גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"אני שואף להביא את ליאו ברנט לחמישייה המובילה תוך שנתיים"

גיא קלנר מסיים שנה ראשונה בתפקיד מנכ"ל משרד הפרסום ליאו ברנט, ולאחר שהשלים בהצלחה את המיזוג עם רגב-קויצקי הוא מתפנה לסמן את היעדים הבאים ■ מה לגבי העתיד שלו? "אני לא צריך לצאת לפנסיה מענף הפרסום"

לפני בדיוק שנה, בתחילת מארס 2013, התיישב גיא קלנר על כיסא המנכ"ל במשרד הפרסום רגב-קויצקי, שהיה בדרך לעבור שינוי פאזה כדי להפוך לליאו ברנט ישראל. זה היה רגע אחרי שקלנר פרש מתפקידו כמנכ"ל משרד הפרסום ענבר-מרחב-ניסן, שהפך לצפוף בשותפים ודל באפשרות להציע מניות.

פגישה עם יורם באומן, שהפך באותה תקופה ליו"ר פובליסיס, הולידה את הרעיון לייצר עבור קלנר תפקיד רוחבי בקבוצה, כדי לראות איך משלבים זרועות יחד. אבל חודש לאחר מכן החליטה הדר גור שביט לפרוש מתפקידה כמנכ"ל ברגב-קויצקי, וקלנר נקרא אל הדגל.

קלנר רחוק מאוד מתדמית הפרסומאי הממוצע, וגם הרקע שלו קשור בתפקידים כמו יו"ר איגוד הסטודנטים או סמנכ"ל השיווק באיסתא. בענף הפרסום הוא נמצא בסך-הכול 4 שנים - מה שהופך אותו למעין מהגר. אבל כשהוא נשאל אם הוא יותר פרסומאי או מנהל, יש לו תשובה ברורה: "אני פרסומאי מעולה", הוא אומר, "כי הדבר הכי חשוב שפרסומאי נדרש לו הוא להבין את הצד הצרכני, והמשקפיים שאני תמיד חובש כשמדברים על דברים ומנתחים אותם הם של נקודת המבט הצרכנית. אני לא איש קריאייטיב אבל אני פרסומאי, כי פרסומאי צריך להביא ערך ללקוחות שלו, ואת זה הוא יכול לעשות אם הוא מבין מה קהל הצרכנים הפוטנציאלי שלו רוצה לקבל ממנו.

"צריך לעשות את הדברים הנכונים - מה שיביא תמורה, תנובה ותזוזה של הלקוח כלפי הצרכנים שלו. אם מבינים איך לשנות התנהגות אנושית בהקשר של המותג שמנהלים או החברה שעובדים עבורה - מנצחים. והקריאייטיב הוא הדרך לעשות את זה. קריאייטיב צריך לשרת את המטרה של להניע אנשים. זה הסיפור של ליאו ברנט בעולם, וזה הסיפור שאנחנו מביאים לארץ: איך קריאייטיב עובד בשירות תזוזת המגמות של אנשים".

- מה המשמעות של קריאייטיב טוב?

"אני מאוד מאמין בקריאייטיב, כי משרדי הפרסום לא מייצרים מכוניות או קופסאות נעליים - אנחנו מייצרים מוצר פרסומי, והמוצר שיוצא מהמפעל שלנו זה קריאייטיב, ולכן הוא צריך להיות הכי טוב שאפשר אבל אינסטרומנטלי -להשגת מטרה. לכן, כשעושים עבודה ללקוח הכי נכון להסתכל מנקודת המבט של הצרכן, לא של עצמך או של 3 אנשים שיושבים בחדר, כי זה לא רלוונטי. הדבר היחיד שרלוונטי הוא איך הצרכן יגיב למהלך הפרסומי".

שני מיזוגים ב-4 שנים

קלנר נכנס לתפקיד בעיצומה של ההיערכות המחודשת בקבוצת פובליסיס, והמיזוג בין ליאו ברנט (יחידה שהתנהלה עד אז בגלר-נסיס) עם רגב-קויצקי, הייתה המשימה הראשונה שהופקד עליה.

"בנינו חיה חדשה בשוק הפרסום בארץ שנקראת ליאו ברנט. עד עכשיו זה היה מותג מתחת לקו - קצת מותג מדף שהתחבא בתוך פובליסיס וטיפל רק בלקוחות הבינלאומיים, אבל לא היו לו חיי מותג פרסומיים משל עצמו ובעצם עסקנו במשך שנה במיזוג בין שני משרדים, כי ליאו ברנט הגיעו אלינו 15 אנשים עם 3-4 תקציבים בינלאומיים לא קטנים בכלל, ועם תרבות ארגונית משלהם, וחיברנו את כל היחידות ובנינו זהות מותגית של משרד, וזו עבודה לא פשוטה בכלל.

"מיזוגים בענף הפרסום זה לא דבר שקורה בדרך-כלל, וכשזה קורה זה עם הרבה כאב ולא תמיד בהצלחה. אנחנו יכולים לסמן וי גדול על העניין הזה. זה מצחיק, אבל בקריירה קצרה של 4 שנים בענף הפרסום אני כבר חתום על שני מיזוגים: גם מיזוג לין&לין עם ענבר-מרחב נעשה בתקופתי. זה מיזוג לא פשוט, כי אם מסתכלים על היחידות זה לא 100 מיליון עם 10 מיליון, זה שתי יחידות עם משקלים של 60%-40%. היה צורך לחבר אותם למשרד אחד, כששום דבר לא נופל בין האצבעות. הרבה פעמים נופלים חללים בתהליכים האלה. היה חשוב להמשיך לתת במהלך האיחוד שירות מלא ולתת את התחושה ללקוח שהוא ממשיך לקבל את מקומו תחת השמש, כמו שהיה דקה לפני זה".

- הרגשת חשש אצל לקוחות?

"בין אם הרגשתי או לא, תמיד יש חשש. הם אומרים לעצמם 'רגע, עכשיו אנחנו קטנים מדי, לא מעניינים מספיק', כל מיני דברים מהסוג הזה. היו מעט שיחות כאלה. נכון לרגע זה, זאת לא תהיה הסיבה שלקוח יעזוב אותנו".

יודע לנהל אגואים

עדי קויצקי, ממייסדי רגב-קויצקי, הפך עם מכירת מניות הקבוצה משותף לשכיר. קויצקי נחשב לציפור מוזרה בענף, שלא תמיד ידעו כיצד להתייחס אליה, ונוכחותו נתפסה כסוג של מכשול בקרב חלק מאנשי הפרסום הצעירים, שלפתחם התגלגלה בעבר הצעה לנהל את המשרד. את קלנר, לעומת זאת, זה לא ממש הפחיד - אולי בגלל שבעידן השליטה של פובליסיס הכוח היה בידיו של מי שבא מטעמם, אך זאת כנראה לא הסיבה היחידה. קלנר הוא פוליטיקאי לא קטן, שיודע משהו על ניהול אגו של אנשים - אחרי הכול, ברזומה שלו יש תקופה של 4 שנים של ניהול ענבר-מרחב, שם נדרש לנהל לא מעט אגואים.

"עדי קויצקי הוא פרסונה פרסומית מהמרתקות שיש", אומר קלנר בדיפלומטיות, "היכולות שלו גבוהות והוא עצמו עשה תהליך ברגע שהצרפתים ביצעו רכישה של באומן, וזה השליך על כל המסלול והוציא אותו מתוך הבעלות. הוא ואני מסתדרים נהדר, כי אנחנו יודעים כל אחד מה המקום שלו. אני חושב שיש לו שכל שאין להרבה אנשים ובמקומות האלה של עמידה מול לקוחותיו הוא מפיק מעצמו ולנו הכי הרבה. ברגע שהדברים מוגדרים - וזה חלק מהדברים שמנהל צריך לדעת לעשות זה - עובד טוב".

חיבור שני המשרדים הקפיץ את המשרד הממוזג למקום השמיני בדירוג המשרדים הגדולים, אך נראה כי בכל הקשור לתפיסת המשרד בעיניי השוק, ובאיכות התוצר המקצועי, המשרד לא עשה עדיין את הקפיצה המצופה. קלנר הקדיש הרבה מאמצים בחודשים האחרונים בהשבחת כוח האדם - בעיקר כדי למצוא איש קריאייטיב מוביל שיקפיץ את המשרד קדימה. אולם, בהיעדר היכולת להעניק מניות, מציאת פרסונה קריאטיבית בולטת התבררה כמשימה לא פשוטה.

- לחיה החדשה שיצרתם יש אולי שם, אבל אין עדיין תפיסה מותגית.

"כליאו ברנט אנחנו קיימים פחות משנה ועובדים על לבנות למשרד DNA וזיהוי. החזון שלנו לשנתיים הקרובות ברור: סוכנות קריאייטיב מובילה, בעלת קריאייטיב אינסטרומנטלי למטרות הלקוח, ולהיות שחקן גדול בשוק - לא יודע אם בחמישייה, אבל בעשירייה, כי השוק הולך למקום שתהיה עשירייה ויהיו בוטיקים. יהיו משרדים שינהלו היקף גדול של כסף, לקוחות ומדיה, יעסיקו הרבה אנשים ויתנו שירות מלא - אלה יהיו המשרדים הגדולים וזה יימדד בווליום של כסף. משרדי בוטיק יתנו רק קריאייטיב בלי לרכוש מדיה. הם יוכל לתת הצעת ערך מאובחנת - איזשהו עולם תוכן מתמקצע כמו דיגיטל. הם יהיו משרדים שיתמקדו בעולם תוכן נישתי ומקצועי ויפעלו בתוכו".

- אבל אתה לא מתכוון להיות בוטיק.

ממש לא. אין סיבה שאהיה שם. אני נמצא במקום מאתגר, על צומת דרכים מאתגר, שבו אנחנו כבר משרד ממש לא קטן בעשירייה - וזה מקום שצריך לשמור עליו. אנחנו עושים עבודה כדי להיות חדים יותר ביכולות המוצר והקריאייטיב שלנו. החלפנו אנשים באסטרטגיה, בדיגיטל, בתקציבאות. בקריאייטיב החלפנו יותר מחצי מהמחלקה. אנחנו עוד צריכים לעשות שם עבודה. אנחנו הולכים להעמיד משרד עם יכולות גבוהות, שיסתכל בעיניים של כל המשרדים הגדולים בלי בושה".

- למה לא הצלחת להביא איש קריאייטיב מוביל?

"יש לי סמנכ"ל קריאייטיב מצוין, ואני כמובן רוצה להשביח את מערכת הקריאייטיב ומחפש אנשים נוספים. ברוב המקרים, אנשים מאוד ממותגים שנמצאים במשרד גדול, לא רוצים לצאת ממנו, אלא אם נותנים להם מניות ואצלנו בקבוצה אי-אפשר לתת. אבל אני לא מחפש רק את אלה הממותגים אלא אנשי קריאייטיב טובים, שלא בהכרח מוכרים כרגע, אבל הם טאלנט בהתהוות - דקה מהפריצה. הרי יש מוביליות - גדעון עמיחי לא היה מגיל תיכון טאלנט קריאטיבי וגם לא ספי שקד.

"אני רוצה למצוא איש קריאייטיב שהוא כבר מבושל מבחינה מקצועית, ואני רק צריך להרים את המכסים מכמה מקומות ואמצא אותו. או שמביאים מישהו מאוד מבושל כמו יורם לוי, ואז יש קיצור דרך אבל גם בעיות אחרות, או שמביאים מישהו שכבר מתנהל בענף וסוג של טאלנט, אבל עוד לא גלוי לעולם החיצון. אצל אלה גם יש את הרעב להוכחה עצמית שאצל היותר ותיקים בחלק מהמקרים כבר ירד".

- עדיין לא רואים עבודה שלכם, מא' עד ת', שהטביעה רושם עז בתדמית הנתפסת שלכם.

"כדי להיות שחקן שמסתכל עין בעין עם כל משרד בחמישייה, צריך להביא עוד לקוח או שניים שאיתם נהיה חתומים על עבודה שהיא כזאת שאף אחד לא יוכל להישאר אדיש אליה, שיגידו 'פה רואים שהמשרד עשה עוד צעד כלפי מעלה'. זה קשה מאוד וזה לא קשור רק ביכולות מקצועיות, כי גם אם מחר בבוקר אביא סוללה של כל אנשי הקריאייטיב של חמשת הגדולים למשרד שלי, לא אחרי דקה יגיעו אליי כל הלקוחות. מערכות היחסים עם לקוחות לא מבוססים רק על קריאייטיב ועבודה מקצועית. יש הרבה קשרים אישיים ופוליטיים. מבחינתי זה יעד להביא לקוח-שניים גדולים מענפים שהם מהווים במה יותר ברורה לעבודה שיש בה DNA קריאטיבי בולט".

- איפה אתה רואה את עצמך בעתיד?

"קודם כל אני רוצה לראות שאנחנו מובילים את ליאו ברנט למקום שבו הוא צריך להיות - בין חמשת משרדי הפרסום הגדולים. אני שואף לזה בטווח של שנתיים".

- בלי שיש לך מניות, אתה לא חושש שתיתן 5-6 שנים טובות שאחריהן תמצא עצמך בחוץ?

"אני לא מפחד מכלום. יש לי ביטחון עצמי ומקצועי גבוה. אני לא בטוח שאני צריך למות בענף הפרסום, ואם אני עושה קדנציה טובה של 5 שנים ואוביל את ליאו ברנט למקום שהוא יסתכל עין בעין לכל משרד פרסום וכשיגידו את שם המשרד יהיה לזה אבחון מקצועי ברור - אשרינו. אני לא צריך לצאת לפנסיה מענף הפרסום. אני רוצה להצליח ובזה אין לי עכבות, ואם לא אהיה בענף הפרסום אהיה בענף אחר. מבחינתי כל האפשרויות פתוחות. אין לי לחץ מדמדומי קריירה. אני מסמן לעצמי את המטרות ואחרי זה אמשיך לאתגר הבא".

גיא קלנר

גיל: 40

השכלה: תואר שני במדיניות ציבורית אוניברסיטת תל-אביב

מצב משפחתי: נשוי פלוס 2

מקום מגורים: רמת-השרון

רזומה מקצועי: יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, יו"ר איסתא, מנכ"ל נכס (חברה להפקה מדיה ואירועים לסטודנטים) מנכ"ל "ג'וב טוב" ומנכ"ל ענבר-מרחב-ניסן

עוד כתבות

5,000 דולר לפליט: המצרי שמגלגל מיליונים על חשבון תושבי עזה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ארה"ב וסעודיה קרובות מתמיד להסכם, גם בלי ישראל, אסמעיל הנייה כבר כמעט שבועיים באנקרה, במצרים עושים מיליונים מפליטים בעזה וארה"ב משלבת טכנולוגיה ישראלית בנגמ"שים ● כותרות העיתונים בעולם 

גבינת סקי של שטראוס. צפויה להתייקר בקרוב

גל העלאות המחירים נמשך: שטראוס מייקרת את מוצרי החלב

אחרי תנובה וטרה, גם שטראוס מודיעה כעת על התייקרות בחלק ממוצרי החלב הלא מפוקחים בשיעור של כ-1.6% ● בין היתר מדובר על גבינת סקי, שמנת להקצפה וחלב יטבתה ● העלאת המחירים תיכנס לתוקף בב-19 במאי

חממת קנאביס / צילום: Shutterstock

הבשורה מאמריקה שהקפיצה את מניות הקנאביס, גם בת"א

ממשל ביידן הודיע כי הוא בוחן הקלות במגבלות על סם הקנאביס, ושלח את מניות החברות הגדולות בענף לזינוק של עשרות אחוזים בוול סטריט

עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה / צילום: בר לביא

הזרים נרתעים, והמכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה הבאים בסכנה

לאחר שנדחה מספר פעמים בגלל המלחמה, במשרדי הממשלה שוקלים לבטל את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול, ולהעביר את המלאכה לזכייניות ההקמה ● הסיבה: חשש חברות בינלאומיות מאי־ודאות בישראל

מטוס של וויז אייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo

חברת הלואו קוסט היחידה שפועלת כעת בישראל מבטלת טיסות

וויזאייר מבטלת טיסות מישראל למספר יעדים קרובים ● חברת הלואו קוסט ההונגרית לא הודיעה רשמית על ביטול הטיסות - אך בשעות האחרונות נוסעים התבשרו על ביטולים לטיסות לאיי יוון וליעדים קרובים נוספים ● רינאייר צפויה לחזור עם פתיחת טרמינל 1, ואיזי ג'ט רק בסוף עונת הקיץ הקרובה

בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock

למכור את המניות בחודש מאי ולצאת מוול סטריט? זה מה שההיסטוריה מלמדת

האם נכנסו לחצי השנה הגרועה של השנה, וזה הזמן לצאת משוק ההון עד אוקטובר? לא בטוח ● אנליסטים בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה הוותיקה "Sell in May and go away" ● ולמה הנפילה של אפריל לא מפחידה אותם?

קיבוץ בארי ההרוס / צילום: תמונה פרטית

"חוק מסוכן שאין לאשרו": ארגוני סביבה ומחקר נגד חוק חבל התקומה

שורה של ארגונים הגישו הסתייגויות לחוק, וכולם מתנגדים לוועדת התכנון האזורית שאמורה לקום עבור החבל: "מגרש משחקים לממשלה" ● חדשות הנדל"ן

מאנגר ובאפט באסיפת משקיעים קודמת של ברקשייר האת'וויי / צילום: ap, Nati Harnik

"מעבר לעידן חדש": האסיפה השנתית של ברקשייר כבר לא תהיה אותו הדבר

משקיעים נערכים לתחושת "כיסא ריק" בכינוס השנתי של ענקית ההשקעות ברקשייר האת'וויי בשבת ● זאת לאחר שבנובמבר שעבר הלך לעולמו צ'רלי מאנגר, יד ימינו הוותיק של המנכ"ל והמשקיע האגדי וורן באפט ● המשתתפים יחפשו רמזים לעתיד הניהולי של ברקשייר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, Shutterstock

הסימנים מצטברים: האינפלציה בארה"ב עקשנית במיוחד

סימנים על כך שהאינפלציה בארה"ב עיקשת במיוחד ממשיכים להכביד על שוק המניות האמריקאי ● באפריל המגמה החריפה, כשהמדדים המובילים רשמו חודש גרוע במיוחד, ודוחות חברות הענק הצביעו על התקררות במכירות ● כלכלנים: תסריט שבו האינפלציה תחזור ליעד בלי פגיעה חדה בצמיחה או בתעסוקה רחוק מאוד

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה מעורבת בוול סטריט; תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב צללו

הנאסד"ק ירד ב-0.3% ● AMD וסופר מיקרו צללו בעקבות הדוחות ● מחירי הנפט ירדו במעל ל-3% ● הפד הותיר את הריבית ללא שינוי ופאוול שלל העלאות ריבית נוספות ● וגם, המניות המומלצות של גולדמן סאקס

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

בית הנבחרים האמריקאי העביר את חוק האנטישמיות. מה הוא יכלול?

החוק עבר ברוב מוחץ, ואם יעבור גם בסנאט וייחתם ע"י הנשיא, חלק מן האמירות הנשמעות היום בקמפוסים בארה"ב נגד ישראל, יהפכו לעבירה פלילית ● גורמים אמריקאים רואים בקבלת החוק תגובה למהומות המתרחשות בימים אלה בקמפוסים ברחבי ארה"ב

מפגינים באוניברסיטת קליפורניה, השבוע / צילום: Reuters, Aude Guerrucci

ניצולי ה־7 באוקטובר תובעים את מובילי המחאות בקמפוסים בארה"ב: "זרוע של חמאס"

אזרחים ששרדו את הטבח ביישובי הדרום, הגישו השבוע לבית המשפט המחוזי בווירג'יניה תביעה נגד ארגוני המחאות בארה"ב, בטענה לקשר ביניהם לחמאס ● בין היתר, צוין כי ראשיהם היו חברים בארגוני טרור ואף הכינו מסמכי תעמולה נגד ישראל, בטרם התרחש הטבח

מערכת טילי פטריוט / צילום: Reuters, Baz Ratner

אחרי למעלה מ-30 שנה: ישראל נפרדת ממערכת הנשק המיתולוגית. זו המחליפה

33 שנים מאז שהוטמעה בישראל, בחיל האוויר התחילו בתהליכי פרידה ממערכת הפטריוט, שהצליחה ליירט תשעה איומים במלחמה הנוכחית ● למה מפרישים אותה דווקא עכשיו, מה הבדלי המחירים למערכת המחליפה קלע דוד, ואילו שכבות הגנה נוספות יש לישראל? ● גלובס עושה סדר

אפרת שפר / צילום: שלמה שהם

כמה יקבל כל מפונה שיירשם לתוכנית התעסוקה החדשה בחיפה?

יוזמה של החברה הכלכלית חיפה, שותפות חיפה־בוסטון והעירייה מציעה רצף תעסוקתי למפונים שנותרו במלונות ● ד"ר אפרת שפר, מובילת התוכנית: "המטרה היא להעלות אותם על מסלול השיקום"

גדי מזור, מנכ''ל BioCatch / צילום: Zelazny

בדרך להנפקה? השליטה בחברת ההייטק הישראלית ביוקאץ׳ נמכרת לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר

קרנות ההון סיכון האמריקאיות ביין קפיטל ומאבריק ונצ'רס מכרו מניות בחברת ההייטק הישראלית ביוקאץ' בהיקף המתקרב ל-750 מיליון דולר ● את המניות רכשה קרן הפרייבט אקוויטי פרמירה בעסקה ששיקפה לחברה שווי של 1.3 מיליארד דולר ● לפי הערכת גלובס, ביוקאץ' מועמדת להנפקה ישראלית בנאסד"ק במהלך השנתיים הקרובות

משרדי אאורה בגבעתיים / צילום: טלי בוגדנובסקי

החברה שמוכרת חלומות לדירות בגבעתיים, אבל בעירייה לא מכירים

בדיווח לבורסה כללה חברת אאורה פרטים על יחידות הדיור שתקים בפרויקט התחדשות עירונית ברחוב כצנלסון בגבעתיים ● בעירייה אומרים: "הנתונים אינם תואמים את המציאות", ומצביעים על מקרה דומה שקרה עמה בעבר

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: ap, Markus Schreiber

דרמה בנמלים: ארדואן אוסר על יצוא סחורות לאשדוד וחיפה

בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף - כך נודע לראשונה לגלובס מפי גורמים המעורים בפרטים ● מדובר בחוליה האחרונה של שרשרת אירועים שוותיקי הסוחרים עם טורקיה לא זוכרים כמותם, וקשה לדעת מתי וכיצד יסתיימו

קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך

ב־freeTV לא חושפים את מספר הלקוחות, אבל משקיעים 2 מיליון בקמפיין בכיכובם

הקמפיין של מיזם הסטרימינג מתברג במקום השני בזכירות, ובמקום האחרון באהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי טפחות, בית ההשקעות מיטב חוזר למסך עם עוד פרסומת בהובלת כוכב "חברים"

במה העשירים משקיעים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

לא מתלהבות ממניות: כך המשפחות העשירות מנהלות את הכסף שלהן

מחקר של ג'יי פי מורגן בחן את דפוסי ההשקעה של משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● המשפחה העשירה הממוצעת משקיעה בעיקר בנכסים לא סחירים, משלמת 6 מיליון דולר בשנה על ייעוץ השקעות, ומצפה לתשואה של כ־11% בשנה