גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

עולים לרגל: המלצות למופעים נבחרים בפסטיבל ישראל 2014

המיסה הגדולה של באך, סמוראי שמבצע חרקירי, יצירת מחול הנובעת מסיפור של רבי נחמן מברסלב, שלישייה שעוברת טיפול על הבמה ומכתבי אהבה שמקריאים ז'ראר דפרדייה ואנוק איימה - המלצות למופעים נבחרים בפסטיבל

קלאסי ומוזיקת עולם

מאוריציו באליני וסילביה קייזה

המופע הקאמרי הבולט בפסטיבל ישראל הוא של הפסנתרן מאוריציו באליני (39), פסנתרן וירטואוז שעוסק רבות גם במוזיקה קאמרית. הוא יארח את הצ'לנית האיטלקייה סילביה קייזה (Chiesa), בת 48, ילידת מילאנו. שמותיהם של השניים אינם מוכרים במיוחד בארץ, אבל ההקלטות המשותפות שלהם מגלות רגישות עמוקה לסגנון ולצבע ומעוררות סקרנות לשמוע אותם בביצוע חי.

מעבר למבצעים המסקרנים, הסיבה העיקרית ללכת לקונצרט הזה היא הרפרטואר. התוכנית תתחיל עם "אטיודי פגניני" לפסנתר סולו מאת פרנץ ליסט, מפגן ראווה של יכולת וירטואוזית פסנתרנית. היצירה מבוססת על עיבוד לפסנתר של שש יצירות וירטואוזיות לכינור של פגניני, כולל ה"קאמפנלה" וה"קאפריצ'ו" המפורסם מספר 24. בהמשך תבוצע הסונטה המרגשת של רחמנינוב לצ'לו ולפסנתר, ובסיום - הסונטה אופוס 38 לצ'לו ולפסנתר מאת ברהמס, שהיא אחת מהיצירות הקאמריות היפות ברפרטואר הרומנטי.

מתי, איפה וכמה: 7 ביוני, 15:00, אולם ימק"א ירושלים. מחיר: 139-119 שקל.

המיסה בסי-מינור ("הגדולה") מאת באך

המיסה בסי-מינור של באך, "הגדולה", היא מיצירות המופת הווקאליות של כל הזמנים. באך היה בכלל מלחין פרוטסטנטי-לותראני, אך הלחין את הטקסט המלא של המיסה הקתולית בניסיון לקבל משרה בחצר האלקטור בסקסוניה. בסופו של דבר לא עבר באך לשרת בחצר האלקטור, אך עולם המוזיקה קיבל את אחת היצירות הנשגבות בתולדותיו.

המיסה הגדולה של באך כבר בוצעה בארץ בעבר לא פעם, בין היתר על-ידי הרכבים מתמחים במוזיקה מוקדמת. הפעם, הרכבי הביצוע מבטיחים פחות: מדובר בתזמורת ומקהלת בית הספר הגבוה למוזיקה בויימאר - כלומר, סטודנטים למוזיקה ולא מוזיקאים מקצועיים. אז למה אני ממליץ בכל זאת? כי המנצח של הקונצרט יהיה קונרד יונגהנל (Junghaenel), מומחה עולמי לביצוע המוזיקה של באך בגישת ביצוע נאמנה לרוח התקופה.

מתי, איפה וכמה: 8 ביוני, 20:00, אולם הנרי קראון, תיאטרון ירושלים. מחיר: 139-119 שקל.

כריסטינה בראנקו

כריסטינה בראנקו (42), ילידת פורטוגל, היא מזמרות ה"פאדו" הבולטות כיום בזירה העולמית. "פאדו" (FADO), שמשמעותו בפורטוגזית "גורל", הוא סגנון שירה פורטוגזי עממי. נהוג לקרוא לו "הבלוז של הפורטוגזים", כיוון שהוא עוסק בדרך-כלל בצדדים הטרגיים של החיים.

כריסטינה בראנקו יצאה מנקודת הנחה שמסורת הפאדו יצרה נוסחאות קבועות, שהחלישו את עוצמת הביטוי של הסגנון. לכן היא בחרה בדרך אחרת, אישית יותר, שמשלבת בין ה"פאדו" הקלאסי המלנכולי לבין ביטוי רגשי שמח ומלא להט. היא הוציאה עד כה 13 אלבומים, שמשקפים היטב את המעבר הזה בין דרכי הביטוי השונות.

המופע בארץ מבוסס על אלבום משולש שהוציאה בראנקו השנה בשםldeal List, שבו מופיעים מיטב שיריה מהעבר לצד שלושה שירים חדשים. לצידה יופיעו ארבעה מלווים מפורטוגל, שינגנו בגיטרה פורטוגזית, קונטרבס, אקורדיונים ופסנתר.

מתי, איפה וכמה: 30 במאי, 22:00, אולם ימק"א ירושלים. מחיר: 199-169 שקל.

מוזיקה קלה

"אם נדע לאהוב" - מחווה ליוסי בנאי

ענק אמיתי היה יוסי בנאי. אמן בכל רמ"ח אבריו, זמר כריזמטי, איש במה בעל כישרון כתיבה יוצא דופן ונועז, יצירתי ומגוון. מופע הפתיחה של פסטיבל ישראל יוקדש לאוצרות התרבות הרבים והמגוונים שבנאי הותיר אחריו עם לכתו, ב-2006, בגיל 74. רשימה מכובדת של אמנים יבצעו קטעי שירה, בידור ומשחק מתוך הרפרטואר העשיר, הבלתי נדלה, של בנאי, כאשר כל אחד מהם מבצע עיבוד אישי משל עצמו. במופע ישולבו דיאלוגים, מונולוגים, קטעי מוזיקה ווידיאו. בין המשתתפים: איתי טיראן, אסי לוי, אפרת גוש, דובל'ה גליקמן, הדג נחש, מאור כהן, כנסית השכל , מוקי, מתי כספי, משה איבגי, קרולינה, שלומי שבן ותיקי דיין.

מתי, איפה וכמה: 29 במאי, 21:00, בריכת הסולטן, ירושלים. מחיר: 85-275 שקל.

מחול

בלט מלאנדין ביאריץ (צרפת)

להקת הבלט מלאנדין ביאריץ מצרפת, בניהולו האמנותי של הכוריאוגרף תיירי מלאנדין, תציג בביקור הבכורה שלה בישראל שתי קלאסיקות אהובות: "רומיאו ויוליה" למוזיקה של ברליוז ו"סינדרלה" למוזיקה של פרוקופייב.

בפרשנותו ל"סינדרלה", מלאנדין נותר נאמן לסיפור הדרמטי שנכתב במיוחד לבלט על-ידי ניקולאי וולקוב, אך שם דגש על הנושאים הקרובים לליבו, ביניהם החתירה אחר האידיאל, חשיפת האמת והדואליות השוכנת בליבם של כל בני האדם. המופע חוצה נתיב של ספק, הכחשה וכאב ובסופו של דבר - הארה. סיפור האהבה האסורה של "רומיאו ויוליה" נפרש בפנינו לצלילי "הסימפוניה הדרמטית" של ברליוז. על מנת להשלים את היצירה ב-1839 נעזר ברליוז בנדיבותו של הכנר פגניני, שהעניק לו 20 אלף פרנק.

להקת בלט ביאריץ היא אחד מ-19 מרכזי הכוריאוגרפיה הלאומיים (CCN) שהוקמו ברחבי צרפת משנת 1986 במטרה לעודד את יצירת המחול האיכותית בפריפריה הצרפתית.

סינדרלה: 12 ביוני, 19:00; 13 ביוני, 14:00, אולם שרובר, תיאטרון ירושלים. מחיר: 229-249 שקל. רומיאו ויוליה: 14 ביוני, 21:00, אולם שרובר, תיאטרון ירושלים. מחיר: 229-249 שקל.

אמא פוליטית, להקת חופש שכטר (אנגליה)

הרקדן והכוריאוגרף הישראלי חופש שכטר, העומד בראש להקת מחול בריטית משגשגת הקרויה על שמו, מציג בבכורה בישראל את המופע עטור השבחים "אמא פוליטית". זוהי יצירתו הראשונה המיועדת לערב שלם, והוא מגדיר אותה כ"העבודה הכי ישראלית שלי". במופע עשרה רקדנים ולהקה של מתופפים וגיטריסטים, ומשולבים בו עולמות שונים - סמוראי שמבצע חרקירי, דיקטטור קולני, מתופפים במדי צבא, נדכאים לבושי סחבות ומתופפים במדים.

שכטר (39), יליד ירושלים ורקדן לשעבר בלהקת בת שבע, הוא יוצר בולט ומוערך במחול הבינלאומי של השנים האחרונות. לצד הכוריאוגרפיות הוא כותב גם את המוזיקה הסוחפת, המלווה את שפת התנועה הייחודית של רקדניו.

"אמא פוליטית" הוא מופע מתריס ועוצמתי, הכולל קטעי מוזיקת רוק חיה ובועטת. לדברי המבקרים, זוהי "חוויית מחול טעונה, אנרגטית ורוטטת, אך שזורה גם ברגעי שלווה ורוך".

29 במאי, 21:00, אולם שרובר, תיאטרון ירושלים. 30 במאי, 14:30, אולם שרובר, תיאטרון ירושלים. מחיר: 229-249 שקל.

מזבוב ועכביש - מעבדת תרבות ורטיגו

מופע בין-תחומי המתרחש באזור הדמדומים שבין ערות לחלום ובין מציאות לדמיון, באמצעים של תנועה, קול ותיאטרון סיפור. היצירה נובעת מסיפורו של הרבי נחמן מברסלב, "מעשה מזבוב ועכביש", המתאר מלך אשר ניצח במלחמות רבות ובחלומו רואה את סיפורה של נשמתו. את היצירה חיבר ברוך ברנר, מנהל מעבדת תרבות שבכפר האקולוגי של ורטיגו בקיבוץ נתיב הל"ה. ברנר הוא שחקן, זמר ומורה למשחק, בוגר הסטודיו למשחק ניסן נתיב, שלמד בישיבה והוסמך לרבנות בירושלים. שותפה ליצירה רנה ורטהיים קורן, רקדנית, מורה למחול ועוזרת למנהלת אמנותית של להקת ורטיגו, נעה ורטהיים. המעבדה הינה מרכז מחקר ויצירה רב-תחומי הפועל כחלק מכפר אמנות אקולוגי בנתיב הל"ה, מאז הוקמה ב-2011. המעבדה מאפשרת מפגש יוצר בין אמנים מתחומים שונים, הנפגשים לתהליך של לימוד ושיח בנוסח בית מדרשי, המוביל לתוצר אמנותי בימתי.

30 במאי, 14:30; 31 במאי, 21:00 בית מזי"א, ירושלים. מחיר: 100 שקל

תיאטרון

"מכתבי אהבה", מחזה בכיכובם של ז'ראר דפרדייה ואנוק איימה

קשה להאמין שיהיו שוחרי תיאטרון שיחמיצו את מה שנראה כפנינה תיאטרונית של ממש: השחקן הדגול ז'ראר דפרדייה וכוכבת הקולנוע והתיאטרון אנוק איימה (כוכבת הסרטים "גבר ואישה", "לולה", "לה דולצ'ה ויטה"), מככבים במחזה חדש ומצליח בשם "מכתבי אהבה" שכתב אלברט גורני. המחזה עלה לראשונה על במות צרפת בתחילת 2014, ועבור דפרדייה, מדובר בהופעה ראשונה על במת התיאטרון הצרפתי לאחר הפסקה של עשר שנים.

במרכז עלילת המחזה - זוג נשוי בגיל העמידה. בני הזוג יושבים אחד מול השני ומקריאים מכתבים וגלויות ששלחו אחד לשנייה במשך 50 שנה. על-פי התקציר (המקורי והלא מתורגם), בני הזוג מבצעים ניתוח לב פתוח ליחסים ביניהם. כל מכתב שנפתח ומוקרא חושף את פערי השנים. הם עושים זאת באומץ, בעצב, ועם הומור. המופע בשפה הצרפתית, ילווה בכתוביות בעברית.

מתי, איפה וכמה: 19 ביוני, 21:00; 20 ביוני, 11:00, אולם שרובר, תיאטרון ירושלים. מחיר: 265-295 שקל.

Save your love - טיפול זוגי לשלישייה

רבות מדובר על הקהילה הישראלית הגדלה והולכת בברלין, בעיקר של צעירים. אריאל ניל לוין, הילה גולן וניבה דלומי, מתגוררים בברלין משנת 2010 ויוצרים ממנה. לפני שנתיים הם הגיעו לארץ עם "פוליו", שעליה קטפו את פרס ההצגה הטובה ביותר בפסטיבל הפרינג' של עכו 2012. כעת הם מגיעים ארצה עם "Save your love, טיפול זוגי לשלישייה", הצגה שבוחנת את האהבה והזוגיות בעידן הפוסט-מודרני, ועושה זאת מתוך דירה קטנטנה, ששטחה 35 מ"ר.

מתי, איפה וכמה: 6.6, 13:00, 16:00; 7.6, 21:30; 8.6, 19:00, 22:00, בית מזי"א, ירושלים. מחיר: 100 שקל.

טרטיף

אחרי שדובר קוזשווילי הרגיל את הקהל הישראלי לשמוע גרוזינית מדוברת, אפשר להתחבר אל המקור בעיבוד של תיאטרון מרג'נשווילי מטבליסי ל"טרטיף", הקומדיה הקלאסית המוטרפת מבית מולייר, שלבטח תעורר עניין בקרב חברי הקהילה הגיאורגית בישראל. זהו שיתוף פעולה שני של התיאטרון מהבירה הגיאורגית עם פסטיבל ישראל, לאחר שלפני חמש שנים התארח בארץ עם הפקה לסיפורו הקצר של צ'כוב, "הגברת עם הכלכלב".

מתי, איפה וכמה: 12.6, 20:30; 13.6, 12:00, תיאטרון ירושלים. מחיר: 199-239 שקל.

עוד כתבות

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

שיא חדש גם לדאו ג'ונס ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?