גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"ענף הפרסום ירד לזנות; צריך לסגור הענף ולפתוח מחדש"

גם כשהיה חלק מהמשרדים הגדולים, אסי שביט - איש הקריאייטיב המוכשר אך שנוי במחלוקת - לא חסך ביקורת מהענף ■ היום, כשותף במשרד בינוני-קטן, הביקורת שלו חריפה מתמיד ■ "יש עדיין כמה לקוחות מספיק אינטליגנטיים"

מאז ומתמיד נחשב אסי שביט לילד הבועט בענף הפרסום: אחד מהאנשים המוכשרים שצמחו כאן בעשור האחרון אך מנגד, גם אחד הלא צפויים. עד לפני שנים ספורות הוא נחשב לאחת ההבטחות הגדולות של הקריאייטיב בישראל: לאחר קדנציה של מנהל קריאייטיב בשלמור-אבנון-עמיחי הוא עבר לתפקיד סמנכ"ל קריאייטיב בגיתם, שם קיבל מנדט מהמנכ"לית דאז, מיכל המאירי, להוביל כל אג'נדה שרצה. אבל אז משהו השתבש: שביט נסע לעבוד במשרד פרסום בגרמניה, חזר לאחר חודשים ספורים מסיבות אישיות, עמד להצטרף ל-JWT ישראל ורגע אחרי שהחל לגייס צוות חדש חזר בו ונעלם.

שמו עלה כמעט תמיד כשמישהו חיפש איש קריאייטיב ממותג אבל לצד הכבוד שרכשו לכישרון שלו, ניצב תמיד החשש מהאישיות הלא שגרתית. לפני כשנתיים הוא עשה מהלך בלתי צפוי והצטרף כשותף למשרד קטן יחסית: חברון-זלצמן.

"נעלמתי מסיבות אישיות. עברתי משבר ברמה האישית והמקצועית. המשרדים הגדולים שבהם אתה שכיר בכיר הם מצג שווא. זה כאילו ששכרת בית של עשירים והוא לא שלך אבל יש לך בריכה ופסיליטיז, אבל יום אחד בא בעל הבית ואומר לך 'זה הבית שלי - אתה יכול להישאר אבל זה לא יהיה שלך'. ברגע שאתה מתחיל לדבר על שותפות ומה הבאת למשרדים אומרים לך שאתה רק דייר פה ולא חלק מאבני היסוד. ואז אתה מבין שאין דרך אחרת אלא לעשות את זה בעצמך", הוא מסביר.

- התאכזבת מהיחס של המשרדים הגדולים?

"יש פגיעה באגו. גיליתי שאני לא הילד שמחזיק את האצבע בסכר. למרות כל הקמפיינים שעשיתי, והקשרים עם לקוחות ששיקמתי, בסוף כשעזבתי עולם כמנהגו נהג, ואף לקוח לא עזב. הבנתי שאולי ההון האנושי במשרד פרסום חשוב, אבל בישראל מה שחשוב זה ההון הפוליטי והקשרים".

- קשה לעבור למשרד קטן?

"אם לא הייתי נאיבי לא הייתי מגיע למשרד קטן. הייתי הולך לייעץ כמו היועצים שגוזרים קופון בלי להתעסק בסחי של היומיום. גם היום לפעמים כשאני נוסע ללקוח של 300 אלף שקל אני נזכר שבגיתם הוא היה צריך לעבור שתי מזכירות כדי לדבר איתי. בגיתם התעסקתי בכל הרבדים של המוצר חוץ ממדיה וקשרים. פתאום גיליתי כמה קשרים ופוליטיקה חשובים בקבלת ההחלטות. יש לקשרים משקל של 80% בתהליך ההחלטה ולי יש אפס יכולת בזה. היום זה מאתגר אותי כי אני יודע שכל הלקוחות במשרד נמצאים בגלל עבודה טובה ולא כי יושבים איתם בבראסרי או בקנטינה. אני מאמין שיש עדיין כמה לקוחות מספיק אינטליגנטיים כדי להבין מה שוקולד ומה לא ואני לא מתפשר. לשמחתי, לא לקחתי על עצמי מחויבויות שאני חייב בגללם לבגוד בערכים שלי. אני יושב ועושה סטריפים ובאנרים ונהנה".

- אתה עדיין נהנה לפצח בריפים?

"לגמרי. למיני ישראל היה 40 אלף שקל לקמפיין חנוכה - סכום שפעם היה בשבילי בקושי הסיגריות של הבמאי והמסעדה בצהרים. זה כמו לרדת ממגרש כדורגל לקט רגל. ביקשתי סליקה של הקופה בשנה האחרונה וראיתי שהקהל המסורתי מגיע לשם בתקופה הזאת. אמרנו שכדאי לשים כסף בפרסום למגזר הזה. ופתאום הפארק מתמלא ב-3,000 איש כל יום - מתוכם 80% מסורתיים. זה הרגשה מדהימה שמחברת חזרה לבסיס של המקצוע כי זה קריאייטיב בעיני - לפצח ללקוח פתרון".

"הענף ירד לזנות"

לשביט יש לא מעט ביקורת על התנהלות הענף בשנים האחרונות ובעיקר הוא מלין על "איכות העבודה והיעדר הקולגיאליות". לדבריו, "היה צריך לסגור את הענף, להביא שופל, להפוך ולפתוח מחדש. גם מבחינת הרווחיות וגם באיכות העבודה. אמיר גיא (מנכ"ל משותף באדלר-חומסקי, עב"ל) יושב בכיסא של אדלר ויו"ר האיגוד ואומר 'הרסנו את הענף' ו'צריך להחזיר כבוד לענף כי לא מעריכים אותנו'. אבל מצד שני הוא מחזיק ב'מדיה קום' וב'רואים קונים' שמתקשרים ללקוחות של המשרדים הקטנים ומציעים להם החזר עמלה מלא. זה כמו מדינה ערבית שמדברת שלום אבל יש לה פלנגות שעושות פיגועים. איך אני יכול להתמודד עם זה? אם אחזיר את כל העמלה אני סוגר מחר את המשרד".

- כל הלקוחות הם מוטי מחיר?

"יש מעט לקוחות שעדין מוכנים לשלם כי הם מבינים שאין עסק שטוב רק לצד אחד וצריך WIN-WIN. עם לקוח שמתפתה להצעות כאלה אני לא אעבוד גם אם הוא יגיד לי קח כמה אחוזים, כי הוא סוחר סוסים ובלי כבוד וההערכה לעבודה שלנו.

"אבל גם המשרדים אשמים. אצלנו לא מתקשרים ללקוחות שלא על המדף כדי להגיד 'יש לנו משהו יותר טוב'. הענף ירד לזנות, וזונה שאין לה מה להציע מורידה מחיר. מנכ"ל פוגל מתקשר ללקוחות שלנו ומציע להם רעיונות והחזר עמלות. ללקוחות האלה יש משרד פרסום והם לא מחפשים משהו אחר - אז תרפה. גם בשוק הכרמל כשיש שני דוכני עגבניות לא ראיתי שהמוכר ניגש ללקוחה בדוכן השני ואומר לה בואי קני אצלי יותר זול".

- ואיך זה עובד מהצד של המפרסמים?

"את רוב המפרסמים הפסיק לעניין מה הם מקבלים מהמשרד, אלא רק כמה החזר הם מקבלים. זה קורה גם כי משרדי הפרסום לא נותנים תמורה. אם היה רישיון לעסוק בפרסום ל-60% מהתעשייה היו שוללים את הרישיון כי הרוב לא עומדים בסטנדרט של העולם באיכות העבודה, בתמחור ובמוצר. הכי גרוע זה מה שקורה בדיגיטל. יש שם משרדים שעושים זוועות שרוצים להיות מגניבים אבל לא עושים כלום. מצד שני, יש גם משרדים כמו פוקס-גורן-גלעדי או מנץ' עם אנשים שעשו מהלכים גדולים ואח"כ פתחו משרד וזאת הדרך הנכונה".

- ומה קורה במשרדים הגדולים?

"יש שם פער מוצרי מדהים בין מהלכים מאוד יפים לזבל. אני מבין שלא כל מהלך יכול להיות פורץ דרך, אבל צריך להיות מינימום של סטנדרט שמשרד יכול לעמוד מאחוריו. איך אפשר להבין שמשרד כמו אדלר שמוציא עבודות מדהימות כמו שוופס וגם קמפיין מזעזע כמו 'יש בשכונה'?".

"כמו ארגון גרילה"

שביט נחשב לאדם מאוד לא צפוי, והשאלה היא היכן מתבטאת התכונה הזאת בקשר שלו עם הלקוחות. לדבריו, "רמת המחויבות שלי ללקוחות היא מוחלטת. גם הבלתי צפוי בא מתוך אחריות אליהם. אני יכול לקבל החלטה ולבוא אחר כך ללקוח ולהגיד 'טעינו, תעצור, אני סופג את הטעות - נעשה חדש'. הורדתי ללקוח קמפיין מהאוויר ואמרתי 'זה לא עובד'".

- זה לא מפחיד?

"לקוחות מעריכים את זה. האמת מנצחת ומי שמכיר אותי יודע שהאמת שלי זאת האמת האמיתית ולא של לעשות בסוף הקמפיין מחקר 'מטעם' עם מצגת שווא כמו משרדי פרסום הגדולים שאלופים בזה".

- קשה פתאום צריך לעשות קמפיינים בלי כסף?

זה יותר מאתגר כי אני חייב לחשוב כמו ארגון גרילה. אין טנקים ומטוסים, צריך לעשות בקבוקי מולוטוב יותר טובים - להיות מדויק".

- מה השינוי בך כמנהל?

"פעם הייתי הילד הרע שהתנהג כאילו כולם מפגרים והוא חכם. היום אני מתחבר ללקוחות כדי להבין מה טוב בהם ומבין שהפתרונות שלי צריכים לבוא מהמצוקות והצרכים שלהם. זה התבגרות ואחריות. זה משהו שלסמנכ"ל קריאייטיב אין במשרד גדול. מקסימום יגידו 'נו, נו, נו' על קמפיין שלא עבד. פה אם אני עושה קמפיין ב-100 אלף שקל שלא עבד ללקוח, לטלפון שלי נשרפת הסוללה.

"בנוסף, למדתי לא להיות פראייר בעסקים. פעם התשוקה והאהבה שלי לפרסום גרמו לי לא פעם להיות פראייר. חשבתי 'רק תנו לי את העבודה', אבל ממחמאות אי אפשר להתקיים ולעבוד. אני מוכן להוריד במכסת העבודה ולעבוד עם לקוחות שיש איתם דיאלוג וההערכה הדדית".

- מה אתה רוצה להיות?

"לצמוח למשרד איכותי שעושה ללקוחות מה שנכון להם עד הסוף גם אם יש לזה מחיר שאני לא אעבוד עם לקוחות מסוימים שלא רוצים לשמוע. אני רוצה להיות משרד שעומד מאחורי העבודה שלו. לא רוצה להיות בנישואים אומללים עם הלקוחות שלי".

מאדלר-חומסקי ואמיר גיא נמסר בתגובה: "מדיה קום מקפידה לסכם עם משרדי הפרסום עמלה המהווה את הכנסתם עבור הקריאייטיב. אנחנו בטוחים שאסי שביט הקפיד על גילוי נאות וסיפר שגם משרדו היה במו"מ שלא צלח מול מדיה קום. הבעיה של משרדי הפרסום, היא לא חברות רכש המדיה אלא הערך הנתפש של עבודת הקריאייטיב מול המדיה וכוח המיקוח במו"מ מול לקוחות. לכן המטרה הכי חשובה של האיגוד זה להעלות את ערך ה'סחורה' בעיני הלקוח. כשהערך הנתפש של הקריאייטיב יגבר על זה של תכנון המדיה אז אנשים מוכשרים כמו אסי שביט לא יאבקו על זכותם להרוויח".

ניר פרח, מנכ"ל פוגל, מסר בתגובה: "שביט הוא בחור יצירתי, וברוח החג הוא בדה אגדה חסרת כל אמת. מאחל לו וללקוחותיו חג שמח".

מודעת החזירים הפרובוקטיבית: "העבודה הכי טובה שעשיתי"

אחת העבודות הראשונות שלו במשרד החדש הייתה מודעת החזירים לחברת הסלולר של שלמה שמלצר (בעלי שלמה SIXT) שנכנסה חזיתית בחברות הסלולר.

המודעה עוררה שיח תקשורתי נרחב. בתעשייה סיפרו אז כי החברות הוותיקות הבהירו לשמלצר כי אם ימשיך בדרך זאת יפסיקו לרכוש דרכו מכוניות. בסופו של דבר לא רק שהקמפיין נגנז גם הכוונה להיכנס לשוק הסלולר בוטלה והחברה נסגרה.

גם בדיעבד שביט לא מצטער על מודעת החזירים: "זאת הייתה העבודה הכי טובה שעשיתי. עבדנו עם כל הדרג הניהולי שנתיים על קו פרובוקטיבי מול חברות הסלולר, אך הם לא היו מסונכרנים עם בעלי המניות. שמלצר היה סוגר את החברה בכל מקרה גם אם הייתי שם במקום שלושה חזירים שלושה דובונים וכותב במודעות 'סלקום אורנג איזה גדולים אתם אנחנו מצטרפים'. גם אז היו אומרים לו 'סליחה, אך תשכח שאנחנו קונים ממך מכוניות'.

"ברגע שהוא היה מתחיל לקחת נתחי שוק זה לא היה עובר בשקט גם אם הוא היה מנסה לקחת להם לקוחות בדרך נחמדה ולא בהתרסה. עצם המהות של החברה הייתה טעות והמודעה הייתה רפלקטור של זה. למדתי מזה שכדי להיות יועץ טוב צריך להסתכל גם מעבר לפופיק ולהגיד 'תראו את המודעה לשלמה' ותעשו תיאום ציפיות".

מודעת החזירים

עוד כתבות

אילוסטרציה: shutterstock

הירידות בשווקים באפריל חתכו את התשואות בגמל ובפנסיה. איזה מסלול מנייתי נפגע פחות?

על פי תחזית מיטב, בחודש אפריל נרשמו תשואות שליליות של 1.6% במסלולים הכלליים ו-3.2% במנייתיים • התחזקות הדולר מול השקל הביאה את מסלולי ה-S&P 500 לרדת ב-2.5% בלבד, כשהם עדיין מציגים תשואה של יותר מ-9% מתחילת השנה

גדי מזור, מנכ''ל BioCatch / צילום: Zelazny

בדרך להנפקה? השליטה בחברת ההייטק הישראלית ביוקאץ׳ נמכרת לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר

קרנות ההון סיכון האמריקאיות ביין קפיטל ומאבריק ונצ'רס מכרו מניות בחברת ההייטק הישראלית ביוקאץ' בהיקף המתקרב ל-750 מיליון דולר ● את המניות רכשה קרן הפרייבט אקוויטי פרמירה בעסקה ששיקפה לחברה שווי של 1.3 מיליארד דולר ● לפי הערכת גלובס, ביוקאץ' מועמדת להנפקה ישראלית בנאסד"ק במהלך השנתיים הקרובות

מאנגר ובאפט באסיפת משקיעים קודמת של ברקשייר האת'וויי / צילום: ap, Nati Harnik

"מעבר לעידן חדש": האסיפה השנתית של ברקשייר כבר לא תהיה אותו הדבר

משקיעים נערכים לתחושת "כיסא ריק" בכינוס השנתי של ענקית ההשקעות ברקשייר האת'וויי בשבת ● זאת לאחר שבנובמבר שעבר הלך לעולמו צ'רלי מאנגר, יד ימינו הוותיק של המנכ"ל והמשקיע האגדי וורן באפט ● המשתתפים יחפשו רמזים לעתיד הניהולי של ברקשייר

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית: התנהלות הממשלה בנושא גיוס החרדים - המשך הרפורמה המשפטית

בהרב-מיארה שלחה מכתב חריף למזכיר הממשלה, בו נכתב כי בהתנהלות בעניין גיוס בני הישיבות "יש משום המשך של הניסיון, שהוא חלק ממה שכונה 'הרפורמה המשפטית', להחליש את מעמד הייעוץ המשפטי לממשלה ולעקוף אותו" ● בתוך כך, היועמ"שית הגישה תשובה משלימה לבג"ץ בעניין חוק הגיוס, בה צוין כי במהלך דצמבר 2023 החלו במשרד הביטחון ובצה"ל בגיבוש תוכנית לגיוס בני החברה החרדית

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: ap, Markus Schreiber

דרמה בנמלים: ארדואן אוסר על יצוא סחורות לאשדוד וחיפה

בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף - כך נודע לראשונה לגלובס מפי גורמים המעורים בפרטים ● מדובר בחוליה האחרונה של שרשרת אירועים שוותיקי הסוחרים עם טורקיה לא זוכרים כמותם, וקשה לדעת מתי וכיצד יסתיימו

גלנט, נתניהו והלוי / עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: עמוס בן גרשום-לע''מ, AP

צווי מעצר בינלאומיים לראש הממשלה והרמטכ"ל: האם התרחיש הזה אפשרי ומה המשמעויות

בישראל מביעים חשש שבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג יוציא צווי מעצר נגד בכירים בשלטון הישראלי, ובראשם ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל ● מהן הסכנות שבהוצאת צווים כאלה, באילו מדינות הם עלולים להיעצר, ומי ההרכב שיקבל את ההחלטה ● גלובס עושה סדר

בתי הזיקוק במפרץ חיפה / צילום: שלומי יוסף

המדינה לביהמ"ש: פעילות צ'יינה הרבור לא נפסלה באופן גורף בישראל

חברת התשתיות הסינית צ'יינה הרבור עתרה נגד פסילתה מהמכרז להקמת נמל התזקיקים בחיפה עקב סיבות ביטחוניות ● אתמול הצהירה המדינה בביהמ"ש כי פעילות החברה הסינית לא נפסלה באופן גורף בישראל, וכי הפסילה היא רק לגבי המכרז הקונקרטי - והעתירה נדחתה בהסכמה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, היום / צילום: חיים צח-לע''מ

בלינקן הגיב בביטול לדברי נתניהו על מבצע ברפיח: "אנשים אומרים דברים"

לפיד לשר החוץ האמירתי: "הדבר החשוב ביותר - השבת החטופים הביתה" • הבוקר: משפחות חטופים חסמו את נתיבי איילון בקריאה להשבת החטופים • דיווח: אם לא יהיו תקלות, הקמת הרציף ההומניטרי בעזה תושלם כבר ביום שישי • הפעולה במרכז הרצועה נמשכת: כמה מחבלים חוסלו, תשתיות טרור הושמדו • עדכונים בולטים

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה מעורבת בוול סטריט; תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב צללו

הנאסד"ק ירד ב-0.3% ● AMD וסופר מיקרו צללו בעקבות הדוחות ● מחירי הנפט ירדו במעל ל-3% ● הפד הותיר את הריבית ללא שינוי ופאוול שלל העלאות ריבית נוספות ● וגם, המניות המומלצות של גולדמן סאקס

סניף של שופרסל / צילום: Shutterstock

רגע אחרי פסח: שופרסל שלחה לכ-100 עובדים מכתבי פיטורים

לא מדובר בהפתעה מבחינת העובדים, שלא מעט מהם תיארו בתקופה האחרונה כי הם חוששים למשרותיהם אחרי כניסתם של האחים אמיר ● רק אתמול הודיע המשנה למנכ"ל שופרסל ניצן גולדברג על עזיבתו את החברה

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

נעילה אדומה בתל אביב; מדד הבנקים ירד בכ-1.5%

ת"א 35 ירד ב-1% ות"א 90 השיל מערכו 0.2% ● בעקבות וול סטריט, מניות הקנאביס זינקו ● חגי שלום, בעל השליטה בטיב טעם, מוכר חלק ממניותיו, המניה זינקה בכ-7% ● גב ים: ירידה של כ-20% ברווח הנקי ● הפד צפוי להשאיר את הריבית ללא שינוי, מיטב: "הפד יעביר מסר ניצי שיגרום לעליית התשואות, וכך, ירסן את התנאים הפיננסיים" ● וגם, המניות המומלצות של גולדמן סאקס

לטענת הבעל, תכנון מס היא זכות השייכת לו, שכן מדובר בפעולה שאינה מתייחסת לזכות משותפת שנוצרה במהלך החיים המשותפים / אילוסטרציה: Shutterstock

האם גרוש רשאי לבצע תכנון מס שיפגע בזכויות בת זוגו לשעבר?

זוג התגרש לאחר 19 שנות נישואים ● בסמוך לפרידתם, הבעל פרש משירות קבע והחל לעבוד כאזרח עובד צה"ל במשכורת חודשית, לצד קבלת פנסיית גישור ● ביהמ"ש קבע כי האישה זכאית לכ-40% מפנסיית הגישור, אולם אז התעוררה השאלה האם הבעל רשאי לקבוע כי פנסיית הגישור תסווג כ"הכנסה שנייה", והכנסתו מעבודתו השוטפת תיחשב כ"הכנסה ראשונה"

עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה / צילום: בר לביא

הזרים נרתעים, והמכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה הבאים בסכנה

לאחר שנדחה מספר פעמים בגלל המלחמה, במשרדי הממשלה שוקלים לבטל את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול, ולהעביר את המלאכה לזכייניות ההקמה ● הסיבה: חשש חברות בינלאומיות מאי־ודאות בישראל

השופט בדימוס איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

לאחר פרסום ההקלטות: מפעל הפיס מבקש לעכב בוררות אצל אורנשטיין

הפיס, המנהל בימים אלה הליך בוררות בפני השופט בדימוס איתן אורנשטיין, פנה אליו בערב פסח וביקש לעכב את הליך הבוררות - וזאת על רקע פרסום השיחות בין אורנשטיין לבין יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה ● שתי בקשות דומות שהוגשו בבוררות גרטלר-גרטנר ובבוררות של הקבלן איציק תשובה נגד שותף עסקי - נדחו ע"י אורנשטיין

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

העסקה של אלביט, המכרז של רפאל ומטוס "יום הדין" החדש של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

הרמטכ''ל הרצי הלוי / צילום: חדשות 12

הרמטכ"ל: המתקפה בעזה תלך חזק, מכינים גם מתקפה בצפון

הרמטכ"ל קיים הערכת מצב בגבול לבנון יחד עם מפקד פיקוד צפון • שני בתים נפגעו ישירות מנ"ט בשתולה שבגליל המערבי, נזק כבד נגרם • ישראל פתחה מחדש את מעבר ארז להעברת סיוע הומניטרי, 30 משאיות הוכנסו לצפון הרצועה • שר הביטחון גלנט נפגש עם שר החוץ האמריקני בלינקן בכרם שלום: "מחויבים לשחרור החטופים, ונערכים לפעולה ברפיח" • עדכונים שוטפים

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

עליות קלות בתל אביב; אופקו הלת' מטפסת בכ-4%

מדד ת"א 35 עולה ב-0.5% ● השקל נחלש מול המטבעות הזרים ● הנפקות האג"ח הקונצרניות באפריל גדלו בישראל בכ-300% ● במיטב מעריכים כי בנק ישראל יוריד את הריבית בהחלטה הקרובה ● הפד הותיר את הריבית על כנה אך פאוול הדגיש שלא תהיה העלאת ריבית בקרוב ● עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה לתפוס תאוצה והערב אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות בסיום המסחר

אלי עזור / צילום: ניב אהרונסון-וואלהnews, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

זכיות הלוטו של אלי עזור: אקזיט טכנולוגי ענק בוול סטריט והשקעת גז בבורסה בת"א

בשבוע שבו ניצח עזור במאבק שניהל על זהות הדירקטורים בחברת תמר פטרוליום - השקעה שבה הוא מורווח מאות מיליוני שקלים - הושלמה מכירתה של חברת טכנולוגיות הלוטו נאוגיימס, בעסקה שהזרימה לכיסיו 178 מיליון דולר ● נאוגיימס תימחק מנאסד"ק שבה הונפקה ב־2020

בניין סופר מיקרו בקליפורניה / צילום: Shutterstock

שתי מניות שבבים פרסמו אתמול דוחות. איך הגיבו המשקיעים?

יצרנית השרתים סופר מיקרו לא עמדה בתחזיות האנליסטים ופרסמה הכנסות נמוכות מהצפוי ● גם חברת השבבים AMD פרסמה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון וספגה הורדה דרמטית במחיר המניה

במה העשירים משקיעים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

לא מתלהבות ממניות: כך המשפחות העשירות מנהלות את הכסף שלהן

מחקר של ג'יי פי מורגן בחן את דפוסי ההשקעה של משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● המשפחה העשירה הממוצעת משקיעה בעיקר בנכסים לא סחירים, משלמת 6 מיליון דולר בשנה על ייעוץ השקעות, ומצפה לתשואה של כ־11% בשנה