גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

עד לא מזמן תחנות הדלק היו בוננזה; מה השתנה כעת?

סכום בן 8 ספרות ששולם עבור תחנת דלק אלמונית מכיסו של קונה מפתיע, מחזיר לדיון את שווי הקרקע שעליה יושבות התחנות ■ עד לא מזמן זו הייתה בוננזה, אבל היום, כשהשוכרים (חברות הדלק) נלחצים מרגולציה שמקצצת ברווחים, צריך להתכונן דווקא לסיכונים

כשאנדי וורהול טבע ב-1968 את המונח "15 דקות של תהילה" הוא בוודאי לא חשב על תחנת הדלק של פז במערב העיר ראשון לציון. אלא שהעסקה לרכישת התחנה הסמוכה לקניון הזהב בראשון לציון תמורת 30 מיליון שקל, שנחשפה ב"גלובס" בחודש שעבר, הפכה את התחנה לגיבורת השעה בענף.

חמש שנים חלפו מאז "גיהצה" פז 80 מיליון שקל מקופת המזומנים שלה תמורת הבעלות על תחנת "הסיירים" בצומת חולון, ותדלקה ב-50 מיליון נוספים את בעלי תחנת "טופז" בכפר הירוק. שום עסקה גדולה לא דווחה בשנים האחרונות מהענף המנומנם והמדוכדך הזה של תחנות הדלק.

העובדה ששוב שולם סכום בן 8 ספרות עבור תחנה אלמונית יחסית, שאין לה אפילו שם, עוררה התרגשות מסוימת, אבל את העניין העיקרי משכה זהותם של רוכשי התחנה. במקום החשודים המידיים, כמו אותה חברת דלק גדולה וצהובה, הופיע בשכונה בחור חדש בדמותה של סלע קפיטל, אחת משתי קרנות הריט המתמחות בהשקעה בנדל"ן מניב.

לא בכל יום בוחר גוף פיננסי בעל ידע ויכולות מימון להיכנס להשקעה בתחנת דלק ולא בכל יום מכריז היו"ר שלו, מנכ"ל האוצר לשעבר שמואל סלבין, שמדובר "רק בהשקעה ראשונה" בענף. בשיחה עם "גלובס" שיבח סלבין את תזרים המזומנים היציב של התחנה, וגילה כי סלע קפיטל מעריכה שההשקעה תניב לה תשואה בשיעור לא פחות מ-8% בשנה.

משום מה, סלבין בחר להתעלם מהיובש בענף הזה בשנים האחרונות. כשהדיווחים היחידים שהגיעו - עד לאותה עסקה ענקית של סלבין - היו טבולים במלנכוליה ושידרו מסר אחיד של "החגיגה נגמרה". הסיבה: "גזירות" הרגולציה, ובראשן הקיצוץ בהכנסות חברות הדלק ממכירת הבנזין המפוקח.

רבים מהשחקנים הוותיקים בתחום מסרבים להיתפס לאופטימיות של סלבין ושל חבריו משוק ההון. אחד מהם הוא עו"ד עופר דורון, המייצג זה 20 שנה בעלי תחנות דלק ברחבי המדינה, וטוען כי עסקת סלע קפיטל היא אולי סנונית, אך לא כזו שתבשר על בוא האביב לבעלי התחנות. "המחיר בעסקה של סלע קפיטל אכן היה מפתיע", אומר דורון, "הציפיות בשוק היו למחיר נמוך ב-50%".

- אתה רומז שסלבין וסלע קפיטל "יצאו פראיירים"?

"על הנייר, המכפיל הגיוני למדי. השאלה היא האם הרוכשים העריכו שצפויים שינויים בתחשיב ובמרכיביו. אני לא יודע מה דמי השכירות בהסכם של בעלי התחנה עם פז, אבל אם ניקח 30 מיליון שקל ונחשב לפי מקדמי ההיוון המקובלים בענף, נגיע לשכירות חודשית של 200 אלף שקל בממוצע. מחיר השכירות אינו בשמים, אם מביאים בחשבון שבנוסף לתחנה יש שם גם חנות נוחות לא רעה שיכולה להכניס 150 עד 200 אלף שקל לחודש, עם שולי רווח תפעולי שמגיעים ל-20%".

- אז איפה הבעיה?

"אחד הסיכונים העיקריים בעסקה הוא הסכם השכירות של התחנה עם פז. ההסכם הנוכחי מסתיים בתוך שנתיים ויש סיכון לא מבוטל שהמחיר בהסכם החדש יהיה נמוך משמעותית. אנחנו רואים לכל רוחב השוק ירידה בדמי השכירות כתוצאה מהורדת מרווח השיווק. דמי השכירות שמקבלים היום בעלי התחנות מחברות הדלק אינם מעניקים תשואה ראויה על הקרקע והתמונה הכללית היא של קיפאון בעסקאות".

מי שמכיר את אזור התחנה שנמכרה בראשון לציון גם יודע עד כמה התחרות עזה באותו אזור, הן של משאבות הדלק (תחנת סונול, לדוגמה, נמצאת ממש בסמוך) והן של חנויות נוחות (חנויות לא חסרות במערב ראשון לציון).

עד כמה השוק כרגע קפוא? דורון מציין כי "בכביש 40, דרומית לצומת פלוגות, יש קרקע עם היתר להקמת תחנת דלק שבעליה מנסים זה שנה למכור אותה לכל חברות הדלק ללא הצלחה. עד לפני שנתיים, קרקע כזו הייתה נחטפת. ב-2009 נחתם הסכם להשכרת תחנה באותו מיקום, במסלול הנגדי, בסכום מינימום מובטח של 130 אלף שקל לחודש על מכירת הדלק, לא כולל פרמיות על מכירות. דוגמא אחרת היא תחנה סמוכה לצומת מסובים שמופעלת על ידי חברת 'דלק' שהועברה לידי כונס נכסים ומוצעת היום למכירה בפעם השנייה בתוך שנתיים, אחרי שבניסיון הראשון לא התקבלה אף הצעה רלבנטית".

100 הסכמים נפתחו מחדש

"אני אחד מאלה שהציעו להם את התחנה במסובים", מגלה מנכ"ל של אחת מחברות הדלק. "הם מקבלים היום דמי שכירות של 38 אלף דולר בחודש (למעלה מ-130 אלף שקל) ואני לא מוכן לשלם יותר מ-75 אלף שקל".

מרווח השיווק הוא רכיב במחיר הבנזין המפוקח. מדובר במחיר מרבי (ולא מחיר אחיד) שבו יכולות חברות הדלק למכור ליטר בנזין 95 אוקטן. המרווח, שנקבע לפי נוסחה מסובכת שמרכיביה לא פורסמו, נועד לשקף את ההוצאות הנורמטיביות, או המוכרות, של חברות הדלק לצורך ייצור הכנסתן. מדובר כמובן בעלות שכירות התחנה, שכר עבודה למתדלקים, פחת, עלות הון ופרמטרים נוספים, בתוספת אחוז מסוים של רווח. לפי חברות הדלק הן מקבלות בין 16 ל-19 אגורות לליטר עבור הוצאותיהן לדמי השכירות של התחנה.

את מהלך הפחתת דמי השכירות הובילו דלק וסונול (ראה מסגרת). שתי אלה מחזיקות בשיעור הנמוך ביותר של תחנות בבעלותן ושתיהן נחשבות לבעלות אורך הנשימה הקצר ביותר מבין ארבע הגדולות. דלק החליטה להפחית חד-צדדית את דמי השכירות שהיא משלמת לתחנות מפסידות בשיעור של עד 25%. סונול שיגרה מכתבים לתחנות כמו "החוף" שבצומת גלילות והכריזה על זכותה להפחית דמי שכירות. בסופו של דבר, העדיפו חברות הדלק להגיע להסכמות עם בעלי התחנות. "בסונול מתגאים שהצליחו לפתוח כמעט 100 הסכמים", אמר ל"גלובס" מנכ"ל אחת מחברות הדלק "אם פעם המפתח לדמי שכירות בתחנות מבוקשות היה 250 שקל לכל אלף ליטר היום כולם מכוונים ל-160 שקל לכל היותר".

מגיעים לבית המשפט

במקרים בודדים פרצו סכסוכים קשים שהגיעו לבתי המשפט. דוגמה בולטת שלא פורסמה היא של חברת ישפה נדל"ן המחזיקה בתחנת דלק ברחוב הירקון בבני ברק, לא הרחק ממגדלי ב.ס.ר.

ישפה חתמה ב-2009 על הסכם תפעול ל-25 שנה עם דלק ישראל תמורת דמי שכירות שלא יפחתו מ-125 אלף שקל לחודש. כשדלק הודיעה על הפחתת דמי השכירות ב-18% פנתה ישפה לבית משפט בתביעה בסך 120 אלף שקל בסדר דין מקוצר. בית משפט השלום בת"א קבע ביוני 2012 כי לדלק אין אפילו סיכוי לכאורה לנצח, וסירב לתת לה רשות להתגונן מפני התביעה - אך בהחלטת ערעור שהתקבלה לפני חודשיים נהפכה ההחלטה, והתיק הוחזר לדיון בערכאה ראשונה.

המסקנה הלא מפתיעה שאליה מגיע דורון היא שמי שרוצה להיכנס לענף חייב להצטייד בעורך דין טוב. "מי שסבור שהסכם עם חברת דלק שמדורגת טריפל A מבטיח יציבות, ודאות ובעיקר תשואה - טועה. בפועל אנחנו רואים שחברות הדלק אינן מהססות לנקוט צעדים חריגים כשהמצב הכלכלי והכדאיות הכלכלית משתנים לרעה. רק חוזה טוב יכול למנוע את הסיכונים, וגם אז נדרש לעתים ניהול הליך משפטי מול חברת הדלק שכרוך בהשקעת משאבים כספיים ויכולת לספוג תקופות ללא תשלום דמי שכירות".

האפשרות לפנות לבית המשפט לא עמדה לבעלי תחנת דלק באזור חולון שהסכם השכירות שלה הגיע לסיומו. אחרי 12 שנה שבהם נהנו מהכנסה חודשית קבועה של 130 אלף שקל הודיעה חברת הדלק לבעלי התחנה כי היא מורידה את דמי השכירות ביותר מ-50%. מאז מחפשים בעלי התחנה שוכרת חדשה.

מנכ"ל של אחת מחברות הדלק מספר על הסכם חדש שחתם לאחרונה עם בעלי תחנה בצפון. "הצעתי לו בדיוק חצי מהסכום שקיבל בהסכם הישן. בהתחלה הוא היה המום, אבל עובדה שבסוף לחצנו ידיים. נכון שבאזורים שיש בהם תחרות כמו ראשל"צ, קשה להוריד מחירים בצורה כל כך דראסטית, אבל בגדול חזרנו לשפיות. עכשיו זו תקופה מצוינת לאסוף תחנות במחירים נורמליים".

- אז אולי הורדת מרווח השיווק הייתה רק תירוץ לשיפור התנאים?

"מרווח השיווק חתך בבשר החי של ההכנסות", משיב המנכ"ל, "אבל זה היה אירוע חד פעמי. ישנה בעיה נוספת, שלא קיבלה ביטוי כמו מרווח השיווק אבל ההשפעה שלה על הרווחיות לא פחות דרמטית. אני מדבר על הגידול המתמיד במבנה ההוצאות, בעיקר כתוצאה מדרישות הרגולציה".

- מה למשל?

"הפרשות חובה לפנסיה לעובדים או דרישות המשרד להגנת הסביבה, שמייקרות מאוד את עלויות ההקמה. אם לפני 10 שנים הקמת תחנה עלתה 2.5 מיליון שקל, היום העלות המינימלית היא 4 מיליון שקל ולעתים גם 5 מיליון שקל. התוצאה היא שבענף מבינים שהחברות צריכות לקבל לפחות אחוז ממחזור של עשרות מיליארדים. לא ייתכן שחלוקת ההכנסות בין בעלי התחנות לחברות הדלק תהיה 80-20 לטובת בעלי התחנה. היום אנחנו בשוק של קונים. אם החלוקה לא תהיה 40-60 לטובת חברת הדלק - אף מפעיל לא ייקח אותה.

"בנוסף צריך לזכור שהשוק קרוב מאד לרוויה. יש בישראל היום 1,200 תחנות פעילות ולדעתי אין צורך ביותר מ-1,300, לכן אנחנו יכולים להרשות לעצמנו לבחור את התחנות הנוספות בקפידה".

- בסלע קפיטל יצליחו להערכתך להוציא 8% תשואה מהתחנה?

"אם ההסכם שלהם מבוסס על אחוז ממכירת הדלק - יהיה להם קשה מאוד להגיע לתשואה כזו. אזור ראשל"צ מוצף תחנות".

לדברי דורון, גם חילופי הדורות מסבכים את מצבם של בעלי תחנות הדלק, "ומביאים לכך שבעלות על תחנה מתפצלת בין יותר ויותר יורשים. סכסוכים בין יורשים מקשים מאוד לחדש הסכמי שכירות ויוצרים תמריץ למכור את התחנה. לאור אי הוודאות, אני בהחלט ממליץ היום לבעלי תחנות לשקול מכירה לחברות הדלק".

מלחמת התחנות: דמי שכירות של מיליון שקל לתחנה בגלילות

למרות שיעורי הצמיחה המרשימים שרשמה בשנים האחרונות הפעילות הקמעונאית בתחנות, בזכות חנויות הנוחות, מרווח השיווק מהווה עדיין את מקור ההכנסה העיקרי של חברות הדלק. בעבר עמד המרווח על 78 אגורות לכל ליטר בנזין שנמכר בתחנה. ב-1 לספטמבר 2011, על רקע אירועי המחאה החברתית, הכריז האוצר חגיגית על הורדת המרווח ב-18.8 אגורות, לקול מחאותיהן הנמרצות של חברות הדלק שאליהן הצטרף גם שר התשתיות הלאומיות דאז, עוזי לנדאו.

ארבע חברות הדלק הגדולות פז, סונול, דלק ודור אלון הזדרזו ועתרו כבר באותו היום לבג"ץ, אלא שבית הדין סרב לעכב את ביצוע החלטת הממשלה. הדיון בעתירה נמשך יותר משנה והסתיים בנובמבר 2012 בדחיית עתירת חברות הדלק, שגם ספגו הוצאות משפט כבדות בסך 100 אלף שקל כל אחת. בדיונים הסכימה המדינה למתן את רוע הגזירה והעלתה את המרווח ל-63.6 אגורות לליטר, ומאז הוא המשיך לטפס עקב בצד אגודל, בזכות ההצמדה למדד.

בינתיים, ניצלו חברות הדלק את הורדת מרווח השיווק כדי לשנות את המציאות לטובתן. ההנחות שניתנו לציי רכב ומועדוני צרכנים בוטלו או צומצמו, ובה בעת התחיל מהלך נרחב להפחתת דמי השכירות המשולמים לבעלי התחנות. דמי השכירות האלה רשמו שיאים חדשים רק שנתיים לפני כן ב-2009 כתוצאה ממלחמת תחנות פרועה שהתנהלה בין חברות הדלק.

את השיא רשמו תחנות העל, תחנות דלק הנמצאות במיקומים אסטרטגיים ללא מתחרות, המוכרות יותר ממיליון ליטר בחודש. תחנת "החוף" של משפחת סנדלר ביציאה הצפונית מתל אביב (בצומת גלילות), למשל, קיבלה מסונול דמי שכירות בסכום עגול של מיליון שקל בחודש. "אורלי" על כביש גהה ערקה מדלק לפז, בתמורה לדמי שכירות המוערכים בשוק ב-600-700 אלף שקל בכל חודש. גם בעלי תחנות פחות מפורסמות הצליחו לשפר תנאים. בעלי תחנה באזור מחלף שבעת הכוכבים המוכרת 700 אלף ליטר בחודש, למשל, ניצלו מאבק על חידוש הסכם התפעול בין דלק לסונול כדי להעלות את דמי השכירות ב-50%, ל-360 אלף שקל לחודש.

עוד כתבות

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מה מקור המילה דרדלה ואיזו מערכת הגנה אווירית של ישראל העליונה ביותר?

באיזה שנה הוקם סניף מקדונלד'ס הכשר הראשון, לאיזו מדינה הגבול הארוך ביותר עם צרפת ולמה שחקן ה-NBA החטיא השבוע זריקת עונשין בכוונה? • הטריוויה השבועית

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

עגלת קפה הקבינה בכפר הס / צילום: שני בריל

ארבע הצעות לטיולי יום שרק המקומיים מכירים - ומשהו טעים ליד: מדור מיוחד לפסח

תצפית מרהיבה אל המדבר בשקיעה, פארק שמרגיש כמו ההיי ליין בניו יורק, האחות הקטנה של מקדש הבשרים משוק הכרמל וקרם לימון ומסקרפונה לקינוח ● יצאנו לארבעה מקומות שונים בארץ כדי לשמוע מהתושבים מהי פינת החמד שרק הם מכירים ומה יש לאכול שם, שגם כשר לפסח

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

מיכאל כגן / צילום: כדיה לוי

הדרך של מיכאל כגן ממשרד ישן ביקנעם לצמרת החברה הלוהטת בעולם

מיכאל כגן, סמנכ"ל טכנולוגיות עולמי באנבידיה, סיכם 25 שנה במלאנוקס עד שהחברה נמכרה לענקית השבבים ● "מצד אחד, רצינו לבנות חברה ישראלית, אך מצד שני הבאנו לארץ השפעה בינלאומית" ● בראיון בלעדי לגלובס, הוא מדבר על תחילת דרכו במלאנוקס, מתייחס לחשש מהיעדר תחרות בשוק שבבי ה־AI ונותן טיפ ליזמים צעירים בישראל: "אל תהיו כבולים לעבר"

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן / צילום: ap, Jacquelyn Martin

דיווח: ביידן שוקל לספק לישראל נשק ביותר ממיליארד דולר

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ממשל ביידן שוקל לספק פגזי טנקים, מרגמות וכלי רכב צבאיים ● מדובר באחד ממשלוחי הנשק הגדולים מאז 7 באוקטובר

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה