גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

רהיטי עין חרוד סגרה את המפעל ופיטרה עובדים

העובדים הגישו בקשה למתן צו פירוק כנגד החברה לאחר שמשכורות ינואר לא כובדו על ידי הבנק ■ לחברה חובות לעובדים בסך של כמיליון שקל, בנוסף לחובות לקיבוץ של 1.5 מיליון שקל וחובות של מיליונים לספקים ולבנקים

עוד קריסה בענף הריהוט: חברת רהיטי עין חרוד סגרה בתחילת החודש את מפעל הרהיטים בקיבוץ עין חרוד ופיטרה את 33 העובדים. כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע, כי עובדי החברה הגישו לבית המשפט בקשה למתן צו פירוק כנגד החברה וכי קיבוץ עין חרוד הטיל עיקול על הציוד והמלאי שבמפעל החברה ובחנות המפעל. בנוסף, הגיש הקיבוץ תביעה נגד החברה להשבת החובות אליו בגובה 1.5 מיליון שקל מתוך חובות של מיליוני שקלים לעובדים, ספקים ובנקים.

מדובר בקריסה שנייה של מפעל הרהיטים שניצני פעילותו החלו בשנת 1921, השנה שבה עלה קיבוץ עין חרוד מאוחד על הקרקע. בתחילה הוא ייצר ארגזים ולאחר מכן התפתח למפעל לייצור רהיטי ילדים ונוער מעץ מלא והפעיל 7-8 סניפים. במארס 2011 נכנס המפעל להליך פירוק לאחר שצבר חובות של 12 מיליון שקל. עוד קודם לכן הוא סגר את הסניפים, פרט לחנות המפעל שפעלה בקיבוץ.

היום, חברת רהיטי עין חרוד נמצאת היום בבעלות הזוג צבי ומרים לודמיר ובת שבע יצחק-בלעדי. הבעלים הנוכחיים רכשו את המותג, המוניטין והפעילות מידי המפרק שמונה בשעתו לחברה לאחר שזו נקלעה, כאמור, לקשיים. בשיחה עם "גלובס" התכחשה יצחק-בלעדי לבעלות על החברה למרות שזו רשומה ברשם החברות. "אנחנו לא הבעלים ולא קשורים. היה לנו צד להיכנס, אבל כשהיינו צריכים לחתום ערבויות אז יצאנו מזה. היינו רשומים אבל לא חתמנו על שום ערבויות. יצאנו מכל הסיפור מזמן".

- מה הקשר בינך לבין הזוג לודמיר?

"יש לנו קשר משפחתי".

"הרחנו שמשהו עומד לקרות"

בבקשה שהגישו העובדים למינוי מפרקת זמנית ולמתן צו פירוק לחברה באמצעות עוה"ד יובל ארד וליזה חדש, טוענים העובדים כי הם קיבלו בתחילת החודש מכתבי פיטורים ללא כל התראה מוקדמת. לדבריהם, בעלי החברה הודיעו להם כי אינם יכולים לשלם את משכורותיהם לחודשים האחרונים. מתברר כי עוד קודם לכן החברה מסרה להם את משכורות חודש ינואר באמצעות צ'קים שלא כובדו על ידי הבנק, וכי בעלי החברה הפצירו בהם להפקיד את הצ'קים שוב ושוב תוך הבטחת שווא כי יהיה להם כיסוי. העובדים מעריכים כי היקף חובות החברה אליהם עומד על כמיליון שקל. בבקשה טוענים עוד העובדים כי "בעלי המניות סגרו את שרת המחשבים של החברה ואף העלימו חלק מהמחשבים ומהמסמכים אשר היו במשרדי החברה".

לדברי עו"ד חדש, בעלי החברה אמרו לעובדים "תמכרו את מה שיש ותיקחו לכם מזה משכורות. העובדים פחדו. הם לא רצו שיאשימו אותם בגניבה".

מיכל קראוס, יו"ר עסקים של קיבוץ עין חרוד מאוחד, אומרת ל"גלובס" כי "כבר הרבה זמן שהמפעל היה בקשיים שבאו לידי ביטוי באי-תשלומים בזמן. אנחנו אנשים טובים ומאוד רצינו שהם יצליחו וכל הזמן הלכנו לקראתם ואתם. פרסנו את החוב, דחינו תשלומים, עד שלפני חודש צ'קים שהם נתנו לעובדים לא נפרעו. זו הפעם הראשונה שמשכורות העובדים לא שולמו ואז הבנו שהמצב קשה מאוד וכסף כנראה לא נראה מהם יותר. הם חייבים לנו כספים עבור שכר דירה, שירותים כמו דלק, קניות בסופר, חשמל בהיקפים גבוהים. זה עצוב. הם חייבים כספים גם למפרק הקודם ולהרבה נושים. אנחנו כמו כל נושה אחר".

בעקבות זאת, הגיש כאמור, הקיבוץ את התביעה והטיל עיקול על המלאי והציוד. יצוין כי 7 מעובדי החברה הם חברי הקיבוץ.

באתר מצוינים 24 סניפים של החברה הכוללים גם את חנות המפעל וחנות העודפים שבקיבוץ, אולם בדיקת "גלובס" מגלה שחלקם הפסיקו זה מכבר לעבוד עם החברה. כך למשל, בסניף "עיצובים 2000" שבנתניה נמסר כי הם לא משווקים את רהיטי עין חרוד כבר שנה וחצי. לדברי עובדת במקום, "רהיטי עין חרוד לא קיים יותר. הם פשטו את הרגל. הרחנו שמשהו עומד לקרות. אנחנו מופיעים באתר שלהם למרות שאנחנו כבר שנה וחצי לא משווקים אותם. השם רץ לפניהם אבל המחירים שלהם היו גבוהים מהנורמה. אני נאלצת להגיד שהם פשטו את הרגל".

"לייצר רהיטים בארץ זה לא כדאי"

לפני ימים אחדים הצטרף גם בנק אגודת ישראל לבקשה למינוי מפרקת לחברה.

מבקשת ההצטרפות עולה כי לזוג לודמיר חובות אישיים לבנק בהיקף של מאות אלפי שקלים וכי חברת רהיטי עין חרוד חתמה על ערבות להשבת חובות הזוג לבנק. הקושי של בני הזוג לפרוע את חובם לבנק נמשך מזה תקופה ארוכה, וכבר לפני שנתיים הם הגיעו להסדר חוב עם הבנק אך בסופו של דבר הם לא עמדו בו. באופן מפתיע, גם עמותה בשם "פעמונים" חתמה על ערבות להשבת חובות הזוג לודמיר לבנק.

במודיעין 144 תחת הזוג לודמיר מופיע מספר טלפון של רהיטי "שולחן מלכים" - רשת רהיטים הפועלת במגזר החרדי. גם לדברי בלעדי-יצחק וקראוס מדובר ברשת ריהוט הנמצאת בבעלות הזוג לודמיר. ברשם החברות, לעומת זאת, רשומה עמותת "עזרה חמה" כבעלת "שולחן מלכים".

לדברי קראוס, היא ביקרה את הזוג לודמיר באחד מסניפי "שולחן מלכים" וכי "הם זוג צעיר בשנות ה-30 עם חמישה ילדים קטנים. מרים לודמיר היא מנהלת מוכשרת. הם אחלה אנשים. לבי ממש כואב שזה לא הצליח".

קראוס אומרת כי הקריסה הקודמת של רהיטי עין חרוד הייתה בשל ניהול כושל, אך בד בבד היא גם משקפת את מצבה של התעשייה במדינת ישראל.

"זה הסיפור העצוב של הרבה תעשיות במדינה. לייצר רהיטים בארץ זה לא הכי כדאי. בתעשיית הרהיטים כתעשייה ולא כנגר פרטי כדאיות הייצור נמוכה. יותר זול לייבא מסין רהיטים. ראינו תעשיות שלמות שנעלמות. תעשיית הטקסטיל כמעט ולא קיימת בארץ יותר. הלקוח רוצה זול.

"רהיטי עין חרוד התמחו בילדים ונוער, וזה תחום שאתה לא רוצה להשקיע בו כסף. זה לא סלון. איזה נתח מהאוכלוסייה רוצה להשקיע בריהוט אקסקלוסיבי? אנשים רוצים מוצרים זולים".

לא ניתן היה להשיג את תגובתם של מרים וצבי לודמיר לכתבה.

רשתות

עוד כתבות

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

לא רק בגלל איראן: S&P קנסו את ישראל גם על סימני השאלה בתקציב הביטחון

אם עד לפני התקיפה האיראנית על ישראל עוד הייתה תקווה מסוימת במדינה שהדירוג הגבוה יישמר, זו התמוססה בשבוע האחרון עם התרחבות מפת האיומים ● אלא שלא רק האיומים על ישראל נלקחו בחשבון בהורדת הדירוג ● מה נכתב בין השורות של הודעת S&P והאם ישראל עומדת בפני סכנה של הורדה נוספת?

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

חיים ילין / צילום: פרטי

"אני לא מוצא את עצמי בתל אביב": חיים ילין לא מפסיק להתגעגע הביתה

הוא היה בממ"ד 12 שעות רצופות, שמע את הערבית, ראה את המלחמה ● אבל איכשהו זה המקום היחיד שעדיין נותן לחיים ילין כוח: "אני נמשך לשם כמו מגנט" ● פרויקט מיוחד 

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מה מקור המילה דרדלה ואיזו מערכת הגנה אווירית של ישראל העליונה ביותר?

באיזה שנה הוקם סניף מקדונלד'ס הכשר הראשון, לאיזו מדינה הגבול הארוך ביותר עם צרפת ולמה שחקן ה-NBA החטיא השבוע זריקת עונשין בכוונה? • הטריוויה השבועית

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

מיכאל כגן / צילום: כדיה לוי

הדרך של מיכאל כגן ממשרד ישן ביקנעם לצמרת החברה הלוהטת בעולם

מיכאל כגן, סמנכ"ל טכנולוגיות עולמי באנבידיה, סיכם 25 שנה במלאנוקס עד שהחברה נמכרה לענקית השבבים ● "מצד אחד, רצינו לבנות חברה ישראלית, אך מצד שני הבאנו לארץ השפעה בינלאומית" ● בראיון בלעדי לגלובס, הוא מדבר על תחילת דרכו במלאנוקס, מתייחס לחשש מהיעדר תחרות בשוק שבבי ה־AI ונותן טיפ ליזמים צעירים בישראל: "אל תהיו כבולים לעבר"

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן / צילום: ap, Jacquelyn Martin

דיווח: ביידן שוקל לספק לישראל נשק ביותר ממיליארד דולר

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ממשל ביידן שוקל לספק פגזי טנקים, מרגמות וכלי רכב צבאיים ● מדובר באחד ממשלוחי הנשק הגדולים מאז 7 באוקטובר

מאחורי הציפייה לאירועים שליליים / צילום: Shutterstock

מדעי האימה: מה קורה למוח שלנו כשאנחנו מחכים לטיל איראני, או אפילו לזריקה

לא נרדמתם בציפייה לטילים האיראניים? מחקרים שעוסקים בציפייה לאירועים שליליים מגלים מה מתרחש במוח בזמן המתנה מורטת עצבים, מה הקשר בין ציפייה לזריקה להתנהגות כלכלית לא רציונלית, וגם איך מתמודדים עם תחושת האימה וחוסר השליטה