גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

השיחה: זוהר גושן והזאב מוול סטריט

מי שמע את הרצאתו של יו"ר רשות ני"ע לשער בסינמה סיטי גלילות? ■ כמה אורחים חגגו עם שלמה ולאה נס את חתונם בנם? ■ ואיך בירך בוז'י את אראל מרגלית בחגיגת יום ההולדת שלו?

בכירי פורום הקהילה העסקית של Audi Community התכנסו בשישי בבוקר במתחם הסינמה סיטי בגלילות, למפגש נוסף של "מועדון הסרט הטוב", שעסק הפעם בסמל הקפיטליזם המודרני - וול סטריט. חברי הקהילה נהנו מהרצאה מעניינת מפי פרופ' זוהר גושן, יו"ר רשות ניירות ערך לשעבר, המשמש כיום כמרצה וחוקר באוניברסיטת קולומביה שבניו-יורק, ובקריה האקדמית אונו. בהרצאתו "כסף, תאוות בצע ו-וול סטריט" התייחס פרופ' גושן לסוגיית הוגנות המסחר בשוק ההון בכלל ובוול סטריט בפרט, ולכלים הנתונים בידי מערכות הרגולציה והאכיפה לצורך פיקוח על הוגנות המסחר. בסיום ההרצאה הוקרן סרטו החדש והמדובר של מרטין סקורסזה בכיכובו של ליאונרדו דיקפריו, "הזאב מוול סטריט", המספר את סיפורו האמיתי של ברוקר בוול סטריט מעלייתו המטאורית עד נפילתו.

משה אדרי, זוהר גושן, אאודי קומיוניטי בסינמה סיטי / צילום: גלעד קוולרציק
משה אדרי וזוהר גושן

עמי אראל, אליעזר פישמן, אאודי קומיוניטי בסינמה סיטי / צילום: גלעד קוולרציק
עמי אראל ואליעזר פישמן

הגיעו לשמוע ולראות: לילך אשר-טופילסקי; מאיר יעקובסון; פרופ' יאיר טאומן; שוני ריבנאי; יוסי בכר; צבי יוכמן; מוטי זינגר; צביקה גיור; אילן גרינבוים; אליעזר פישמן; דב קוטלר; פרופ' יצחק סוארי; עמי אראל; יגאל שרייבר; ד"ר יורם טורבוביץ'; משה וליאון אדרי; אבי צור, מנכ"ל צ'מפיון מוטורס; ניב אורון; מנהל חטיבת Audi ועוד.

רון-טל חוגג עם נס

לאה ושלמה נס חיתנו בחמישי בערב את בנם אור עם בחירת ליבו שירלי מוס. האירוע נערך במתחם האירועים AVENUE שבקרית שדה התעופה. בתוכנית האמנותית: להקת עמירן דביר והזמר אוהד מושקוביץ. כמיטב המסורת הופרדה רחבת הריקודים בין נשים וגברים. לחגיגה הגדולה הוזמנו כ-1,200 אורחים.

יפתח ו-ורד רון טל, חתונת אור נס ושירלי מוס / צילום: פאביאן קולדרוף
יפתח וורד רון טל

משה לאון , מנחם הורוביץ, חתונת אור נס ושירלי מוס / צילום: פאביאן קולדרוף
משה ליאון ומנחם הורוביץ

שימחו חתן וכלה וגם את הוריהם: הרב יעקב ישראל איפרגן, המכונה "הרנטגן"; משה ליאון; שירה וישי דוידי; שלומית וגלעד ארדן; חיים פרייליכמן; ורד ויפתח רון טל; רני רהב; מנחם הורוביץ; מושיק תאומים; עו"ד ציון אמיר; נתן אשל; ושאול יהלום.

מרגלית, איינשטיין ואלביס

ח"כ אראל מרגלית חגג ברביעי בערב את יום הולדתו ה-53 בבר התל-אביבי רוטשילד 12. למסיבה הגיעו בני משפחה, פעילי העבודה, ח*כים, אנשי עסקים וחברים.


אראל מרגלית וסטלה הנדלר

יו"ר האופוזיציה, יצחק (בוז'י) הרצוג, הכתיר את חתן האירוע בתואר "האחראי על האירועים הכי קוליים במפלגה". היו"ר גם הביא מתנה - כד עתיק ממוזיאון ארץ ישראל עם חריטה אישית. עוד בירכו: מרב מיכאלי; פואד בן-אליעזר; נחמן שי, ש"התלונן" שהאירוע לא נערך בירושלים; ומרים פיירברג-איכר, ראשת עיריית נתניה. מרגלית הודה לחברים מהתחנות השונות בחייו על כך שהגיעו לחגוג עמו. אמרו מזל טוב: סטלה הנדלר; עמוס שפירא ובת זוגו ליאת נויבירט; גליה וולוך, יו*רית נעמת; איילת שקד; סתיו שפיר; אבישי ברוורמן; גילה גמליאל; משה דבי; אירינה שלמור; רונן צור ועוד. על הבקשות המוזיקליות של המארח, שכללו את להקת קולדפלי, אריק איינשטיין ואלביס, ניצח דני תובל מחברת קליאנטה.

זקן חוזר לתיכון

לרגל חגיגות 50 שנה להיווסדו של בית-הספר התיכון בויאר בירושלים, התייצב בבית-הספר התלמיד לשעבר והמפקח על הבנקים בבנק ישראל - דודו זקן. זקן חזר לתיכון כ-30 שנה לאחר שסיים את לימודיו, נפגש עם התלמידים, וסיפר להם על תחנות בחייו. זקן שיתף בחוויותיו מימי בית-הספר, סיפר על השפעתו של המורה למתמטיקה על חייו וגם חלק זיכרונות על המורה הקשוח לספורט. זקן הבטיח לקיים מפגשים דומים בעתיד, ואף הציע להרביץ תורה בתלמידים בנושא התנהלות פיננסית.

מלצר ומליק מגייסים

עמותת ידידי בית-החולים לוינשטיין, בראשות היו"ר ארז מלצר והמנכ"לית שולה מליק, ערכו ואירחו בחמישי אירוע התרמה למען בית-החולים. כ-1,000 איש התייצבו בתיאטרון הקאמרי לקבלת פנים חגיגית וצפייה בהצגה.

ארז מלצר, שולה מליק, עמירם כץ, עמותת ידידי בית החולים לוינשטיין / צילום: קובי קנטור
ארז מלצר, שולה מליק ועמירם כץ

ראשי העמותה דיווחו על גיוס של כחצי מיליון שקל, אשר יוקדשו לשיפור נוסף של תנאי האשפוז בבית-החולים השיקומי ולטובת תהליך השיפוץ המתוכנן של בניין בית-החולים הקיים. פתחו שנה אזרחית חדשה במעשים טובים: פרופ' עמירם כ"ץ, מנהל בית-החולים לוינשטיין; שוקי מדנס; רמי ויהודית נוסבאום; ד"ר ג'ק בודייר, נספח שגרירות צרפת לשיתוף פעולה מדעי ואקדמי; אורית ויוסי בכר; רמי שלמור; נועם סמל; דוד בן-בסט, מנכ"ל רדיוס 100F; אריק ויפעת הורוביץ; ורבים נוספים.

התורם נבון

אירוע ההתרמה השנתי של ארגון ויצו נערך ברביעי בערב בתיאטרון הקאמרי בתל-אביב. במסגרת הערב גויסו כחצי מיליון שקל למימון פעילויות הרווחה למען נשים וילדים נפגעי אלימות. הבאים צפו בצוותא בהצגת הבכורה של המחזמר "דבר מצחיק קרה".

אראלה המאירי, מירי שפיר, יצחק נבון, גילה אשרת, ארוע ההתרמה השנתי של ויצו / צילום: פז בר
אראלה המאירי, מירי שפיר, יצחק נבון וגילה אשרת

הערב נערך במעמד גילה אשרת, יו"רית ויצו ישראל; טובה בן-דב, נשיאת ויצו העולמית; פרופ' רבקה לזובסקי, יו"רית הנהלת ויצו העולמית; חיים כהן, יו"ר מגבית ויצו ישראל; ואראלה מאירי, יו"רית אגף גיוס כספים בויצו. תרמו ובאו לכבד בנוכחותם: השופט לשעבר ד"ר אליהו וינוגרד; עו"ד גדעון פישר ואשתו עו"ד דפנה פישר; עו"ד בני דון-יחיא; יוסי בר-נתן; מירי שפיר ויצחק נבון, הנחשב לאחד מידידי ויצו הוותיקים; ג'ניס ודני גילרמן; לולו ורותי אסף; לינדה ויצחק סגול; שלמה אבוהב; ארז כהן, לשעבר יו"ר לשכת השמאים; ושי וינברג, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן.

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe FireFly)

מה יכולים אנשים בגיל העמידה לעשות עכשיו כדי למנוע דמנציה בעתיד

נקיטת פעולה לשיפור בריאות המוח בשלב מוקדם עשויה לעזור לכם להישאר חדים יותר כאשר אתם מתבגרים

מפגין מניף שלט עם ''מהפכת אינתיפאדה'' בוושינגטון. תמיכות מפורשות באלימות / צילום: Associated Press, Lindsey Wasson

"אינתיפאדה עולמית" מתפשטת בקמפוסים של ארה"ב, אבל היא עשויה לחזק דווקא את הימין

זה מה שקרה למחאות הענק נגד מלחמת וייטנאם ולמרד הסטודנטים בצרפת לפני 60 שנה ● התנועה הנוכחית מעתיקה בהצלחה גוברת את דפוסי הפעולה של המאבק נגד אפרטהייד לפני 40 שנה ● ישראל הופכת למנוף של שינוי

קתי ווד / צילום: Reuters, Hugo Amaral/SOPA Images

קרנות 'ארק' הפופולריות של קתי ווד שוקעות במהירות

המשקיעים משכו השנה 2.2 מיליארד דולר מהקרנות הפעילות של ARK השנה, יותר מהתזרים של כל 2023

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב"ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

השבוע בשווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הענקית שקפצה וזו שהתרסקה - ועוד כתבות על מצב השווקים

מטא איכזבה את המשקיעים ● נטפליקס צנחה אחרי תוצאות חיוביות, טסלה פרסמה דוח מאכזב אבל המניה שלה קפצה. למה? ● קבוצת רד בינת מסיימת עידן ועוד כתבות על המצב בשווקים

מוריס צ'אנג / צילום: Associated Press, Aaron Favila

הוא הגיע לגיל 55. ואז הקים את החברה החשובה ביותר בעולם

מוריס צ'אנג צבר עשורים של ניסיון לפני שהקים עסק שהפך חיוני לכלכלה הגלובלית ● מה יכולים ללמוד ממנו יזמים אחרים בגיל העמידה?

וושינגטון. מעמד משפטי מיוחד

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה. זו הסיבה

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה ● אתונה, פריז, רומא ואחרות מגבילות את גובה הבנייה כדי לשמור על הנוף ● איך זה עובד ומהם יוצאי הדופן?

דרכון ישראלי / צילום: Shutterstock

מהיום: אפשר לחדש דרכון ותעודת זהות באינטרנט. כך זה יעבוד

לאחר שבשנה שעברה נרשמו "פקקים" חסרי תקדים בדרך להנפקת דרכונים ותעודות זהות, חוק חדש שנכנס לתוקף מאפשר לבצע את התהליך באופן מקוון ● כיצד זה יעבוד, ולמי הדבר יתאפשר? ● גלובס עושה סדר

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

טל בסכס, פרויקטור מרכז השליטה האזרחי / צילום: רמי זרנגר-יח''צ החברה למתנ''סים

הפרויקטור שלא היה בראיון ראשון: "לא באתי לחמם כיסא"

טל בסכס מונה בסוף אוקטובר לפרויקטור שתפקידו "לתדרך בכל הנוגע לניהול האזרחי של המלחמה" ● אלא שאינטרסים פוליטיים רחשו בשטח, יותר מדי גופים היו מעורבים, ומהדיבורים על תקציב של 15 מיליארד שקל לא נשאר דבר ● בראיון לגלובס הוא מדבר על היכולת להשפיע כמנכ"ל החברה למתנ"סים, ומפתיע: "אם קוראים לי שוב - אני מתייצב"

הדירה ברחוב פרישמן בשכונה א' בקריית ים / צילום: יח''צ

דירה בקריות נמכרה ב-1.3 מיליון שקל. כמה היא תהיה שווה אחרי תמ"א

הדירה, בת 4 חדרים, מתפרשת על פני שטח של 105 מ"ר, כאשר לאחר התמ"א, תתקבל דירת 5 חדרים בשטח של כ־130 מ"ר הכוללת מרפסת, ממ"ד ומעלית ● הבניין עומד לפני הליך חיזוק ועיבוי, בעקבותיו שווי הדירה צפוי לקפוץ ל־1.8־1.9 מיליון שקל

הבורסה בפרנקפורט / צילום: Reuters

מגמה מעורבת באירופה; התמ"ג בגוש האירו הפתיע לחיוב

הניקיי קפץ ב-1.2% ● בקרן המטבע הבינלאומית העלו את תחזיות הצמיחה באסיה ● האינפלציה בגוש האירו עלתה ב-2.4% באפריל, בהתאם לצפי ● מחר תתפרסם בארה"ב החלטת הריבית של הפד; השוק מתמחר התחלת הורדות ריבית רק בספטמבר ● עונת הדוחות בארה"ב תופסת תאוצה: אמזון ואפל יפרסמו השבוע את תוצאותיהן יחד עם חברות שבבים בולטות

רואי סויסה / צילום: תמונה פרטית

המשקיע הזה ראה עשר דירות יד שנייה, ובסוף מבצע אחד שינה את התמונה

רואי סויסה קנה דירה חדשה מקבלן בבת ים ואז מכר אותה לפני שתכנן, כדי להשיג עסקה טובה יותר: "לקחתי בחשבון שאולי אצטרך להחזיק את שתיהן לתקופה מסוימת" ● האזינו

נתן חץ / צילום: תמר מצפי

אלוני חץ רושמת עוד הפסדי שיערוך של 400 מיליון שקל

בשנה וחצי האחרונות מניית אלוני חץ איבדה כ-60% מערכה, כשהחברה רושמת הפסדי שיערוך של יותר מ-3 מיליארד שקל

החלפת בתים. ''להיכנס לחופשה שונה מאורח החיים שלך'' / צילום: Shutterstock

36 פעמים החלפנו דירה: האנשים שיוצאים לחופשה בחינם

בעלי נכסים ואפילו שוכרים מחליפים דירות ומוצאים את עצמם בחופשה חלומית בבית של מישהו אחר ● מה היתרונות ומה הסכנות, ולמה צריך לשים לב

אילוסטרציה: Shutterstock

גבולות אחריות המתווך לספק מידע ללקוחו

האם מתווך יכול להסתפק בנתונים שנמסרו לו על ידי המוכרים, או שעליו לקיים בדיקות עצמאיות לגבי מצב הנכס?

הפקולטה לניהול. אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני / צילום: Shutterstock

לדבר לעצמכם, לעשות במקום לנוח ולהתמקד בכאן ועכשיו: אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני

בחצי השנה האחרונה אנו חווים ימים מורכבים וזקוקים יותר מתמיד לכלים שיסייעו לנו לפתח חוסן אישי, חברתי, קהילתי וארגוני ● כך תעשו את זה נכון

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ישראל לא תשלח משלחת לקהיר, ממתינים לתשובת חמאס

הותר לפרסום: עידו אביב, בן 28 מכרמיאל, וקאלקידן מהרי בן 37 מפתח תקווה, נפלו בקרב ברצועת עזה • משפחותיהם של החטופים קית' סיגל ועמרי מירן קיימו מסיבת עיתונאים בעקבות אות החיים שהתקבל מהשניים בימים האחרונים • צבא ארה"ב מציג: תמונות מהקמת הרציף ההומניטרי בים התיכון סמוך לרצועת עזה • דיווח: "ישראל מסכימה לשחרור 33 חטופים", בריטניה: "המתווה יכלול 40 ימי הפוגה" ● עדכונים בולטים

בתים בטקסס. צילומי לווין ורחפנים הפכו לנשק בידי חברות הביטוח / צילום: Shutterstock

חברות הביטוח האמריקאיות מרגלות אחרי בתים מהשמיים

חברות בארה"ב משתמשות ברחפנים כדי לבדוק גגות או לזהות פסולת חצר וטרמפולינות שלא הצהירו עליהן

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל