גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

השיחה: הפרסומאים משתלמים

איפה נפגשו אנשי הפרסום אמיר גיא, יורם דרורי וגיא בר? ■ מה עשתה נסיכת רומניה בביתם של שלמה ועתליה שמלצר בסביון? ■ ומי קידם את פניהם של שחקני מכבי ת"א לפני שעלו על טיסת אל-על למשחקי הפיינל פור?

הפרסומאים משתלמים

איגוד חברות הפרסום, בשיתוף איגוד השיווק, השיק אמש (ג') תוכנית מפגשים חדשה הכוללת גם מרצים אורחים מחו"ל, שמטרתם - להביא למפרסמים ולפרסומאים כאחד, הרצאות בנושאים רלוונטיים ועדכניים על מנת ליצור שיח משותף סביב השראה וחדשנות.

את הרצאת הבכורה, שנערכה בבית מיקרוסופט בהרצליה, העניק תומאס פלגר, מייסד ומנכ"ל קבוצת ICONMOBILE, והיא התמקדה בתחום הלוהט כיום של שיווק וחדשנות במובייל.

התוכנית הושקה ביוזמתו של אדם אבנון, מנכ"ל משותף ב-y&r ישראל, שאחראי גם על נושא קשרי החוץ באיגוד, יחד עם יגאל בראון, מנכ"ל הבצפר ואיגוד הפרסום.

הגיעו להחכים: יורם דרורי, בעלים של משרד הפרסום דרורי-שלומי; אמיר וגנר, בעלים של חברת הפרסום ריספקט; גיא בר, מנכ"ל משותף Y&R; משה ראובני, מבעלי ראובני-פרידן; אמיר גיא, מנכ"ל אדלר חומסקי&ורשבסקי; קארין אטל, מנכ"לית משותפת במשרד שמעוני-פינקלשטיין-ברקי ואחרים.

יגאל בראון, תומאס פלגר ואמיר גיא / צילום: נדב כהן יונתן

מהנדסים את העתיד

במסגרת יום פתוח ללימודי תואר ראשון ושני, אירח השבוע פרופ' אריה מהרשק, נשיא המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה בכרמיאל, פאנל מיוחד בנושא "המהנדס העתידי", בהשתתפות בכירים ממגוון תעשיות מתקדמות.

בפאנל דנו בפרופיל המהנדס הדרוש לתעשייה העתידית בישראל, כיצד יש לפתח ולקדם את החינוך ההנדסי לצרכי התעשייה ואילו מהנדסים עתידיים ירצו לקבל לשורותיהם, על מנת להתמודד עם הצורך לשמר את היתרון הטכנולוגי של התעשייה הישראלית.

התדיינו בכובד-ראש: ד"ר עמי אפלבוים, מנכ"ל קלא טנקור; מאירי דביר, מנהל מחלקת פיתוח טכנולוגיות ייצור בישקר; צחי כהן, מנהל קבוצת תוכנה באינטל ובוגר המכללה; ליאוניד מלניקוב, מנהל מחלקת פיתוח בחברת אופגל ומשה עמור מרפאל.

אריה מהרשק ועמי אפלבוים / צילום: מכללת בראודה

צהוב בשחקים

קבוצת הכדורסל של המדינה המריאה הבוקר (ד') עם חברת התעופה הלאומית בטיסה מיוחדת של אל-על בדרכם למשחקי הפיינל פור שייערך במילאנו, איטליה. על הטיסה היו כ-200 שחקנים ובני משפחותיהם, הנהלת מכבי תל-אביב ואוהדים שרופים.

לפני העלייה למטוס קיבלו את פניהם, ראש אגף שיווק באל-על, עינת ינאי, וצוות הטיסה עם עוגה מיוחדת בצבעי צהוב כחול.

שחקני מכבי תל אביב, עינת ינאי וענבר ויישטיין / צילום: סיון פרג'

קוקטייל לנסיכה

שלמה ועתליה שמלצר אירחו בביתם שבסביון את הנסיכה מרגריטה, נסיכת הכתר של רומניה ובעלה הנסיך ראדו, וכן את אנדראה פסטרנק, שגרירת רומניה בישראל ואנשי הקונסוליה שלה. את הקוקטייל ארגנה קולט אביטל, יו"ר מרכז הארגונים של ניצולי השואה.

במהלך הקוקטייל, שנערך במסגרת ביקור תיירותי של הזוג המלכותי בישראל, סיפר שלמה שמלצר, שהינו קונסול הכבוד של רומניה בישראל, לנסיכה מרגריטה על ההזדמנויות העסקיות שעולות, לאור הגידול בהיקף הסחר בין ישראל ורומניה.

סרטים בבירת הנגב

אולי בהשראת דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלפיהם הנגב יהפוך לאבן שואבת לצעירים, חברת IMAX העולמית, הודיעה שתפתח אולם IMAX דיגיטלי בקולנוע יס פלאנט, שעתיד להיפתח במתחם ישפרו פלאנט בבאר-שבע באפריל 2015.

רפי ביסקר, יו"ר נכסים ובניין; סגי איתן, מנכ"לית נכסים ובניין; ומוקי גרדינגר, מנכ"ל תיאטראות ישראל; אירחו בבירת הנגב את אנדרו קריפס נשיא IMAX אירופה, אסיה והמזרח התיכון, והציגו לו את התוכניות למתחם, שבו יושקעו כ-430 מיליון דולר.

אנדרו קריפס, סגי איתן, רפי ביסקר ומוקי גרדינגר / צילום: מורג ביטן

ברזיל-ישראל - גירסת ההיי-טק

בהתאם לפסוק "אם אין קמח אין תורה", נפגשו השבוע חברי משלחת מנכ"לים וראשי חברות היי-טק מהמובילות בברזיל עם מנכ"לים של חברות מובילות כיום במשק הישראלי במסעדת ביסטרו 56 בהרצליה.

המפגש התקיים בתום יום לימודים ראשון בתוכנית ייחודית, שתוכננה ופותחה על-ידי להב, הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל-אביב והיא מתמקדת בנושאים כגון חדשנות ויזמות המבוססים על המודל הישראלי, כאשר מטרת התוכנית והביקור בישראל היא לחשוף הזדמנויות להשקעה בהיי-טק המקומי.

הכירו ונהנו: ישראל מקוב, יו"ר גיוון אימג'ינג; רוני חיזקיהו, יו"ר הבנק הבינלאומי; דב מורן, מנכ"ל comigo; בועז אלבראנס, הנספח הכלכלי לברזיל ואודי אהרוני, מנכ"ל להב פיתוח מנהלים באונברסיטת תל-אביב.

רוני חזקיהו ואודי אהרוני / צילום: אלי דסה

יופי של סנטר

היזם, רואה החשבון ואיש העסקים אורן הולצמן, שמכהן גם כמנכ"ל וכבעלים של מותג האיפור איל מקיאג', השיק את חנות הדגל של החברה בדיזינגוף סנטר, שכוללת כיתת לימוד של בית הספר לאיפור בתוך החנות עצמה.

באו לברך ולהתעניין בחידושיי המסקרה: פאר נדיר, מנהל תחום הנדל"ן בחברת הביטוח הראל; אלון פילץ, מבעלי דיזינגוף סנטר; גיל גזית, מנכ"ל קניון הזהב; אורי אבל, משנה למנכ"ל קבוצת עזריאלי; יהודה אורן, מנכ"ל קניון עופר רחובות; רון כהן, סמנכ"ל אשראי בחברת ישרכארט ואחרים.

אלון פילץ ואורן הולצמן / צילום: רפי דלויה

עוד כתבות

קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך

ב־freeTV לא חושפים את מספר הלקוחות, אבל משקיעים 2 מיליון בקמפיין בכיכובם

הקמפיין של מיזם הסטרימינג מתברג במקום השני בזכירות, ובמקום האחרון באהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי טפחות, בית ההשקעות מיטב חוזר למסך עם עוד פרסומת בהובלת כוכב "חברים"

שר המשפטים יריב לוין / צילום: מרים אלסטר/פלאש90

לוין סירב למנות, וחברי הוועדה התקפלו: אלו 32 השופטים החדשים שנבחרו

לוין סירב לאפשר הצבעות שאינן ברוב של כל חברי הוועדה, וכך הצליח למנות מועמדים שחברי הימין ביקשו לקדם ● לבית המשפט המחוזי בירושלים מונה רק שופט אחד, על אף שישנם תקנים פנויים נוספים, בשל מחלוקת על זהות יתר המועמדים

נרות ותמונות לזכרו של אלכסיי נבלני, ליד הקונסוליה הרוסית בפרנקפורט / צילום: Associated Press, Michael Probst

תחקירי שחיתויות ותרומות בקריפטו: האופוזיציה הרוסית נלחמת בפוטין בכל דרך

לפני כשלוש שנים הוציאה רוסיה מהחוק את הקרן למלחמה בשחיתות שהקים מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני בטענה שהיא קיצונית ● כיום פעיליה עובדים שעות נוספות ממדינות שונות בעולם, ומגיעים ל־17 מיליון צופים בחודש ● האם זה יעזור להם להחליש את פוטין, שהשיג 88% בבחירות האחרונות?

מנות של Neomi's / צילום: איריס כץ

הקיבוץ שתמצאו בו קפה כמו בפרובנס ואמן שפסלו מעטר את ביתו של ארדואן

סדנת קרמיקה בסגנון מינימליזם יפני, תצפית מוצלת על מרבדים צהובים, פשטידה מתפקעת ממנגולד וקרמבל תפוחים לקינוח ● יום מרומם נפש בקיבוץ יזרעאל

מפגינים באוניברסיטת קליפורניה, השבוע / צילום: Reuters, Aude Guerrucci

ניצולי ה־7 באוקטובר תובעים את מובילי המחאות בקמפוסים בארה"ב: "זרוע של חמאס"

אזרחים ששרדו את הטבח ביישובי הדרום, הגישו השבוע לבית המשפט המחוזי בווירג'יניה תביעה נגד ארגוני המחאות בארה"ב, בטענה לקשר ביניהם לחמאס ● בין היתר, צוין כי ראשיהם היו חברים בארגוני טרור ואף הכינו מסמכי תעמולה נגד ישראל, בטרם התרחש הטבח

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות המכוניות הסיניות זינקו, אקספנג ב-17%

נאסד"ק עלה ב-1.5%, הדאו ב-0.8% ● שיא במשיכות כספים מקרנות הביטקוין ● קוואלקום זינקה ב-10%, אנבידיה ב-3% ● גוגל שוב מפטרת עובדים ● ישראליות: רדקום זינקה ב-8%, היפו צללה ב-13% ● מחר דוח התעסוקה בארה"ב ● וגם, בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה "Sell in May and go away"

אחרי שהודיעה על הפסקת המסחר עם ישראל: אלה הדרישות של טורקיה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ביממה החולפת הופנו הכותרות בכלי התקשורת בטורקיה וברשתות החברתיות לנושא הפסקת קשרי הסחר עם ישראל ● הודעת משרד המסחר הטורקי, תגובת שר החוץ ישראל כ"ץ לאחר חשיפת גלובס בנושא ● וההשפעות על נתוני האינפלציה העדכניים ● כותרות העיתונים בעולם 

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

למי הקדישה אלופת אירופה החדשה בג'ודו את זכייתה בזהב?

איך נקראת מערכת ההגנה האווירית החדשה שפיתחה אלביט ושתימכר ללקוחות בינלאומיים, במה עוסק הפלאונטולוג ובאיזו שנה הותקן הרמזור הראשון באילת? ● הטריוויה השבועית

מחיר למשתכן בירוחם / צילום: חב' שתית

לא כדאי להתחתן: מחיר למשתכן מעוות אפילו את הקן המשפחתי

לא מעט זוגות נרשמים כידועים בציבור כדי שיוכלו לגשת להגרלות מחיר למשתכן ● רווק או רווקה שבין הזכייה למועד החתימה על החוזים יחלטו להתחתן, יאבדו את הצ'ופר מהמדינה ● אולי זה לא מה שישבור זוגיות טובה, אך זהו עיוות מדהים שהמדינה יוצרת

אאודי Q4 / צילום: יח''צ

החל מ-320 אלף שקל: לגרסה הזו של אאודי מחכה תחרות קשה

הקרוס–אובר המשפחתי של אאודי סוגר פערים חיוניים בתחום הביצועים והטווח, ושומר על תמחור סביר ● אבל מצפה לו קרב קשה מול הגרסה הבכירה של טסלה Y ושלל הסיניות

פול אוסטר. ''סופרים לא יוצאים לפנסיה'' / צילום: Reuters, VINCENT WEST

על פול אוסטר, שהיופי שבמקריות העסיק אותו כל חייו

השבוע הלך לעולמו בגיל 77 הסופר היהודי-אמריקאי פול אוסטר ● אוסטר כתב ספרים שהפכו לרבי מכר ועוסקים באופן תכוף בצירופי מקרים ● כתיבתו נטועה בילדות קשה ואירועים מטלטלים ששינו את חייו

וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik

וורן באפט מציג רווחי שיא והר מזומנים. למה הוא מוכר מניות אפל?

ברקשייר האת'ווי, בהובלת המשקיע האגדי וורן באפט, דיווחה על זינוק מרשים ברווח התפעולי ברבעון הראשון של השנה ● במקביל חברת האחזקות הודיעה על הקטנת פוזיציה בענקית הטכנולוגיה אפל בכ-13%

טרונג מיי לאן, אשת העסקים שעומדת במרכז פרשת ההונאה / צילום: phapluat tv

טייקונית הורשעה על שהפכה בנק לכספומט אישי שלה, ונידונה למוות

בעלת אימפריית הנדל"ן הווייטנאמית טרונג מיי לאן הואשמה בהונאה בהיקף של 12 מיליארד דולר, שכוללת שוחד והשתלטות לא חוקית על בנק ● המקרה הפך לאחד המתוקשרים ביותר בקמפיין ממשלתי נגד שחיתות, שזכה לכינוי "כבשן בוער"

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Jeff Chiu

אפל היכתה את התחזיות ברבעון, והכריזה על "בייבאק" ענק

יצרנית האייפונים הרוויחה 1.53 דולר למניה, לעומת הצפי שעמד על 1.5 דולר ● הכנסותיה היו 90.8 מיליארד דולר לעומת צפי של 90 מיליארד דולר ● תבצע רכישה עצמית של מניות בשווי של 110 מיליארד דולר, הכי הרבה אי פעם ● שווי החברה נוסק במסחר המאוחר בכ-180 מיליארד דולר

''אתה לוקח את הגלולה האדומה ואני מראה לך עד כמה עמוק מגיעה מחילת הארנב'' / צילום: Shutterstock

25 שנים לאחר שיצא לאקרנים, כולנו לכודים ב"מטריקס"

סרט המדע הבדיוני הקלאסי מ־1999 חזה עולם דומה לזה שאנו חיים בו היום, בו הטכנולוגיה מנתקת בני אדם זה מזה ● אולם הוא גם הזכיר לנו שהתנגדות היא אפשרית

איה אבידור / צילום: יוסי זינגר

המנהלת הבכירה שמאמינה: זה הלקח הכי חשוב שצריך ללמוד ממלחמת רוסיה-אוקראינה

כשאיה אבידור נכנסה לתפקידה ככלכלנית ביצרנית המלט נשר היא הייתה האישה היחידה בחדר ● היום, כיו"ר נתג"ז, היא עדיין מרגישה את הפערים: "ב־32 החברות הממשלתיות יש רק ארבע מנהלות בכירות" ● היא גם מספרת מה צריכות לעשות חברות התשתית הישראליות כדי שלא נמצא את עצמנו בלי חשמל ● שיחה קצרה עם איה אבידור

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: Associated Press, Noah Berger,

מכירות האייפונים צנחו, אז למה המשקיעים מרוצים?

הבייבאק הוא הבעת אמון של אפל בעצמה ● למרות ההכנסות הנמוכות, החברה עקפה את צפי האנליסטים, ולמשקיעים יש לא מעט סיבות להיות מרוצים ● ומה צפוי בבינה המלאכותית ● 5 הערות על דוחות אפל

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

בסכום של 13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

עו''ד יוסי בנקל / צילום: תמר מצפי

"יכולנו לגבות הרבה יותר": עורך הדין שמנהל את פשיטת הרגל הגדולה במדינה בראיון

זה שבע שנים שעו"ד יוסי בנקל מנהל קרב משפטי על כספיו של אליעזר פישמן, לאחר שצבר חובות של כמעט 4 מיליארד שקל וזכה ל"תספורת" נדיבה ● בראיון ראשון לאחר מותו של פישמן מספר בנקל איך ימשיך לנהל את התיק, נמנע מלבקר את הבנקים ומספר על ה"תרגיל" שעשה פישמן כדי להשאיר הון בידי משפחתו

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Shakh Aivazov, Jacquelyn Martin)

ביידן צולל לשפל חדש, והמוני גיאורגים יוצאים לרחובות להתנגד ל׳חוק הרוסי׳

ג'ו ביידן מוסיף לשקוע ● הריבית בארה"ב לא תרד, והמשכנתאות יעלו ● גיאורגיה לוחמת נגד מהפכה משפטית ● פדרו סאנצ'ס עושה בית ספר לראשי ממשלות, ופקיסטן אומרת למשתמטי מס: אין כרטיס SIM בלי מסים