גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נציב מס הכנסה לשעבר, יאיר רבינוביץ', הורשע בהסדר כובל

הורשע כי ערך הסדר כובל עם גורמים נוספים בנוגע להתמחרות על רכישת המשביר לצרכן בטבריה, תוך הסתרת קיומו מהמפרקים שערכו את ההתמחרות

‎‎בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע הבוקר (א') את נציב מס הכנסה לשעבר, רו"ח יאיר רבינוביץ', וכן את חברת "אפיקי אס.אי.ג'י" שהוא בעל מניות בה, בעבירות של היותו צד להסדר כובל ובקבלת דבר במירמה, בפרשת ההגבלים העסקיים במשביר לצרכן בטבריה.

זהו המקרה הראשון שבו הוגש כתב אישום בעבירת הסדר כובל, בשל מקרה שבו שני צדדים קיימו פגישה אחת בלבד וביצעו הסדר חד-פעמי.

‏באוקטובר 2012 הגישה המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה כתב אישום נגד רבינוביץ' וגורמים נוספים, בטענה כי ערכו הסדר כובל הנוגע לרכישת נכס המשביר לצרכן בטבריה, והסתירו את דבר קיומו של ההסדר מהמפרקים שערכו את ההתמחרות על הנכס.

בכתב האישום נטען כי רבינוביץ' ואחרים הגישו הצעות לרכישת נכס המשביר בטבריה, וסמוך לפני פגישת ההתמחרות שנערכה לרכישת הנכס, נפגשו ביניהם הנאשמים והגיעו להסדר, שלפיו אם חברת "ארזים יזמות" תזכה בהתמחרות ותרכוש את הנכס, היא תשלם תמורה לחברת "אפיקי אס.אי.ג'י", וכי האחרונה לא תציע בהתמחרות הצעה גבוהה מהצעתה הראשונית.

במסגרת ההסדר סוכם כי גובה הסכום שישולם ל"אפיקי אס.אי.ג'י", יושפע מהמחיר הסופי שבו תרכוש "ארזים יזמות" את הנכס.

בפועל זכתה "ארזים יזמות" בהתמחרות, רכשה את הנכס, ושילמה ל"אפיקי אס.אי.ג'י" 50 אלף דולר, כפי שסוכם.

הנאשמים בתיק, בהם רבינוביץ', כפרו בהאשמות וטענו כי פעלו בתום-לב ובשקיפות מלאה, ללא שמץ של כוונת מירמה. לדבריהם, המונח "הצעה ראשונית" המופיע בכתב האישום הוא חסר שחר, שכן היה מדובר בהצעה אחרונה.

השופט עודד שחם קבע כי "אין בטענותיהם של הנאשמים בדבר מדיניות ההשקעה של הקבוצה, כדי לשנות את המסקנה בדבר גיבושו של ההסדר הנטען בכתב האישום. גם בטענות ההגנה האחרות של הנאשמים אין כדי לגרוע מאחריותם לעבירות שיוחסו להם".

פגישה סמוך למשרדי המפרקים

תחילתה של הפרשה בהליכי ההתמחרות למכירת נכס המשביר לצרכן בטבריה, במסגרת הליכי הפירוק שבהם הייתה נתונה חברת המשביר הישן בע"מ. כמפרקים ומנהלים מיוחדים מונו עורכי הדין ישראל קנטור ואבנר כהן, והם ניהלו בעצמם ובאמצעות נציגיהם את הליכי הפירוק.

חברת "אפיקי אס.אי.ג'י" הגישה למפרקים הצעה לרכוש את הנכס תמורת 2.025 מיליון דולר, ואילו חברת "ארזים יזמות" הגישה הצעת רכישה בסכום של 2.05 מיליון דולר. המפרקים קבעו ישיבת התמחרות באפריל 2006, שאליה זומנו נציגי שתי החברות וכן חברה שלישית.

לפי כתב האישום, סמוך לפני ישיבת ההתמחרות, נפגשו רבינוביץ', בעל מניות ב"אפיקי אס.אי.ג'י", ויעקב בר, שהיה מנהל בחברה, עם דורון פרימוביץ', מנכ"ל ובעל מניות בעקיפין ב"ארזים יזמות".

לפי כתב האישום, בפגישה זו סיכמו הצדדים כי במהלך ההתמחרות לא יציעו רבינוביץ' ובר הצעה גבוהה יותר מההצעה הראשונית שהציעה "אפיקי אס.אי.ג'י". בתמורה לכך התחייב פרימוביץ' כי אם תזכה "ארזים יזמות" בהתמחרות ותרכוש בפועל את הנכס, הוא ישלם סכום כסף לרבינוביץ' ולבר.

ההסדר לא קיבל את אישור בית הדין להגבלים עסקיים או פטור מהממונה על ההגבלים העסקיים.

‏ואכן, בסוף ישיבת ההתמחרות הכריזו המפרקים על זכייתה של "ארזים יזמות", בהתמחרות על הנכס, במחיר של 2.25 מיליון דולר. זמן מה לאחר מכן קיבל רבינוביץ', יחד עם אחרים, מפרימוביץ' שני צ'קים על סך כ-130 אלף שקל כל אחד, שווה ערך ל-50 אלף דולר, כפי שסוכם בהסדר.

‏השופט שחם קבע כי "רבינוביץ' גיבש, זמן קצר טרם ההתמחרות, הסדר בדבר אי-התחרות בפרימוביץ' במסגרת ההתמחרות. מהעדויות עולה כי הישיבה המקדימה התקיימה לפני ההתמחרות, במקום סמוך מאוד למשרד המפרקים. הצדדים הגיעו להתמחרות מיד לאחר הישיבה המקדימה.

"רבינוביץ' אף היה מודע פוזיטיבית לכך שפרימוביץ' הסכים לשלם סכום כסף נכבד, על מנת להבטיח את זכייתו בהתמחרות. הוא גם היה מודע לטווח המחירים שפרימוביץ' היה מוכן לשלם עבור הנכס, שהיה גבוה ביותר מ-200 אלף דולר מהצעת 'אפיקי אס.אי.ג'י'. בנסיבות אלה יש לדחות את ניסיונו של רבינוביץ' להסביר את השתתפותו בהתמחרות בכך שסבר שקיימת אפשרות כי יזכה בה... כניסיון דחוק ומאולץ".

‎‎שינוי גרסאות

‏רבינוביץ' טען להגנתו בנוגע לקשר סיבתי בין ההסדר המוקדם לבין הליך ההתמחרות, כי גם ללא ההסדר, לא היה מעלה את המחיר שהציע עבור הנכס. זאת נוכח מדיניות קבוצת "אפיקי אס.אי.ג'י", שלפיה המחיר שהם מוכנים לשלם צריך לשקף תשואה שנתית של 10% לפחות.

ואולם, גם טענה זו נדחתה בידי בית המשפט, הן בהיבט המשפטי והן בהיבט העובדתי. "בית המשפט העליון פסק כי על מנת שתשתכלל עבירת צד להסדר כובל, כלל אין צורך להראות ביצועו בפועל של ההסדר". לפיכך, השופט קבע כי אין יסוד לדרישתו של רבינוביץ' להוכחת קשר סיבתי בין ההסדר הכובל ובין אופן הפעולה של הצדדים לו.

בהיבט העובדתי, קבע השופט, הטענה בדבר מדיניות הקבוצה היא טענה כבושה, שלא עלתה בחקירותיו של רבינוביץ' ברשות ההגבלים, אף שנשאל על כך במפורש.

‏השופט שחם ציין כי בעדותו בבית המשפט שינה רבינוביץ' את הגירסה שהשמיע בחקירתו ברשות ההגבלים. "בבית המשפט טען הנאשם כי בדיעבד התברר לו כי מהות הסיכום הייתה שונה מזו שהבין בזמן אמת", כתב שחם בהכרעת הדין. "עתה טען כי נודע לו שפרימוביץ' ידע שטירפד את הצעת הקבוצה, ידע כי הקבוצה לא תעלה את הצעתה, וכי התשלום נועד לפצות את הקבוצה בגין נטילת העסקה מפרימוביץ'.

"זה המקום להעיר כי תזת הפיצוי לא הועלתה על-ידי הנאשם בהודעותיו ברשות. הנאשם גם לא טען בחקירה ברשות טענה כלשהי בדבר טעות בהבנת הדברים. מדובר בעדות כבושה בנקודה מהותית".

‏בכתב האישום צוינו גם מדרגות של תגמול שלו היה זכאי רבינוביץ', בהתאם לסכום שבו תיסגר העסקה. אלא שרבינוביץ' טען בעדותו כי מדרגות אלה היו לא רלוונטיות, "הואיל והיה ברור באיזה סכום תיסגר העסקה".

לדברי השופט, "ניסיון זה של הנאשם להתנער מפעולות ברורות שנעשו בזמן אמת על-ידי הצדדים, אנשי עסקים מנוסים וממולחים, מעורר קושי של ממש. הוא אף עומד בסתירה להודעתו הברורה, שבה הסביר בבירור כי בישיבה 'סוכם שאנחנו נקבל סכום מסוים, שמותנה במחיר שבו הוא יקנה את העסקה'". ‏‎‎‏

חתום על שתי רפורמות מיסוי / רקע

יאיר רבינוביץ' (68), איש עסקים ובעל משרד רואי חשבון פרטי בתל-אביב, כיהן בשנים 1985-1989 כנציב מס הכנסה. בעבר כיהן רבינוביץ' כראש ועדות ציבוריות בתחום המס, כיו"ר הבקרה התקציבית של ההתאחדות לכדורגל, כחבר במועצה המייעצת לנגיד בנק ישראל ובמועצת רואי החשבון.

על שמו של רבינוביץ' נרשמו שתי רפורמות מיסוי, בזו אחר זו, בתחילת העשור הקודם: "הרפורמה למיסוי במקרקעין" (משנת 2001); ו"הרפורמה במיסוי הישיר", שבמסגרתה הוטל מס על רווחי הון (בעקבות מסקנות "ועדת רבינוביץ'" מ-2002).

רבינוביץ' למד ראיית חשבון בשלוחה התל-אביבית של האוניברסיטה העברית ועבד כשוליית מנהל חשבונות בחברה קבלנית. מיד אחרי הסטאז' פתח משרד עצמאי יחד עם שני חברים מהאוניברסיטה.

לנציבות מס הכנסה הגיע רבינוביץ' לאחר שכיהן חצי שנה כסגן הממונה על הכנסות המדינה (בעקבות המלצה של ראש מינהל מקרקעי ישראל דאז, משה ליפקה, ולבקשתו של השר יצחק מודעי). לאחר 4 שנים בתפקיד הנציב מונה רבינוביץ' לממונה על הבקרה התקציבית בהתאחדות הכדורגל.

לאחר 18 שנים בהתאחדות עזב רבינוביץ' את תפקידו. בראיון ל"גלובס" ב-2011 הסביר רבינוביץ' כי "העזיבו" אותו על רקע העובדה שלא היה מוכן לעשות איפה ואיפה. לדבריו אז: "נחקרתי במשטרה על מעורבות העולם התחתון בכדורגל, לדעתי בגלל ההימורים הלא חוקיים. הצגתי בפניהם נתונים, ומאז לא נעשה דבר".

בתחום העסקי עמד רבינוביץ' בשנים האחרונות בראש קבוצת משקיעים הפועלת בתחום הנדל"ן המסחרי המניב. הקבוצה החזיקה בנכסים דוגמת סופרמרקטים של שופרסל, רבוע כחול, מחסני להב, ויקטורי ועוד, סניפי בנקים, מקבצי דיור המושכרים למדינה, שבהם משוכנים עולים חדשים, מלון קרלטון בנהריה ועוד.

ב-2010 עלה שמו של רבינוביץ' לכותרות על רקע חשדות פליליים, בין היתר בפרשה שבה הורשע היום. חקירת הרשויות החלה בעקבות סכסוך עסקי שנתגלע בין רבינוביץ' לאיש העסקים האמריקאי אפרים שורקה. שורקה הגיש תביעה אזרחית נגד רבינוביץ' לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, בטענות כי רימה אותו במסגרת שותפות שהקימו יחד ב-2003. התיק עבר לבוררות, אך הפרשה הובילה לחקירות הפליליות נגד רבינוביץ'.

בראיון מ-2011 אמר רבינוביץ' ל"גלובס" על שורקה: "הוא השקיע איתי ועם עוד כמה שותפים במלון 'הנסיכה' בנתניה, בלי שבדקנו עליו רקע. רק אחרי שהסתכסכנו, גילינו שיש לו עבר פלילי בארצות-הברית. הוא טען שרימינו אותו, והתחילה בוררות... בדרך הוא התלונן עלינו במשטרה, ברשות להגבלים עסקיים ובמס הכנסה".

תגובת עו"ד דרור מתתיהו, שותף במשרד "פישר, בכר, חן, וול, אוריון ושות", המייצג את אפרים שורקה: "הרשעתו של מר רבינוביץ' בפלילים, בעבירות של קבלת דבר במרמה וביצוע הסדר כובל, אינה קשורה לסכסוך העסקי הקיים בינו לבין מרשי, אך בהחלט יתכן שיש בה כדי ללמד על התנהלותו של האיש גם בהקשר זה. פרקליטות המדינה היא שהעמידה את רבינוביץ' לדין פלילי ושופט בית משפט מחוזי בישראל הוא שמצא אותו אשם. בנסיבות הללו, המקור והמניע לתלונה כלל אינם רלוונטיים".

עוד כתבות

מטוס אל על / צילום: דני שדה

פעם בחצי שנה זה קורה: איך יראה היום שאחרי עדכון מדדי הבורסה?

השבוע תפרסם הבורסה את עדכוני המדדים שלה ולפי הערכות יצטרפו למדד 125 היוקרתי אל על ואלקטריון ● בפעם הקודמת ששתיהן נכנסו למדד אחרי זינוק חד במניות שלהן, הן צנחו בחדות ● "כך זה עובד בכל העולם", מסבירים בבורסה. אבל ספק אם ההיסטוריה תחזור על עצמה

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

אילוסטרציה: shutterstock

החשש מחלחל לשווקים: פרמיית הסיכון של ישראל בשיא של 11 שנים, ומרווחי האג"ח ממשיכים להתרחב

מדד ה-CDS הישראלי, המגלם את עלות הסיכון שמדינת ישראל לא תצליח לשלם את חובותיה, עלה ב-18% בשבוע האחרון ● במקביל, המרווחים של איגרות החוב הדולריות של ישראל מול ארה"ב קופצים

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים ● יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל ● דיווח: ארה"ב הסכימה לתמרון ישראלי ברפיח, בתמורה לתגובה לא נרחבת נגד איראן

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

אנשי הפדרציה ואנשי המרכז הרפואי לגליל (במרכז איציק שמולי)

הפדרציה היהודית של ניו יורק תורמת כ־40 מיליון שקל ליישובי הצפון

מאז תחילת המלחמה תמכה הפדרציה ביישובי קו העימות ביותר מ-300 מיליון שקל ● המנכ"ל בישראל, איציק שמולי: "יש תחושה שהצפון נשכח מאחור, והסיוע נועד להדגיש את מחויבותנו" ● ישראל מתגייסת

סניף של ביטוח לאומי בבאר שבע / צילום: טלי בוגדנובסקי

אלפי עסקים עלולים לגלות בקרוב שהם חייבים לביטוח לאומי מיליוני שקלים

אלפי מעסיקים קיבלו לאחרונה מכתב מהמוסד לביטוח לאומי, שממליץ להם לדווח מרצון על ניכוי הוצאות עובדיהם השכירים מהברוטו לצורכי תשלום דמי הביטוח הלאומי ● הדיווח יהיה רטרואקטיבי, משנת 2017 ואילך ● מעסיק שלא יעשה זאת חשוף לביקורת ולקנסות

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל נסחר ברמה של כ-3.8 שקלים, שיא של חמישה חודשים

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בוול סטריט; מחירי הנפט צללו בכ-3%

הנאסד"ק ירד ב-1.2% ● מדד הקאק עלה ב-0.6% ● ירידה במדד המחירים לצרכן בבריטניה, אך מעל הצפי ● יצרנית השבבים ההולנדית ASML יורדת ב-5% ●  ג'יי.פי. מורגן: "היסטורית, רכישת זהב לא מצדיקה את הסיכון" • מיקרוסופט תשקיע 1.5 מיליארד דולר בחברת ה-AI מאיחוד האמירויות • יו"ר הפד מודה: "אין התקדמות במאבק באינפלציה"