גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

השיחה: חגיגה טלוויזיונית ב-3 שפות

מי התייצב לפרגן לערוץ החדשות הבינלאומי i24news? ■ איך נחנכה הטיסה הראשונה של אל-על לונציה? ■ ואיך אירח בנק מזרחי-טפחות את לקוחות החטיבה העסקית?

ערוץ החדשות הבינלאומי i24news אמנם החל את שידוריו כבר ביולי האחרון, אבל רק אמש (ג') נערכה קבלת-פנים חגיגית לרגל תחילת השידורים בישראל. מדובר בערוץ חדשות המשדר ב-3 שפות: אנגלית, צרפתית וערבית, ב-3 אפיקים נפרדים, לכ-800 מיליון בתי-אב ברחבי העולם. הלוקיישן שנבחר לארח את החגיגה הוא בניין הערוץ, הממוקם בנמל יפו.

מאות מוזמנים, בהם פוליטיקאים, שגרירים, אנשי עסקים, אנשי רגולציה וצמרת אנשי התקשורת בישראל התייצבו לפרגן. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, העניק ראיון בלעדי לרגל האירוע.


פטריק דרהי, פרנק מלול והרצל עוזר


ענת ומוריאל מטלון

את פני הבאים קיבלו מנכ"ל ומייסד i24news, פרנק מלול, שעלה ארצה בעקבות הג'וב; סלימאן א-שאפעי, מנהל הערוץ בשפה הערבית; עופר פרצמן שמר, מנהל הערוץ בשפה האנגלית; וסטפן קלוו, מנהל הערוץ בשפה הצרפתית. מגישי המהדורות הדריכו סיורים באולפני הערוץ. בין המברכים: שר התשתיות הלאומיות, סילבן שלום, ואיש העסקים פטריק דרהי, מתורמיו המרכזיים של הערוץ, שהביע גאווה על כך ש-25 משפחות עשו עלייה לטובת הקמת הערוץ והיום הן ישראליות לכל דבר. נפגשו בלייב: הרצל עוזר ורעייתו ורד; משה כחלון; ענת ומוריאל מטלון; מאיר שמיר; חיים סלוצקי; ג'ודי שלום-ניר-מוזס; תמי מוזס; הדס מוזס ל יכטנשטיין, שעושה חיל במכירת סדרות לאמריקאים; עמוס שוקן; יונה ויזנטל; אבי וייס; ראשי ynet, אבי בן טל וערן טיפנברון; רינת קליין; משה טרי; אבי בר; אמנון דיק; עמוס שפירא ובת זוגו ליאת נויבירט; משה אדרי; אמיר גילת, ששוחח עם גבי רוזנברג; אבי בניהו ורבים נוספים.

ארדן אוחז בשלט

מנכ"ל קבוצת סלקום, ניר שטרן, אירח השבוע את שר התקשורת, גלעד ארדן, לביקור מקצועי בבית סלקום בנתניה. ארדן הגיע מלווה בפמליה נכבדה שכללה את מנכ"ל משרדו הנכנס, אבי ברגר; שי באב"ד, מנכ"ל הרשות השנייה; הרן לבאות, סמנכ''ל כלכלה; חיים גירון, סמנכ''ל הנדסה ורישוי; ונתי שוברט, סמנכ''ל ספקטרום ותדרים.

ניר שטרן, גלעד ארדן, ביקור בבית סלקום בנתניה / צילום: סיון פרג'
ניר שטרן וגלעד ארדן

במסגרת הביקור הציג מנכ"ל סלקום את שירות הטלוויזיה החדש שבוחנת החברה, שאמור לכלול שירותי עידן פלוס, שידורי VOD, מערכת שיתוף חברתית ופיתוחים נוספים. המערכת, שאמורה להגביר את התחרות בשוק הטלוויזיה, מבטיחה, לדברי החברה, חוויית צפייה רציפה, מתקדמת, ידידותית ועשירה, באמצעות מסכי הטלוויזיה, המחשב, הטאבלט והסמארטפון.

שקדי וטאלו חונכים

אל-על השיקה אתמול בבוקר את טיסת הבכורה שלה לוונציה. בסמוך לזמן עליית הנוסעים למטוס הראשון שיצא לעיר הקסומה, התקיים טקס גזירת סרט במעמד מנכ"ל אל-על, אליעזר שקדי, ושגריר איטליה בישראל, פרנצ'סקו מריה טאלו. נוסעי טיסת הבכורה זכו לתפריט חגיגי בניחוח איטלקי, שכלל סלט קפרזה וטירמיסו. הטיסה השבועית לוונציה תצא מדי יום ג' בבוקר, בנוסף לעשר טיסות שבועיות שמפעילה אל-על לרומא ו-9 טיסות שבועיות למילנו. שקדי הביע תקווה כי הטיסה הישירה ליעד החדש תביא לגידול במספר הנופשים הישראלים בעיר.

פרנצ'סקו מריה טאלו, רליעזר שקדי, טיסת הבכורה של אלעל לוונציה / צילום: סיון פרג'
פרנצ'סקו מריה טאלו ואליעזר שקדי

עפ"י המסורת, כאשר נערכות טיסות בכורה ליעדים חדשים, נערך לאחר הנחיתה ביעד הסופי טקס רטוב במיוחד. וכך, כאשר נחת המטוס בוונציה התיזו כבאיות מקומיות סילוני מים על המטוס, והנוסעים זכו לקבל מתנות מטעם חברת התעופה.

שפירא מגייס

אגודת ידידי מוזיאון בית לוחמי הגטאות קיימה בשבוע שעבר ארוחת ערב חגיגית ומפגש היכרות בהילטון תל-אביב. האירוע נערך בחסות חבר האגודה, איש העסקים ישי זלמנוביץ'. בין אלה שנפגשו באירוע: דני יתום, יוסי אקרמן, שמשון הראל, שרגא בירן, קלוד בריטמן, גיל סמסונוב, הנרי וג'ודי טייק, אהרון מרקוביץ', מנחם הספרי, ראובן רייכסנפלד ועוד. במהלך המפגש התוודעו המשתתפים לעשייה המתרחשת בבית לוחמי הגטאות שבגליל המערבי והביעו את רצונם לתרום ולהירתם לפעילות המוזיאון.

דני יתום, ענת ליבנה, אופיר פז-פינס, אגודת ידידי מוזיאון בית לוחמי הגטאות / צילום: רפי דלויה
דני יתום, ענת ליבנה ואופיר פז פינס

ד"ר אהוד שפירא, יו"ר פסגות, המשמש כיו"ר אגודת הידידים הישראלית של בית לוחמי הגטאות, אופיר פז פינס, יו"ר הוועד המנהל, והמנכ"לית ד"ר ענת ליבנה התרגשו השבוע כשהתבשרו כי בעקבות המפגש גויסה תרומה על סך 100,000 דולר, שתוקדש להבאת התערוכה "רפואה ושואה" ממוזיאון השואה בוושינגטון ארה"ב למוזיאון בית לוחמי הגטאות, במהלך השנה הבאה.

פרשר, מוזיקה ועסקים

לקוחות החטיבה העסקית של מזרחי-טפחות נהנו אמש מאירוע שנערך לכבודם ברדינג 3 בנמל תל-אביב. את פני הבאים קיבלו מנכ"ל הבנק אלדד פרשר, מנהל החטיבה העסקית דורון קלאוזנר וסגנו אופיר מורד.

אורי לוי, אלדד פרשר, יגאל דמרי, ערב החטיבה העסקית של מזרחי טפחות / צילום: אבשלום ששוני
אורי לוי, אלדד פרשר ויגאל דמרי

הערב כלל ארוחת ערב מושקעת של השף איתמר פרץ והופעה של הזמרת מירי מסיקה. בין הלקוחות העסקיים שהגיעו לשיר וליהנות: אורי לוי, מבעלי גינדי השקעות, חן גינדי, צחי חג*ג*, יגאל דמרי, רמי שבירו ונחום ביתן, בעלי רשת יינות ביתן.

שפירו חוזרת לנשות הכותל

ערב גאלה לציון 25 שנים לארגון נשות הכותל נערך ביום שני בבית שמואל בירושלים. את הערב ארגנו קבוצת רבניות וחזניות מקהילות יהודיות בארה"ב, ובראשן הרבה קרן קידר והרבה ג'ודי שינדלר.

ענת הופמן, דן וג'ולי שפירו, ערב לציון 25 שנה לנשות הכותל / צילום: מרים אלסטר
ענת הופמן, דן וג'ולי שפירו

בין האורחים נצפתה ג'ולי שפירו, שהשתייכה לאחת הקבוצות הראשונות שהקימו את הארגון, ובעלה, שגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו. השגריר סיפר כי הודות לאומץ של נשות הכותל, זכתה בתו הגדולה לחגוג בת-מצווה כשהיא עטופה בטלית. עוד השתתפו בערב: ענת הופמן, יו"רית הארגון, הח"כית מרב מיכאלי והח"כית לשעבר נעמי חזן.

עוד כתבות

אלביט מדשדשת / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: אלביט מערכות

התעלומה של חברת הנשק הישראלית: ההזמנות בשיא, אז למה המניה מדשדשת?

מניית החברה הביטחונית ירדה ב־6% השנה למרות מומנטום חיובי מתמיד בעסקיה והזמנות של מיליארדי דולרים מתחילת המלחמה ● מומחים: "משקיעים זרים מוכרים את המניה כי היא ישראלית"

מפגינים להחזרת החטופים הערב (ד') בתל אביב / צילום: דפי כהן

אחרי פרסום הסרטון: הפגנה למען שחרור החטופים

הורי חמש החיילות, שעדיין נמצאות בשבי חמאס, אישרו לחשוף את התיעוד הקשה מבסיס נחל עוז ● שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו ודרש לנקוט צעדים מיידים נגד הרשות הפלסטינית ●תיעוד: מחבל מחוסל - רגע אחרי שילד שהיה לצידו התרחק ממנו ● דוח של המודיעין האמריקני: 65% מהמנהרות של ארגון הטרור עדיין פעילות ● עדכונים שוטפים

כרים חאן, התובע הראשי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג / צילום: Shutterstock

פוליטיקה כמקצוע: על עודף הלהיטות של תובעים לפתוח תיקים למנהיגים

תפיסת צדק שלא מתחשבת בתוצאות פוליטיות עומדת ביסוד המשפט האנגלי, ממנו מגיע כרים חאן ● בדור האחרון גברה מוטיבציית התובעים לפתוח תיקים נגד מנהיגי ארצות ● להגיד שזו לא פוליטיקה היא היתממות ● חאן אינו "אנטישמי", אבל הוא כרך את עצמו במהלך פוליטי מסוכן

עו''ד בת אור כהנוביץ', מנהלת המחלקה להנחיית תובעים מוסמכי היועץ המשפטי לממשלה / איור: גיל ג'יבלי

מחלקה קטנה במשרד המשפטים תורמת לחגיגת עבירות בנייה ברשויות מקומיות

רשויות מקומיות מעסיקות תובעים חיצוניים על מנת לטפל באכיפת חוקי עזר עירוניים, בהם חריגות בנייה ועבירות חניה ● תחקיר גלובס מעלה כי חלקן מוצאות את עצמן ללא תובע פלילי, בשל טענות למדיניות נוקשה של המחלקה האמונה על מינויים בפרקליטות ● כתוצאה, האכיפה נפגעת, נאשמים מזוכים, ודיונים מתבטלים ● משרד המשפטים: "רוב בקשות ההסמכה בהן חל עיכוב אושרו זה מכבר, וברשויות מכהן תובע"

מתחם ההשלמה, כפר שלם / צילום: יח''צ

אחרי 6 שנים: החברה שוויתרה על פרויקט נדל"ן גדול בתל אביב

אזורים פרשה מפרויקט התחדשות עירונית באחד המתחמים בשכונת כפר שלם לאחר שלא הגיעה להסכמות עם הדיירים ● בכך ויתרה על הכנסות של כ־889 מיליון שקל ● השבוע נחשף בגלובס כי אקרו ותדהר נטשו מיזם דומה בעיר

האם הזינוק בחשיפה לחו''ל מסוכן? / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

אלטשולר שחם הגזים? החשיפה של כספי הישראלים לחו"ל בשיא כל הזמנים

גלובס חשף כי בית ההשקעות הגדול בישראל מתכוון לחתוך בחצי את החשיפה של לקוחותיו למניות בישראל ונתקל בביקורת ● כעת נתוני בנק ישראל מגלים כי חשיפת הגופים המוסדיים, מנהלי חסכונות הציבור, למט"ח, זינקה תוך עשור ב־76% לסכום של 154 מיליארד דולר ● הסיבה המרכזית: הוצאת כספים להשקעות בחו"ל במטרה להשיג תשואה גבוהה, בין היתר בשל חולשת השוק המקומי ● המומחים מסכימים כי התהליך הוא כורח המציאות אך חלוקים בשאלה האם מדובר במגמה חיובית או מסוכנת

דוח המשפחות העשירות השנתי / צילום: Shutterstock, Tyler Olson

עושר עד: כיצד משקיעות המשפחות ששוות 600 מיליארד דולר

דוח הפאמלי אופיס החדש של UBS מבוסס על תיקי השקעות של משפחות בעלות שווי נקי ממוצע של 2.6 מיליארד דולר ● גם הן לא פוסחות על השקעה בתחום הבינה המלאכותית ולמעלה מ-78% מהן מדווחות שסביר שהוא יהיה אחד מאפיקי ההשקעה הבולטים שלהן בשנים הקרובות

תאגיד השידור הציבורי / צילום: שלומי יוסף

התאגיד פנה לאוצר: מעוניינים להעסיק טאלנטים בשכר של כ-60 אלף שקל בחודש

על פי מידע שהגיע לגלובס, מדובר בסכום שמיועד למספר קטן של עובדים ● לדברי התאגיד, מודל השכר הקיים נוצר לפני 8 שנים, והוא אינו מעודכן לתרחישי השכר הקיימים כעת בענף

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; זינוק מדהים במניות האנרגיה הסולארית

S&P 500 ירד ב-0.6% ● הדוח של אנבידיה: עקפה את הציפיות ומזנקת במסחר המאוחר ● מיהם המשתכרים הכי הרבה מבין המנכ"לים בוול סטריט ● מכירות טסלה באירופה בשפל של 15 חודשים ● לאחר הדוח, מניית אנלוג דיוויסס מזנקת, טארגט צללה ● מודרנה וקומפיוג'ן זינקו ● בגולדמן סאקס ממליצים על שופיפיי ●  סטנלי דרוקנמילר מכר את רוב מניותיו באנבידיה, מה הוא קנה? ● פרוטוקול הפד: בכירי הפד הביעו דאגה,האינפלציה לא יורדת ● ירידה מפתיעה במכירות הבתים הקיימים בארה"ב

שבע המופלאות / צילומים: shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

שתי "מופלאות" שהמשקיעים הכבדים בוול סטריט מוכרים, ואחת שהם קונים

את אנבידיה ומטא הם מוכרים, את אמזון קונים ● זה לא רק מימוש רווחים, המיליארדרים הללו צופים פני עתיד: אל התחרות הגוברת, השקעות ההון הדרושות ותזרים המזומנים העתידי

חיילי צה''ל וכיפת ברזל. הוצאות המלחמה יעלו את תקציב הביטחון / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

מערכת הביטחון דורשת עוד 30 מיליארד שקל. באוצר מתקשים למצוא מקורות

באוצר מבינים שתקציב הביטחון לשנה הבאה יהיה גדול יותר ממה שתכננו עד לפני מספר חודשים, כיוון שעלויות המלחמה מתבררות כגדולות יותר מכפי שחשבו במקור ● השאלה הגדולה היא מאיפה יגיע המימון?

משכנתה / צילום: Shutterstock

מיתון? היקף המשכנתאות זינק ב-36% בחודש אפריל

בחודש אפריל נלקחו משכנתאות בהיקף של 5.9 מיליארד שקל - נמוך בכ-50% מהמשכנתאות שנלקחו ב-2021 וב-2022 אך גבוה מאלה שנלקחו באפריל 2023 ● מנגד, גובה המשכנתה הממוצעת באפריל 2024 נמוך מבאפריל 2023

המשקיע סטנלי דרוקנמילר / צילום: Reuters, Brendan McDermid

המשקיע הנודע מכר את המניה הכי לוהטת בוול סטריט, מה הוא קנה?

לאחר שבנה פוזיציה גדולה, סטנלי דרוקנמילר מכר את רוב החזקותיו באנבידיה ● עתה הוא מהמר בגדול על המניות הקטנות בוול סטריט

תמותה של קיפודי ים באי ריוניון / צילום: אוניברסיטת תל אביב

מגיפה עולמית מסכנת את קיפודי הים; חשש לשוניות האלמוגים

מאז דצמבר 2022 מגיפה חיסלה את רוב פרטי קיפודי הים מהמינים שנפגעו בים האדום ● מחקר חדש מגלה שהמגיפה התפשטה לאוקיינוס ההודי ● ד"ר עומר ברונשטיין, אוניברסיטת תל אביב: "המחזה היה סוריאליסטי. לראות מין שהיה כל כך דומיננטי בסביבה מסויימת פשוט נמחק בפרק זמן של שעות"

אפל / צילום: Shutterstock, Moab Republic

כולם מסתכלים על אנבידיה אבל ההזדמנות עשויה בכלל להסתתר במניה אחרת

מנהל קרנות הגידור שחזה את משבר הסאב-פריים טוען כי אפל תהיה ענקית הטכנולוגיה שתניב את הרווחים הגבוהים ביותר מתחום הבינה המלאכותית ● מדובר בחדשות טובות עבור יצרנית האייפונים שמנייתה הציגה ביצועים חלשים מתחילת השנה

מחיר למשתכן בירוחם / צילום: חב' שתית

מחיר למשתכן: חברה תקבל מחצית מהאגרות ששילמה

ביהמ"ש המחוזי קבע כי תוכנית מחיר למשתכן נועדה לסיוע לשכבות סוציו־אקונומיות נמוכות ● סכום המחלוקת היה 118,886 שקל בלבד, אך לפסק הדין, שיגיע בקרוב לבית המשפט העליון, עשויות להיות השלכות רוחב

ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק, מכריז על בחירות כלליות במדינה, אתמול (ד') / צילום: ap, Kin Cheung

באמצע גשם שוטף, ראש ממשלת בריטניה הכריז על בחירות שבהן הוא כנראה יפסיד

ראש ממשלת בריטניה פתח את המרוץ לקו הסיום בעמדה של אנדר־דוג ● כשברקע פער גדול בסקרים לטובת מפלגת הלייבור, שחזרה למרכז הפוליטי לאחר שנים של שיטוט במחוזות השמאל הקיצוני, ניסה סונאק בעיקר לשחק על הרגשות השליליים של הציבור

מחירי השכירות חזרו לעלות / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

אחרי שנה של קיפאון: איפה הערים שבהן עלו מחירי השכירות

בתחילת המלחמה נראה היה ששוק השכירות נעצר כמו כל המשק, ושירידות המחירים יצברו תאוצה, אך הנתונים מראים כיום מגמה הפוכה ● מספר הדירות שהמשקיעים מוכרים נמצא בירידה מסוימת, כי עליות המחירים מוסיפות לתשואות שלהם

הזוכים של משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי בתחרות הפרסום גרנות / צילום: אלון גלבוע

הזוכים הגדולים בתחרות הפרסום גרנות: באומן-בר-ריבנאי, בלאנקו ומנצ'

תחרות הקריאייטיב העצמאית גרנות, שיזמו אנשי הפרסום מירן פחמן וענת בן נתן, התקיימה הערב בפעם הרביעית והצדיעה למהלכי ענף הפרסום בזמן המלחמה ● התחרות כללה 15 קטגוריות, והוגשו אליה 120 עבודות

בורסת תל אביב / צילום: איל יצהר

ת"א ננעלה בירידות; אלארום זינקה ב-13%, מיטרוניקס צללה ב-30%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.2% ● השקל נחלש קלות מול הדולר ● אי.בי.אי: הגירעון צפוי לגדול עד 8% תוצר ב-2024 ● מידרוג העלתה אופק הדירוג לאפי נכסים: "מאזן בהיקף משמעותי" ● אנבידיה צפויה לפרסם את תוצאותיה הכספיות הערב לאחר המסחר ● בבלקרוק אופטימיים לגבי המניות היפניות