המשרד לביטחון פנים פרסם בימים האחרונים רשימה עדכנית של מערך מצלמות המהירות והרמזור, שפרוש ברחבי הארץ.

מהרשימה עולה כי עד כה הוצבו בישראל 123 עמודי מצלמה, חלקם עמודים לא פעילים, מתוכם שמונה הוצבו מאז אמצע פברואר בלבד. עם זאת הרשימה לא כוללת את המצלמות החדשות שהוצבו בימים האחרונים ברחוב משה דיין בראשון לציון ומצלמה נוספת שהוקמה בימים האחרונים בכביש 444 בצומת עם כביש 483 ליד ראש העין.

נציין כי על פי נתוני המדינה, עלות ההצבה של כל מצלמה היא כ-140 אלף שקל לעמדת "דמה" וכ-300 אלף שקל לעמדה מאוישת. כיום פועלות כ-60 מצלמות פעילות ועד סוף 2014 מתכננת המשטרה להציב עוד 40 מצלמות פעילות בעלות של כ-12 מיליון שקל.

הצעדים מבצעים במקביל לקידום בכנסת של רפורמת ענישת נהגים חדשה, שתכביד על נהגים שירצו לערער בבתי המשפט לתעבורה על דו"חות קנס שקיבלו.

בכנס עמותת "אור ירוק" שנערך היום אמר יעקב שיינין, יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, כי "ביקשנו 300 מצלמות והמטרה שלנו לא הייתה לאסוף כסף לקופת המדינה". לדבריו, "קורה דבר שהוא אבסורד: כאשר שמים מספיק מצלמות וכולם יודעים שתקבל קנס, אנשים שרואים שיש מצלמות בכל מקום נוסעים על פי חוקי התנועה. ואז קורית התופעה שהמצלמות שאמרו שבהתחלה הן מצלמה של כסף, הופכות להיות פושטות רגל: הנהגים מצייתים לחוקי התנועה והמצלמה לא מצלמת. התקווה הכי גדולה שלי היא שיגידו בסוף על מצלמות שהן בזבוז. רק אל תעזו אחרי זה לעקור אותן כי להרתעה יש משמעות. אני לא חושב שהמצלמה צריכה להיות מכשיר לגביית כספים אלא היא מכשיר הרתעה שהתקווה היא שלא תתפוס אף אחד כי כולם יצייתו לחוקי התנועה".

ביחס למיקומי המצלמות אמר שיינין כי "יותר חשוב לי לשים מצלמות בתוך הערים שם נוסעים 80 קמ"ש במקום 50 ושם הפער של 30 קמ"ש הוא יכול להיות קטלני להולכי רגל יותר מבכבישים בינעירוניים. אני מתנגד לעמדת המשטרה שתהיה ועדה בראשות שופט שיקבע איפה לשים את המצלמות. שופט לא מבין בזה, מי שצריך לעשות את זה היא הרשות לבטיחות בדרכים". ביחס להעלאת המהירות בכביש 6 אמר שיינין כי "אני מצדד בעמדת השר שבכביש 6 אתה יכול לנסוע 120 קמ"ש לשעה. אם המכוניות הן בתקינה האירופאית והכבישים הן בתקינה האירופאית והחוקים הם בתקינה האירופאית גם המהירות תהיה בתקינה האירופאית. יותר מזה - תנאי האקלים בישראל הן לעין ערוך יותר נוחים מבעולם. כביש 6 עומד בתקינה החמורה ביותר באירופה והמכוניות שלנו גם. אם באירופה מותר לנסוע ב- 120 או 130 למה פה לא? אם תיסע ב- 140 או 150 - כדאי שהמצלמה תתפוס אותך".

אהרונוביץ': חייבים לעבור לשלב ב' בתוכנית מצלמות האכיפה

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', ציין בכנס כי "השנה נמשיך לפרוס את מצלמות האכיפה והמהירות. נפרסו כבר 60 מצלמות. אגף התנועה ואנשי מקצועי מעמידים את המצלמות, והתוצאות באותם המקומות הן תוצאות טובות ואנו נמשיך לשמור על המגמה הזו. אנו חייבים לעבור לשלב ב' בתוכנית מצלמות האכיפה. אני מקווה שכבר בחודשים הקרובים נראה את יתר המצלמות ונגיע למאה מצלמות".

להלן המיקומים העדכניים של המצלמות החדשות:

מיקומי מצלמות המהירות החדשות