גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

האם מנכ"ל WPP יעשה סדר באחזקותיו בישראל?

מרטין סורל, מנכ"ל קבוצת הפרסום WPP, הוא האיש שמחזיק את הקלפים לגבי עתיד משרדי הפרסום של הקבוצה בישראל ■ האם המינוי של שלומי אבנון למנהל הפעילות בארץ מרמז כי סורל החליט שהגיע הזמן לעשות פה סדר?

שלומי אבנון יוביל

לפני ימים מספר הועבר מייל בין בכירי המנהלים בקבוצת WPP, בו הם התבשרו כי שלומי אבנון, לשעבר מבעלי שלמור-אבנון-עמיחי, מונה לתפקיד מנהל ארצי של קבוצת WPP בישראל. תפקידו הוגדר כמי שיהיה אחראי להביא משאבים מכל דיסציפלינות השיווק לכל הקבוצה לטובת לקוחותיה, לזהות הזדמנויות עסקיות חדשות, השקעות ורכישות פוטנציאליות ולתמוך במאמץ למשוך ולשמר את הכישרונות הטובים בישראל.

לכאורה, אמור מינוי של מנהל ארצי לקבוצה לאותת על כוונות רציניות לייצר פה פעילות משותפת לקבוצה. אולם מי שמכיר את קבוצת WPP בעולם יודע שמינוי מנהל כלשהו הוא חסר משמעות, אלא אם איש אחד שמנהל את הקבוצה ביד רמה קיבל החלטה שמשהו צריך לזוז כאן. האיש הוא סר מרטין סורל, מנכ"ל WPP, שהוא היחיד שעל-פיו יישק דבר.

סורל פועל בשנים האחרונות רבות בהרחבת עסקיו בשווקים החדשים. למעשה, WPP היא קבוצת הפרסום המתרחבת ביותר בשווקים אלה. עם זאת, בישראל, לאחר שתי רכישות של משרדי פרסום שלא הוכיחו עצמם בטווח הארוך - לא נעשה דבר.

WPP אינה הקבוצה היחידה שעשתה בישראל השקעות שלא הוכיחו את עצמן בטווח הארוך. גם פובליסיס ספגה מהלומות שונות עם השקעותיה בארץ, אך בעוד ש-WPP עצרה לאחר שתי הרכישות הראשונות, הרי שמוריס לוי בפובליסיס מעולם לא ויתר על ישראל והמשיך לנסות שוב ושוב לשקם את עסקיו פה - באמצעות רכישות ובמלחמה על שימור תקציבי פובליסיס העולמיים במשרדים המקומיים.

השאלה הגדולה הנשאלת כעת היא האם מינויו של אבנון מגיע עם החלטה של סורל לעשות כמעשה לוי ולשקם את עסקי הפרסום בישראל - ולא פחות חשוב האם המהלך מגובה גם בצ'ק שמן שאמור לגבות את המהלך?

אפשרות אחרת היא שסורל רואה בארץ שדה ציד לעסקים בתחום הטכנולוגיה והניו-מדיה ולשם יתנקזו רוב הניסיונות וההשקעות.

אחזקות

המשרדים של הקבוצה נחלשו

קבוצת WPP בישראל מונה זרועות בתחום הפרסום, המדיה ויחסי הציבור. כמו לא מעט מהסוכנויות הבינלאומיות, היא לא רוותה נחת מרוב עסקיה בארץ בשנים האחרונות.

שני המשרדים שבבעלותה נחשבים למשרדים שחוו את ההתרסקויות הדרמטיות ביותר שידע הענף בעשרים השנה האחרונות: JWT, עוד תחת שמו הקודם טמיר-כהן, איבד זמן קצר לאחר רכישת המניות היקפים משמעותיים בהיקפיו וירד ממעמדו כאחד מחמשת המשרדים הגדולים למשרד שנדחף אל מחוץ לעשירייה. עם הזמן התדרדרותו נעצרה, אך הוא מעולם לא חזר והתקרב למעמד שהיה לו בעת הרכישה.

משרד הפרסום y&r ישראל חווה את ההתרסקות הכי דרמטית כשכמעט בן-לילה, מרגע שנודע כי גדעון עמיחי פורש מהמשרד, נטשו אותו חלק הארי של הלקוחות, והוא הפך ממשרד השלישיה הראשונה למשרד הנמצא בחמישייה הרביעית. אפילו משרד הפרסום פוגל, הקשור עימו בקשריי ייצוג בלבד, איבד מהזוהר שהיה לו בעת ההתקשרות, וכיום הוא לא נמנה אפילו בין 20 המפרסמים הגדולים.

במשרדים של הקבוצה בארץ השקיעו מחשבה רבה בשאלה כיצד לשקם את עצמם. בשלב כלשהו נבחנה אפשרות למזג את פעילותם של y&r ו-JWT. בדרגים הגבוהים של שתי הסוכנויות אושר עקרונית המהלך, אך כשהרעיון התגלגל לפתחו של סורל, הוא הטיל עליו וטו.

שני המשרדים בחנו כל אחד בפני עצמו אפשרויות למיזוג עם משרדים אחרים במטרה לייצר גידול מהיר, אך עד עתה אף אחד מהמגעים האלה לא יצא לפועל. למעשה, המשרד היחיד של הקבוצה שמשגשג בארץ הוא אדלר-חומסקי. בעבר כבר נעשו מספר ניסיונות של קבוצת WPP לרכוש את המשרד אך ללא הצלחה. הצדדים לא הגיעו להסכמות כספיות, והמהלך מול WPP היה למעשה המתווה לעסקה שעשו איל חומסקי, אורי עיני ואמיר גיא ברכישת מניותיו של ראובן אדלר.

הצעה לאדלר-חומסקי?

ההנחה הרווחת בשוק הייתה שהשוק הישראלי מעניין את סורל רק באספקט של חברות היי-טק וטכנולוגיה, ואילו בכל הקשור בעסקי הפרסום, כל עוד יש מי שייתן שירות ללקוחות הבינלאומיים, אין לו עניין בהשקעות נוספות בתחום. אבל בהנחה שהמצב השתנה, בפני אבנון יעמדו כעת משימות שהמתווה שלהן ברור - אך מסובך לביצוע.

מיזוגים לא משמעותיים של המשרדים הנמצאים כיום בבעלות קבוצה עם משרד קטן אחר אולי יחזקו אותם באופן נקודתי, אך לא יניבו את התוצאה הרצויה של משרד גדול ודומיננטי שיכול לסחוב את רכבת WPP בארץ. כדי למצוא קטר כזה צריך לכוון למשרד שהוא גדול מספיק, אך עדיין יש לו אופק התפתחות גם במובן הכספי וגם עתיד ניהולי. לתיאור עונים שני משרדים: אדלר-חומסקי וגליקמן-נטלר-סמסונוב, שעם כל אחד מהם כבר היו בעבר גישושים מסוגים שונים.

הבחירה הטבעית הראשונה של אבנון תהיה כנראה אדלר-חומסקי. עם המשרד כבר היו דיונים רציניים בעבר, המתווה כבר קיים, וכל שנותר הוא להניח את המספרים באופן שיתאים לכולם. וכאן בדיוק טמונה הבעיה: המכפילים בעסקאות האחרונות בשוק היו נמוכות יחסית - מקסימום מכפיל 6. למשרד כמו אדלר-חומסקי שעדין לא בשיאו עם מנהלים צעירים עם לפחות עוד עשור שנות פעילות לפניהם, אין סיבה כלכלית ללכת למהלך מסוג זה.

מצד שני, WPP לא נחשבת לחברה שמחלקת צ'קים ברוחב-לב, והסיכוי שתגיע למכפילים שמתחילים להיות ריאליים לפחות לאוזנם של אנשי אדלר- חומסקי הוא לא גבוה. יותר מזה: WPP רוכשת בדרך-כלל שליטה, אבל לאנשי אדלר אין כיום סיבה למכור שליטה - בוודאי שלא במכפיל נמוך.

למה בכל זאת עסקה כזאת יכולה להתרחש? ברמה הפרסונלית אבנון ואנשי אדלר-חומסקי יודעים לעבוד היטב יחד. אחרי הכול, אורי עיני ואמיר גיא גדלו בשלמור-אבנון-עמיחי, ואבנון נחשב למנטור שלהם. ועם כל הכבוד ליכולת להרוויח בעתיד, איש לא ממהר להשליך כמה מיליוני דולרים שיכולים להיכנס לכיס עכשיו באופן מיידי.

לכן, אופציה סבירה למקרה שיחליטו להתקדם בארץ, היא בניית עסקה מדורגת בה לא מוכרים הכול בבת-אחת דומה לעסקה שנעשתה בעבר עם אנשי שלמור-אבנון-עמיחי. עסקה כזאת אולי לא תקרה בטווח המיידי, אבל בעתיד זאת העסקה בעלת הסיכוי הגבוה יותר לצאת לפועל.

אדלר-חומסקי הוא גם בעל השליטה במשרד הפרסום LEAD. עסקה עם אנשי אדלר-חומסקי יכולה להביא ל-WPP משרד צומח נוסף שאפשר בקלות להעביר לו את הייצוג של אחד מהמותגים שיש לקבוצה. דוגמה רלוונטית יכולה להיות אוגילבי, שהיום נמצא כאמור בפוגל, ויש להניח שאם לא יציג התאוששות, לא תהיה לאיש בעיה להמיר אותו במשרד אחר.

חיבור עם גליקמן או ברוקנר?

קטר אופציונלי נוסף הוא גליקמן-נטלר-סמסונוב. בעבר היו שיחות בין אנשי המשרד לבין אבנון ודיויד סייביל (מנכ"ל y&r העולמית), אך השיחות היו ראשוניות, נסובו סביב האפשרות למזג את גליקמן עם y&r, וכבר בשלבי הגישוש הן לא התקדמו לשום מקום.

לגליקמן יש לכאורה מרווח גדול יחסית לצמוח. הוא כבר גדול מספיק אך יותר קטן מאדלר-חומסקי, וההימור הגדול שיצרכו לקחת בחשבון הוא האם זה השיא, או שהמשרד אכן יכול לעשות קפיצה נוספת.

מבחינת הרכב השותפים, המבנה של גליקמן מורכב יותר, והחיבור האנושי לאנשי WPP קטן יותר. אין זה אומר שמהלך כזה לא יכול לקרות, אך יש להניח שהוא לא יהיה עדיפות ראשונה.

משרד נוסף עימו היו גישושים בעבר הוא ברוקנר-נטע-יער, אך גם אם ייעשה ניסיון רציני לייצר חיבור עם המשרד, סביר להניח שהוא יתרחש כדי לתמוך באחד המשרדים הקיימים, ולא כדי לייצר לקבוצה קטר, שכן עם כל ההתקדמות המרשימה של ברוקנר בשנים האחרונות, הוא איננו גדול וחזק מספיק כדי לסחוב את הקבוצה קדימה.

העתיד של JWT ישראל

שאלה נוספת היא מה יעלה בגורלו של משרד הפרסום JWT ישראל. המשרד מצוי כבר מספר שנים על צומת דרכים, כשכיום רוב התקציבים בו הם בזכותו של המנכ"ל/שותף יורם דמבינסקי.

דמבינסקי מבקש מזה תקופה ארוכה לייצר מהלך שיסייע לו למשוך את העגלה קדימה, מאחר שבפועל הקבוצה הבינלאומית לא תורמת מאומה למצבו של המשרד. דמבינסקי הציע לקבוצה לקנות את חלקו, לקנות מהם את חלקם, להביא גורם שלישי שיקנה מי מהצדדים החוצה, אך בקבוצה לא קידמו שום מהלך, ונראה שהדברים תקועים מתמיד. אבנון יידרש לפתור גם את הפלונטר הזה.

ויש כמובן את y&r ישראל, שנראה שאחרי אינספור מהלומות שספג ב-3 השנים האחרונות מתחיל להתייצב סוף-סוף - לפחות ברמת כוח-האדם ואיכות העבודה. יש להניח כי איש איננו מצפה שהמשרד יחזור לעצמו מיד, אבל ברור שבניהול נכון ועם כמה קיצורי דרך בצורת מיזוגים ורכישות, הוא יכול מהר יחסית להתקדם קדימה.

דווקא עם העסק היחיד המצליח של הקבוצה בישראל - חברת המדיה יוניון קיים - מסתמן כעת משבר שמסתובב סביב השאלה מה חלקה של הקבוצה בארגון ומה חלקו של המייסד אורן יוניוב, וזאת לאור השינויים שחלו במעמד משרדי הקבוצה בשנים האחרונות.

WPP נכנסה לשותפות ביוניון כשנה לפני התמוטטות שלמור-אבנון-עמיחי. היקפי הפעילות של שלמור ו-JWT היוו אז למעלה מ-50% מפעילות יוניון. מערך כוחות זה היה חלק מהבסיס לעסקה שנעשה במסגרתה קיבלה WPP 75% מהמניות.

מאז שלמור-אבנון-עמיחי הצטמק בהיקפיו באופן דרמטי, בעוד יוניוב חיזק את מעמדו כשהוא מצליח לשמור על לקוחות העוגן מצד אחד ולצרף לקוחות אסטרטגיים מצד שני.

כרגע מצויה מערכת היחסים בין WPP ויוניון בצומת דרכים, והסכסוך ביניהם הועבר לבורר, אך יש להניח כי בסופו של דבר יימצא פתרון ששני הצדדים יוכלו לחיות עמו בשלום.

הניסיון מלמד כי כאשר יש גב בינלאומי, אין כמעט מהלך שהוא בלתי אפשרי. פובליסיס ספגה מכה אחרי מכה בארץ, עד שמוריס לוי החליט ללכת עד הסוף ולתת את המושכות בידי מי שגם יכול להוביל.

רק ימים יגידו אם סורל קיבל את אותה ההחלטה - מה שיהפוך את שלומי אבנון לאחד האנשים המשפיעים על התעשייה בשנים הקרובות.

עוד כתבות

קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך

ב־freeTV לא חושפים את מספר הלקוחות, אבל משקיעים 2 מיליון בקמפיין בכיכובם

הקמפיין של מיזם הסטרימינג מתברג במקום השני בזכירות, ובמקום האחרון באהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי טפחות, בית ההשקעות מיטב חוזר למסך עם עוד פרסומת בהובלת כוכב "חברים"

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

בסכום של 13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

שר המשפטים יריב לוין / צילום: מרים אלסטר/פלאש90

לוין סירב למנות, וחברי הוועדה התקפלו: אלו 32 השופטים החדשים שנבחרו

לוין סירב לאפשר הצבעות שאינן ברוב של כל חברי הוועדה, וכך הצליח למנות מועמדים שחברי הימין ביקשו לקדם ● לבית המשפט המחוזי בירושלים מונה רק שופט אחד, על אף שישנם תקנים פנויים נוספים, בשל מחלוקת על זהות יתר המועמדים

איתמר בן גביר משתתף בטקס יום הזיכרון בבאר שבע, שנה שעברה, לאחר שחלק מהמשפחות ביקשו שלא יגיע / צילום: Maya Alleruzzo (AP), עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לשרים לא אכפת שנוכחותם לא רצויה בטקסי הזיכרון

אין לנו כלים להילחם גם על הכיס ● חברי הממשלה מתעקשים להגיע לאירועי הזיכרון ● וצה"ל חייב ללמוד לאמץ ביקורת חיצונית ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

גבינת סקי של שטראוס. צפויה להתייקר בקרוב

גל העלאות המחירים נמשך: שטראוס וגד מייקרות את מוצרי החלב

אחרי תנובה וטרה, גם שטראוס מודיעה כעת על התייקרות בחלק ממוצרי החלב הלא מפוקחים בשיעור של כ-1.6% ● בין היתר מדובר על גבינת סקי, שמנת להקצפה וחלב יטבתה ● העלאת המחירים תיכנס לתוקף ב-19 במאי ● גם מחלבות גד הצטרפו לגל העלאות המחירים, והודיעו על העלאת מחירים בשיעור ממוצע של 3.5% החל מ-16 במאי

מטוס של וויז אייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo

חברת הלואו קוסט היחידה שפועלת כעת בישראל מבטלת טיסות

וויזאייר מבטלת טיסות מישראל למספר יעדים קרובים ● חברת הלואו קוסט ההונגרית לא הודיעה רשמית על ביטול הטיסות - אך בשעות האחרונות נוסעים התבשרו על ביטולים לטיסות לאיי יוון וליעדים קרובים נוספים ● רינאייר צפויה לחזור עם פתיחת טרמינל 1, ואיזי ג'ט רק בסוף עונת הקיץ הקרובה

ג'רום פאוול, יו''ר הפדרל ריזרב / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

דריכות בוול סטריט לקראת פרסום נתוני התעסוקה לאפריל

דוח התעסוקה לאפריל צפוי להתפרסם היום לפני פתיחת המסחר בוול סטריט ● הצפי הוא לתוספת של כ-240 אלף משרות ולשיעור אבטלה של 3.8% ● למה בפדרל ריזרב ובשווקים מודאגים?

ד''ר אלמוג שמחון / צילום: דני מכליס - אוניברסיטת בן גוריון בנגב

החוקר שמגלה איך הבוטים הרוסיים הפכו אותנו לכלי משחק

ד"ר אלמוג שמחון, פסיכולוג חישובי מאוניברסיטת בן גוריון, חוקר את השימוש בשפה ברשתות ואת האופן שבו היא מובילה לקיטוב חברתי ● בראיון לגלובס, הוא מסביר איך בוטים רוסיים הופכים אותנו לכלי משחק, מה קורה לשיח אחרי פיגועים ומי משתף יותר פייק ניוז ● ויש לו אזהרה לעתיד: "בינה מלאכותית יכולה לייצר טענות לא פחות משכנעות משל בני אדם, ואפילו יותר"

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: Associated Press, Noah Berger,

מכירות האייפונים צנחו, אז למה המשקיעים מרוצים?

הבייבאק הוא הבעת אמון של אפל בעצמה ● למרות ההכנסות הנמוכות, החברה עקפה את צפי האנליסטים, ולמשקיעים יש לא מעט סיבות להיות מרוצים ● ומה צפוי בבינה המלאכותית ● 5 הערות על דוחות אפל

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

"בעוד שנה נהיה בקטסטרופה": התחזית הקשה של יגאל דמרי

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● חצי שנה לפרוץ המלחמה, היזם יגאל דמרי מסביר מדוע שוק הנדל"ן בנגב דווקא פורח ● הוא מעריך כי היקפי הבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית הגיעו לשיא, וסבור שהחרם הטורקי לא ישפיע במידה מהותית על השוק ● כמה באמת שווה הקרקע של חנן מור בשדה דב לפי ההצעה שהגיש, ולמה הוא מקפיא בינתיים את הפרויקט שלו בבבלי

מחיר למשתכן בירוחם / צילום: חב' שתית

לא כדאי להתחתן: מחיר למשתכן מעוות אפילו את הקן המשפחתי

לא מעט זוגות נרשמים כידועים בציבור כדי שיוכלו לגשת להגרלות מחיר למשתכן ● רווק או רווקה שבין הזכייה למועד החתימה על החוזים יחלטו להתחתן, יאבדו את הצ'ופר מהמדינה ● אולי זה לא מה שישבור זוגיות טובה, אך זהו עיוות מדהים שהמדינה יוצרת

פול אוסטר. ''סופרים לא יוצאים לפנסיה'' / צילום: Reuters, VINCENT WEST

על פול אוסטר, שהיופי שבמקריות העסיק אותו כל חייו

השבוע הלך לעולמו בגיל 77 הסופר היהודי-אמריקאי פול אוסטר ● אוסטר כתב ספרים שהפכו לרבי מכר ועוסקים באופן תכוף בצירופי מקרים ● כתיבתו נטועה בילדות קשה ואירועים מטלטלים ששינו את חייו

מנות של Neomi's / צילום: איריס כץ

הקיבוץ שתמצאו בו קפה כמו בפרובנס ואמן שפסלו מעטר את ביתו של ארדואן

סדנת קרמיקה בסגנון מינימליזם יפני, תצפית מוצלת על מרבדים צהובים, פשטידה מתפקעת ממנגולד וקרמבל תפוחים לקינוח ● יום מרומם נפש בקיבוץ יזרעאל

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

דיווח בארה"ב: ישראל עדכנה את ממשל ביידן על תוכניתה להתחיל לפנות אוכלוסייה מרפיח

צה"ל ערך תרגיל המדמה תקיפת פתע של חיזבאללה בגבול לבנון • אזעקות הופעלו אחרי כמעט יומיים ללא ירי לצפון, גם הירי מעזה התחדש עם נפילה - שלא הפעילה אזעקה • מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור במרחב עייתא ע-שעב שבדרום לבנון • לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - בסוריה דיווחו על תקיפה ישראלית ליד דמשק ● עדכונים בולטים

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

למי הקדישה אלופת אירופה החדשה בג'ודו את זכייתה בזהב?

איך נקראת מערכת ההגנה האווירית החדשה שפיתחה אלביט ושתימכר ללקוחות בינלאומיים, במה עוסק הפלאונטולוג ובאיזו שנה הותקן הרמזור הראשון באילת? ● הטריוויה השבועית

פיצה פפרוני של ''פיצה אולה'' / צילום: מרב סריג

אחת הפיצות הטובות בארץ מסתתרת בחצר משפחה בעספיא

בימי שישי, בשיטת "עד שנגמר הבצק", מנפיק טאבון העצים של משפחת עלו פיצות נאפוליטניות נהדרות ● גם הנקניקים מיוצרים במקום

האנטקינוס / צילום: Reuters, SOPA Images

המעבר לעידן האש מכה בבעלי החיים, ואלה שיידעו להתאים את עצמם יצליחו להתרומם

עידן האש הנוכחי רואה בשריפות האלימות שמתחוללות בשנים האחרונות תוצר של נזקי האדם ● התאמות בעלי חיים לעידן זה, שניכרו אצל יונק עכברי אוסטרלי, ציפור אפריקאית וסנאי אמריקאי, מעידות: הברירה הטבעית עדיין עושה את שלה

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

עם נוף לים ומרפסת גדולה: בכמה נמכרה דירת 4 חדרים ברמת אביב ג?

ברחוב אבשלום חביב ברמת אביב ג' נמכרה דירה בשטח של 114 מ"ר בתמורה ל־5.17 מיליון שקל ● בבניין יש חניה מקורה עם שער חשמלי, שתי מעליות, והוא קרוב לקאנטרי ולמרכז שוסטר ● "המחיר הראשוני היה גבוה יותר, אולם בגלל שבעלי הנכס ביקשו למכור בהקדם - המחיר ירד" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

הפגנות פרו-פלסטיניות באוניברסיטת סטנפורד / צילום: Reuters, Carlos Barria

היום שהכה בתדהמה והמשמעות של להיות יהודי: חמישה לקחים מסטנפורד

עו"ד יותם ברגר מסיים בקרוב את שנתו השנייה באוניברסיטת סטנפורד, אבל במקום לקדם את הדוקטורט שלו, הוא מבלה חלק ניכר מזמנו בפעילויות "הסברה" בגלל ההפגנות האנטי־ישראליות ● מה הוא למד על חבריו באוניברסיטה, ולמה הפתרון למשבר יכול להגיע מהנהלות של האוניברסיטאות?

מפגינים פרו פלסטינים משתלטים על בניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: Associated Press

דוח חדש חושף: הכסף שמניע את האלימות בקמפוסים בארה"ב

מעט מאוד ידוע לגבי ההון שנשפך על המחאות האנטישמיות המבעבעות בקמפוסים בארה"ב, אבל ברור שהן לא ספונטניות - זהו מאבק ממומן ומתוכנן היטב ● דוח חדש של מכון NGO Monitor, ששיתפו דמויות כמו ביל אקמן ואילון מאסק, חושף את הארגונים מאחורי ההפגנות הקיצוניות וחלק ממקורות המימון שלהן, ובראשם שניים: ג'ורג' סורוס והאחים רוקפלר