"בנק ישראל ללא ספק הצליח להפתיע את מרבית השחקנים בשוק", כך אמר יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות בתגובה להחלטה המפתיעה של בנק ישראל להפחית הערב (ב') את ריבית חודש מארס ב-0.25% לרמה של 0.75%. לדברי פריימן, "נראה כי לאור המדד השלילי בינואר, והמדד השלילי הצפוי בפברואר, בנק ישראל נקט בצעד הנכון והמתבקש במטרה לאושש את הפעילות הכלכלית ופגיעה במהמרים על שער החליפין, תוך צמצום פער הריביות שקל-דולר, מהלך שיחסוך גם לבנק ישראל בעלויות הכרוכות ברכישת הדולרים ובהגדלת יתרות המט"ח".

רבים בשוק שותפים לדעה של פריימן לפיה הפחתת הריבית היא צעד נכון, ביניהם גם רו"ח אהוד רצאבי, נשיא להב - לשכת ארגוני העצמאים והעסקים הקטנים. להב טען כי "הביצועים של הכלכלה הישראלית נמוכים מהצפוי, ולכן הורדת הריבית מהווה החלטה נכונה. עם זאת, כוחה של המדיניות המוניטרית מוגבל ולכן יש לנקוט בצעדים אקטיביים משמעותיים לעידוד המגזר העסקי בכלל והעסקים הקטנים בפרט, שהם הנפגעים העיקריים מהירידה בפעילות המקומית".

נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות הארגונים העסקיים, צביקה אורן, מסר כי הוא מברך על החלטת בנק ישראל להפחית את הריבית לחודש מארס. לדברי אורן "מדובר בהחלטה אחראית ושקולה, הלוקחת בחשבון שיקולי צמיחה ותעסוקה לצד שמירה על יציבות מחירים. החלטה זו צפויה להוביל להפחתת שער השקל, דבר אשר יעזור לתעשייה המקומית לשפר את כושר התחרות ולהתמודד ביתר הצלחה בשווקים הבינלאומיים".

יוסי פרנק, מנכ"ל אנרג'י פייננס לניהול סיכונים, מציין כי "הנדל"ן הוא מעניינה של הממשלה וכשזו תחליט המחירים ירדו. בנק ישראל ממשיך לנקוט בצעדים אמיצים שמפתיעים את השחקנים בשוק וזה חשוב מאוד כאיתות במלחמת המטבעות היות ושינוי מגמה שיוביל להיחלשות השקל ייטיב עם כלכלת ישראל".

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון ואורי גרינפלד, מנהל מחלקת המאקרו בפסגות, מסבירים כי האינפלציה הנמוכה, וההאטה בצמיחה הניעו את בנק ישראל לפעול. "האינפלציה הנמוכה מהתחזיות בחודשים האחרונים והצמיחה המקרטעת במשק במחצית השנייה של שנת 2013 בצוותא עם השקל 'הבריון' שכנעו את בנק ישראל כי הגיע העת להקלה מוניטארית נוספת", טוען איילון ומזהיר באותה נשימה, כמו אחרים בשוק, כי הריבית הנמוכה עלולה להמשיך ולחמם את שוק הדיור.

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר של הראל ביטוח ופיננסים, תומך גם הוא בהחלטה ומוסיף כי "הגורמים שהיטו את הכף לכיוון הורדת הריבית היו הנתונים החלשים שפורסמו לאחרונה בארה"ב והאפשרות שהבנק המרכזי בגוש האירו יפעל גם הוא לנוכח המשך ירידת האינפלציה בגוש".

שמואל בן אריה, מנהל מחקר שוק מקומי בפיוניר תכנון פיננסי, מציין כי "כמתבקש בנק ישראל מפסיק לטמון ראשו בחול ועושה את הפעולה המתבקשת. המדד האחרון הצביע על ירידה בביקושים של הצרכן הישראלי ועל המשך ההאטה הכלכלית. כמו כן, גם הנתונים שפרסם הלמ"ס לגבי מצב הצמיחה במשק מעידים בבירור על שחיקה בייצוא וחולשה מסוימת בצמיחה הפרטית. אם עד עכשיו הורגלנו שהגורם המרכזי שפוגע בצמיחה הינו שער השקל-דולר שמקשה על היצואנים, ייתכן ונתחיל לראות שגם האטה בצריכה הפרטית תנגוס בצמיחה של המשק הישראלי".

נשיא התאחדות בוני הארץ, ניסים בובליל, מסר כי "אני מברך את הנגידה על ההחלטה לפחית את הריבית כעת. להורדה של רבע אחוז בריבית לא תהיה השפעה של ממש על הביקושים בשוק הדיור. מדובר בביקוש קשיח שתנועת ריבית כזו לא תשנה בו כלום. זו החלטה שתעזור למשק ובעיקר לחיזוק הייצוא. יש לזכור כי באירופה וארצות הברית פועלים המשקים המרכזיים בסביבת ריבית נמוכה מאוד ועלינו להתאים את עצמנו לנתונים הללו".