גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

חולים על כדורגל: כמה יעלה לכם לטוס למונדיאל בברזיל?

כ-20 ישראלים כבר רכשו חבילת VIP לגמר המונדיאל בכ-90 אלף שקל, אבל מי שאינו נמנה עם אותם עשירים ומאושרים, יכול עדיין לרכוש כרטיסים לחבילות למשחקים שייערכו בקיץ בברזיל ■ המחיר? החל מ-14,000 שקל לאדם

"כבר לפני חצי שנה אזלו הכרטיסים למשחקי הפתיחה והגמר של המונדיאל" - כך נאמר לנו כשהתקשרנו למוקד המכירות של איסתא ספורט, שנבחרה על-ידי MATCH, מחזיקת הזכויות למונדיאל, כנציגתה הרשמית בישראל למשחקי מונדיאל 2014 שיתקיימו הקיץ בברזיל, וליתר דיוק נציגתה הרשמית למכירת כרטיסי VIP בלבד המכונים "הוספיטלטי טיקט".

המונדיאל, שיתקיים השנה בברזיל בין התאריכים 12 ביוני ועד 13 ביולי, הוא אירוע השנה לא רק עבור חובבי כדורגל. השילוב של כדורגל וברזיל - מדינה חולת כדורגל, יוצר ביקושים גבוהים שהופכים את מונדיאל 2014 לעסק יקר ומבוקש בהרבה בהשוואה למונדיאל הקודם שהתקיים בשנת 2010 בדרום אפריקה, ובו השתתפו כ-1,000 ישראלים.

התעקשות ונכונות מצדנו להשיג בכל מחיר כרטיס לאחד משני המשחקים המבוקשים: משחק הפתיחה - שיתקיים ב-12 ביוני באצטדיון החדש "ארנה קורינתי אנס" (48 אלף צופים) בסאו פאולו, ומשחק הגמר - שיתקיים באצטדיון ה"מרקנה" (82 אלף צופים) בריו דה ז'נרו, הולידו את התשובה הבאה של מוקדן איסתא ספורט: "אם את ממש רוצה, אני יכול לעשות מאמץ להשיג לך ביומיים הקרובים כרטיס, אבל זה יעלה לך כמה אלפי דולרים טובים". שאלנו כמה? "כ-7,000 דולר", השיב. כ-25 אלף שקל.

אנחנו ויתרנו, אבל מאיסתא נמסר כי כ-20 ישראלים, חלקם שמות מוכרים מהאלפיון העליון, רכשו את חבילת VIP לגמר המונדיאל בריו בסכום של יותר מ-90 אלף שקל לאדם (26,500 דולר). החבילה כוללת טיסות עם אייר פראנס במחלקת עסקים, 4 לילות במלון 5 כוכבים בריו על בסיס ארוחת בוקר וכרטיס למשחק הגמר ב-13 ביולי בקטגוריה 1 (קרוב יותר למגרש), כולל כיבוד בכניסה וביציאה מהאצטדיון.

טיסות פנימיות בין 12 ערים

ברזיל, שכדורגל הוא שמה הנרדף, מבטיחה לבאי המונדיאל קרנבל כדורגל מטורף. מונדיאל 2014 הוא אתגר כלכלי גם בשל הריחוק הגיאוגרפי - ברזיל נחשבת ליעד שהטיסות אליו (טיסות המשך דרך אירופה) אינן זולות: כ-1,600-2,000 דולר לאדם בתקופה האמורה; גם הריחוק הרב בין הערים המארחות את הטורניר בתוך מדינת הענק מייקר את הסיפור - ברזיל תארח 32 נבחרות כדורגל מהעולם ב-64 משחקים שיתקיימו ב-12 ערים שונות, דוגמת ריו דה ז'נרו, סאו פאולו, ברזיליה וסלבדור המרוחקות זו מזו ומצריכות טיסות פנים, המייקרות כאמור את מחירי החבילות המשקללים בתוכם גם את עלויות טיסות הפנים; וסיבה נוספת המייקרת את כל העסק היא כוונתה של ממשלת ברזיל לייקר את המע"מ על מוצרים ושירותים שונים במדינה בתקופת המונדיאל, כולל בתי-מלון ותחבורה, ובכך לייקר את השהות במדינה.

"המונדיאל בברזיל צפוי להיות חוויה מיוחדת. אירוע ספורט מרהיב במיוחד. אין מקום מושלם יותר למונדיאל מאשר ברזיל, ארץ הכדורגל והסמבה. אנחנו מאמינים שכל מי שיחליט להגיע ייהנה מחוויה של פעם בחיים, אולם העלויות יהיו גבוהות משמעותית ממה שראינו עד היום באירוע בסדר גודל כזה", אומר גל שורר, מנהל פרויקט המונדיאל באיסתא ספורט.

לדבריו, "כמו בכל אירוע ספורט גדול, המדינה המארחת וכולם מסביב מנצלים את ההזדמנות ומעלים מחירים פי שלושה ואפילו פי שישה, ובתי-המלון דורשים מינימום לילות, למשל שבוע בריו".

למרות האמור, שורר מעריך כי כ-5,000 ישראלים, כ-30% מהם ילדים ובני-נוער, יגיעו השנה למונדיאל, לעומת 1,000 ישראלים במונדיאל הקודם בדרום אפריקה. "יש לנו מאות הזמנות, אבל הישראלים הם אלופי העולם בהזמנות מאוחרות, ולכן ככל שנתקרב אל המועד - קצב ההזמנות יגבר".

- כמה עולה חבילה ממוצעת למונדיאל?

שורר: "בין 6,000 דולר ל-8,000 דולר לאדם. יש חבילות זולות יותר - כ-4,000 דולר, אך אלה מבוקשות פחות כי הן מציעות פחות ימים. אנשים מעדיפים, אם כבר הם טסים לברזיל, להישאר שם עוד כמה ימים".

- מיהו קהל היעד שמוכן לשבור חסכונות ולטוס למונדיאל?

שורר: "פונים אלינו מכל שכבות האוכלוסייה אנשים שעושים מאמץ להיות שם, החל בחיילים משוחררים שחסכו, דרך אב ובנו בטיול בר-מצווה ועד טיול חבר'ה".

- האם זול יותר לרכוש טיסה, מלון וכרטיס בנפרד?

שורר: "הלקוחות הישראלים, שבמקרים רבים אוהבים לטוס לאירוע ו'להסתדר לבד', מעדיפים הפעם, בשל מורכבות האירוע (הבדלי השפה, המרחק בין הערים השונות והקושי להשיג כרטיסים למשחקים ומלונות), להזמין מסוכנות הנסיעות חבילה מלאה הכוללת את כל השירותים לפני היציאה מהארץ, ולטוס בראש שקט, גם אם זה עולה יותר".

איפה עוד נמכרים כרטיסים?

לא רק באיסתא ספורט: כרטיסים למונדיאל ניתן לרכוש בערוצים נוספים. כך למשל, אתר ספורט 99 ברשת מציע כרטיסים עם או בלי חבילה (טיסה ובית-מלון).

"אצלנו תמצאו את הדילים הטובים ביותר למונדיאל 2014: כרטיסים למונדיאל, מלונות בברזיל, טיסות, חבילות הכל כלול", מבטיחים לגולשים באתר ticket ingo.

כשצלצלנו הסבירה הנציגה כי מדובר בחברה הקשורה לספורט 99 ומתמחה במכירת כרטיסים לאירועים שונים ובמיוחד כדורגל: "אנחנו קונים את הכרטיסים למונדיאל מספקים שונים באירופה. אנחנו שוק משני ולא קשורים לאיסתא ספורט. ההבדל בינינו הוא שהם מוכרים כרטיסי VIP, ואנחנו לא. ואם הם מוכרים גם כרטיסים רגילים, אז זה במתכונת שלנו".

עוד סיפרה המוקדנית כי את הכרטיס מקבל הרוכש בבית-המלון שבו ישהה בברזיל, ואם הדבר יסתייע, הכרטיס יגיע לביתו בארץ עד סוף מאי.

באתר ticketing.co.il עדיין ניתן להשיג כרטיסים למשחק הגמר המבוקש בתעריפים מטורפים של כ-16,000 שקל לאדם בקטגוריה 3 ו-4 (ישיבה מאחורי השער); 22,400 שקל בקטגוריה 2 (ישיבה בקרנות המגרש); ו-31,700 שקל בקטגוריה 1 (לאורך המגרש). כך גם למשחק הפתיחה ברזיל מול קרואטיה יש כרטיסים: 7,690 שקל במושבים בקטגוריה 3 ו-4, 10,500 שקל בקטגוריה 2 ו-11,700 שקל למושבים טובים יותר בקטגוריה 1.

כמו כן, בקרוב ניתן יהיה לרכוש כרטיסים ישירות באתר פיפ"א בשני סבבי מכירה על בסיס כל הקודם זוכה, בניגוד לסבבים הקודמים שהיו על בסיס הגרלה: הראשון יחל ב-12 במארס, והשני ב-15 באפריל ויימשך עד סוף אפריל.

מונדיאל

עוד כתבות

לקסוס LBX / צילום: יח''צ

ב-200 אלף שקל תקבלו רכב עם סטטוס יוקרתי. ומה לגבי הביצועים?

לקרוס–אובר הקומפקטי ביותר שהשיקה לקסוס יש עיצוב אטרקטיבי ומוניטין יוקרתי. השאלה אם מיתוג הפרימיום יחפה על הפשרות בשימושיות

עגלת קפה הקבינה בכפר הס / צילום: שני בריל

ארבע הצעות לטיולי יום שרק המקומיים מכירים - ומשהו טעים ליד: מדור מיוחד לפסח

תצפית מרהיבה אל המדבר בשקיעה, פארק שמרגיש כמו ההיי ליין בניו יורק, האחות הקטנה של מקדש הבשרים משוק הכרמל וקרם לימון ומסקרפונה לקינוח ● יצאנו לארבעה מקומות שונים בארץ כדי לשמוע מהתושבים מהי פינת החמד שרק הם מכירים ומה יש לאכול שם, שגם כשר לפסח

חיים ילין / צילום: פרטי

"אני לא מוצא את עצמי בתל אביב": חיים ילין לא מפסיק להתגעגע הביתה

הוא היה בממ"ד 12 שעות רצופות, שמע את הערבית, ראה את המלחמה ● אבל איכשהו זה המקום היחיד שעדיין נותן לחיים ילין כוח: "אני נמשך לשם כמו מגנט" ● פרויקט מיוחד 

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

מיכאל כגן / צילום: כדיה לוי

הדרך של מיכאל כגן ממשרד ישן ביקנעם לצמרת החברה הלוהטת בעולם

מיכאל כגן, סמנכ"ל טכנולוגיות עולמי באנבידיה, סיכם 25 שנה במלאנוקס עד שהחברה נמכרה לענקית השבבים ● "מצד אחד, רצינו לבנות חברה ישראלית, אך מצד שני הבאנו לארץ השפעה בינלאומית" ● בראיון בלעדי לגלובס, הוא מדבר על תחילת דרכו במלאנוקס, מתייחס לחשש מהיעדר תחרות בשוק שבבי ה־AI ונותן טיפ ליזמים צעירים בישראל: "אל תהיו כבולים לעבר"

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נאסד"ק ננעל בירידות יום שישי ברציפות; מניית אנבידיה צנחה ב-10%

ה-S&P 500 רשם את השבוע השישי ברציפות של ירידות - ברצף ההפסדים הארוך ביותר שלו מזה למעלה משנה, הנאסד"ק סגר יום שישי ברציפות של ירידות לראשונה מאז אוקטובר 2022 ● הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט התמתן ● בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת

אסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס / צילום: Reuters

דיווח בארה״ב: הנהגת חמאס שוקלת לעזוב את קטאר לטובת המדינה הזו

על פי הוול סטריט ג׳ורנל ברקע המו״מ השברירי לעסקת חטופים והלחץ שמופעל עליהם, בכירים בהנהגה המדינית של חמאס פנו לשתי מדינות באזור ובהן עומאן

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

לא רק בגלל איראן: S&P קנסו את ישראל גם על סימני השאלה בתקציב הביטחון

אם עד לפני התקיפה האיראנית על ישראל עוד הייתה תקווה מסוימת במדינה שהדירוג הגבוה יישמר, זו התמוססה בשבוע האחרון עם התרחבות מפת האיומים ● אלא שלא רק האיומים על ישראל נלקחו בחשבון בהורדת הדירוג ● מה נכתב בין השורות של הודעת S&P והאם ישראל עומדת בפני סכנה של הורדה נוספת?

נהר הסיין בפריז / צילום: ap, Pavel Golovkin

הישג נועז באולימפיאדת פריז: הפיכת נהר הסיין לבטוח לשחייה

במשך עשורים לא הצליחה פריז לנקות את נהר הסיין, שמזוהם ממי ביוב ● לקראת האולימפיאדה, שתכלול שחייה ושיט בנהר, היא מוכרחה לעשות זאת ● אבל לא כולם מאמינים שזה אפשרי, "צריך תוכנית אחרת", אומרת האלופה האולימפית בשחייה במים פתוחים

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

איך לשמור על תחושת הפליאה שהרגשנו בטיול בחו''ל / צילום: Shutterstock

איך לשמור על תחושת הפליאה שהרגשנו בטיול בחו"ל

אנו עומדים בקצה מכתש, צופים בשמש זורחת מעל הר, מבקרים ביערות הגשם, צופים בגלים המתנפצים - ומשהו עמוק מתרחש בקרבנו ● ואז אנחנו חוזרים הביתה, לשגרה, והכול מתפוגג ● אבל זה לא חייב להיות ככה ● ארבעה דברים שאפשר לעשות כדי לשמור על הניצוץ

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

מטוס קרב מדגם סוחוי 35 ממריא מבסיס חיל האוויר הרוסי חמיימים בסוריה / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

שינוי במאזן הכוחות: איראן תקבל השבוע מטוסי קרב מדגם סוחוי 35

לפי סוכנות הידיעות האיראנית הממלכתית, איראן תקבל כבר בשבוע הבא אספקת מטוסי קרב מדגם סוחוי 35 ● כיום חיל האוויר של משטר האייתוללות מתבסס על מטוסים מיושנים מאוד כמו פנטום - כך שמאזן הכוחות האווירי הנוכחי צפוי להשתנות, אך ישראל עדיין מתקדמת יותר

 

אחרי שבוע על המדף: בכמה נמכרה וילת יוקרה בהוד השרון?

בשכונת הדר בהוד השרון נמכרה וילת יוקרה בשטח בנוי של 280 מ"ר לאחר שעמדה כשבוע בלבד על המדף, תמורת 11 מיליון שקל ● "שוק היוקרה במצב קשה כרגע - הקונים מאוד בררנים כי יש להם היצע גדול" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

משפחות חטופים חוסמות את כביש 1 בדרך לירושלים

משפחות חטופים חסמו את כביש 1: "כל חטוף חייב לשוב"

שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • הקרמלין: "קוראים לצדדים להפגין איפוק" • דיווח: ביידן שוקל לשלוח סיוע ביטחוני בסך מיליארד דולר לישראל • בפעילות סמוך לטול-כרם: ארבעה לוחמים נפצעו בינוני וקל, מפקד גדוד טולכרם של גא"פ חוסל • עדכונים בולטים 

לוטרה. דגי בריכות הנוי חוסלו כמעט לחלוטין / צילום: Shutterstock

קרבות על טריטוריה, פלישות וחיסולים: משפחות הפשע של סינגפור הן בכלל לוטרות

הסגרים שהונהגו בקורונה נתנו לבעלי חיים רבים הזדמנות להשתלט על שטחים אורבניים ● בתום המגפה הם נדחקו בחזרה לשיפולי הערים, אבל לא הלוטרות בסינגפור: אלה עושות שם שמות אפילו על חשבון קרוקודילים