גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

פערי מחיר של עד 42% בין הרשתות בוויטמינים ותוספי מזון

מלחמת המחירים שהכריזה עדן טבע מרקט מייצרת תחרות ערה בקרב השחקניות בענף - מרשתות הטבע ועד קופות-החולים ■ הכי יקר לקנות בניו-פארם ובסופר-פארם ■ צפו בטבלאות עם מחירי המוצרים ועלויות ההזמנה באינטרנט

נטילת תוספי תזונה היא נושא שנוי במחלוקת: לא מעט מחקרים מהעת האחרונה מטילים ספק בנחיצותם ובתועלת הבריאותית שהם מספקים, ובכל מקרה - נטילה כזו צריכה להיות מבוקרת ומותאמת לצרכים ספציפיים. כך או כך, מדובר בענף בעל קהל רחב, המוציא סכומי כסף גדולים על צריכה קבועה ומתחלפת של תוספים.

על רקע זה, לפני כחודשיים הכריזה רשת עדן טבע מרקט על "מהפכת הוויטמינים", שבמרכזה הוזלה של ויטמינים ותוספי תזונה לחברי המועדון של הרשת. בהצהרה הבטיח מנכ"ל הרשת גיא פרוביזור כי מחירי המוצרים הללו ברשת יהיו נמוכים בשיעור של 20%-40% ממחיר רשתות הפארם ובתי-המרקחת הפרטים. יריית הפתיחה לתחרות בענף שצריכתו גוברת עם השנים פועלת לטובת הצרכן - מבצעים על תוספי תזונה תפסו תאוצה והרשתות ערות למה שקורה סביבן ומנסות להציע מחירים זולים בהתאם.

האם עומדת עדן טבע מרקט בהבטחתה? מהם הפערים במחירי תוספי התזונה ברשת לבין נקודות המכירה השונות ברשתות הפארם, הטבע וקופות-החולים? "גלובס" יצא לבדוק וחזר עם מסקנות: מחירי עדן טבע מרקט (לחברי המועדון) זולים ביחס לרשתות הפארם, אולם מצויים בתחרות מול מחירי טבע קסטל שבחלק מהמקרים היו זולים יותר. גם בניצת הדובדבן לא נשארים אדישים: חלק מהמוצרים היו זולים יותר ברשת הוותיקה הזו ביחס למתחרות - כך שאין רשת טבע אחת שהיא הזולה באופן מובהק, אבל התחרות ביניהן ערה.

קופות-החולים שמעניקות הנחות למבוטחים מתחרות במחירי רשתות הטבע, כלומר מצויים על הסקאלה בצד של המחירים הזולים - בעיקר כשמדובר במבוטחי שב"ן בכללית ובלאומית. את משבצת היקרות בבדיקה תופסות רשתות הפארם, כשברוב המקרים המחירים בניו-פארם ובסופר-פארם היו היקרים ביותר.

כאמור מחירי עדן טבע מרקט מיועדים לחברי המועדון בלבד. מה המשמעות של חברות המועדון? את חסם הכניסה לקבוצה הזו הורידה הרשת כאשר הפחיתה את דמי החבר מ-50 שקל ל-10 שקלים, סכום סמלי שספק אם יהיה מי שיבחר לוותר עליו כשההפרש בין המחיר המוזל למחיר המלא עשוי להיות גבוה מאותם דמי חבר. בשעה ששהינו בחנות כל הקונים היו חברי מועדון ומי שלא - צורף במקום.

בשונה מעדן טבע מרקט, שבה כל המוצרים מתומחרים באופן שונה לחברי מועדון וללקוחות רגילים, בטבע קסטל רק בחלק מהמוצרים יש פערים במחיר בין לקוחות מועדון ואחרים. גם כאן המחיר לחבר הוא 10 שקלים בלבד, ולעתים הפערים במחיר כפולים ומכופלים מדמי החבר.

לא רק ברשתות יש אבחנה בין סוגי הלקוחות: בכל בתי-המרקחת של קופות-החולים נמכרים ויטמינים ותוספי תזונה, כאשר מבוטחי קופות-החולים זכאים להוזלה במחירם. במכבי שירותי בריאות ובקופת-חולים מאוחדת לרוב אין הבדל בהנחה לפי סוג הביטוח (שב"ן או רגיל), בלאומית מבוטחי השב"ן זכאים להנחה הגדולה ב-15%-20% מזו שמקבל מבוטח רגיל, וגם בשירותי בריאות כללית מבוטחי המושלם זכאים בחלק מהמקרים להנחה גבוהה יותר ממבוטח רגיל. כאמור, במוצרים שנכללו בסקירה, ברוב המקרים מחירי קופות-החולים נמוכים יחסית, בחלק מהמקרים אפילו יותר מברשתות הטבע.

קרוב, אבל שונה

בדיקת המחירים נעשתה ביום ב' (10.2) בסניפי הרשתות עדן טבע מרקט, טבע קסטל, ניצת הדובדבן, ניו-פארם וסופר-פארם - בהתאם לשילוט בחנויות ולמחירים שמפורסמים על גבי כל מוצר. הרשתות שנבדקו ממוקמות ברדיוס של מאות מטרים במרכז גן העיר בתל-אביב ובסניף סופר-פארם ברחוב אבן גבירול. מחירי קופות-החולים נמסרו לפי בקשתנו.

היות שחמש החנויות שבהן נבדקו ממוקמות במרחק הליכה קצרצר, המסקנה היא שבמאמץ קטן יחסית, המסתכם בעלייה או ירידה במדרגות (אפילו נעות), תוכלו לחסוך עשרות שקלים במחיר של מוצר אחד. הפערים בין החנויות, בחלק מהמקרים, מגיעים לעשרות אחוזים המתורגמים לעשרות שקלים על כל מוצר: כך למשל בשעה שהמוצר אלספה סמייל (כמוסות אומגה 3) נמכר לחברי מועדון עדן טבע ב-145 שקל, במרחק מטרים ספורים בניו-פארם המחיר עמד על 213 שקל.

גם במחיר למוצר מגה גלופלקס (MSM) היו פערים בולטים - יותר מ-100 שקל בין הסניפים: חברי מועדון טבע קסטל ישלמו 145 שקל לעומת 250 שקל, המחיר בניו-פארם או בניצת הדובדבן; חברי מועדון עדן טבע ישלמו כעת 180 שקל, מבוטחי מכבי ישלמו 190 שקל ובסופר-פארם המחיר היה 200 שקל לאותו המוצר בדיוק.

הנאמנות לא משתלמת

מבצעים על מדפי הוויטמינים הם עניין שבשגרה. ברשתות ובקופות-החולים מדי חודש קיימת הוזלה על חברה מסוימת או על מוצר מסוים: בניו-פארם מוענקת כעת הנחה של 25% על מוצרי אלטמן וסולגר, הנחה נחמדה אבל לפעמים היא בסך הכול מיישרת קו עם מחירי המתחרים: מולטי ויטמין של סולגר נמכר ב-136 שקל, ואחרי הנחה המחיר בניו-פארם יעמוד על 102 שקל - קצת יותר מהמחיר של אותו מוצר ללא הנחה בעדן טבע, בניצת הדובדבן או בטבע קסטל.

גם על תוסף התזונה ביו פלוס מבית סופהרב מוענקת הנחה של 25% בניו-פארם: המחיר המלא 113 שקל יורד ל-85 שקל - בשעה שהמחיר בטבע קסטל עומד על 82 שקל. בסופר-פארם, בהתייחס למוצר הזה, המצב לא שונה: המחיר המלא הוא 126.5 שקל ואחרי הנחה המחיר יהיה 95 שקל - בדיוק המחיר שישלמו חברי המועדון בעדן טבע.

גם קופות-החולים יוצאות במבצעים למבוטחים: מה-19.2 מכבי תעניק הנחה על שורה של מוצרים, כמו מארז חיסכון של אלספה ב-60 שקל במקום ב-80 שקל, כמוסות אכניציאה של אלטמן ב-39 שקל במקום ב-49 שקל ועוד.

שתי מסקנות עולות ממבצעי הרשתות: ראשית, ההנחה לפעמים מסנוורת ולא מציגה באמת יתרון על המתחרים, ושנית, אם אתם צורכים תוסף תזונה מסוים בקביעות - הנאמנות לרשת אחת לא תמיד משתלמת וכדאי לעקוב אחר מבצעים אצל המתחרים.

ממותג פרטי עד האינטרנט

סופר-פארם מציעה מבחר ויטמינים של המותג הפרטי לייף, מכבי עם סדרת מכבי קייר, וכללית עם מוצרי דרך חיים. ברוב המקרים המותג הפרטי מציג בשורה של מחיר תחרותי ובכדי לערוך השוואה בין המותג הפרטי והמוצרים המקבילים יש לקרוא את רכיבי תוסף המזון ואת המינונים: לדוגמה ויטמין סי 1000 פקעות ורדים של דרך חיים (100 טבליות) למבוטחי הכללית עולה כ-50 שקל, מוצר מקביל עשוי לעלות כפול מכך.

כל רשתות הטבע שנכללו בסקירה מאפשרות לרכוש דרך אתרי האינטרנט שלהן: חלקן מעניקות מחירים מוזלים למזמינים באתר. הזמנות לתוספי תזונה מציעות חנויות מקוונות רבות (חלקן באמצעות בתי-מרחקת פרטיים מרחבי הארץ) וברובן מחיר תחרותי ומבצעים. השוואה ניתן לעשות דרך אתר זאפ או להיכנס לכל אתר ולחפש את המוצר שלכם. הפערים עשויים להיות בלתי מבוטלים הן ביחס לחנויות רגילות והן בין האתרים. בחלק מהאתרים המשלוח חינם בקנייה מ-300 שקל ויותר, ובאחרים עלותו כ-20 שקל.

תוספי תזונה
כמה עולה שליחות

עוד כתבות

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

כספים הוקפאו, אבל מבחינת המדינה ניתן להפקיד בסלייס חיסכון לילדים

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הבית הלבן בהודעה רשמית אחרי קרב הגרסאות: נתניהו אישר שתצא משלחת לוושינגטון

דובר צה"ל: ""במסגרת האימונים יתורגלו תקיפות מאסיביות וארוכות טווח" • גבר בן 38 נהרג מפגיעת רקטה במפעל בקריית שמונה, כמה נוספים נפצעו קל • נתניהו לסנטור ריק סקוט: "החלטת ארה"ב עודדה את חמאס. שלא יסמכו על הלחץ הזה - זה לא יעבוד"  • עדכונים שוטפים

ציור הקיר להחזרת החטופים, ובהם אלמוג מאיר ג'אן / צילום: באדיבות משפחת מאיר

עדויות מהשבי: "חיילים עוברים עינויים, מורעבים בכלובים"

משפחות החיילים החטופים לפני הפגישה עם נתניהו: "גורמי הביטחון הפחידו אותנו" • פיגוע ירי בבקעת הירדן: מחבל פתח באש לעבר רכבים שנסעו בכביש 90 מצפון ליריחו, בן 30 נפצע בינוני • ירי רקטי לעבר גורן, גרנות הגליל וראש הנקרה • דיווחים פלסטיניים: צה"ל תוקף בצפון הרצועה ובמקביל פועל באיו"ש • סנטקום: השמדנו 4 כטב"מים ארוכי-טווח של החות'ים • עדכונים שוטפים

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

החברה שביטלה עסקת רכישת דירות ב־97 מיליון שקל והשיא של רפאל

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: רפאל מסכמת שנה עם שיא בהכנסות ובצבר ההזמנות, הרווח של מיטרוניקס בירידה ומשק אנרגיה עברה לרווח של 1.6 מיליון שקל בזכות פרויקט יכיני, אזורים Living ביטלה רכישת 48 דירות בפרויקט בבני ברק וחברת הביטוח איילון עברה לרווח ● מדור חדש

מוצרים המיובאים על-ידי חברת דיפלומט

"נעביר את ההתייקרויות ללקוחות": בדיפלומט מזהירים מאפשרות של העלאות מחירים

יבואנית המזון והטואלטיקה פרסמה את תוצאותיה לשנת 2023 ולרבעון האחרון והציגה צמיחה בהיקפי הפעילות בישראל וכן בפעילותה העולמית ● למרות זאת - החברה הזהירה, שוב, מפני אפשרות להעלאת מחירים בהמשך השנה

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

גל בר-דעה, מנכ''ל וואן זירו / צילום: איל יצהר

הבנק הדיגיטלי כבר שרף כ-800 מיליון שקל; המנכ"ל: "המשקיעים ימשיכו לתמוך"

לוואן זירו כבר יש כ-100 אלף לקוחות והמנכ"ל גל בר דעה מעריך כי "נהפוך לרווחיים כשנגיע ל-200 אלף לקוחות" ● את 2023 סיים הבנק של אמנון שעשוע עם הפסד של 357 מיליון שקל, אך בר דעה אופטימי:  "ההכנסה מלקוח יותר גבוהה ממה שחשבנו. אם נמשיך כך ונגביר פעילות אנחנו על דרך המלך"

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

רשות המסים / צילום: איל יצהר

רשות המסים תפסה מסמכים של שני עורכי דין וחטפה ביקורת חריפה משופטי העליון

במסגרת חקירה קיבל פקיד שומה חקירות מבית משפט השלום צו חיפוש במשרד של שני עו"ד ● השניים טענו שהמסמכים נתפסו על ידי צו של בית משפט השלום בהליך פלילי, אבל רשות המסים העבירה את הערעור שלהם לביהמ"ש המחוזי בהליכים אזרחיים ● ביהמ"ש העליון פסק כי רשות המסים לא יכולה לזגזג בין הליך פלילי לאזרחי

נילי גולדפיין, ג'ודי (יהודית) אפרימי, ולימור שאקו בכנס משאבי האנוש / צילום: רמי זרנגר

הכלים שכל מנהל משאבי אנוש צריך לאמץ בעקבות המלחמה

הטראומה הקולקטיבית הציבה אתגרים חדשים בפני עולם העבודה הישראלי, בהיקפים עצומים ● הפתרונות להתמודדות עמדו בלב כנס שערכה השבוע ישראכרט לסמנכ"לי משאבי אנוש ● ישראל מתגייסת

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות; אנבידיה צללה בכ-3%

הנאסד"ק עלה ב-0.5% ● מדד דאקס עלה ב-0.5%, הקאק ירד ב-0.3% ● גולדמן סאקס: לשוק המניות בארה"ב יש אפסייד מוגבל ● נובוקיור וסייברוואן מזנקות בטרום מסחר ● ערב הפסחא, מחירי הקקאו בשיא כל הזמנים, מה זה אומר לגבי יצרניות הממתקים הגדולות ומחירי השוקולד?

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מהצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

פתאל מציגה: מעבר לרווח ותגמול של 10 מיליון שקל לבעל השליטה

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

עובדים שהוצאו לחל"ת בענף התיירות עומדים להישאר ללא דמי אבטלה

במשרד האוצר הניחו שאין צורך בקביעת מודל חל"ת ארוך־טווח וסברו כי המלחמה תסתיים לפני שהעובדים ימצו את ימי האבטלה והחופשה שצברו ● כעת, עסקים רבים טרם התאוששו, כשהמצוקה הגדולה היא בענף התיירות

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?