המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום (ב') בעליות שערים, על רקע עליות בוול סטריט ובאירופה. מדד תל אביב 100 עלה ב-0.48% לרמה של 1,242.6 נקודות, והמעו"ף עלה ב-0.24% לרמה של 1,375.1 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכמיליארד שקל.

בהראל פיננסים מציינים בסקירה השבועית כי "עונת הדוחות לרבעון הראשון בוול סטריט כמעט נגמרה, כאשר מעל 90% מהחברות כבר פרסמו דו"חות. זו אחת העונות המפתיעות של השנים האחרונות, שהחלה בציפיות נמוכות במיוחד ומסתיימת בהפתעה נאה, אולי בגלל הציפיות הנמוכות: 76% מהחברות ב-S&P 500 היכו את תחזיות הרווח, כאשר הרווח הממוצע עלה ב-5.5% וההכנסות ב-3%".

"איננו משנים את המלצתנו לגבי הקצאת המניות בתיק, אך בדומה למגמה הבולטת בעולם מומלץ לבחון יותר חשיפה למניות ערך, אשר הניבו בשלושת החודשים האחרונים תשואות גבוהות יותר ולהערכתנו ימשיכו לבלוט".

הגירעון הממשלתי ממשיך להתכווץ. ממשרד האוצר נמסר היום כי בחודש אפריל נמדד גירעון בפעילות התקציבית של הממשלה של כ-900 מיליון שקל, זאת לעומת גירעון בסך 2.8 מיליארד באפריל אשתקד. בחודשים ינואר-אפריל 2014 הסתכם הגירעון התקציבי בסך של כמיליארד שקל לעומת גירעון תקציבי בסך 7.5 מיליארד שקל בחודשים ינואר - אפריל 2013. הגירעון המצטבר ב-12 החודשים האחרונים (מאי 2013 - אפריל 2014) ירד לכ-2.5% תמ"ג. מגמת הירידה בגירעון המצטבר נמשכת ברציפות מאז חודש ינואר השנה.

שופרסל פרסמה דוחות

אתמול דיווחנו כי ההמלצה המרכזית של ועדת ששישנסקי 2 היא שכיל תחויב לשלם מס רווחי יתר אך התמלוגים שעליה לשלם יופחתו באופן משמעותי. טיוטת המסקנות וההמלצות של הוועדה לבחינת מדיניות התשלומים למדינה בגין שימוש מסחרי במשאבי טבע, בראשות פרופ' איתן שישנסקי, יוגשו לשר האוצר יאיר לפיד בהמשך השבוע ולאחר מכן יועברו להערות הציבור. (לסיפור המלא)

שופרסל סיכמה הבוקר את הרבעון הראשון של השנה עם ירידה בהכנסות ל-2.8 מיליארד שקל לעומת 2.98 מיליארד שקל ברבעון המקביל ב-2013. בשורה התחתונה רשמה החברה צניחה ברווח הנקי ל-32 מיליון שקל לעומת 55 מיליון שקל ברבעון המקביל.

מניית טבע עלתה קלות לאחר ששמה אתמול ירידה חדה במחזור גבוה בצל פער ארביטראז' שלילי. איל דשא, מנהל הכספים הראשי של החברה, אמר אתמול בכנס אופנהיימר כי ייתכן גל נוסף של פיטורים וקיצוצים בחברה כחלק מתהליך ההתייעלות ודיבר גם על עתיד הקופקסון, שהפטנט עליו יפקע בעוד שבועיים.

פריגו הודיעה היום כי קיבלה אישור סופי ממנהל התרופות והמזון האמריקאי לשיווק תרופת ה-Astepro® Nasal Spray לטיפול בנזלת עונתית בקרב ילדים. לפי הערכות, המכירות השנתיות של תרופות מסוג זה מסתכמות בכ-97 מיליון דולר.

מניית אי.די.בי פתוח חזרה היום להסחר בבורסה. הנאמן בהסדר החוב בקבוצת אי.די.בי, אייל גבאי, הגיש אתמול לבית המשפט המחוזי בתל אביב יפו דוח בנוגע להשלמת הליך ביצוע ההסדר, לקראת הוצאתו אל הפועל. גבאי מציין כי דירקטוריון אי.די.בי פתוח נתן ארכה של 45 יום לקבוצת הרוכשים הסינית להשלמת העסקה למכירת כלל ביטוח, וכי במקביל, פועלים הנאמנים מול אי.די.בי פתוח לשם קידום נושא הזרמת כספי הלוואת כלל כהגדרתה בהסדר, לאי.די.בי פתוח, הלוואה אשר הנה נדרשת על פי צרכי המזומן של אידיבי פתוח, עוד בחודש זה.

מניית אורמת ירדה ב-1% לאחר שאתמול נסחרה בעליות חדות, בעקבות העלייה החדה במניות החברה הבת אורמת טכנולוגיות ביום שישי. החברה דיווחה כי ההכנסות ברבעון הראשון צמחו ב-19.8% ל-142.4 מיליון דולר, הרווח התפעולי הסתכם ב-42.6 מיליון דולר לעומת 7.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה הסתכם ל-21.6 מיליון דולר לעומת הפסד של 5.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.