גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"הצדדים איבדו שליטה, הסכסוך הגיע למקומות שאף אחד לא רצה"

רתם קמר, מנכ"ל ההתאחדות, מספר על הקרב הייצרי מול משרד הספורט, ועל האמונה שהעתיד צבוע בוורוד ("אני מאוד מאמין בהסכם הרפורמה") ■ ריאיון

גם אחרי שהסתיים ירי הקטיושות מכיוון הטוטו ומשרד הספורט על בניין ההתאחדות לכדורגל והמצור הכלכלי הוסר, רתם קמר (43) מבקש עוד יום ואחר כך עוד יום ועוד אחד לפני שהוא מתיישב לסכם את מה שעברה ההתאחדות לכדורגל. אם יש משהו שהשנה האחרונה הוכיחה למנכ"ל ההתאחדות הטרי שקודם מעמדת הסמנכ"ל זה שהמצב הנפיץ בין הצדדים יכול להידלק בשניות מכלום, וגם בימים שבהם נראה היה שהכל הולך ונסגר תמיד נולד עוד סעיף שאיים לפרום את כל הרפורמות והסכמי השיווק.

"אחרי היורו של הנבחרות הצעירות היתה תחושה של אופוריה שאפשר לעשות דברים אחרת בכדורגל הישראלי, תחושה שהכדורגל פה נפתח", פותח קמר. "רק שלצערי דברים התגלגלו למקומות שחלקם עבורי הם סימני שאלה. אני שואל את עצמי למה זה בכלל הגיע למקומות האלו, וגם לי אין תשובות. התהליך איבד שליטה מכל הכיוונים. אבל אני יכול להגיד שהיום, אחרי שחתמנו על הסכם השיווק עם הטוטו והתחלנו להניע את הרפורמה - לא נותר לנו אלא להסתכל קדימה, לראות איך הופכים את השינויים האלו והופכים אותם למשהו טוב בכדורגל הישראלי. אני מאוד מאמין במהלכים ובשינויים האלו, הם יכולים לעשות טוב לכדורגל ולהתאחדות. אני רואה בזה אתגר מאוד גדול, גם לי באופן אישי".

* בניתוח לאחור, היציאה של הטוטו מהסכם השיווק לפני שנתיים ואיך שהדברים התגלגלו בהמשך - אתה לא חושב שהיה מהלך מתוכנן ושיטתי נגדכם?

"אני לא חושב שאז כולם ידעו לצפות את המהלכים. ידענו שאחרי היורו ניכנס לסיטואציה אחרת, קיווינו שזה לא יתגלגל למקומות שזה התגלגל. בסופו של יום הסיטואציה שנוצרה היא גם בגלל שהצדדים איבדו עליה שליטה, זה הגיע למקומות שאף אחד לא רצה, חלק מזה גם ברמה האישית. היו פה משקעים והתנגשויות אישיות וכשאתה נמצא במו"מ זה משפיע על הלך הרוח. אני חושב שרק אחרי היורו בקיץ התחיל מהלך יותר גדול ויותר מתוכנן. אני ראיתי את המאבק מבחינתנו בעיקר בשמירת האוטונומיה והעצמאות".

* מבחינת העצמאות לא ממש הצלחתם, נכפו עליהם שינויים באמצעות אמברגו כלכלי.

"אני לא חושב, כי אני רוצה להזכיר שעוד לפני שנכנסנו לתוך התהליך הזה, לסחרור עם מועצת ההימורים ומשרד הספורט, קיבלנו החלטה לאמץ את הרפורמה של דודי כהן והתחלנו במהלכים וביישום. נכון שמינהלת הליגה שכולם דיברו עליה לקחה יותר זמן, אבל אני אומר לך שמראש היתה לנו כוונה להקים מינהלת עוד לפני שמשרד הספורט העלה את זה. אבל אני לא חושב שמשהו נכפה על ההתאחדות. הלכנו בעיניים פקוחות והבנו את המשמעויות של כל הצעדים מההתחלה".

* גם אתם בהתאחדות נאלצתם לבצע קיצוצים, לך עצמך אין סמנכ"ל. כמה מתחתם את קווי האשראי שלכם כדי שתוכלו להעביר כספים לקבוצות?

"בסופו של יום כשאתה מגיע לסיטואציה כזאת אתה צריך לעשות את ההתאמות. רוב השותפים שלנו למאבק אמרו 'אנחנו מוכנים להצטמצם כדי שלא יהיה מישהו מבחוץ שיקבע איך לנהל את הכדורגל'. כל איגוד אחר במקומנו כבר מזמן היה קורס, והרגשנו שהיינו יכולים להמשיך לעמוד ולנהל את המאבק הזה ולהתמודד, רק שבלונג-ראן אף אחד לא היה מרוויח מזה. בגלל המאבק הזה כולם הפסידו, הקבוצות יקבלו פחות כסף העונה, והטוטו לא מיקסם את הרווחים. הבאזז שנוצר סביב הכדורגל לא היה באזז טוב, ואם אנחנו מסתכלים על היורו ופתאום איך מצאנו את עצמנו במקום שבסופו של דבר כולם סובלים ממנו - אז טוב שבסופו של יום כולם הבינו שצריך לרדת מהעץ, שאין מנצחים ומפסידים, וטובת הכדורגל מעל הכל. הרגשתי שכולם כבר רוצים להיות מאחורי זה, שמיצינו את המלחמות ורוצים להתחיל לחשוב על העתיד. בשלב מסוים גם כל אחד הבין מה הם הקווים האדומים של הצד השני".

* המצב שבו שני גופים משלבים ידיים כדי לכפות את רצונם על גוף ספורט שאמור להיות אוטונומי, הוא בעייתי?

"התהליך הזה הוא בהחלט התערבות בעצמאות של גופי הספורט, וגם הגופים הבינלאומיים שהיינו איתם בקשר פירשו את זה בצורה הזאת. אנחנו לא רצינו - בגלל אינטרסים שלנו - לערב את פיפ"א ואופ"א באופן מיידי ולא הגשנו אף פעם תלונה רשמית, כי האמנו שהדרך הנכונה היא לסגור את זה אצלנו בבית. הם היו עם יד על הדופק בדיווחים שוטפים על מה שקורה פה, ובשלב מסוים הם רצו להגיע לישראל להעביר את הנקודה איך הם מסתכלים על הדברים. כששיתפנו בהמשך את פיפ"א ואופ"א בכל הבלגאן, הם לא הצליחו להבין מה רוצים מאיתנו. הם אמרו לנו 'הרמתם יורו כזה מדהים, מה רוצים מכם?' אין פה שחיתויות, ולא נעשו פה דברים לא תקינים, אנחנו אחד מארגוני הספורט הכי מבוקרים - היו פה כל סוגי הביקורות, המשטרה היתה פה, הכל עבר פה - ולא מצאו פה שום דופי משמעותי כלפי ההתאחדות. כשאתה בתוך משבר אתה תמיד מסתכל גם על היום שאחרי, וידענו לכל אורך התהליך שביום שאחרי נצטרך לעבוד שלושת הגופים ביחד - משרד הספורט, הטוטו וההתאחדות לכדורגל, ואני לא בטוח שלעשות מעשה קיצוני כזה היה הדבר הנכון".

* בניתוח שלך, מי הוביל את המאבק הזה מאחורי הקלעים - הטוטו או משרד הספורט?

"היה ברור שזה שניהם במקביל".

לימור לבנת עם צחי פישביין / צלם: תמר מצפי

■ ■ ■

* ONE עשו נגדכם מלחמת חורמה בעניין מכרז השידורים שהוצאתם ל-2016-2019, ובאופן כללי יש סימני שאלה לאופן שהתקשורת התנהלה בסכסוך. אתה מרגיש שנאבקתם לאורך הדרך נגד סיקור מוטה?

"חד משמעית כן. חלק מגופי התקשורת, והם גם מודים בזה, לקחו צד במאבק הזה. הם השתמשו בכל הטריקים שכתובים בספר, ולא ידעו לעשות את ההבחנות של מי שאמור לסקר בצורה עיתונאית והוגנת. לכמה מגופי התקשורת יש אינטרסים כלכליים במאבק הזה, הם לקחו חלק מהשיקולים הכלכליים האלו בסיקור שלהם. אני אלא אכנס לשמות של גופים, אבל זה היה ברור לנו לחלוטין. היו גופים מסוימים שהצד השני השתמש בהם כדי לייצר אווירה מסוימת להפעיל לחצים, לצערי הרב חלק מהסיקור היה כבר מעבר למגמתי והפך כבר לאישי".

* ברמה של אבי לוזון?

"כן, זו היתה כניסה אישית מאוד מתוזמנת, מתוכננת, במעטפת של דוברות ויחצ"נות, עם מהלך אישי ברור מאוד על לוזון. נגרם לאבי עוול גדול מאוד בחצי שנה האחרונה, כי הוא תמיד לנגד עיניו ראה ורואה את טובת הכדורגל, וברגע שזה הידרדר למשהו אישי נגדו זו כבר היתה חצייה של קו אדום".

* הרגשת שזה משפיע עליו?

"אין ספק שבנאדם שעובר לינץ' תקשורתי כזה בחצי השנה האחרונה, הדברים האלו לא עוברים לידו. אבל נדהמתי מהחוזק הנפשי של הבנאדם הזה, הוא תמיד ידע להמשיך ולתפקד ושידר את זה לסביבה. מהבחינה הזאת אין ספק שהוא שרד את זה. אני לא בטוח שמישהו אחר היה שורד את מה שהוא עבר. לפני 15 שנה היו פה שני עיתונים מרכזיים בארץ שפחות או יותר סיקרו את כל הכדורגל הישראלי. היום אתה נמצא במצב שיש עשרות אתרי אינטרנט, יש עיתונות כתובה יותר משהיתה, כתבים שמסקרים הרבה יותר, החשיפה שלך הרבה יותר גדולה, והיכולת שלך לשלוט בתקשורת כמו ששלטת בעבר היא יותר נמוכה.

"זה גורם לכך שיש דיסוננס מאוד גדול בין התדמית של ההתאחדות לבין היכולות המקצועית והאנשים שעובדים פה בהתאחדות. הרבה אנשים שמגיעים להתאחדות לכדורגל נדהמים מהאיכות של האנשים כאן, יש פה את האנשים הכי מקצועיים בתחום, בכל אגף ואגף, אין פה הצנחות פוליטיות. גם הקידום שלי מראה איזה חוסן בתוך המערכת. אבל אנחנו מוצאים את עצמנו הרבה פעמים כשק חבטות. הדיסוננס הזה בלתי אפשרי להסבר".

אבי לוזון / צלם: עינת לברון

■ ■ ■

* עם כל ההערכה לתפקיד שלך ולהרבה אנשי מקצוע בהתאחדות, בסוף ההתאחדות זה המקום שבו אבי לוזן ושטרן חלובה קובעים הכל.

"זו עוד דוגמה לעוול שנעשה. קח לדוגמה את ההחלטה בסוף השבוע האחרון על דחיית המשחקים, זו החלטה שאנחנו הגופים המקצועיים ביחד עם המשטרה קיבלנו. לא היתה פה התערבות לא של לוזון ולא של חלובה. מצד שני, הם בהחלט אלו שמובילים את המדיניות, הם יושבים במזכירות ההתאחדות, ואנחנו כגוף מקצועי צריכים להוציא את הדברים האלו לפועל. ככה זה בכל ארגון. ככה גם קורה באופ"א כשאנשי הצוות המקצועי מציגים את הדברים, ובסופו של דבר האקזקיוטיב מקבל את ההחלטות".

* אתה באמת מאמין שהמינהלת תצליח לעבוד, הרי הבעיות שלה נותרו כשהיו - האינטרסים של הקבוצות הקטנות והגדולות הם מנוגדים לגמרי?

"הצלחת המינהלת תלויה בקבוצות. אם הן ידעו להסתדר ולהבין את חשיבות הקולקטיב, זה ילך טוב. אני רוצה להאמין שיש כוונות טובות מצד כל הצדדים ,כל אחד צריך לוותר קצת, אני רוצה להגיד שאני כמנכ"ל ואנחנו פה בהתאחדות תמיד נעזור ונסייע. בכל מקרה, מוקד לחץ אחד ירד ברגע שהוחלט שבשנתיים וחצי הקרובות שיטת חלוקת הכסף תהיה בדיוק כמו שהיתה עד עכשיו בהתאחדות, כך שהמכשול המרכזי אמור כרגע להיות מנוטרל, ומה שנשאר להם עכשיו זה להתמקד באיך להביא ספונסרים ולשפר את המוצר. אני חושב באמת שהקמת מינהלת הליגה היא טובה גם להתאחדות לכדורגל. אנחנו כארגון נוכל להתרכז בדברים שקשורים בפיתוח וקידום הכדורגל, בנוער, אימון, פיתוח תשתיות בפריפריה ובנבחרות, ופחות נתרכז בחלון הראווה של ליגת העל. ההתעסקות בליגת העל לקחה לנו משאבים גדולים".

* אוקי, יהיה לכם זמן עכשיו. מה החזון הגדול הריאלי הבא - ואל תגיד לי להביא את גמר ליגת האלופות ב-2016?

"אחרי היורו 21, השלב הבא זה לארח סופר-קאפ או טורנירים בינלאומיים אחרים של אופ"א או פיפ"א. אבל עיקר הפעילות שלנו צריכה להיות בדברים שמפתחים את הכדורגל ברמה המקומית. הדרכה ואימון, ששם יש לנו הרבה איפה להשתפר. או אקדמיות, שאחד הדברים שאנחנו בוחנים זה הקמת נבחרות אזוריות, נבחרת בדרום, במרכז ובצפון. הגדלת מספר המועדונים והספורטאים. ואי אפשר להסתתר - אחת המטרות המרכזיות היא הישגים, כל הארגון הזה, המטרה שלו היא בשפיץ של הנעל, ואנחנו צריכים שהשחקנים בסוף יתנו את הגולים ויביאו הצלחה בינלאומית. עליה לטורניר גדול יכולה לתת דחיפה ענקית. ברגע ששיטת הטורניר של יורו 2016 השתנתה והטורניר הורחב ל-24 נבחרות, אז הציפיות שלנו הן גדולות. אנחנו במקום 22-23 באירופה מבחינת הדירוג, אבל בכל מקרה טיול בפארק זה לא יהיה".

* מה הדבר הכי חזק מיורו 2013, מה למדתם על עצמכם?

"הדבר המרכזי שלמדנו הוא על היכולות של ההתאחדות, ראינו שאנחנו יכולים לעשות דברים ברמה הכי גבוהה. הבעיה היא שבשביל להרים דברים כאלו צריך גם תקציב, ושאומרים לך שהתקציב שלך הוא כמעט בלתי מוגבל, אתה יכול להראות לאן אתה יכול להביא את הכדורגל הישראלי ואת רמת הארגון".

* יש סיכוי גבוה מאוד שביולי 2014 יהיה יו"ר חדש להתאחדות לכדורגל.

"אבי יצטרך לשבת עם עצמו ולקבל את ההחלטות מה הוא עושה. אני באמת לא יודע מה הוא רוצה לעשות. משהו אחד שברור לנו הוא שכל מועמד לתפקיד יו"ר ההתאחדות יצטרך לעבור ועדת הכשר, זה סוכם בהסכם הרפורמה. ומבחינה הזאת, בסופו של דבר זה גם מה שהיה חשוב לנו בתהליך - שמי שיקבע את יו"ר ההתאחדות לכדורגל זה הקבוצות ולא אף אחד אחר".

נורבגיה מול איטליה במסגרת יורו 2013 בישראל / צלם: רויטרס

עוד כתבות

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כאב הראש החדש של האחים אמיר בשופרסל

‎בבקשה לאישור תובענה ייצוגית, נטען כי האחים יוסי ושלומי אמיר ביקשו לרכוש את השליטה בשופרסל באופן שיפטור אותם מלשלם לציבור את מלא פרמיית השליטה, כדי לא להיקלע לתחרות על השליטה בחברה ● התובעים מעריכים את הנזק לבעלי המניות מהציבור בסכום הנע בין 146-232 מיליון שקל

אילוסטרציה: shutterstock

עזבה את הדירה לפני תום מועד השכירות. האם המשכיר יכול לפדות את צ'ק הביטחון?

השוכרת טענה כי הדירה אינה ראויה למגורים עקב חוסר בידוד ורטיבות, ולכן היא יכולה לעזוב את הדירה ללא התראה מוקדמת ● המשכיר ניסה לפדות את צ'ק העירבון הפתוח על מלוא שכר הדירה לתקופת החוזה ● מה קבע בית המשפט?

הירידות הנוכחיות מגיעות אחרי שנה ורבע חלומיות למשקיעים בשווקים בחו''ל / צילום: Shutterstock

אפריל האדום: וול סטריט יורדת בחדות, וזה מה שצפוי לקרות לחיסכון שלכם ולשקל

הבורסה האמריקאית פתחה את 2024 בסערה עם תשואות מרשימות במדדים המובילים ● אלא שכעת הקערה התהפכה, ומתחילת אפריל נמחקה יותר מחצי מהתשואה ● מי החוסכים הישראליים שייפגעו במיוחד, ומהן ההשלכות של המגמה השלילית על שער הדולר?

ראש אמ''ן, אלוף אהרון חליוה / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה הודיע על פרישה מצה"ל

חליוה הודיע היום על פרישה, חצי שנה אחרי המחדל המודיעיני העמוק של ה-7 באוקטובר ● במכתב שחיבר לרמטכ"ל, כתב כי "אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. לעד אשא עמי את הכאב האיום של המלחמה"

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם  ד''ר עדית זכאי–אור / צילום: באדיבות ראוניברסיטת ייכמן

"חתרתי בים בזמן שהבנים שלי בחזית. לא צריך להתבייש במקומות שטוב לנו"

שיחה עם ד"ר עדית זכאי–אור, מנכ"לית מרכז מיטיב לפסיכולוגיה חיובית באוניברסיטת רייכמן ● על איך עצב ושמחה יכולים להשתלב זה בזה, כיצד להחזיק תקווה בזמן משבר והקשר בין חשיבה חיובית לתקיפה האיראנית • האזינו 

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

ראש אמ''ן אהרון חליווה

מבריק ויהיר, כריזמטי ונהנתן: הכירו את אהרון חליוה, האלוף השנוי במחלוקת שפרש היום

מבריק, כריזמטי, האיש הכי מקושר במטכ"ל, רוקסטאר, ומנגד נהנתן, יהיר ויש שיאמרו בוטה • ראש אמ"ן, שהודיע היום על פרישה מצה"ל, מיהר לקחת אחריות על הכישלון, אבל מאז, עלו עוד ועוד סימני שאלה סביב התנהלותו ● נראה שגם הוא - שיודע להתנהל מול התקשורת "אפילו יותר מדובר צה"ל" - לא צפה את עוצמות המתקפה ולא מפסיק למשוך אליו אש

אמיר כהנוביץ' / צילום: יח''צ

הכלכלן הבכיר שעשה את המעבר המפתיע של השנה מדבר

אמיר כהנוביץ' הפתיע את שוק ההון בספטמבר כשעזב את חברת הביטוח הגדולה ביותר בישראל, הפניקס, ועבר לסוכנות הענק פרופיט ● בראיון לגלובס הוא מסביר את שינוי הקריירה הדרמטי שעשה, מציע את הפרשנות הייחודית שלו להתנהלות בשוק ההון, ומערער על התחזית של בנק ישראל לגבי הצמיחה של הכלכלה

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית, ומתחילת השנה מנייתה איבדה 10.7% ● למרות הכול, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה אפל צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

הבורסה ננעלה בעליות; מדד הבנקים ירד ב-0.5%, הדולר התחזק

ההתפתחות הבטחונית בצפון העיקה על הבורסה ● השקל שהתחזק הבוקר, נחלש עתה ונסחר ב-3.77 שקלים ● אלארום זינקה ב-20%, נובה ב-4% ● מאסיבית, יצרנית מדפסות התלת מימד צנחה ב-13% ● דלק חתמה על העסקה לכניסתה של ענקית האנרגיה ENI לאיתקה ● בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

פרופ' יוג'ין קנדל / צילום: מיכה לובטון

הוא היה אחד האנשים הקרובים לנתניהו, היום הוא חושף: "לא הייתי מחזיק במשרד שלו חודש"

יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר, יוג'ין קנדל, בטוח: "אם ישראל לא תשנה כיוון בהקדם, הכלכלה תקרוס, והמדינה עמה" ● לדבריו, כדי שנבואת הזעם לא תתממש צריך להקים ממשלה שתנהל סיכונים לטווח הארוך בכל תחומי חיינו ● הוא לא פוסל אפשרות להיות שר האוצר הבא, אבל "לא כזה שתפקידו העיקרי הוא לחלק הטבות" ● האזינו

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כארבעה דונמים בשכונת אשכול שבצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

מעל 3 מיליון שקל בדקה: זינוק בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד

לפי נתוני חברת שב"א, בין השעות 8:00-14:00 הוציאו הישראלים סכום של 735 מיליון שקל • מדובר בזינוק של 14% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד • בשנה שעברה בשעות אלה נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 645 מיליון שקל • ומה הייתה הדקה העמוסה ביותר היום?

טסלה מודל S ''פלייד'' / צילום: יח''צ

טסלה פספסה את התחזיות ורשמה את הירידה החדה ביותר בהכנסות מאז 2012

למרות שפספסה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח וההכנסות, מניית טסלה מזנקת במסחר המאוחר ● האנליסטים בוול סטריט חזו כי החברה תציג ירידה בהכנסות ברבעון הנוכחי לאחר שורה של חדשות רעות

מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Lev Radin

ההפגנות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטאות העילית בארה"ב צוברות תאוצה

כניסתו של פרופסור שי דוידאי, ישראלי המרצה באוניברסיטת קולומביה, נחסמה ● עשרות נעצרו באוניברסיטת ייל לאחר שהקימו מחנה אוהלים בקריאה לשחרור עזה

ישראל אלמסי, יו''ר ומנכ''ל ארגון ידידים / צילום: יונתן בלום

עם 800 מתנדבים בדרכים, הוא דרוך לעזור לכם במקרה של פנצ'ר

כשישראל אלמסי קיבל לידיו את עמותת ידידים, שמספקת עזרה וחילוץ בכביש, במוקד ישב אדם אחד ● כיום היא ערוכה לטפל ב-800 פניות במקביל, ובמלחמה גם הפכה לכוח מסייע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק, טכנולוגיה והון סיכון במשרד עורכי הדין פישר (FBC) / צילום: יונתן בלום

עורך הדין שהכניס את התחום הלוהט לפירמות ענק בישראל

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק והון סיכון במשרד פישר, מלווה חברות קריפטו בעסקאות והנפקות ומסייע להן להכניס מטבעות דיגיטליים לבנקים ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס