גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בשבוע הבא: פסטיבל "אוהבים אמנות - עושים איור"

עם 24 תערוכות מקבילות ועוד שורה של אירועים, הפסטיבל חוגג את הפריחה הגדולה שחלה בתחום האיור בארץ בשנים האחרונות. שיחה עם יובל סער, היוזם והאוצר של שבוע האיור

"ענף היצוא הסמוי של ישראל", כך מכנה זאת יובל סער, מעצב, עיתונאי ואוצר, העומד מאחורי יוזמת "שבוע האיור", שיתקיים בשבוע הבא בארץ בפעם הראשונה במסגרת אירועי "אוהבים אמנות - עושים איור". *יש כל-כך הרבה כישרונות ועשייה בתחום, אבל אין לכך כמעט הד ציבורי. שבוע האיור הוא חגיגה רחבה של התחום והזדמנות לקהל להיחשף ליוצרים ולהתבונן במוכר מזווית אחרת", אומר סער.

מה זה איור, במה הוא שונה מאמנות או מעיצוב גרפי?

"זו באמת אחת השאלות שעולם האמנות ועולם האיור מתעסקים בהן, איך מבדילים. מהו איור, מהי אמנות. מאיירים חווים את זה לא פעם, כששואלים אותם 'מה אתם עושים?' והם אומרים 'אני מאייר'; אז מגיעה השאלה: 'אתה עושה קומיקס? אתה מצייר לספרי ילדים?' התשובה הכי נכונה בעיניי היא שאיור הוא מה שמאייר עושה".

מאייר הוא אמן? גרפיקאי? מעצב?

"גם וגם וגם וגם. היה לי רגע של הארה כשהבנתי שבסוף מאי אני אוצר שלוש תערוכות שונות ובלתי תלויות: במוזיאון העיצוב בחולון, במוזיאון ארץ ישראל ברמת אביב ובבית האמנים. מוזיאון העיצוב מציג עיצוב; בית האמנים מציג אמנות ומוזיאון ארץ ישראל מציג אומנויות (Craft, מלאכת מחשבת), והנה בשלושתם אני מציג איור, ואף אחד לא מרים גבה.

"אפשר למקד זאת ולומר שאיור בדרך כלל נוצר בהזמנה, למטרה מסוימת, וכשמו - מאיר משהו. אבל גם כשיש לקוח וגם כשהאיור עצמאי, האתגר של המאייר הוא איך מעניקים ייצוג חזותי לעלילת ספר, ליצירה מוזיקלית, להצגת תיאטרון או למופע מחול, מבלי ליפול לקלישאות. איך מעבירים עולם מורכב ורב-רבדים*בדימוי אחד, מסקרן ומקורי, לפני שמצטרפות אליו המילים. בעיניי איור טוב הוא כזה שגם משרת את המזמין וגם עומד בפני עצמו".

סוג של חידון תרבותי

איור, אם כן, בא להאיר ולהוסיף רובד חזותי - לכתבה בעיתון, לכריכת הספר, למשחק מחשב או לכרזה. אבל מה קורה לו כשהוא מוצא מהקשרו, כמו שמציינת בפירוש כותרת התערוכה של המחלקה לתקשורת חזותית במנשר - המציעה מבט חדש על האיור כיצירה עצמאית? בתערוכות שבוע האיור מוצגים איורים שלא תמיד נדע מה הייתה המטרה המקורית שלהם. משחק הניחושים הוא גם סוג של חידון תרבותי, משום שבכל אחד מתפקידיו האיור מציית לחוקיות אופיינית מסוימת, כדי למלא את תפקידו התקשורתי. אנו, קהל הצופים, קולטים את המסרים אינטואיטיבית, מבלי לחשוב על כך ולנסח לעצמנו מה ראינו ואילו מנגנונים הפעלנו כאן. ממש כמו ילד הדובר את שפת אמו.

תכננת שלוש תערוכות, והנה לפנינו אירוע "אוהבים אמנות - עושים איור" עם 24 תערוכות, ועוד אירועים ברחבי העיר. איך קרה כל זה?

"נקודת המוצא הייתה ששמתי לב לכך שיש פריחה של יצירה בתחום האיור, אבל אין לה כמעט ביטוי מחוץ לעמודי ספרות הילדים".

למה, בעצם?

"עד היום האיור היה מזוהה עם עולם העיתונות והספרות. שני אלה סובלים כבר שנים ממשבר, והמאיירים הם חלק מנותני השירות שנפגעים. כיום או שלא שוכרים בכלל את שירותיהם או שמשלמים פחות ופחות. במקביל צומחות פלטפורמות חדשות, אבל הן פחות נמצאות בספרה הציבורית.

"כשאני מוריד למשל אפליקציה לאייפון, היא לעיניי בלבד. אבל כמי שעוקב אחר כל תחומי העיצוב כבר שנים, וכמעצב גרפי בעצמי, אני רואה המון איורים טובים. יש רמה מאוד גבוהה בארץ, ממש קפיצת מדרגה בשנים האחרונות. מאיירים ישראלים מאוד מצליחים בעולם. אפשר לקרוא לזה ענף היצוא הסמוי של ישראל.

"התחלתי לעבוד על תערוכת האיור בבית האמנים לפני שנה וחצי, אחרי ששמתי לב (ואני לא היחיד, מן הסתם) שהאיור הישראלי זוכה לפריחה ואין לו במה ציבורית - לא כותבים עליו לא מציגים אותו לא מדברים עליו. לתפיסתי, תחום יצירתי וחזותי שלא כותבים עליו ולא מציגים אותו הוא בבעיה.

"יצאתי לדרך עם תחושה שהעידן הדיגיטלי השפיע ונתן תנופה לתחום. לפני עשר שנים מאייר שרצה לדעת מה קורה בעולם, היה צריך לנסוע לחו"ל או לחפש איזה ספר מקרי בסטימצקי. היום הוא חבר בפייסבוק של מאיירים מכל העולם. אפשר לשבת כאן ולהיות הכי מעודכנים. מאיירים הם אנשים רגישים לתרבות חזותית, והחשיפה עובדת לשני הכיוונים. הם כבר לא מוגבלים רק להוצאות הספרים בישראל או לתחרויות איור - שלא מתקיימות כאן, ובעולם יש לא מעט. אפשר לפנות לחו"ל".

אבל בשביל לפעול בשדה חזותי אתה צריך להבין תרבות.

"אנחנו חיים היום בתרבות גלובלית".

המגבלות הן סוג של אקזוטיקה?

"נכון. החלטתי להתחיל לחקור את השאלה הזו ולתעד את המפגשים עם מאיירים באתר שלי - פורטפוליו. נפגשתי עד כה עם יותר מ-85 מאיירים. ההחלטה לתעד ולפרסם התגלתה כדבר הכי חכם שעשיתי - זה שימוש באותו כלי שעמו הם פונים לעולם המקצועי שלהם ולקהל. הפרסום באתר יצר קהילה ונוצר מומנטום. נהיה דיבור על איור - שלא היה קודם. התחלתי עם המפגשים, ודי מהר גיליתי שלפריחה של המקצוע איור בישראל יש עוד סיבה, הרבה יותר פשוטה ופרוזאית, והיא האקדמיות לעיצוב ולאמנות בישראל.

"לפני 15 שנה הסתיים במחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל המחזור הראשון, שמנה מאה סטודנטים. עם הזמן כל האקדמיות ישרו קו. רק בשנה שעברה סיימו כ-500 בוגרים לימודי תואר בן ארבע שנים. הריבוי הוביל להגדרת מסלולים והתמחויות בלימודי התקשורת החזותית. לפני 15 שנים לא היה "פרויקט גמר" באיור, ואדם שהחליט לעבוד כמאייר למד שניים-שלושה קורסים באיור, מי שמסיים היום לומד הרבה יותר איור מהרבה יותר מרצים בתחום".

ואין לו מה לעשות עם זה אחר כך.

"זה קורה בכל מקצוע, זוהי ברירה טבעית. אבל החשוב הוא שבפגישות עם מאיירים גיליתי את היצוא הסמוי מן העין. את מסתובבת בניו יורק ורואה מעדנייה או מאפייה, ואין לך מושג שאת הכרזות שלה מאייר ישראלי. או שאת נוסעת לאמסטרדם ואת לא יודעת שמפת העיר שאת מחזיקה היא עבודה של מאייר ישראלי. וכך גם ספר ילדים בסיאול, פרסומת לסלולר באוסטריה ובגרמניה, קליפ ללהקת היפ-הופ בסיאטל, איור בניו יורק טיימס, ולפני כחודשיים אפילו איור-שער ראשון של מאייר ישראלי, תומר חנוכה, על שער הניו יורקר הנחשב".

והם מרוויחים מזה כסף?

"בוודאי יותר ממה שמשלמים על איור בארץ".

כנס של "אומת האיור"

מאיירים ישראליים שעובדים בעיקר בחו"ל מציג סער בתערוכה "אומת האיור", שתיפתח בבית האמנים בתל אביב, ושהייתה אחת מנקודות הפתיחה של שבוע האיור. "את הכותרת 'אומת האיור' טבעה מירב סלומון, ראש מסלול איור במחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, על משקל 'סטארט-אפ ניישן'. וזה אכן מדהים. גם הסיפורים איך הם קיבלו את הפרויקטים בחו"ל מרתקים.

"כשהחלטתי להתמקד בתערוכה במאיירים ישראלים שעובדים עם חו"ל הוצאתי קול קורא, ולמחרת, ממש כמו בקלישאות, המייל שלי קרס. קיבלתי מאות עבודות ונדהמתי בעצמי - אפילו שידעתי שיש הרבה, לא ידעתי עד כמה. לאחר מכן, במשך כמה חודשים הייתי פותח את התיקייה 'הצעות ממאיירים'" , מסתכל עליה וסוגר".

היא הסתכלה עליך בחזרה?

"כן. והיא ניצחה. הבנתי שיש לי הרבה יותר חומרים טובים ממה שאוכל להציג - גם אם ייתנו לי את כל בית האמנים. אז חשבתי שאולי אמצא מישהו שירצה לעשות משהו במקביל; שלחתי מיילים - בהתחלה לשותפים הטבעיים, לבתי ספר, למקומות שאני מכיר ואוהב את הראש שלהם - כמו רשת לאב-איט שעובדת באופן קבוע עם מאייר מהמוכשרים בארץ (יונתן לקס, ובשמו המקצועי Yonil). והדבר המקסים היה שכולם מיד אמרו כן. לא שאלו מי מממן, לא את השאלה הקלאסית 'מי עוד משתתף' ולא מי מחליט - אמרו כן. וזה הוכיח שהתחושה שלי שיש צמא להציג את הנעשה בתחום היא נכונה.

"ואז כשנוצרה מסה קריטית של גופים מציגים וחללי תצוגה פניתי לאגף האמנויות בעיריית תל אביב. מנהלת האגף איריס מור ומנהלת המחלקה לאמנויות צלילית בן-נבט, הן חיבקו ואימצו את היוזמה וחיברו את זה תחת המטריה העירונית של 'אוהבים אמנות - עושים אמנות', שכבר הפכה למותג מוכר".

בין המשתתפים גם מקומות שלכאורה אין להם קשר טבעי עם הנושא, כמו בית בנימיני, המרכז לקרמיקה ישראלית, שיציג את התערוכה "זו אינה צלחת". ביריד המזרח בנמל תל אביב תציג האקדמיה שנקר את התערוכה "מאייר מאייר מאייר", שבה זוגות של מרצים ובוגרים מציגים אלה את אלה. ברוטשילד 69 מציגים שני בוגרי בצלאל טל גרנות וניב תשבי את "מפעל חיים", מבט על תבניות חוזרות מחיי היומיום. בנמל יפו מציגים סטודנטים לצד בוגרים ומרצים מהאקדמיה ויצו חיפה את "ילדים גדולים", תערוכה הבוחנת את גבולות מושג האיור ואת נקודות ההשקה שלו לעיצוב, לאמנות ולאנימציה.

בסניפי רשת לאב-איט יציגו שישה מאיירים וגורמים מסחריים נוספים פתחו את דלתם. גלריה ארט-מרקט בנמל תל אביב מארחת תערוכה בינלאומית של איורי טיפוגרפיה, "מציירים מילים", שאצרה עדה רוטנברג. בבית קסטיאל יתקיים "רישומהיר בעיר", של קבוצת המאיירים אורבן סקצ'רז, השייכת לתנועה בינלאומית שמציגה איורים במרחב העירוני. בסדנת ההדפס בעלי המלאכה יוצגו הדפסים של מאיירים. בספריית בית אריאלה מוצגת התערוכה recover, שבה 13 מאיירים מעניקים פרשנות מקורית לספריהם של אורחי הפסטיבל המתקיים במקביל במשכנות שאננים בירושלים.

סער ריכז את הפרויקט בעזרת המעצבת רות גרון, ואצר בעצמו לצד "אומת האיור" בבית האמנים את התערוכה "משחקים במוזיאון העיצוב" בחולון, על דמותו של הילד ב-24 ספרי ילדים עכשוויים, וכן במוזיאון ארץ ישראל את "הגרסה המאוירת" - איורים ליצירות תרבות. *בעיניי זהו המשך ישיר לקו שמוביל המוזיאון בשנים האחרונות. המוזיאון עוסק בתולדות הארץ ובתרבותה, ובהם מלאכות מסורתיות, אומנויות שימושיות, היסטוריה תרבותית וזהות מקומית. מבחינה זו התערוכה ממשיכה רצף של תערוכות שהוצגו במוזיאון ועסקו בעולמות הטקסטיל, הצורפות, הקרמיקה ועוד".

ולמה האיור צריך שבוע משלו?

"לכך יש לי שתי תשובות: 1. למה לא? 2. למה צריך שבוע האופנה, למה צריך שבוע הספר, למה צריך פסטיבל קולנוע - כדי לחגוג יצירה מקומית יוצאת דופן".

מירב שחם - מתוך התערוכה

עוד כתבות

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

השקל נחלש בחדות מול המטבעות הזרים. אלו הסיבות

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

טנקים בקריית שמונה / צילום: Reuters, Mostafa Alkharouf

חשד לחדירת כטב"ם בקריית שמונה והסביבה; 3 נפילות בשטחים פתוחים ליד ערב אל-עראמשה

בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

אמיר כהנוביץ' / צילום: יח''צ

הכלכלן הבכיר שעשה את המעבר המפתיע של השנה מדבר

אמיר כהנוביץ' הפתיע את שוק ההון בספטמבר כשעזב את חברת הביטוח הגדולה ביותר בישראל, הפניקס, ועבר לסוכנות הענק פרופיט ● בראיון לגלובס הוא מסביר את שינוי הקריירה הדרמטי שעשה, מציע את הפרשנות הייחודית שלו להתנהלות בשוק ההון, ומערער על התחזית של בנק ישראל לגבי הצמיחה של הכלכלה

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית, ומתחילת השנה מנייתה איבדה 10.7% ● למרות הכול, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה אפל צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת צעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה - או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לארה"ב, וכיצד תושפע הפעילות בישראל?

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר, מתוכם 100 מיליון דולר יוקצו לשימור יזמים ועובדים ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?