גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

רש"ת: ייאסר על גט טקסי לאסוף נוסעים מנתב"ג

מנכ"ל גט טקסי: "ברגע שהנסיעות שהוזמנו דרכנו הגיעו להיקפים גדולים, זה התחיל להפריע לגופים אחרים שלמנהל נתב"ג יש אינטרס לתמוך בהם" ■ רש"ת: "הרשות מגינה על ציבור הנוסעים מ'חאפרים' הפוגעים בציבור הנוסעים"

רשות שדות התעופה הוציאה לחברת גט טקסי ונהגיה צו הרחקה מלפעול בשדה התעופה בן-גוריון, מה שימנע ממנה לאסוף נוסעים הנוחתים בישראל.

במכתב שהעבירה עורכת הדין של רשות שדות התעופה לגט טקסי, ושהגיע לידי "גלובס", נכתב כי "נהגי גט טקסי אינם רשאים לקבל הזמנות באמצעות האפליקציה ולאסוף נוסעים מנתב"ג, משום שהדבר אינו מהווה נסיעה מיוחדת שהוזמנה מראש. על מנת שמוניות השייכות לתאגיד או מופעלות על-ידו יוכלו לבצע נסיעות מנתב"ג, בין היתר, על התאגיד לקבל הרשאה מסחרית מנתב"ג".

מנכ"ל גט טקסי, שחר וייסר, טוען מנגד כי "החוק אומר דבר פשוט, שיש שתי דרכים לצאת עם מונית מנתב"ג: או באמצעות הזכיין שזכה במכרז, שלוקח אותך במיידי מהתחנה שמוצבת בשדה - או באמצעות נהג פרטי או נהג של תחנה, בתנאי שהוא משלם לרשות שדות התעופה עמלה על כל יציאה שלו מהשדה.

"כך פעלו גם כל הנהגים של גט טקסי, אבל ברגע שהנסיעות שהוזמנו דרכנו הגיעו להיקפים גדולים, זה התחיל להפריע לגופים אחרים שלמנהל נתב"ג, שמואל זכאי, יש אינטרס לתמוך בהם".

וייסר אמנם לא נוקב בשמות, אך למעשה הוא מתייחס לשתי תחנות מאוד ספציפיות: הדר וקסטל. התחנה הראשונה - הדר - מחזיקה בזיכיון להפעלת תחנת מוניות פיזית בנתב"ג כבר שנים רבות ולמעשה מהווה מעין מונופול על המוניות היוצאות מהשדה. התחנה השנייה - קסטל - אחראית בשנים האחרונות על הסעות עובדי אל-על, חברת התעופה הגדולה ביותר שפועלת בנתב"ג.

פעילות גט טקסי בנתב"ג, לצד ניסיון לייצר התקשרות עסקית עם אל-על בחודשים האחרונים כדי להפוך למפעילת הסעות העובדים הבלעדית של חברת התעופה, ככל הנראה פגעה בעסקים של התחנות הללו. זאת, בין היתר, בשל נוחות הזמנת המוניות באמצעות אפליקציה וכן בשל מחירים נוחים יותר בחלק מהמקרים, בזמן שמוניות הדר, למשל, מנצלים את היותם התחנה הפיזית היחידה בנתב"ג וגובים מחירים בהתאם.

"אני לא מבין איך מוניות הדר זוכים כבר 20 שנה במכרז בנתב"ג", אמר וייסר והוסיף כי "מה שעוד יותר לא ברור הוא שזכאי, כמנהל שדה התעופה, מקבל משכורת מהציבור וצריך לשרת את האינטרסים של הציבור, אבל בוחר לפעול להיפך".

וייסר מסביר כי כל נהג שיוצא מנתב"ג צריך לשלם עמלה לרשות שדות התעופה לפני שהוא יוצא. "כמות הנוסעים היא אותה כמות וגם גובה העמלה הוא אותו הדבר בין אם מדובר בנהג גט טקסי, נהג ללא תחנה או נהג של תחנה. לכן, לא ברור למה החליטו להוציא צו הרחקה נגד גט טקסי אבל לאפשר לכל נהג מונית אחר בארץ להמשיך לאסוף נוסעים מנתב"ג. זה נראה לגמרי אינטרס אישי שהוא לא לטובת הציבור".

לדברי עו"ד מיכאל גינסבורג, שותף בכיר במשרד גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות', המייצג את גט טקסי, "אנו מוצאים את החלטת נתב"ג שגויה ומוטעית מיסודה. גט טקסי פועלת לפי כל הכללים והנהלים, כך נהגה וכך תמשיך לנהוג. הגשנו ערר על צו ההרחקה למנהל רשות שדות התעופה, בתקווה לסיים את הנושא מחוץ לכותלי בית המשפט". יש לציין כי צו ההרחקה אינו חל על הסעת נוסעים לכיוון נתב"ג באמצעות שירותי גט טקסי, אלא רק איסוף מהשדה.

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה כי "הרשות מגינה על ציבור הנוסעים ובראשם התיירים המגיעים לישראל מ'חאפרים' הפוגעים בתדמית מדינת ישראל ובעיקר בציבור הנוסעים. הרשות פועלת על-פי החוק ועל-פי חוק חובת המכרזים, תקנות התעבורה וחוקי ותקנות רשות שדות התעופה.

"בנמל התעופה בן-גוריון פעולת מספר חברת מוניות שזכו כחוק במכרזים להפעלת מוניות משטח השדה. כל מונית מזדמנת מכל תחנה שהגיע לנמל התעופה יכול לאסוף נוסעים לאחר רישום ותשלום על-פי החוק והתקנות. מנהל נתב"ג הוציא צו הרחקה לחברת ג'ט טקסי וזאת לאחר שימוע, למעט לאלה שיחתמו על מסמך שיפעלו בהתאם לכללים ותקנות התעבורה ותקנות רשות שדות התעופה".

תעריפי נסיעה במונית מנתבג ובחזרה

עוד כתבות

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר, מתוכם 100 מיליון דולר יוקצו לשימור יזמים ועובדים ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט