גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בעל השליטה בטלדור על השערוריה: "ודאי שאני מאוכזב"

במסגרת השערורייה התגלו בדוחות טלדור אי התאמות בהיקף של 49 מיליון שקל, שגרמו למחיקה של 30% מההון העצמי של החברה

"ודאי שאני מאוכזב - אלה אנשים שאני מכיר הרבה שנים, אנשים נחמדים, טובים וחכמים. אז כשקורה מקרה כזה, זה תמיד מאכזב". כך אומר יוסי בן-שלום מ-DBSI, בעלת השליטה בחברת שירותי המחשוב טלדור, בהתייחסות ראשונה לשערורייה חשבונאית שנחשפה בה לאחרונה. במסגרת השערורייה התגלו בדוחות טלדור אי התאמות בהיקף של 49 מיליון שקל, שגרמו למחיקה של 30% מההון העצמי של החברה (ראו הרחבה במסגרת).

בן שלום ושותפו ל-DBSI, ברק דותן, הם דירקטורים בטלדור (דותן משמש כיו"ר), שהיא אחת מהשקעותיהם הוותיקות.

- אתה מאוכזב גם מעצמך ומהדירקטוריון, שלא עליתם על הסיפור קודם לכן?

בן שלום: "באיזשהו מקום כן, כי בדירקטוריון של טלדור יש רואי חשבון, סמנכ"לי כספים לשעבר, כלכלן, אנשים שמגיעים עם רקע באינספור חברות. אז אתה מתאכזב - איך משהו כזה קרה לך, כשעשית את כל התהליכים כחוק ויותר מזה. כבעלי שליטה, אנחנו רואים את החברה פעם בחודש ומדברים איתה פעם בשבוע. זה לא שבאנו פעם בשנה. אז כן, אני מאוכזב".

- בדיעבד, היה צריך לעשות משהו בצורה אחרת?

"אני לא יכול לומר שהכול היה מושלם, כי האירוע הזה קרה. מצד שני, המעורבות שלנו מאוד גבוהה, ואירוע כזה צריך להיות מוצף על-ידי הגופים האורגנים. לאף אחד אין ציפייה שבעלי מניות או דירקטורים יעשו מיקרו-מנג'מנט. לא מנהלים חברה עם דירקטוריון, אין דבר כזה.

"האם אפשר היה לעשות דברים אחרת? בטוח, כי קרה מקרה שלא היה צריך לקרות. ועדיין, מערכות בקרה בדרך כלל מתקשות להציף מקרים כאלה כשבצד השני עומד מישהו עם כוונה. אנחנו לא חוקרים פרטיים. תמיד יהיה מישהו שמכיר מספיק טוב את המערכת ויודע איפה הפרצות, ואלה יהיו אנשים חכמים ונחמדים שאתה מאמין להם. מנגד, תמיד נוכל לעשות דברים טוב יותר, ונעשה. אז מה, לבוא לחברה פעמיים בשבוע? זה לא יפתור את הבעיה, כי זאת לא שאלה של רמת המעורבות".

- מה קורה עכשיו בטלדור?

"אנחנו עושים את מה שצריך, הבאנו משרד רו"ח שמתמחה בכך, שבודק את התהליכים הפנימיים וייתן המלצות. נשפר את תהליכי הבקרה והדיווח בתקווה שמשהו כזה לא יקרה שוב. אנחנו בדו-שיח עם רשות ניירות ערך, העברנו להם את כל החומר, ומכאן, אם יהיה הליך פלילי, זה בידי הרשות. הליך אזרחי זה בידיים שלנו, והוא תלוי בדרך כלל בהליך הפלילי. המטרה המרכזית שלנו היא לעבור את המשבר הזה, אין מטרה לרדוף אנשים".

- הנהלת טלדור בראשות אריה רימיני תוחלף?

"כרגע לא, וגם אם היינו חושבים על זה, ודאי לא הייתי אומר זאת לעיתון. אנחנו בתהליך מסודר של בדיקת העובדות והסקת מסקנות, ועושים כל מאמץ לעזור להנהלה ולחברה לעבור את הימים האלה".

- היו ריקושטים מלקוחות?

"לא משמעותיים. הקדמנו תרופה למכה ודיברנו עם הלקוחות. זה אירוע לא תזרימי אלא תדמיתי כואב. החברה פרעה במועד אג"ח ואין שום מצוקה פיננסית. זה כמו שריפה שכיבינו, ועכשיו צריך לראות שאין איזה גץ שמתעורר. אנחנו לא משלים את עצמנו שהעניין נגמר".

"מנטליות של לקנות ולבנות"

חברת ההשקעות הפרטית DBSI הוקמה על-ידי בן-שלום וברק דותן, בנו של בועז דותן, אחר ממייסדי ענקית התוכנה אמדוקס, ב-2002, לאחר שבן שלום פרש מתפקיד סמנכ"ל הכספים של קונצרן כור. מלבד ההשקעה בטלדור, מחזיקה החברה ב-33% מפוינטר שמספקת שירותים וטכנולוגיות לרכב; בכ-50% מדנאל שמספקת שירותי כוח אדם וסיעוד; ולאחרונה היא מימשה ברווח את השקעתה בחברת סימטרון שמפתחת תוכנות לעיצוב מוצרים.

DBSI אולי חריגה מעט בנוף, משום שהיא נוטה להישאר לאורך שנים בחברות שבהן השקיעה - "מנטליות של לקנות ולבנות", כהגדרת בן-שלום. עם טלדור ופוינטר (על גלגוליה השונים) היא הולכת כבר למעלה מעשור. "זה לא שאבא שלי קרא לי על ערש דווי ואמר לי 'אל תמכור את פוינטר'", הוא אומר. "זה עסק שקנינו, הקמנו, אני קשור לאנשים שם, מבין טוב ומעורב. מצד שני, אנחנו אנשי עסקים. בסימטרון נוצרו נסיבות אז מכרנו, וזה נכון לכל ההחזקות שלנו. אנחנו לא ממהרים, משקיעים לטווח ארוך, ובניגוד לקרנות שחייבות למכור בשלב מסוים, אנחנו יכולים להחזיק חברה ולהוריש לנכדינו".

ב-2013 מכרה DBSI לציבור את כל החזקתה בסימטרון (כ-46%) בשתי הצעות מכר, תמורת למעלה מ-30 מיליון דולר, 11 שנה אחרי שנכנסה לחברה בהשקעה של כ-4.5 מיליון דולר בלבד. בן-שלום נשאר בינתיים יו"ר החברה, עד שיימצא לו מחליף. "המניה המשיכה לעלות גם אחרי שמכרנו, ומי שקנה הרוויח", הוא מדגיש. לדבריו, "זה סיפור נחמד של חוכמת ההמונים: נסובו שמועות סביב פעילות שקשורה לעולם הדפסות התלת-ממד, עולם קרוב לזה של החברה. כשקראנו מה שהציבור חושב עלינו, זה מיקד אותנו לפעילות בתחום".

גם בפוינטר היו כמה אירועים באחרונה, ביניהם רכישת חלקי השותפים שלה בחברה הבת שגריר, העוסקת במתן שירותי דרך, ובחברה הבת בברזיל, והנפקה פרטית. "עשינו שינויים מבניים וחיזקנו את המאזן", אומר בן-שלום. "כל עולם ניהול ציי הרכב הוא עולם גדול ומתפתח, כי העלויות ירדו מאוד. היום, הציוד יכול לעשות אופטימיזציה ולנתח התנהגות נהג. זה לא שהשוק ריק אבל יש פה הזדמנות, ואנחנו רוצים להגדיל את הנוכחות של פוינטר בעוד מדינות, גם באמצעות רכישות. יש מתחרים עם כיסים עמוקים יותר כמו קרנות אמריקאיות, ובמשאבים המוגבלים שלנו אנחנו מתחרים בהם בהליכה למקומות פחות טריוויאליים".

- יהיו רכישות נוספות של DBSI?

"כן. אנחנו גוף מאוד קטן - ברק, אני, אנליסטית, חצי איש כספים ומזכירה. כל שנה אנחנו עושים שתיים-שלוש עסקאות,

חלקן בחברות שבשליטתנו עם מעורבות גדולה שלנו. אנחנו מנהלים את הכסף שלנו, ומטבע העניין אנחנו יותר איטיים וזהירים. בהיקף הכסף שיש לנו אנחנו מחפשים את ההזדמנויות".

איך נראית התחרות על עסקאות?

"כשהתחרות היא מי חושב על מספר יותר גבוה - הפסדתי. אלה לא המקומות שאנחנו יכולים להיות בהם. אם יש מכרז בהשתתפות שלוש-ארבע קרנות, אני לא מגיש הצעה בכלל. אני הולך על מקומות שמביאים סינרגיה ושם יש מתמטיקה אחרת. ברכישת 50% מבית אקשטיין (שנרכשה על-ידי דנאל ומספקת דיור ותעסוקה לבעלי צרכים מיוחדים, ש.ח.ו) - שם יש לנו יתרון. אין לנו תשקיף ולא ועדת השקעה, ולכן אנחנו יכולים לייצר עסקה יותר מסובכת ולפעמים יותר מהירה. אנחנו שמרנים, לא נטוס ונחתום עסקה על המפית בלי שבדקנו כלום. אנחנו לא אנשים כאלה".

אתם מחפשים להשקיע גם בחברות ציבוריות?

"להיות חברה ציבורית היום בארץ זה נהיה קטלני. לא סתם אין כמעט הנפקות חדשות והמסחר יורד. ובמי זה פוגע? לא בטבע, שתסתדר בלי שוק ההון הישראלי, אלא בחברות שלא יכולות לגייס בלונדון או בנאסד"ק. בכלכלה, מה שלמדנו באוניברסיטה זה שההון שלא מגויס מאט את הצמיחה. עסקים שלא יגייסו יהיו תלויים כמעט רק במערכת הבנקאית.

"בזמנו, מחקתי את סימטרון ופוינטר ממסחר בארץ. אני מקווה שהרגולטור יבין שיש פה עודף רגולציה. היום כבעל שליטה, אתה לא שולט בחברה, הדח"צים מנהלים את החברה. אגב, הרגולציה היא לא רק בבורסה - המדינה משנה את הכללים לפעמים רטרואקטיבית. אם עשיתי ניתוח שעל בסיסו השקעתי, זה מקשה, וזו מגמה אנטי עסקית".

ובכל זאת, אתה משקיע בחברות ישראליות.

"אנחנו עושים עסקים פה. כל הרכישות שלנו מחוץ לישראל זה באמצעות חברות ישראליות. זה לא שאי אפשר לעשות פה עסקים, בסוף מרוויחים כסף. אני רק חושב שהפופוליזם מסוכן. אם לי יהיה עוד שקל או פחות, אני עדיין אוכל להחליף את האופניים. זה פוגע בשכבות היותר חלשות שהצמיחה צריכה להגיע אליהן".

השערורייה החשבונאית בטלדור: המשקיעים הפסידו רבע מהשקעתם, שני בכירים פוטרו

בטלדור, אחת מחמש חברות שירותי המחשוב הגדולות בישראל, ש-DBSI מחזיקה ב-72.3% ממניותיה, התגלו בתחילת פברואר אי-התאמות בהיקף של 49 מיליון שקל בדוחות החברה, שנוצרו בשנים 2007-2013. גילוי השערורייה החשבונאית גרם למחיקה של כ-30% מההון העצמי של החברה, והסב למחזיקים במניותיה הפסד של כרבע מהשקעתם בתוך חודשיים. שווי השוק הנוכחי של טלדור הוא 78 מיליון שקל.

רשות ניירות ערך פתחה בחקירה, ושני בכירים בחטיבת השירותים המנוהלים פוטרו ממנה על רקע זה, לאחר שנחקרו ושוחררו בתנאים מגבילים. ברשות ני"ע חושדים כי השניים פעלו "להצגת נתונים כוזבים בדוחות הכספיים של החברה, וזאת באמצעות יצירת שינויים שיטתית ומתמשכת בערך המלאי של חטיבת השירותים בטלדור, ובסעיפים נוספים". מבחינה משפטית חשודים השניים בביצוע חמש עבירות בתחום הכלכלי, כולל רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, ופרט מטעה בכוונה להטעות משקיע סביר.

"זה שיש לנו מטרות חברתיות לא אומר שלא נהיה תחרותיים ואגרסיביים"

ה"בייבי" החדש של יוסי בן-שלום מגיע מתחום מפתיע יחסית. מדובר באקומיוניטי, תאגיד חברתי למיחזור פסולת אלקטרונית, המעסיק כ-130 אנשים בעלי צרכים מיוחדים. אקומיוניטי הוקמה שלא למטרת רווח על-ידי דני קוגן, אב לילד אוטיסט. בן-שלום נכנס לתמונה דרך IVN - קבוצת אנשי עסקים, יזמי היי-טק ופילנתרופים, שבראשה עומד אריק בן-חמו, והיא ממנפת את קשריה ומשאביה לפיתוח עסקים חברתיים. בן-שלום הגיע לאקומיוניטי כמנטור מ-IVN, אך נשאב לפעילות והפך ליו"ר (בהתנדבות).

"במשך יותר מ-20 שנה אני מתנדב ומלווה אנשים עם מוגבלויות", הוא מספר. "זה נובע מסיפור אישי, בתי הקטנה היא 'ילדה מיוחדת', למעשה היום כבר אישה מיוחדת, והמעורבות בתחום היא זכות שקיימת בקושי הזה".

עניין שמשפיע על אקומיוניטי הוא חוק הפסולת האלקטרונית, שנכנס לאחרונה לתוקף. החוק קובע שיצרנים ויבואני ציוד חשמלי ואלקטרוני חייבים לעמוד ביעדי מיחזור ולממן את עלויות האיסוף והטיפול בפסולת, באמצעות גוף מוכר שפועל ברישיון המשרד להגנת הסביבה.

אקומיוניטי היא אחד משני גופים שהוכרו, לצד מ.א.י שבראשה השר לשעבר שלום שמחון. בעקבות מאמצי אקומיוניטי, נקבע שהחוק יכלול עדיפות למעסיקי אנשים עם מוגבלויות.

היום פועלת אקומיוניטי להשיג "לקוחות"-יבואנים. "יצאנו לדרך שבהתחלה, מבחינת משאבים וקשרים, נראתה בלתי אפשרית. היום אין לי ספק שנהיה הספק הכי גדול ונחתים יותר מ-50% מהשוק", אומר בן-שלום. "לדעתי, ההרגשה שיש לאנשים שטמון בשוק הזה רווח קל - תיעלם".

- אתה רומז על מ.א.י של שמחון?

"אני חושב שהם כבר מבינים שאין להם כזה רווח. זה לא שוק ההון, לא קונים ומוכרים. זאת עבודה קשה".

"חלוקת הרווחים תוגבל, ותהיה תמיכה מיסויית"

כשאקומיוניטי הרגישה שאין לה גב פיננסי ומקצועי חזק מספיק, היא פנתה ל-ERP - תאגיד המיחזור הגדול באירופה, שבבעלות חברות הענק סוני, אלקטרולוקס, HP ופרוקטר אנד גמבל. נציגי ERP ביקרו בארץ, נפגשו עם אקומיוניטי והשר להגנת הסביבה, ולבסוף הפכו לבעלי מניות באקומיוניטי.

מה בעצם הם מחפשים בתאגיד ללא כוונת רווח בישראל? "הם רצו להתרחב מעבר לאירופה. בנוסף, אם העסק יעבוד הם לא יתעשרו, אבל כן ירוויחו", אומר בן-שלום, ומדגיש: "זה שיש לנו מטרות חברתיות לא אומר שלא נהיה תחרותיים ואגרסיביים. אנחנו רוצים לנצח, ואנחנו לא בשאנטי אלא נלחמים".

למרות שנים של פעילות בתחום, בן-שלום מתקשה למצוא הגדרה הולמת לעסק חברתי. "ל-IVN מגיעים אנשים שאומרים 'זה עסק חברתי', ואנחנו לא תמיד משתכנעים. היום המדינה יושבת על המדוכה ובסוף תהיה הגדרה. לדעתי, חלוקת הרווחים בעסקים כאלה תוגבל, והתמיכה תהיה מיסויית".

לדבריו, "מאחר שחוויתי את משבר 2008 בעמותות בהן אני מעורב, אני ער לכך שאי אפשר להישען רק על תרומות. עמותות בארץ חיות על אדי דלק. יש המון רצון טוב, אבל אין הבנה במונחים בסיסיים כמו תכנון פיננסי. הרעיון של עסק חברתי הוא להקים משהו שלא חי מתרומות, אלא עסק שחי בעצמו בעולם תחרותי. כשמגיעים לאקומיוניטי מזילים דמעה כשרואים את האנשים שמקודמים ועוברים הכשרה. המטרה היא לשכפל את זה".

עוד כתבות

עומדים - אסף גריס ושירי הייסר, יושבים - זיו קורן (מימין) וניב חורש / צילום: שי פרנקו

משרד הפרסום ראובני-פרידן ממנה מנכ"לים חדשים: שירי הייסר ואסף גריס

בראובני-פרידן ממשיכים את המודל לפיו המושכות נמצאות בידי מנכ"לים משותפים ● זיו קורן וניב חורש, שמילאו את התפקיד עד כה, יכהנו כמנכ"לי הקבוצה, הכוללת עוד ארבע חברות ● לדברי השניים, "אצלנו אי-אפשר להצניח מנכ"לים מבחוץ, גם אם הם מנהלים ואנשי מקצוע מצוינים"

רכבים מוכנים לייצוא בטורקיה, ב־2023 / צילום: Shutterstock

לא רק טורקיה: גם בסין מחלחלת לשוק אווירה אנטי־ישראלית, ואלה ההשלכות

טורקיה מאיימת להטיל "מיסי יצוא" כבדים על כל הסחורות לישראל, בנוסף למגבלות הסחר עליהן הודיעה בשבוע שעבר, ובסין מתחילה האווירה האנטי־ישראלית לחלחל לשוק ● בינתיים, שתי המדינות חולשות על כ־30% מיבוא הרכב לארץ ● כיצד יוכל הענף המקומי להתגבר?

נתב''ג / צילום: טלי בוגדנובסקי

המתקפה האיראנית יצרה "פקק" בנתב"ג: זה הפתרון של משרד התחבורה

בימי שגרה אין המראות מנתב"ג בשעות הלילה המאוחרות ● בליל המתקפה האיראנית המרחב האווירי של ישראל נסגר, ולמרות ביטולי הטיסות הרבים, עם חידוש הטיסות לישראל וממנה נוצר פקק ● במשרד התחבורה הנחו על פתרון ליומיים הקרובים

רחוב כנפי נשרים 24 בירושלים / צילום: דוברות עיריית ירושלים

רשות המסים שכרה מקומות חניה ל-17 עובדים. כמה היא משלמת?

מאז פרצה המלחמה, רשות המסים שוכרת חניה ל־17 עובדים ותשלם כ־180 אלף שקל עד סוף 2024 ● "העובדים הועסקו במוקד למתן מענה לצורכי המלחמה. עובדים אלו נדרשו להגיע בשעות הבוקר המוקדמות וסיימו את עבודתם בשעות הערב המאוחרות" ● נכון להיום רשות המסים שוכרת חניות מבעלי חניונים פרטיים ב־48 חניונים ברחבי הארץ

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

דיווח: משרד האוצר האמריקאי אישר סנקציות חדשות על איראן

באיראן נערכים לתקיפה ישראלית, ומזהירים: "אנחנו מוכנים להשתמש בנשק שמעולם לא השתמשנו בו" • פיקוד צפון תרגל מעבר משגרה לחירום "במתכונת פתע" • איזיג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את כל הטיסות לישראל עד אוקטובר • רב-אלוף הרצי הלוי אמר אחרי המתקפה האיראנית כי "ישראל חזקה מאוד ויודעת להתמודד לבד" • עדכונים שוטפים

מתן סמיש, רשא חולי ואילון לוי בפאנל בהנחיית נבו טרבלסי, גלובס / צילום: כדיה לוי

הצרכים, האתגרים והשאיפות: שלושה מנהיגים צעירים על במה אחת

בפאנל בהשתתפות נציגי הנבחרת לשנת 2024, מתן סמיש מלאומי סיפר על מהפכת השירות של הבנק, רשא חולי מדיפלסט סיפרה על אתגרי הניהול בתעשייה, ואילון לוי, דובר במערך ההסברה עד לאחרונה, דיבר על מצבה של ישראל בעולם

שלט אנטי־ישראלי המציג טילים איראניים, טהרן / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

רבים מהטילים ששוגרו מאיראן לישראל נפלו בדרך. וזו הסיבה

לפי "וול סטריט ג'ורנל", כמחצית משיגורי הטילים הבליסטיים האיראניים נכשלו או התרסקו עוד לפני הגיעם ליעד, מה שקרה גם לחלק מהכטב"מים ● רותם מי־טל, מנכ"ל חברת אסגארד, המפתחת טכנולוגיה צבאית לתעשיות הביטחוניות, מסביר בשיחה עם גלובס למה זה קרה

פועלים עובדים באתר בנייה / צילום: Shutterstock

יותר ביקוש לפועלי בניין ועובדים בלתי מקצועיים, פחות למהנדסים ואקדמאים

שיעור התעסוקה עלה במרץ במקצת ועומד על 60.8%, ושיעור האבטלה הצטמצם ועומד על רמה של 3.1% ● עם זאת, ייתכן כי הגיוס הנרחב למילואים מצמצם מלאכותית את שיעור האבטלה

מדד ינואר-פברואר של 2024 קבע שיא חדש במחירי הדירות / אילוסטרציה: Shutterstock

מחירי הנדל"ן בדרך לשיא חדש, ואלה הדירות והמיקומים שהרוכשים מעדיפים

הירידות נמחקו לחלוטין, ומדד ינואר-פברואר של 2024 קבע שיא חדש במחירי הדירות ● עיון בנתונים מוצא כי בשלושת החודשים שבין דצמבר לפברואר השנה הוביל מחוז המרכז את עליות המחירים, עם 3.6% עלייה ● הבעיה המסתורית היא ההיצע 

מפגינה באיסטנבול מניפה דגלי פלסטין בהפגנה למען עזה. בציבור הטורקי גוברות הקריאות לניתוק הקשרים הכלכליים עם ישראל / צילום: ap, Khalil Hamra

"מרמרה 2" ודיונים על הרחבת החרם: בטורקיה מחריפים את הטון נגד ישראל

ההחלטה של טורקיה לפגוע קשות בסחר עם ישראל נובעת גם מהאיסור הישראלי להצניח סיוע בעזה, אבל בעיקר מהדרתה מדיוני השיקום של עזה, שעשויים להכניס הרבה כסף למקורביו של ארדואן ● מהלומה נוספת לסחר עלולה להיגרם ממשט מתוכנן לרצועת עזה, שטורקיה תיטול בו חלק

בחינות הסמכה / צילום: אלון רון

תוצאות בחינת ההסמכה בראיית חשבון: הסטודנטים של מכללת ספיר בראש

מדובר בבחינת ההסמכה הראשונה שהתקיימה מאז פרוץ המלחמה ● הסטודנטים מהאוניברסיטה העברית נמצאים בתחתית הטבלה ● שיעור המעבר הכללי של כלל הנבחנים בבחינה עומד על 68%

שיגור מיירט ה'חץ' במהלך המלחמה / צילום: דוברות משרד הביטחון

"הדבר הכי טוב שאנחנו מכירים בשוק": ההתעניינות במערכות היירוט הישראליות בשיא

ביצועי ההגנה האווירית בשבת זכו לסיקור תקשורתי באירופה, ולגלובס נודע כי בחברות הביטחוניות בישראל נרשמה התעניינות גבוהה מהרגיל בטכנולוגיות שלהן בימים האחרונים ● בגרמניה, המדינה היחידה שרכשה את חץ 3, היוו היירוטים הוכחה לכך שההשקעה הייתה נבונה. כעת עולה במדינה השאלה: "מתי כבר היא תגן עלינו?"

מסמך סודי חושף: תפקידה של איראן בתדלוק ההפגנות נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: האופוזיציה האיראנית חשפה מסמך לפיו איראן עומדת מאחורי הפגנות אנטי-ישראליות ברחבי העולם, ביקרות על התפקוד של גנץ, גלנט ונתניהו והצעד הבא שארה"ב צריכה לעשות אחרי המתקפה האיראנית ● כותרות העיתונים בעולם 

גל בר דעה, מנכ''ל בנק ONE ZERO בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

גל בר דעה, מנכ"ל ONE ZERO: "רוצים להיות בנק גדול. טכנולוגיה היא הדרך היחידה לתת ייעוץ לכולם"

מנכ"ל ONE ZERO אמר בכנס TECH IL של גלובס כי על הבנקים לקחת אחריות לעתיד הכלכלי של הלקוחות שלהם, להוציא אותם ממינוס ולאפשר להם לשפר את האשכול הסוציו-אקונומי שלהם ● על וואן זירו אמר: "בנקאות זה מרתון, אנחנו מתכוונים להיות בנק גדול ומשמעותי במערכת הישראלית"

לאן תגיע הריבית / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מה צפוי היום במדד המחירים לצרכן בישראל?

העונתיות במספר סעיפים מושכת את מדד המחירים לצרכן כלפי מעלה, והקונצנזוס הוא לקצב אינפלציה שנתי של 2.6% ● עם זאת, הסיכונים הגאו-פוליטיים, העלייה העולמית במחירי הנפט והפיחות בשקל עלולים להחמיר את המצב אף יותר

גיל שויד / צילום: גלובס

גיל שויד על הפרישה מתפקיד מנכ"ל צ'ק פוינט: "לא מתחרט על כלום, רוצה לבנות את המוצר הבא"

"אני גאה שצ'ק פוינט תמיד הייתה יציבה, לא הייתה שנה אחת שלא הרווחנו", כך אומר גיל שויד, מנכ"ל חברת הסייבר צ'ק פוינט ב-31 השנים האחרונות, בשיחה עם עורך ההייטק של גלובס, אסף גלעד, בכנס TECH IL של גלובס ● על השפעות המלחמה אומר שויד כי "הנזק המקומי הוא לא הבעיה, אלא הנזק שייגרם לטווח רחוק"

האלוף במיל' ישראל זיו / צילום: גיא חמוי

"אני מודאג": ישראל זיו מנתח - מה יקרה עם רפיח והאם נתקוף באיראן?

האלוף במיל' ישראל זיו, שכיהן בעבר כראש אגף מבצעים בצה"ל, עוקב בדאגה אחרי מהלך העניינים לאחר המתקפה האיראנית נגד ישראל ● "מבחינת ישראל, יש לה את הלגיטימציה לתקוף, אבל אני חושש שזו החלטה קצת נמהרת. יש לנו שתי חזיתות פתוחות" ● ומה הוא חושב שצריך לעשות ברפיח?

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל בשיחה עם מיטל ויזברג / צילום: כדיה לוי

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל: "המלחמה הציבה את ההייטק הישראלי בפני דברים שלא ראו קודם"

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל, אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כלי הבינה המלאכותית מנוצלים היטב על ידי יזמים ישראלים ● בהתייחסו למלחמה בישראל סיפר: "במהלך המלחמה ציפינו לראות האטה, אבל נהפוך הוא - ראינו עלייה בקצב הבקשות לתכנית"

שיחה משותפת בין אילנית אדסמן, ר' נבחרת ביטוח ופינטק, KPMG, לבין עופר גולן, מנהל תחום תשלומים, ניהול סיכונים וציות, KLMG / צילום: תמר מצפי, כדיה לוי

הבנקים המרכזיים מול השוק הפרטי: מי ינצח במרוץ על המטבע הדיגיטלי?

במסגרת כנס TECH IL של גלובס, אילנית אדסמן ועופר גולן, שני בכירים מפירמת KPMG, דנו במאבק החם על שוק התשלומים העתידי, שכולל מגוון הזדמנויות לצד לא מעט סכנות ● השניים שוחחו על היתרונות והחסרונות של מטבעות דיגיטליים בהנפקת בנקים מרכזיים

חייל רוסי סוחב רחפן אוקראיני שתוקן ועודכן על ידי הצבא / צילום: ap, Russian Defense Ministry Press Service

איך נכשלו הרחפנים האמריקאים לחולל מפנה במלחמה באוקראינה?

רוב הרחפנים הקטנים של חברות אמריקאיות נכשלו בביצועיהם מול הטכנולוגיה הרוסית, ונחשבים כעת ליקרים ונוטים לתקלות ● בהיעדר פתרונות מהמערב, פנתה אוקראינה למוצרים סיניים זולים