גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

חשד: מנור גינדי ואורי לוי מעורבים בשוחד לעו"ד רועי בר

גינדי, לוי ואחרים חשודים במתן שוחד וטובות הנאה לעו"ד בר תמורת סיוע לכאורה בקידום האינטרסים שלהם בבניית מיזמי נדל"ן בראשל"צ ורחובות ■ גינדי השקעות: לאחר בירור העובדות יתברר כי שמם שורבב לפרשה בשגגה

גינדי השקעות מדווחת הבוקר (ד') לבורסה כי מנור גינדי ואורי לוי, מנכ"לים משותפים ומבעלי השליטה בחברה, נעצרו שלשום (ב') בחשד להעברת שוחד וטובות ההנאה לכאורה לעו"ד רועי בר.

גינדי, לוי ואחרים, ששמם טרם נחשף, חשודים במעורבות במתן שוחד וטובות הנאה לעו"ד בר (50), ששימש במשך שנים יועץ משפטי חיצוני של ועדות התכנון והבנייה בעיריות ראשון-לציון ורחובות ושל החברה הכלכלית בראשון-לציון. זאת, תמורת סיועו לכאורה של בר בקידום האינטרסים שלהם בבניית מיזמי נדל"ן ברשויות.

בדיווח של גינדי השקעות לבורסה נכתב עוד כי להערכת החברה, בהתנהלותה או בהתנהלות של נושאי המשרה בה לא נפל כל רבב ודופי, וכי לאחר בירור העובדות יתברר כי שמם שורבב לפרשה בשגגה.

במוקד החשדות עומדים 3 פרויקטים: "בוני התיכון" ו"וואייט (white)" בראשון-לציון ו"חצרות המושבה" ברחובות, שלפי החשד עו"ד בר סייע ליזמים לקדמם. עם זאת, המשטרה בודקת פרויקטים נוספים, וייתכן כי יהיו התפתחויות בחקירה.

לפי המשטרה, בר, אחד מעורכי הדין הבכירים והבולטים בישראל בתחום התכנון והבנייה, השלטון המקומי והנדל"ן, הוא איש המפתח בפרשה. בר חשוד בביצוע עבירות של שוחד, מירמה והפרת אמונים וקבלת דבר במירמה, ומעצרו הוארך שלשום על-ידי בית משפט השלום בכפר-סבא.

יתר החשודים שוחררו היום ממעצריהם, והם שוהים במעצר-בית בתנאים מגבילים. מעורב נוסף שנחקר בקשר לפרשה הוא הקבלן עמרם פרץ, מנכ"ל חברת בוני התיכון ומבעלי החברה, שנחקר ושוחרר אתמול לביתו מבלי שהובא בפני שופט. מהחברה נמסר כי פרץ כופר בכל החשדות עליהם נחקר.

החשודים נעצרו שלשום בתום חקירה סמויה וממושכת של המשטרה, שלוותה על-ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. כמו כן, נערכו חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם, בבניין עיריית ראשון-לציון, במשרדי הוועדה לתכנון ובנייה בראשון-לציון ובמשרדי החברה הכלכלית ראשון-לציון. החוקרים תפסו מסמכים ומחשבים וכן נכסים וחשבונות לצורכי חילוט.

החשדות נגד עו"ד בר

החשדות נגד עו"ד בר מתקיימים בשני היבטים מרכזיים: ראשית, הוא חשוד כי בעת שהיה מעורב בהליכי תכנון ובנייה הקשורים בשלושת הפרויקטים בשם העיריות, הוא ניהל קשרים עסקיים עם היזמים של אותם פרויקטים. המשטרה סבורה כי די בכך כדי להעמידו לדין בגין ניגוד העניינים שבו היה מצוי, שהוא לכאורה עבירה של הפרת אמונים.

הרובד השני של החשדות נגד בר הוא חמור יותר ועוסק, כאמור, בטובות הנאה ושוחד שלכאורה קיבל מהיזמים תמורת סיועו להם. בין היתר, מדובר בפרויקטים ובשכר-טרחה שקיבל בר מהלקוחות של אותם יזמים, לפי החשד, בתיווך היזמים.

סנגורו של בר, שר המשפטים לשעבר, עו"ד דוד ליבאי, כופר בשמו בחשדות. לטענת ליבאי, מדיון הארכת המעצר של בר אתמול עולה כי שכר-הטרחה שקיבל בעקבות מעורבותו בפרויקטים אינו מהווה שוחד או טובות הנאה אסורות.

ליבאי השווה את החשדות נגד בר למקרה של עו"ד יעקב וינרוט, שהואשם כי שכר-טרחה שקיבל מפקיד שומה גוש היווה שוחד. וינרוט, כזכור, זוכה מכל האישומים נגדו.

"אני אומר את זה גם כאן, מדובר בעורך דין שמקבל משימות ומבצע אותן, זאת עבודתו, בשל עבודתו הוא מקבל שכר-טרחה, ולבוא ולומר שהעבודה ניתנה לו זה שוחד, יש צורך להיזהר בכך ולבחון זאת בשבע עיניים ויותר", טען ליבאי.

השופט מיכאל קרשן, שהאריך את מעצרו של בר, הגיב לדברים: "על מנת להפיס את דעתו של עו"ד ליבאי, אציין כי טובות ההנאה שלפי החשד קיבל בר לא מתבטאות רק בשכר-טרחה הנלקח מרכשי דירות, אלא גם בעניינים נוספים".

גינדי דוחה את הטענות נגדו

החשד נגד מנור גינדי נוגע לפרויקט White בראשון-לציון. לפי החשד, גינדי העביר טובות הנאה לבר תמורת קידום הפרויקט.

גינדי, המיוצג בידי עורכי הדין אלי זהר, רועי בלכר, אילן סופר, משה מזור ממשרד גולדפרב-זליגמן ועו"ד רם ז'אן ממשרד עמר, רייטר, ז'אן שוכטוביץ ושות', כופר בחשדות נגדו ומשוכנע כי יסתיימו בלא כלום. לגרסתו, גינדי השקעות שבבעלותו נכנסה לעסקה המדוברת ב-2006, חודשים רבים אחרי ששותפתה לפרויקט, אלמוג כ.ד.א.י, הבטיחה לכאורה לעו"ד בר לקבל שכר-טרחה של 1.5% מהעסקאות של הדיירים בפרויקט.

במילים אחרות, לטענת גינדי, לוחות הזמנים בנוגע לפרויקט ולמעורבותו בו פשוט אינם מסתדרים עובדתית עם הטענה כי הוא היה מעורב בהחלטה להעביר כספים או טובות הנאה לבר.

עו"ד ציון אמיר, המייצג חשוד מרכזי נוסף, הגיש היום בשמו ערעור לבית המשפט המחוזי על החלטת השלום לאפשר את פרסום שמו. אמיר דחה אף הוא את הטענות שהמשטרה מייחסת למרשו.

עו"ד גיל דחוח, המייצג את בר עם עו"ד ליבאי, מסר: "נערכת חקירה של המשטרה, ואנו משתפים פעולה באופן מלא. זה נראה יותר כמו שאלות משפטיות של ניגוד עניינים מאשר פרשת שוחד. אנו משוכנעים כי בסוף הבירור החשדות יתפוגגו".

עו"ד ציון אמיר, המייצג את אחד החשודים, מסר בתגובה: "מרשי דוחה בתוקף את החשדות ועם זאת הוא סומך באופן מלא על חקירת המשטרה, משתף פעולה באופן מלא ומשיב לשאלות של חוקריו. הוא משוכנע כי בתום חקירת המשטרה יתברר כי לא נפל פגם בהתנהלותו".

מעיריית ראשון-לציון נמסר: "מדובר בחקירה העוסקת באירועים שאירעו לפני יותר מעשור ולא באירועים מהעת האחרונה. עיריית ראשון-לציון מסייעת לחוקרי המשטרה ותעמיד את כל הדרוש לעיון כדי להגיע לחקר האמת. עיריית ראשון-לציון פועלת בשקיפות ובמקצועיות ותמשיך לפעול כך גם בעתיד".

עו"ד רונאל פישר, בא-כוחה של עיריית רחובות, מסר: "לעיריית רחובות נודע כי יועץ משפטי חיצוני שעבד עמה פעל לכאורה בניגוד עניינים. מיד עם היוודע הדבר, וללא כל קשר לחקירת משטרה, הוחלט לבדוק את העניין עד תום, ובסיום הבדיקה נשלח ליועץ החיצוני מכתב לסיום התקשרותו עם העירייה. המשטרה תזכה לשיתוף-פעולה מלא בכל עניין שמרשתי תתבקש לו".

החשודים העיקריים בפרשה

מנור גינדי, בעל השליטה בגינדי השקעות

מנור גינדי, בעל השליטה בחברה הציבורית גינדי השקעות, משמש יחד עם גיסו אורי לוי, שגם הוא נעצר בפרשה, כמנכ"ל משותף של החברה. לוי הוא בעלה של הבת סתוית גינדי. החברה הקימה לפני עשור את פרויקט White עם חברה יזמית נוספת, אך כיום פעילותה העיקרית סובבת סביב פרויקט גינדי תל-אביב במתחם השוק הסיטונאי בתל-אביב, הכולל יותר מ-1000 יחידות דיור וקניון. חברת גינדי השקעות היא החברה שהקימה את הפרויקט שבו קרסה המרפסת בחדרה, ועל כן היא סובלת לאחרונה מפגיעה בתדמית החברה.

אורי לוי, מנכ"ל משותף בגינדי השקעות

אורי לוי משמש כמנכ"ל משותף בחברת גינדי השקעות יחד עם מנור גינדי וכפיר לוי, והוא גם בעלה של אחותם של כפיר ושל מנור, סתוית גינדי, שמרכזת את מטה הטלמרקטינג של פרויקט גינדי במתחם השוק הסיטונאי בתל-אביב. חברת גינדי השקעות הקימה לפני עשור את פרויקט White בראשון-לציון עם חברה יזמית נוספת. כאמור, חברת גינדי השקעות היא זו שהקימה את הפרויקט "גינדי פארק" בחדרה, שבו קרסו המרפסות.

עו"ד רועי בר, יועץ לוועדות התכנון והבנייה בעיריות ראשון-לציון ורחובות

עו"ד רועי בר (50), ראש משרד אברהם בר, הוא אחד מעורכי הדין המוכרים בישראל בתחום התכנון והבנייה, השלטון המקומי והנדל"ן. באתר האינטרנט של משרדו הפרטי מעיד על עצמו בר כי הוא "נחשב לאחד המומחים המרכזיים בארץ ברישום פרצלציות מורכבות. מומחה בתחום התכנון והבנייה, הנדל"ן והמשפט המינהלי, וכן הוא מרכז את פעילות המשרד בתחומי בוררות וגישור".

נוסף על כובעו כעורך דין פרטי,משמש בר מזה שנים כיועץ משפטי חיצוני של ועדות התכנון והבנייה בעיריות ראשון-לציון ורחובות ושל החברה הכלכלית בראשון-לציון.

בר מעביר הרצאות בתחום התכנון והבנייה בכנסים והשתלמויות של לשכת עורכי הדין, לשכת השמאים ולשכת המודדים. בנוסף הוא מרצה במרכז למשפט מסחרי באוניברסיטת בר-אילן בתחום התכנון והבנייה והשלטון המקומי.

בר הינו בוגר הפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן. בתום התמחות במשרד עורכי הדין רם כספי ושות' הוא הצטרף אל המשרד בעקבות אביו, מייסד המשרד אברהם בר ז"ל. בר חבר בלשכת עורכי הדין משנת 1988, ושותף במשרד משנת 1992.

עיסוקו המשפטי של בר כולל, בין היתר, ליווי הליכים מרכזיים בתחום המקרקעין והנדל"ן בישראל עבור לקוחות פרטיים וציבוריים, ובכלל זה ליווי הקמת תאגיד המים והביוב הראשון בישראל. בנוסף הינו שותף בניסוח הסכם הגג לפיתוח חולות ראשון-לציון, אשר מכוחו נבנו אלפי יחידות דיור. ייעוץ משפטי בתחום התכנון והבנייה, ובכלל זה - הכנת תוכניות מתאר וייעוץ בשלבי התכנון של פרויקטים בתחום, ועבודה מול קבלנים, יזמים ורשויות הממשל.

בר הוא גם חבר הוועדה הבינמשרדית לזירוז הליכי הרישום במקרקעין, וחבר הוועדה הבינמשרדית למיפוי תלת ממדי של מקרקעין.

שמו של בר, ששרוי במעצר וחשוד בניגוד עניינים, בלקיחת שוחד ובקבלת טובות הנאה, נקשר בעבר להתנהלות לא תקינה שגובלת בפלילים. בין היתר הוגשה ביוני האחרון עתירה לבג"ץ שבה טען תושב ראשון-לציון כי בר נמצא לכאורה מספר פעמים במצב של ניגוד עניינים, כשיעץ לעירייה ופעל מטעמה בענייני נדל"ן הקשורים בבני משפחתו.

מגינדי השקעות נמסחר בתגובה: "חברת גינדי השקעות והעומדים בראשה פעלו תמיד באופן הראוי והתקין ביותר, בהתאם להוראות כל דין. חברת גינדי השקעות לא השתתפה כלל במכרז של הפרויקט המדובר. החברה נכנסה לפרויקט כשנה לאחר שזכה במכרז יזם אחר, ונכון למועד כניסת גינדי לפרויקט הושלם הליך התכנון. כל הסדר שכר-טרחה עם עו"ד בר ומשרדו הוסדר לפני הצטרפותה של גינדי לפרויקט, ולגינדי לא היו יד ורגל בעניין. אנו סומכים על הרשויות כי ישלימו את הבדיקה ויגיעו לחקר האמת במהירות וביעילות".

הפרויקטים שנמצאים במוקד החשדות

עוד כתבות

פרופ' יוג'ין קנדל / צילום: מיכה לובטון

הוא היה אחד האנשים הקרובים לנתניהו, היום הוא חושף: "לא הייתי מחזיק במשרד שלו חודש"

יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר, יוג'ין קנדל, בטוח: "אם ישראל לא תשנה כיוון בהקדם, הכלכלה תקרוס, והמדינה עמה" ● לדבריו, כדי שנבואת הזעם לא תתממש צריך להקים ממשלה שתנהל סיכונים לטווח הארוך בכל תחומי חיינו ● הוא לא פוסל אפשרות להיות שר האוצר הבא, אבל "לא כזה שתפקידו העיקרי הוא לחלק הטבות" ● האזינו

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

אמיר כהנוביץ' / צילום: יח''צ

הכלכלן הבכיר שעשה את המעבר המפתיע של השנה מדבר

אמיר כהנוביץ' הפתיע את שוק ההון בספטמבר כשעזב את חברת הביטוח הגדולה ביותר בישראל, הפניקס, ועבר לסוכנות הענק פרופיט ● בראיון לגלובס הוא מסביר את שינוי הקריירה הדרמטי שעשה, מציע את הפרשנות הייחודית שלו להתנהלות בשוק ההון, ומערער על התחזית של בנק ישראל לגבי הצמיחה של הכלכלה

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת תל אביב לבינלאומיות

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

סיוע הענק האמריקאי אושר רשמית: איזה נשק תקנה ישראל במיליארדים?

אחרי בית הנבחרים, גם הסנאט האמריקאי אישר את הסיוע לישראל. חבילת הסיוע עומדת על כ-26 מיליארד דולר, מתוכם 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

נתב''ג בליל התקיפה האיראנית. השמיים נסגרו במפתיע / צילום: Reuters, Nir Keidar

הטיפים והטריקים: איך לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל?

עשרות אלפי ישראלים נותרו ללא טיסות אחרי ששורת חברות הודיעו על ביטול הטיסות לארץ וממנה ● האם הכיסוי לביטול נסיעה שמציעות חברות הביטוח יבטיח לכם פיצוי? מה קורה אם גויסתם למילואים? וגם: מתי כדאי לרכוש את הביטוח, והטיפ שיחסוך לכם מאות שקלים בהשכרת רכב בחו"ל

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג'ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● עפ"י ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, והלחימה תיארך כשישה שבועות

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק קפץ ב-1.5% ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● מחירי הנפט עלו ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1% ● מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב ירד והוביל לירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

חופית באטה, חוקרת בינה מלאכותית ב-AI21 / צילום: יונתן בלום

היא התגייסה ליחידת מודיעין, צוללת עם כרישים ועובדת בתחום הכי חם בעולם

היא שובצה במודיעין אך התעקשה להתגייס לקרבי, שימשה אלגוריתמאית במובילאיי ויש לה תואר במתמטיקה ● כיום חופית באטה היא חוקרת ב-AI21 Labs, שנתמכת בידי ענקיות הטכנולוגיה ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

הבניין ברחוב גורדון 22 בתל אביב / צילום: דנה אטיאס

2.5 מיליון שקל לדירת 2 חדרים בבניין לשימור מחמיר בת"א

דירה במבנה היסטורי ברחוב גורדון בתל אביב, שתכנן האדריכל שלמה גיפשטיין, נמכרה לאחרונה ● לדירה יש זכויות בנייה נוספות בשטח של כ־40 מ"ר, אולם המחיר לא משקף אותן ● המתווכת בעסקה: "עסקאות במחירים של 2.3 מיליון שקל עד 3.1 מיליון שקל קיבלו 'בוסט' בשלושת החודשים האחרונים"

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית, ומתחילת השנה מנייתה איבדה 10.7% ● למרות הכול, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה אפל צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-680 מיליון דולר, ואף עשוי להגיע ליותר מכך ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

ישראל אלמסי, יו''ר ומנכ''ל ארגון ידידים / צילום: יונתן בלום

עם 800 מתנדבים בדרכים, הוא דרוך לעזור לכם במקרה של פנצ'ר

כשישראל אלמסי קיבל לידיו את עמותת ידידים, שמספקת עזרה וחילוץ בכביש, במוקד ישב אדם אחד ● כיום היא ערוכה לטפל ב-800 פניות במקביל, ובמלחמה גם הפכה לכוח מסייע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כאב הראש החדש של האחים אמיר בשופרסל

‎בבקשה לאישור תובענה ייצוגית, נטען כי האחים יוסי ושלומי אמיר ביקשו לרכוש את השליטה בשופרסל באופן שיפטור אותם מלשלם לציבור את מלא פרמיית השליטה, כדי לא להיקלע לתחרות על השליטה בחברה ● התובעים מעריכים את הנזק לבעלי המניות מהציבור בסכום הנע בין 146-232 מיליון שקל

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק, טכנולוגיה והון סיכון במשרד עורכי הדין פישר (FBC) / צילום: יונתן בלום

עורך הדין שהכניס את התחום הלוהט לפירמות ענק בישראל

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק והון סיכון במשרד פישר, מלווה חברות קריפטו בעסקאות והנפקות ומסייע להן להכניס מטבעות דיגיטליים לבנקים ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס