפסיק את רכישות האג"ח בהיקף של 85 מיליארד דולר מדי חודש.

השוק אמנם מגיב בחיוב לנתוני מאקרו טובים, אבל מצד שני אם יהיה רצף של נתונים טובים אז קובעי המדיניות כן ישקלו שינוי במדיניות המקלה, ולזאת ייתכן שהשוק יגיב יותר בחריפות. כלכלנים ופקידי ממשל בכירים ציינו בסוף השבוע כי בסופו של דבר הפד' יצטרך "ליישר קו" עם ציפיות השוק בעניין הפחתת רכישות האג"ח.

"הדיבורים על צמצום רכישות האג"ח הם ה'קריפטונייט' של השוק", אמר ג'ים רייד מדויטשה בנק. "ויש סיכוי שהשוק יספוג את זה מכל הכיוונים השבוע", לדבריו.

בכירי הפדרל ריזרב צפויים לדבר היום על המדיניות ובינהם ג'יימס בולארד, נשיא הפד' בסנט לואיס, שהתראיין ל-CNBC ואמר ש"נרשמה התקדמות משמעותית בשוק העבודה, אך אנחנו עדיין מוכנים להיות סבלניים לגבי הפחתת הרכישות"; גם ג'רום פאוול, יו"ר שלוחת הפד' בסן-פרנסיסקו, ואריק רוזנגרן, נשיא הפד' בבוסטון - יישאו דברים.

חברת Kellogg דיווחה לפני פתיחת המסחר, כמו גם חברת Sysco Corp . ברקשייר האת'וואי של וורן באפט דיווחה בסוף השבוע על תוצאות הרבעון השלישי ורשמה זינוק של 29% ברווחים. HSBC דיווחה היום בלונדון על זינוק של 30% ברווח הרבעוני.

חברת בלקברי הודיעה היום כי חברת ההחזקות פיירפקס, בעלת המניות הגדולה ביותר של יצרנית הסמארטפונים הקנדית, ביטלה את התוכנית לרכוש אותה באופן מלא ולהפוך אותה לחברה פרטית. במקום זאת, פיירפקס תעניק לה השקעה בהיקף של מיליארד דולר באמצעות אג"ח. במקביל החברה הודיעה כי המנכ"ל ת'ורסטן היינס יעזוב את תפקידו.

הרשת החברתית טוויטר, שעורכת בימים אלה רוד-שואו לקראת הנפקתה, הודיעה היום לרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC) כי היא מעלה את מחיר ההנפקה שלה לטווח שבין -23-25 דולר. טווח המחירים הקודם עמד על 17-20 דולר למניה. ההנפקה צפויה להיערך ביום רביעי וביום חמישי החברה תחל להיסחר בוול סטריט.