גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מונה מפרק למטבחי טופז: "נבחן מכירת הפעילות כעסק חי"

חברת טופז שבבעלות דניאל חורי נקלעה לקשיים ולא סיפקה מטבחים ל-890 לקוחות, שהחוב כלפיהם עומד על 12.5 מיליון שקל ■ המחוזי מינה את עו"ד גיא גיסין למפרק זמני, "כדי לנסות להציל את אשר עוד ניתן להציל"

מטבחי טופז - הסוף? בית המשפט המחוזי בנצרת מינה אתמול (ב') את עו"ד גיא גיסין למפרק זמני לחברת מטבחי טופז שבבעלות דניאל חורי ויצרנית המטבחים שלה, חברת ספייס.

השופט קבע כי גיסין ידאג לכינוס אסיפת נושים לדון בהליכי הפירוק, יבדוק את נכסי החברות, מצבת העובדים, ההתחייבויות והחובות, ויהיה רשאי בהתאם לממצאיו לפטר עובדים, למכור מלאי ולהתקשר בחוזים, באישור בית המשפט.

עו"ד גיסין אמר היום (ג') כי "בימים הקרובים ננסה לבחון אפשרות לייצר מצב שבו נוכל למכור את הפעילות או את החברות כעסק חי, וכך לשמר את מקומות העבודה ולסייע למאות הלקוחות שמחכים למטבחים שלהם".

השופט עאטף עיילבוני ציין כי "הלכה למעשה אין מחלוקת בין כלל המשתתפים, כי בסיטואציה שאליה נקלעו שתי החברות, טופז וספייס, קיים צורך דחוף ומיידי במינוי בעל תפקיד לשתי החברות על מנת לנסות, בדחיפות המחייבת, להציל את אשר ניתן עוד להציל ולבחון את האפשרות שמכירת הפעילות, ככל שעוד קיימת, תיעשה בדחיפות המתבקשת על מנת למקסם את התמורה המתקבלת".

עו"ד גיסין נבחר מבין מספר עורכי דין שהוצעו, בהם גם עו"ד איתי פריימן. השופט ציין כי "לאור התחום שבו עסקו החברות, נראה כי מינויו של עו"ד גיסין, בהינתן ניסיונו בתחום, יכול ויתאים על מנת לנסות למצוא משקיעים בתחום בדחיפות המתבקשת".

כפי שנחשף ב"גלובס" לפני כחודשיים, חברת טופז אמנות המטבח נקלעה לקשיים ולא סיפקה ל-890 מלקוחותיה מטבחים שהוזמנו זה מכבר ושולמה בעבורם התמורה המלאה. הלקוחות נמצאים בסיטואציה לא פשוטה אחרי ששילמו עשרות אלפי שקלים ונותרו ללא מבוקשם. סך כל חובות החברה ללקוחות עומד על כ-12.5 מיליון שקל.

בנוסף, בעקבות הקשיים אליהם נקלעה שתי החברות, כ-100 עובדים שלהן איבדו את מקומות עבודתם, בעיקר עובדים בצפון הארץ. החוב לעובדי החברה, רק בגין דין קדימה, עולה על 3 מיליון שקל.

"ידעתי שאין תרופה"

החברה גם לא פרעה את התשלומים שהיא חייבת למרכיבים העצמאיים שלה. לדברי מיכאל קדושים, שעבד כמרכיב מטבחים עצמאי בחברה, "לא שילמו לנו שום דבר. כרגע לא נראה לי שנוכל לקבל משהו. חייבים לי בסביבות 30 אלף שקל. יש מרכיבים שחייבים להם 80 ו-100 אלף שקל. פשוט לא עבדתי במשך חודש, ולכן הסכום יחסית לא גדול. דיברתי עם חורי פעם אחת במשרד לפני חודש. הוא הבטיח שיעביר לי כסף למחרת, אבל זה היה עורבא פרח".

דוד, שעבד במטבחי טופז 22 שנה, לא כועס על חורי. "בתוך תוכי ידעתי לאן זה הולך, כי ידעתי שאין לזה תרופה", הוא אומר ל"גלובס". "אי-אפשר לרפא מצב שבו כל-כך הרבה לקוחות לא קיבלו מטבחים, ואי-אפשר לייצר להם בלי כמות של כסף. אין לי שום דבר נגד חורי. יש מה ללמוד ממנו, למעט ניהול העסקים. כאדם - הוא גדל מכלום".

חשש לחדלות פירעון

בדצמבר אשתקד הוגשה לבית המשפט המחוזי בנצרת בקשה לפירוק החברה וכן בקשה דחופה למינוי מפרק זמני לחברה. את הבקשה הגישו לקוחות החברה, אורלי וניר גושן, וכן חברת הרכב ראובן.

בבקשה צוין כי בני הזוג גושן שילמו למטבחי טופז כ-30 אלף שקל בעבור מטבח, שהיה אמור להיות מותקן בביתם עד סוף ספטמבר אשתקד, אך עד דצמבר הוא לא הותקן. לטענתם, הם קיימו מסכת התדיינות ארוכה עם החברה, שבמהלכה מסרה להם מזכירת סניף החברה בחיפה כי "החברה מצויה בקריסה מוחלטת ואינה יכולה לספק את מכלול המטבחים המוזמנים".

חברת הרכב ראובן טענה בבקשה כי השכירה למטבחי טופז נכס בחיפה תמורת דמי שכירות בגובה 22 אלף שקל לחודש, בתוספת מע"מ, וכי החברה חייבת לה דמי שכירות בעבור החודשים נובמבר ודצמבר. בבקשה נטען כי "קיים חשד ממשי שחברת מטבחי טופז היא חדלת פירעון".

בהמשך הצטרפו גם כ-25 מעובדי החברה לבקשת הפירוק לרשת המטבחים, בטענה כי לא הועברו אליהם משכורות ותנאים סוציאליים במשך כמה חודשים.

בינואר השנה, לבקשת החברה, נמחקו בקשות הפירוק, בכפוף להתחייבות החברה לתשלום חוב השכירות בתוך שבועיים מהדיון, ותוך שנשמרת לעובדי החברה הזכות לבקש שוב צו פירוק. ואולם, החברה לא עמדה בתנאי זה, והדיון בבקשות לפירוקה חודש.

ביטול הזמנות

במהלך הדיון אתמול בבקשות הפירוק טען עו"ד עדי בראונשטיין, המייצג את טופז ואת חורי, כי ממועד הגשת בקשות הפירוק כשלו כל ניסיונותיו של חורי "לתקן" את העסק. לדבריו, "נוצרה בהלה המונית, כל מזמיני המטבחים החלו לפעול בכל דרך לבטל את ההזמנות".

לטענתו, הדרך להציל את הלקוחות והחברה ולצמצם נזקים היא למכור את כל תיקי הלקוחות שהזמינו מטבחים, לגורם אחר בענף שייצר את המטבחים עבורם.

"סך כל עלות ייצור המטבחים היא בסביבות 14 מיליון שקל, וסך ההכנסות הצפויות עומד על 16 מיליון שקל", אמר עו"ד בראונשטיין. "במשרדי החברה כבר ארגנו את כל החומר, כל בעל תפקיד שיבוא יקבל תיק מסודר של לקוחות והתשלומים, הכול ממתין לביצוע".

עו"ד ליזה חדש, המייצגת את חברת ספייס, טענה כי "לא צריך לוותר על האפשרות למכור את העסק כעסק חי", כפי שהיא ועו"ד גיא גיסין עשו בתיק הפירוק של אייס.

המותג מטבחי טופז נרכש ב-2010 בידי חברת "היי סיין - מרכז הציוד לבית ולגן" שבבעלות חורי, ששינתה את שמה ל"טופז אמנות המטבח". לחברה יש מפעל בראש-פינה, והיא מפעילה 5 סניפים בראשון-לציון, בבני-ברק, באשדוד, בחיפה וחנות מפעל בראש-פינה. חברת "היי סיין" עצמה הצטרפה להליכי הפירוק כנושה, בטענה כי שתי החברות שבפירוק חייבות לה למעלה ממיליון שקל.

עוד כתבות

צילום: איל יצהר

38 שופטים חדשים נבחרו לבתי משפט השלום. הרשימה המלאה

הוועדה לבחירת שופטים מינתה היום 38 שופטים חדשים לבתי משפט השלום בתל אביב ובמחוז מרכז, בהם עורכי דין מהמגזר הפרטי בתחום האזרחי והפלילי, פרקליטים ורשמים בכירים ● מחצית מהשופטים החדשים - נשים

חוסיין סלאמי, מפקד משמרות המהפכה / צילום: Associated Press, Vahid Salemi

עם למעלה מ-30 אלף חיילים: האיום החדש של איראן על ישראל

חוסיין סלאמי, מפקד משמרות המהפכה, התייחס לסוגיה של פעילות ימית באגן הים התיכון, לצורך הידוק ההתקפה על ישראל ● זוהי לא הפעם הראשונה שמתייחסים באיראן לסוגיה זו, ולפני חודשים ספורים הוקם בסיג' ימי, משמר מתנדבים שיכלול לפי טהרן כ־55 אלף איש על כ־33 אלף כלים

בנימין נתניהו. להחריש את האבדות / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הדרך לניצחון המוחלט עוברת בעצימת עיניים

ראש הממשלה שוכח את האבידות בדרך לניצחון הגדול ● עורכי הדין חונקים את המערכת עם עתירות חסרות תכלית ● ומה מלמדים הרגלי הצריכה של אנשי המילואים ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק 

תא''ל (מיל') פיני יונגמן / צילום: יוסי זמיר

המהנדס שישיא משואה: "טיל בליסטי עם ראש קרב מאיראן יכול לעשות נזק משמעותי"

פיני יונגמן, ראש חטיבת ההגנה האווירית ברפאל, נבחר להשיא משואה ביום העצמאות לאור תרומתו לקו ההגנה מפני איומים אוויריים ● "זה אחד מהרגעים המרגשים בחיי, אני מסתכל על כל מי שהלך איתי" ● בראיון מיוחד לגלובס לרגל בחירתו, הוא מספר על הפעילות האינטנסיבית מאז 7 באוקטובר, מדבר על האיומים האוויריים העתידיים ומסביר למה אינו "מתבשם משיעור היירוטים הגבוה"

בית דיזנגוף, השבוע. ריק ועזוב / צילום: ניר וייס ודררו

על מצבו העגום של הבניין שבו הוכרזה עצמאות ישראל

כל מי שעובר בשדרות רוטשילד בתל אביב יכול לראות מה עלה בגורלו של הבניין האייקוני בו דוד בן גוריון הכריז על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל ● ההזנחה הפושעת של הבניין כמו מטאפורה למצב המדינה

''ספגטי'' טונה. כחולת סנפיר מיוון / צילום: אסף קרלה

אחת המסעדות הטובות בישראל שינתה גישה בגלל המלחמה - ובינתיים, זה כנראה משתלם

מסעדת העילית היפנית איי, שאיבדה טבח בנובה, נסגרה לכמה חודשים ● היא נפתחה מחדש נגישה יותר, תוך שמירה על עומק הטעמים והייחודיות

חיילים וחיילות בצבא ברזיל, אפריל 2023 / צילום: ap, Eraldo Peres

בגלל מכתב מחאה? ברזיל משהה עסקה בשווי 145 מיליון דולר עם אלביט

לפי התקשורת המקומית בברזיל, הצבא במדינה החליט על השהיית רכישת 36 תותחי אטמוס מתוצרת אלביט ● המטרה מאחורי הצעד, על פי הדיווחים, היא להצדיק את ההחלטה לבחור באלביט בתור הזוכה במכרז ● סביר להניח כי מכתב מחאה עליו חתמו דמויות ציבוריות ברזילאיות, אמנים ופעילי זכויות אדם, תרם לעיכוב בעסקה

סמוסות ב''טאלי'' / צילום: קאלו באבא

"תוך כמה שעות לא נשאר כלום": השף ההודי שמביא את פושקר לתל אביב

מבנה נטוש שהפך למתחם טיפולים מואר ומרגיע, גלריה שמציגה רישומים בטכניקת תפירה מיוחדת וחוויה קולינרית אותנטית שעכשיו גם תושבי תל אביב יכולים ליהנות ממנה ● פינוי יישובי הצפון גדע את מפעל חייהם של רבים ● עבור חלקם הוא יצר הזדמנות

ינקי קוינט, מנהל רמ''י ומ''מ מנהל רשות החברות הממשלתיות / צילום: שלומי יוסף

רשות החברות דורשת להקפיא את הליך מינוי מנכ"ל נת"ע

דרישה מאחד מחברי ועדת האיתור לפרוש, גרמה למ"מ רשות החברות ינקי קוינט להקפיא את הליך בחית המנכ"ל "מחשש לתקינות ההליך" ● אך לגלובס נודע כי והבה לא השתתף בניקוד המועמדים ● ומי המועמדים המובילים לתפקיד?

ברוכים הבאים

להתעורר מול חיזבאללה: הכפר הבדואי שתושביו לא מוכנים לנטוש

בתחילת המלחמה פונו אנשי ערב אל-עראמשה מבתיהם, אך הקשיים הכלכליים והמנטליים גרמו להם לחזור לכפר, הסמוך לגבול לבנון ● הפחד אמנם קיים, אך מבחינתם אין אפשרות אחרת: "הגענו למצב שבו למשפחות אין כסף לקנות גלידה לילדים שלהן. כמה אפשר לשבת במלון?"

וולבו EX30 TWIN MOTOR / צילום: יח''צ

החל מ-234 אלף שקל: הרכב שמצליח לעורר סערה

רכב הפנאי החשמלי הקומפקטי של וולבו מצליח לשלב ביצועים רציניים מאוד עם טווח נסיעה שימושי ושלדה אירופית ● יש כמה מוזרויות בתא הנוסעים, אך החבילה הכוללת מרשימה מאוד

עידן עופר, בעלי או.פי.סי אנרגיה / צילומים: סיון פרג', shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

שוב מפסיד ברכב החשמלי: עידן עופר מחק עשרות מיליוני שקלים במיזם עמדות טעינה

כעשור לאחר קריסת מיזם הרכב החשמלי בטר פלייס שהוביל עופר, הפחיתה או.פי.סי אנרגיה שבשליטתו כ־44 מיליון שקל מהשקעה שביצעה במניות חברת טעינת הרכב ג'ינרג'י ● זאת לאחר שניסיון להפריד כוחות עם יזם החברה נכשל

עמית גוטליב / צילום: ענבל מרמרי

"לא צריך להתנצל על זה שאני מרוויח": היו"ר החדש של ארגון הקבלנים בתל אביב בראיון

לתפקיד יו"ר איגוד הקבלנים בתל אביב נכנס עמית גוטליב בתקופה של משבר חמור בענף הבנייה, עם מחסור בכוח אדם וחרם על יבוא מטורקיה ● "אחי ואני באנו לאתר לעשות שפכטל בעצמנו כדי לסיים את הפרויקטים בזמן"

שוק הנדל''ן מתאושש אך עדיין נמצא ברמות נמוכות מהממוצע / צילום: Shutterstock

הכלכלן הראשי: שוק הנדל"ן מתאושש אך עדיין נמצא ברמות נמוכות מהממוצע

ברבעון הראשון של השנה נמכרו הכי הרבה דיורת מאז הרבעון השני 2022 ● עם זאת, הנתונים נמוכים בכ-17% מהמוצע חודשי רב שנתי של רכישת דירות, והדרך להתאוששות הענף עוד רחוקה ● וגם, כמה דירות רכשו תושבי חוץ?

מרפסות מלון מפונים בקיבוץ גינוסר. ''שבר את המבנה הקהילתי'' / צילום: Associated Press, Ariel Schalit

המחקר שמגלה את עומק הפגיעה במפוני הצפון

סקר של הטכניון, שנערך בקרב 340 תושבים מגבול הצפון, משרטט תמונה עגומה בתחומי התעסוקה והחינוך וגם בפן הנפשי והמשפחתי של מי שפוזרו במאות נקודות ברחבי הארץ ● "המציאות שנוצרה סימנה להם - הממשלה לא מכירה בסיפור שלכם, אפשר בלעדיכם", אומרת פרופ' מירב אהרון–גוטמן

מכונית הסופר–מיני ההיברידית MG3 / צילום: יח''צ

חסכונית וזולה: המכונית שעשויה לטלטל את השוק תגיע בקרוב לישראל

מכונית הסופר־מיני ההיברידית MG3 של קבוצת SAIC הסינית, שנחשבת ההיברידית "המלאה" הזולה באירופה, צפויה להגיע לישראל במחצית השנייה של השנה ● דלק מוטורס השיקה השבוע קרוס־אובר חשמלי חדש של NIO ● וגם: יצרנית הרכב הסינית GAC חוזרת לישראל ● השבוע בענף הרכב

עדן גולן בחצי גמר האירוויזיון, אמש / צילום: Reuters, Leonhard Foeger

שיטת ההימורים והסיכויים: מאחורי הקפיצה של עדן גולן לצמרת הטבלה

הנציגה הישראלית עדן גולן קפצה למקום השני בטבלאות ההימורים, לאחר הביצוע שלה בחצי הגמר ● מקביעת היחסים ועד להיסטוריה, כל הפרטים על השיטה ● וגם: מי המדינה שמובילה? ● שאלות ותשובות

נמל גמליק בטורקיה / צילום: Shutterstock

חדשות טובות לענף הבנייה: טורקיה אישרה לחדש אספקות לישראל

בזמן שבישראל משרד החוץ ומשרד הכלכלה פועלים בקדחתנות בימים האחרונים כדי להפסיק את התלות הישראלית ביבוא מטורקיה גם בטווח הארוך, משרד המסחר הטורקי שלח מכתבים למפעלים בענף הבניין המקומי ועדכן אותם על אישור זמני לחדש את האספקות לישראל

''גרניקה'' של פיקאסו, דוגמה לביקורת בדיעבד / צילום: ap, Manu Fernandez

החוקרים שמגלים: איזה תפקיד יש לתרבות במלחמה

ממוזיקה ואופנה ועד שירה ואמנות פלסטית, התרבות הישראלית בחצי השנה האחרונה מתכנסת בתוך עצמה ● חוקרים שדיברנו איתם מתעקשים שבניגוד לאימרה על מוזות בזמן מלחמה, הן לא שותקות, אבל גם לא ביקורתיות ● מה תפקיד האופנה בתיעוד, ומה אפשר ללמוד מסיפורם של משורר אנגלי והציור "גרניקה" על המשמעות שיצירות עשויות לקבל בעתיד?

ערן כהן, מנכ''ל אלסטום ישראל / צילום: אלסטום

מנכ"ל אלסטום בישראל לא חושב שצפויה בריחת משקיעים: "הפן הכלכלי קובע"

ערן כהן, מנכ"ל אלסטום ישראל, תאגיד התשתיות הצרפתי, מסביר כי פעילות החברות הזרות לא נפגעה, למרות המלחמה: "מה שמוביל זה האינטרס העסקי" ● בראיון לגלובס הוא מתייחס לראשונה לטענות על עיכוב בקו האדום ולעזיבת החברה הספרדית שבנתה את הרכבת הקלה בירושלים