גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סופ"ש שמח ומבדח: העדלאידע המפוארת מתחפשת לקרנבל בברזיל

העדלאידע המפוארת של חולון מוקדשת השנה לתרבות הקרנבלים של דרום אמריקה, בעמק המעיינות שבצפון מתחפשים לאוסטרליה ויחגגו פורים ירוק-צבעוני וגם איזה קניון מתחפש לעולם מיתולוגי של טירות ומלכים? ■ כנסו להתעדכן בשלל האירועים

קלאסי: שירה-שיר

מה: "שירה שיר" היא סדרה חדשה יחסית של המרכז למוזיקה בירושלים, המציגה מבחר יוצא דופן של שירים אמנותיים קלאסיים ועבריים. מחר (שישי) יוקדש הקונצרט בסדרה לשירי הומור ברוח פורימית, לכבוד החג. בקונצרט יבוצעו שירים קומיים העוסקים בחמור, ביתוש, במלחין שיכור ובאב קמצן. בין היתר, תכלול התוכנית שירים מאת בטהובן, וולף, קופלנד, סשה ארגוב ועוד. הזמרים שישתתפו בקונצרט הם זמרת הסופרן הנהדרת יעל לויטה וזמר הבריטון עודד רייך, בליווי הפסנתרן עידו אריאל.

מתי, איפה וכמה: שישי (14 בחודש), 12:00, המרכז למוזיקה ירושלים. מחיר: 80-40 שקל.

אופרה

פורים באופרה הישראלית

מה: האופרה הישראלית תקיים השבוע, במיוחד לפורים, שני מופעים בסדרת "שעת אופרה לילדים". סדרה זו מיועדת לילדים בין הגילאים 3-8, ומשתתפים בה סולני ה"אופרה סטודיו" של האופרה הישראלית. המופעים כוללים גרסאות מקוצרות בעברית של אופרות מפורסמות, ומתקיימים ללא הפסקה. משך כל מופע הוא כשעה. במסגרת זו, יבוצעו השבוע גרסאות לילדים של האופרות "חליל הקסם" מאת מוצרט ו"סינדרלה" מאת רוסיני. שתי האופרות יבוצעו בליווי פסנתר, ועם הנחייה ותלבושות צבעוניות. המופע יתקיים בלובי של בית האופרה, כאשר הילדים ישובים על שטיחים והמבוגרים סביבם על כסאות.

מתי, איפה וכמה: בית האופרה, המשכן לאמנויות הבמה, שדרות שאול המלך 19 ת"א. "חליל הקסם": ראשון (16 בחודש), 10:30 ו-12:30; "סינדרלה": שני (17 בחודש), 10:30 ו-12:30. מחיר: 35 שקל למופע.

ג'אז

קת'רין ראסל

מה: זמרת הג'אז האמריקאית קת'רין ראסל תציע בסוף השבוע לאוהבי הג'אז אלטרנטיבה מוזיקלית לאירועי פורים. ראסל היא בתו של לואי ראסל, מי שהיה המנהל המוזיקלי של לואי ארמסטרונג, ואמה הייתה נגנית הבס והזמרת קרלין ריי. ראסל סיירה בעולם עם אמנים כמו מדונה, פול סיימון, דיוויד בואי ואחרים, והופיעה בפסטיבלי הג'אז החשובים בעולם. היא תבצע במופע שירים כמו "When the Saints Go Marching in", "Everybody Loves my Baby" ועוד. ילווה אותה הרכב עשיר של נגנים ישראליים מוכרים, שינגנו בחצוצרה, טרומבון, קלרינט, בנג'ו, באס ותופים.

מתי, איפה וכמה: שישי (14 בחודש), 21:30, מוזיאון תל-אביב לאמנות. מחיר: 199-189 שקל. מוצ"ש (15 בחודש), 21:00, בית אבא חושי חיפה. מחיר: 130 שקל.

פעילות מדעית

"פורימדעטק"

מה: ידע הוא כוח, ומדע - תתפלאו, יכול להיות פאן. כדאי לדעת שבפורים יקיים המדעטק, המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בחיפה, פעילות בראש של ילדים - ליצנים, בלונים, תחפושות ומופע קסמי-מדע. וכל העת תסתובב במקום "ניידת הפתעות" - עגלת מדע מיוחדת, נהוגה בידי ליצנים, שחקנים ודמויות משמחות אחרות, שיחלקו מתנות והפתעות לילדים שידעו לענות על שאלות מדעיות בנושאים שבהם עוסק המוזיאון. ואם מישהו חלילה מגיע לא מחופש, המדעטק ידאג להלבישו בתחפושת מקורית, כדי שיוכל להצטלם עם הליצנים.

מתי, איפה וכמה: ראשון-שני (16-17 בחודש), מדעטק, רחוב בלפור 12, הדר הכרמל, חיפה. בין השעות 10:00-18:00. מחירים: גילאי 5-18 - 65 שקל; מבוגר מעל 18 - 70 שקל. www.madatech.org.il.

פעילות ובילוי

מסע לעולם הפנטזיה

מה: רבים מאיתנו רואים בפורים הזדמנות להגשים פנטזיות, להיות מי שתמיד רציתי והתביישתי, או לא יכולתי, לחזור אחורה לילדות המשוחררת מדאגות. בקניון עיר ימים לקחו את הפנטזיות עוד צעד קדימה - ולמעשה אחורה מאות שנים, לימי הביניים. בפורים, יהפוך הקניון לעולם מיתולוגי של טירות, מלכים, אבירים ודרקונים רושפי אש, והמבקרים יוכלו ללוות את הנסיך המחזר אחר נסיכה הכלואה בטירה שעליה שומרים שני דרקוני ענק - רקסי ושמקסי, שבפורים יחרגו מקשיחותם ויסתובבו בין באי הקניון.

מתי, איפה וכמה: שני (17 בחודש), קניון "עיר ימים", רח' בני ברמן 2, נתניה. שעות הפעילות: 11:00-14:00, 15:00-19:00. המופע המרכזי ב-18:00-19:00. הכניסה חופשית!

הפנינג

פורים באווירה אוסטרלית

מה: אם התחפשתם לאנשים שיוצאים מהבית ואפילו נוסעים צפונה בסוף השבוע הגשום של פורים, ומחפשים לציין את החג בצורה קצת אחרת, בעמק המעיינות התחפשו לכבודכם לאוסטרליה. משבת עד שני יחגגו בפארק החיות האוסטרלי גן גורו ובפארק המעיינות הסמוך פורים ירוק-צבעוני עם פעילויות מיוחדות. יהיו שם: "סיור בדיות ורעשנים" עם מדריך שיציג מידע נכון ושקרי על החיות בגן, והילדים יצטרכו לזהות את המידע שאינו נכון ולהרעיש ברעשן, סדנת איפור פנים אבוריג'יני בצבעי אדמה טבעיים, ובפארק המעיינות - סדנה ליצירת רעשנים מחומרים ממוחזרים וקישוטים מהטבע.

מתי, איפה וכמה: שבת-שני (15-17 בחודש), גן גורו ופארק המעיינות, כביש בית השיטה - בית שאן, סמוך לניר דוד. מחיר כניסה, כולל פעילות: 46 שקל לאדם מגיל שנתיים. פרטים נוספים: 04-6488060.

עדלאידע

בקצב לטיני

מה: העדלאידע המפוארת של חולון מוקדשת השנה לתרבות הקרנבלים של דרום אמריקה. 4,500 רקדנים, להקות ותזמורות, אמני תיאטרון רחוב, אקרובטים, אמני פירוטכניקה, ילדים ויוצרים מהארץ ומחו"ל יצעדו ברחובות העיר ביום ראשון הקרוב - בתקווה שהחורף הפתאומי לא ישבש את החגיגה. חלק מהמיצגים המיוחדים הגיעו מחו"ל, בסיוע שגרירויות אמריקה הלטינית אך חלקם הוכנו במיוחד, בידיהם המוכשרות של היוצרים מהמרכז לתיאטרון בובות בחולון: אמא אדמה, איגואנות ענקיות, טוקאנים מרחפים, ולצד הקרנבל והטבע לא נפקד מקומם של הכדורגל עם מחווה מיוחדת למונדיאל הקרב ודמות ענק של לאו מסי - אפילו הוא לא ידע שהוא כזה.

בסיום המצעד יוצבו הפסלים ברחבת מוזיאון העיצוב ואילו בכיכר העירייה תתקיים מסיבת סמבה עם DJ קיקה סמואל.

מתי, איפה, וכמה: 16.3.14, רחובות חולון. החל מ-11:00. הכניסה חינם

סיפורי אמנות

מסכות, נייר וצבע

מה: מפגש מרתק וחווייתי לילדים והוריהם בנושא יצירות אמנות והסיפור שמאחוריהן, בהנחיית האמן והאוצר יוחנן הרסון. הרסון הוא צייר ואמן רב-תחומי, המשתמש בחפצים ובחומרים לא שגרתיים בעבודתו. במפגש, שיתקיים בחלל האמנות Art Market, ביריד המזרח שבנמל תל-אביב, ישלב סיפור ויידע רב באמנות, עם כלים מעולם התיאטרון והדינמיקה הקבוצתית. תוך כדי הכנת מסכות, תוכלו לשמוע על ההיסטוריה של המסכות ועל התפקיד החשוב שמילאו בחיי התרבות והחברה בתקופות שונות. תוכלו להתאפר כמיטב הדמיון ולהתפעל מיצירות האמנות במקום. המפגש מיועד לגילאי 5-12 וימשך כ-40 דקות.

מתי, איפה וכמה: שבת (15 בחודש), 11:30, Art Market, רחוב התערוכה 3 יריד המזרח נמל תל-אביב. ללא תשלום אך בהרשמה מראש בטלפון: 6488070-03 או במייל info@artmarketisrael.com.

עוד כתבות

בצלאל סמוטריץ', הציונות הדתית / צילום: רפי קוץ

האם מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של ישראל בגלל המצב הגיאופוליטי?

שר האוצר טוען שהורדת דירוג האשראי נובעת מגאופוליטיקה. זו אחת הסיבות ● המשרוקית של גלובס

משרדי אמזון / צילום: Shutterstock

אמזון הכתה את צפי הרווח וההכנסות אבל מורידה תחזית; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות אמזוןעמדו על 143 מיליארד דולר, מעל הצפי ● הרווח למניה זינק ב-216% לעומת הרבעון המקביל ● החברה מצפה לצמיחה של 7%-11% ברבעון הבא, לעומת צפי של 12% ● המניה מזנקת בכ-4% במסחר המאוחר

השופט בדימוס איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

לאחר פרסום ההקלטות: מפעל הפיס מבקש לעכב בוררות אצל אורנשטיין

הפיס, המנהל בימים אלה הליך בוררות בפני השופט בדימוס איתן אורנשטיין, פנה אליו בערב פסח וביקש לעכב את הליך הבוררות - וזאת על רקע פרסום השיחות בין אורנשטיין לבין יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה ● שתי בקשות דומות שהוגשו בבוררות גרטלר-גרטנר ובבוררות של הקבלן איציק תשובה נגד שותף עסקי - נדחו ע"י אורנשטיין

יוסי אברהמי / צילום: איל יצהר

שוק ההנפקות חוזר? הקבלן יוסי אברהמי רוצה להנפיק ולגייס 200 מיליון שקל

אברהמי מבקש להנפיק את חברת הבנייה למגורים שהקים לפי שווי של מיליארד שקל לפני הכסף ● לחברה צבר של אלפי דירות לבנייה עתידית והון עצמי של כ-600 מיליון שקל ● במידה ותצליח, זו תהיה הנפקת הנדל"ן השלישית השנה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: Shutterstock

מעלים מחירים: מפת ההתייקרויות המלאה

מהחלב המפוקח ועד הדלק: חג הפסח הסתיים, ושורת עליות מחירים צפויה להיכנס לתוקף החל מהיום ● אלה מצטרפות למספר גלי התייקרויות שפקדו את המשק בחודשים האחרונים ● גלובס מציג את המוצרים והשירותים שהתייקרו עד כה ב־2024, כשהסוף עוד לא נראה באופק

מנכ''ל SMCI, צ'ארלס ליאנג, מנכ''ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, מנכ''לית AMD, ליסה סו / צילומים: רויטרס - Jonathan Ernst, Mark Lennihan ,AP, Chiang Ying-ying

דוחות חברות השבבים חושפים את האתגר הגדול של הסקטור הלוהט בוול סטריט

השבוע פרסמו שתי חברות שבבים גדולות, AMD ו-SMCI, את התוצאות הכספיות שלהן ואיכזבו את המשקיעים ● בתגובה לדוחות, מניות שתי החברות צוללות בחדות במסחר בוול סטריט יחד עם אנבידיה שנסחרת בירידות ● מומחים מסבירים: "יש ביקוש והשקעות של חברות גדולות, אבל ההכנסות לא מתרוממות"

איורים: גיל ג'יבלי

הכירו את המנכ"ל שהרוויח השנה 50 מיליון דולר, במזומן

שמונה מנכ"לים ישראלים בחברות הנסחרות בוול סטריט קיבלו אשתקד תגמול של מעל 10 מיליון דולר ולעתים הרבה יותר ● מי המנכ"ל שקיבל כ־50 מיליון דולר במזומן, מדוע אחר העדיף לקבל הכול במניות, ולמה עלות העסקתו של אמנון שעשוע במובילאיי נחתכה דרמטית?

בניין סופר מיקרו בקליפורניה / צילום: Shutterstock

שתי מניות שבבים פרסמו אתמול דוחות. איך הגיבו המשקיעים?

יצרנית השרתים סופר מיקרו לא עמדה בתחזיות האנליסטים ופרסמה הכנסות נמוכות מהצפוי ● גם חברת השבבים AMD פרסמה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון וספגה הורדה דרמטית במחיר המניה

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

לא בעזרת הצבא: כך יכולה ישראל להכריע את איראן

התקיפה האיראנית הכושלת נגד ישראל יצרה חלון הזדמנויות נדיר לסיכול התחמשותה הגרעינית של איראן ● במקום לפתוח בעימות צבאי, מהלך בעל השפעה מוגבלת, לו מתנגדת הקהילה העולמית, ישראל צריכה לגבש כוח משימה בין־לאומי שמטרתו לחנוק את איראן במישור הכלכלי

אתר בנייה / צילום: Shutterstock

גורם בענף הבנייה: 8,000 פועלים פלסטינים כבר נמצאים בישראל; במנהל האזרחי מכחישים

הגורם טוען כי מדובר בפועלים שכבר עבדו בעבר בארץ, וקיבלו לאחרונה אשרות חדשות מהשב"כ ● במנהל האזרחי מתעקשים: "אין כרגע אישור להכנסת פועלי בניין לישראל"

הדירה ברחוב פרישמן בשכונה א' בקריית ים / צילום: יח''צ

דירת ארבעה חדרים נמכרה ב-1.3 מיליון שקל. בכמה יקפוץ השווי לאחר תמ"א?

הדירה, בת 4 חדרים, מתפרשת על פני שטח של 105 מ"ר, כאשר לאחר התמ"א, תתקבל דירת 5 חדרים בשטח של כ־130 מ"ר הכוללת מרפסת, ממ"ד ומעלית ● הבניין עומד לפני הליך חיזוק ועיבוי, בעקבותיו שווי הדירה צפוי לקפוץ ל־1.8־1.9 מיליון שקל

סניף של שופרסל / צילום: Shutterstock

רגע אחרי הפסח: שופרסל שלחה לכמאה עובדים מכתבי פיטורים

לא מדובר בהפתעה מבחינת העובדים, שלא מעט מהם תיארו בתקופה האחרונה כי הם חוששים למשרותיהם ● רק אתמול הודיע המשנה למנכ"ל ניצן גולדברג על עזיבתו את החברה

חיילי מילואים בגבול רצועת עזה, אפריל 2024 / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

מועד התשלום על ימי המילואים מגיע: כמה יקבלו מאות אלפי מגויסים?

מאות אלפי חיילי מילואים יקבלו תשלום היום (ד'), כאשר מודל התגמולים מורכב במיוחד - אך גם נדיב ● מה כוללים סוגי המענקים השונים ואיזה מס משלמים עליהם, מי זכאי לשוברי סיוע, והאם גם העצמאים יקבלו פיצוי הולם? ● גלובס עושה סדר

כך מתכננים באיראן "לחגוג" את מתקפת הטילים על ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: באיראן הכריזו שיום התקיפה על ישראל וה-7 באוקטובר יהיו ימי חג, בית הדין הבינלאומי דחה בקשה לעצור סיוע גרמני לישראל ומה יקרה אם אוניברסיטאות אמריקאיות יפסיקו להשקיע בחברות עם קשר ישראלי ● כותרות העיתונים בעולם 

במה העשירים משקיעים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

לא מתלהבות ממניות: כך המשפחות העשירות מנהלות את הכסף שלהן

סקר של ג'יי פי מורגן בחן את דפוסי ההשקעה של משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● המשפחה העשירה הממוצעת משקיעה בעיקר בנכסים לא סחירים, משלמת 6 מיליון דולר בשנה על ייעוץ השקעות, ומצפה לתשואה של כ־11% בשנה

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

נעילה אדומה בתל אביב; מדד הבנקים ירד בכ-1.5%

ת"א 35 ירד ב-1% ות"א 90 השיל מערכו 0.2% ● בעקבות וול סטריט, מניות הקנאביס זינקו ● חגי שלום, בעל השליטה בטיב טעם, מוכר חלק ממניותיו, המניה זינקה בכ-7% ● גב ים: ירידה של כ-20% ברווח הנקי ● הפד צפוי להשאיר את הריבית ללא שינוי, מיטב: "הפד יעביר מסר ניצי שיגרום לעליית התשואות, וכך, ירסן את התנאים הפיננסיים" ● וגם, המניות המומלצות של גולדמן סאקס

מערכת טילי פטריוט / צילום: Reuters, Baz Ratner

אחרי למעלה מ-30 שנה: ישראל נפרדת ממערכת הנשק המיתולוגית. זו המחליפה

33 שנים מאז שהוטמעה בישראל, בחיל האוויר התחילו בתהליכי פרידה ממערכת הפטריוט, שהצליחה ליירט תשעה איומים במלחמה הנוכחית ● למה מפרישים אותה דווקא עכשיו, מה הבדלי המחירים למערכת המחליפה קלע דוד ואילו שכבות הגנה נוספות יש לישראל? ● גלובס עושה סדר

סופרמרקט. ''המאבקים קורים מאחורי הקלעים'' / צילום: Shutterstock

האם שתיקת קמעונאיות המזון סוללת את הדרך להמשך העלאות מחירים?

החל מהשבוע יועלו המחירים של עשרות מוצרי מזון וטואלטיקה - חוליה נוספת בשרשרת העלאות מחירים בצל המלחמה ● בניגוד לעבר, לא צפויים כיפופי ידיים גלויים בין הרשתות הגדולות לספקים ● בכירה בענף: "אף אחד לא רוצה לריב עכשיו, כשלא יודעים מה יתפתח"

נתב''ג. חברות התעופה הבינ''ל מהססות לשוב לפעילות / צילום: Reuters, Nir Keidar

מבנגקוק ועד טורנטו: אפשרויות הטיסה מצטמצמות במיוחד לשורה של יעדים

יונייטד איירליינס הודיעה השבוע על דחייה נוספת בהפעלת הקו לארה"ב, והיצע הטיסות הישירות ליעדים רחוקים נותר כמעט בבלעדיות חברות התעופה הישראליות ● ובזמן שהמחירים ממריאים, בענף חוששים: "אין פוטנציאל להגברת הטיסות הישירות עד שהתמונה תתבהר"

שוטרים פורצים לבניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: ap, Cliff Owen

המשטרה משחררת את אוניברסיטת קולומביה, וטראמפ משחרר את לשונו

כיבוש קמפוס האוניברסיטה הניו יורקית בידי פרו–פלסטינים הסתיים, לאחר שבין המוחים התגלתה נוכחות של "מהפכנים מקצועיים" ● האלימות בקמפוסים תועיל לדונלד טראמפ, המוביל בסקר האחרון בהפרש ניכר, וחושף בגלוי את הבוז והטינה שלו כלפי ישראל וכלפי נתניהו