גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

חייל אלמוני: מי אתה עו"ד תדמור, התובע בתיק הולילנד?

התובע הראשי במשפט הולילנד, עו"ד יוני תדמור, 44, משרת כבר 16 שנה בפרקליטות מיסוי וכלכלה ■ על אף שהיה מעורב בכמה וכמה תיקים בולטים ומתוקשרים בשנים האחרונות, הוא לא זכה לבאזז תקשורתי

במהלך החודשים הארוכים שבהם ישבו אנשי צוות התביעה בתיק פרשת הולילנד עם עד המדינה, שמואל דכנר, נקשרו ביניהם יחסי ידידות וקרבה. הפרקליטים, ובראשם פרקליטת המחוז ליאת בן-ארי-שווקי וראש צוות התובעים יהונתן תדמור, ידעו כי דכנר הוא אדם מושחת, מניפולטור ושקרן לא קטן, אך במקביל הם התרשמו מאישיותו הכובשת ויוצאת הדופן. הם בילו יחד ימים רבים, בעת חקירת המשטרה, ובהמשך במהלך 67 ימי עדותו במשפט. באופן מוזר משהו, הם החלו לראות בו מעין חבר בצוות, אדם שהתגייס כל-כולו ביחד עמם למיגור השחיתות.

לפני 13 חודשים בדיוק, ב-1 במארס 2013, למחרת אחת החקירות-הנגדיות החריפות שעבר בבית-המשפט, יצאה הידיעה על מותו של דכנר והיכתה גם את אנשי הפרקליטות בהלם, אשר לווה גם בכאב אישי רב. בשיחות סגורות הם מודים כי נקשרו אליו גם ברמה החברית. מותו של דכנר היה אפוא דרמה גדולה הן במובן המשפטי, והן גם במובן האישי. זה היה יום שישי בבוקר, וצוות התביעה מיהר להגיע למשרדי הפרקליטות כדי לבחון את המצב החדש שנוצר. כולם היו שם: תדמור, אתי בן-דור, ירון גולומב, אביבה חפץ-נוימן ועודד קם. פרקליטים, שבשנים האחרונות היה בטיפולם רק תיק אחד, יום ולילה.

גם באותו סוף-שבוע, כמו בימים רבים אחרים לאורך השנתיים האחרונות, ויתרו פרקליטי הולילנד על ימי מנוחה, על שעות עם המשפחה ועם הילדים, והשקיעו עצמם באופן מוחלט בנבכי ניהול תיק הולילנד בבית-המשפט. באותו יום שישי, נדמה היה לרגעים אחדים שכל העבודה האדירה שהשקיעו, מתחילת חקירת המשטרה הסמויה, ועד אז, תלויה על בלימה. אולם כעבור זמן קצר הם התעשתו, והחלו לנתח את המצב המשפטי. עד מוצאי-שבת כבר היה ברור לכל המעורבים, כולל פרקליטת המחוז בן-ארי ופרקליט המדינה משה לדור, שעם כל הכבוד לטענות הסנגורים - על כך שיש לבטל את המשפט כולו נוכח מותו של דכנר והיעדר האפשרות להשלים את חקירתו-הנגדית - עדותו של עד שנגדעה בנסיבות אובייקטיביות איננה מתפוגגת, והיא בעלת משקל.

המשפט ממשיך גם בלי דכנר

הלווייתו של דכנר נקבעה ליום ראשון, לאחר סוף-השבוע. צוות התביעה הגיש לשופט דוד רוזן בקשה לבטל את יום הדיונים שנקבע לאותו יום, כדי שיוכלו ללכת להלוויה. רוזן התלבט, ולבסוף אישר, אך הוסיף שביום שלישי באותו שבוע כבר יישמעו עדי תביעה אחרים. מבחינת הפרקליטים, זה היה מסר חד-משמעי מצד רוזן, שלא איפשר לאף אחד מהצדדים להתבלבל בדבר כוונותיו. המשפט ממשיך קדימה גם בלי דכנר. בדיון הבא הצהיר רוזן, כי הוא מבקש בכל מקרה לשמוע את הנאשמים ואת גרסאותיהם; מי שקיבל כסף יצטרך לשכנע אותו שמדובר בכסף תמים וחוקי, ומי שלא ישכנע - יורשע. תדמור וחבריו קלטו את המסר - עם דכנר או בלעדיו, ויחד עם הכאב והדרמה, חייבים להמשיך הלאה.

עו"ד תדמור - יוני בפי כול, גם בפיו של השופט רוזן - בן 44, משרת זה 16 שנה בפרקליטות מיסוי וכלכלה. אף שהיה מעורב בשנים הללו בכמה וכמה תיקים בולטים ומתוקשרים, הוא נותר במידה רבה החייל האלמוני של תיק הולילנד. את עיקר העבודה עשה מאחורי הקלעים ובאולם בית-המשפט, וזכה לבולטות תקשורתית פחותה בהרבה משורת הסנגורים שישבה בספסלים ממול, שכללה את נבחרת החלומות של סנגורי ישראל, עורכי-הדין מדוד ליבאי ועד גיורא אדרת, מרועי בלכר ועד נבות תל-צור, מיוסי בנקל ועד ירון קוסטליץ ואחרים.

"אני חושב שהוא עורך דין מקצועי מאוד, הגון מאוד, ולמרות שאני לא מסכים לא עם מה שטען כלפי הלקוח שלי ולא עם התוצאה במשפט, הוא ניהל את המשפט באופן הטוב ביותר שניתן בנסיבות הללו", אומר עליו עו"ד יוסי בנקל, שייצג את דני דנקנר בפרשה, "תדמור הוא ממש הדין הרצוי. זו הפרקליטות הנכונה: לא מתלהם, הגון, וככל הניתן גם ענייני".

את התמחותו עשה תדמור אצל עו"ד טלי נג'רי באותו מחוז מיסוי וכלכלה, ובהמשך עבד בצמוד לעו"ד אלה רובינק, עוד לפני שזו התמנתה לפרקליטת המחוז, ושאותה החליפה בהמשך ליאת בן-ארי-שווקי. יחד עם בן-ארי ניהל תדמור את תיק השחיתות של הקבלן דוד אפל, שהסתיים בהרשעתו במתן שוחד לראשי רשויות מקומיות ולבכירי מינהל מקרקעי ישראל תמורת קידום פרויקטי נדל"ן - תיק שאיננו שונה במהותו מתיק הולילנד, אלא בעיקר בהיקפו. עוד לפני כן טיפל תדמור לצד רובינק בתיק "בנסול" - הונאה בתחום הדלק של רשויות המס בהיקף של 150 מיליון שקל, שנחשב לתיק המרמה במיסוי הגדול ביותר עד אז. מאוחר יותר התמודד עם ארבעה תיקים שהיו ספיח לפרשת ההונאה בבנק למסחר, מול כרישי השוק האפור. אחד מהתיקים הללו התנהל באולמו של השופט רוזן, ושם התוודעו השניים זה אל זה.

רוזן מרבה לדבר בלשון חופשית

ב-2010 הנחית רוזן מהלומה כואבת על ראשם של אנשי הפרקליטות, בתיק "הדסק הרוסי" בבנק הפועלים. אנשי פרקליטות מיסוי וכלכלה שמעו מהשופט אמירות חריפות, שלוו בהחלטתו לבטל את כתב האישום כולו מטעמי הגנה מן הצדק. זאת, לאחר שהתברר שעשרות ארגזים של חומרי חקירה לא הועברו בזמן לידי הסנגורים. תדמור עצמו לא היה מעורב בתיק ההוא, אבל הלקחים בפרקליטות הופנמו - גם מבחינה מערכתית, וגם בהיבט של השופט רוזן עצמו. וכך, בתיק הולילנד הייתה הקפדה מוחלטת על ניהול סדר מופתי בכל הקשור לחומרי החקירה, ולהעברתם לעיון הסנגורים. בפרקליטות אומרים, כי אלה עניינים שעליהם הם מקפידים כעת בלי קשר לשאלת זהות המותב שישב במשפט הולילנד.

לצד זאת, ברור שאישיותו של רוזן שיחקה תפקיד מרכזי ביחס לאופן שבו התנהלה הפרקליטות בפרשה זו. תדמור, המכיר היטב את רוזן, ידע שמדובר בשופט בלתי שגרתי. יש תיקים שבהם הצדדים אינם מכירים כלל את גון קולו של השופט עד להכרעת הדין. רוזן הוא ההיפך המוחלט מכך. יש לו לשון חופשית, הוא מרבה להתבטא באולם בית-המשפט ולגלות את דעתו. לצד התרעומת שהדבר עשוי לעורר, יש בכך גם כדי לכוון את הצדדים בניהול הטקטיקה שלהם. כך, לא הסתיר רוזן כבר בשלב מוקדם יחסית של המשפט, שהוא איננו מגלה עניין רב בהליכי תכנון ובנייה, ואין בדעתו לעסוק בהבדלים בין תב"ע ג' לתב"ע ו' של הולילנד.

המידע הזה סייע לאנשי הפרקליטות לכוון את המשך מהלכיהם. בחקירתו הראשית של דכנר בבית-המשפט, הוקדשו לענייני תכנון ובנייה בערך יום וחצי של עדות. מי שחקר אותו ארוכות על כך במשך 20 ימי עדות, היה סנגורו של הלל צ'רני, עו"ד גיורא אדרת. בפרקליטות אומרים, כי רוזן היכה על חטא מאוחר יותר במשפט, כשהבין שימים אלה היו מיותרים מבחינתו, ושלא גדע את כיוון החקירה הזה בזמן אמת. הימים האלה, שבהם נחקר דכנר נגדית, היו ימים קשים לצוות הפרקליטות, ואולם אט-אט החלו הן רוזן והן תדמור וצוותו לעבור תהליך של התכווננות לעבר השאלות המרכזיות בתיק, שעליהן נסבה בסופו של דבר הכרעת הדין - ובראשן, שאלת המשקל שיש לתת לעדותו של עד המדינה.

חמישה תובעים מול 50 סנגורים

עבירות של צווארון-לבן ועבירות של שחיתות שלטונית הן מוטיב חוזר ונבנה בקריירה של רוזן ושל עמיתיו במיסוי וכלכלה. אף שמדובר במחוז שהוא מעין יחידת-עילית, המטפלת במספר קטן של תיקים גדולים ביחס למחוזות האחרים, במקרים רבים הפרקליטות סובלת עדיין ממחסור בכוח-אדם ובמשאבים, בוודאי ביחס לפמליות של הסנגורים הבולטים בשוק, שמשאביהם כמעט בלתי מוגבלים בהשוואה.

תדמור מכיר את הסיטואציה הזו - לא פעם מצא עצמו באולם המשפט, כשלצידו פרקליט זוטר ואולי עוד מתמחה, ובעבר השני מיטב עורכי-הדין בישראל, ממשרדים כמו שינמן וליבאי. במונחים של הפרקליטות, צוות התביעה בתיק הולילנד היה חסר תקדים - חמישה פרקליטים ששולחנם נוקה למשך שנתיים, ועסקו אך ורק בתיק הזה יומם וליל. ועדיין היו מעטים מול רבים, כשמנגד טיפלו בתיק 50 סנגורים, איש-איש והנאשם שבטיפולו.

בסופו של דבר קטף רוזן את הפירות, בדמות שירי ההלל ליעילותו ולזריזותו. אולם הדבר לא היה מתאפשר אלמלא מילאה הפרקליטות אחר דרישותיו הרבות, גם כי מדובר באחד השופטים התובעניים ביותר שבנמצא: בפרקליטות לא ישכחו את החמיצות על פניו של רוזן כשבאחד מימי הדיונים סיימו העדים את דבריהם בשעה 17:30 במקום ב-18:00. רוזן לא יכול היה לשאת את העובדה שחצי שעת עבודה ירדה לטמיון. בכל אחד מימי הדיונים הללו, שהתקיימו ארבעה ימים בשבוע בשלב העדויות, היו הפרקליטים חוזרים למשרד בערב, ומכינים את העדויות והחקירות של יום המחרת. זו הייתה עבודה סביב השעון, שגבתה מחירים אישיים לא פשוטים, ותדמור גאה בצוות שלו שהתגייס למשימה באופן טוטאלי.

עיקרון נוסף שהנחיל תדמור לאנשיו, נוגע להגינות ההתנהלות מול הסנגורים, הן בתוך האולם והן מחוצה לו. את עבודתנו, הוא אמר לתובעים, אנחנו צריכים לעשות בדרך מקצועית, מכובדת, הגונה ונטולת אמוציות. זהו איננו מאבק אישי מול הנאשמים או מול הסנגורים, ואין לנו שום אינטרס אישי כאן, למעט האינטרס הציבורי שאותו מייצגת הפרקליטות. הסנטימנט הזה תרם לאווירה העניינית באולמו של רוזן, שגם מצידו לא איפשר שום חריגות. האווירה בין הצדדים במשפט הולילנד הייתה שונה בתכלית מזו ששררה במשפט אולמרט הקודם, במחוזי בירושלים, שהתאפיין בדם רע בין התובע עו"ד אורי קורב לבין הסנגורים והשופטים.

גם בקרב הסנגורים התפתחה הערכה לסגנונו של תדמור. שנתפס על-ידם כשונה מהרוח הפרקליטותית המוכרת שאופיינה על-ידי גישתו של פרקליט המדינה לשעבר משה לדור. דווקא האקט האחרון של הפרקליטות, בחתימת הסדר-הטיעון עם שולה זקן ימים אחדים לפני הכרעת הדין, נחשב על-ידי הסנגורים לסטייה מההתנהלות שאפיינה את תיק הולילנד, ובין הסנגורים היה מי שציין שמדובר בצעד שהוא יותר "לדורי" מאשר "תדמורי". אולי גם בשל כך הפגין השופט רוזן גישה כה בלתי אוהדת לעניין הסדר-הטיעון.

השלב הבא יהיה ההכנות לטיעונים לעונש שיישמעו בסוף החודש, לאחר חג הפסח. גם כאן יידרש תדמור להנהיג בקרב צוותו את אותה רוח עניינית וקרה שהנחתה אותם לאורך ניהול המשפט כולו. על אף רעשי הרחוב הקוראים להחמיר בעונש, בפרקליטות צריכים לשקול את מכלול השיקולים ביחס לכל אחד מהנאשמים בתיק, ולשקלל לתוך זאת גם את הקביעות ביחס לכל נאשם, המסתתרות בין עמודיה הרבים של הכרעת הדין.

אכן, משימה לא פשוטה, אך בכל זאת הכיוון ברור: "במעשים מעין אלה", אמר תדמור כבר אתמול (ב') ביחס לעבירות השוחד שבהן הורשעו אולמרט וחבריו, "המשמעות היא אחת - מאסר בפועל, ולתקופה ממושכת".

עורכי הדין של הנאשמים שהורשעו

עוד כתבות

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב, אסר על מכירתם במשך 100 שנים ● כעת האוסף מותר למכירה, והוא שווה סכום עתק

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

השקל נחלש בחדות מול המטבעות הזרים. אלו הסיבות

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן