גוגל מורידה את הבלמים מפרויקט המכונית ללא נהג שלה, ומייצרת צי עם 100 אבי טיפוס לכלי רכב שאינם כוללים הגה ודוושות.

המכוניות האלקטרוניות, בנות שני מושבים, ייסעו לאט בתחילה, ומהירותן תהיה מוגבלת ל-40 קמ"ש. מכסה המנוע שלהן יהיה עשוי מקצף, כדי להקטין את עוצמת הפגיעה במקרה של תאונה. לכל מכונית יהיו שני מנועים, כך שאם אחד מתקלקל, השני יוכל להביא את המכונית למקום מבטחים.

גוגל מקווה לערוך פיילוטים של המכוניות ללא נהג בכבישים ציבוריים בקליפורניה "בשנתיים הקרובות". עד כה, גוגל שיפצה מכוניות קיימות, בעיקר ג'יפים מדגם לקסוס, והוסיפה להם ראדארים, מצלמות וחיישנים אחרים.

"שינוי העולם"

גוגל לא מסרה מיהו היצרן שאיתו חתמה על חוזה לבניית הצי בן 100 המכוניות, או כמה יעלו המכוניות.

"הסיבה העיקרית שבגללה הצוות ואני החלטנו לבנות את מכונית האבטיפוס היא שאנחנו יכולים לבנות מכונית טובה יותר מהמכוניות הקיימות", כך אמר סרגיי ברין, ממייסדי גוגל.

ברין עומד בראש "מעבדת X" של גוגל למחקר ארוך טווח. לדבריו, "הפרויקט עוסק בשינוי העולם עבור אנשים שאינם מקבלים שירות ראוי מהתחבורה הקיימת".

ברין השווה את החוויה של נסיעה באבטיפוס של המכונית לישיבה בכסא רכבל. לדבריו, יחלוף עוד זמן רב עד שהמכוניות ללא נהג יהיו זמינות לקהל הרחב, למרות הבטחתו שהן יעלו על הכבישים כבר בשנת 2017.

גוגל שוקדת על הטכנולוגיה למכוניות ללא נהג מאז שנת 2009. על אף שהחברה מתחילה לפתור חלק מהמורכבויות הטכנולוגיות של המכוניות האוטונומיות, היא טרם התמודדה עם החסמים המשפטיים והרגולטוריים שיאפשרו למכוניות שלה לעלות על הכביש.

מכוניות ללא נהג עדיין אינן חוקיות ברוב מדינות העולם, על אף שינויים המאפשרים למודלים מסוימים לפעול בקליפורניה, מדינת הבית של גוגל. כמו כן, ישנן סוגיות של ביטוח ואחריות שיש ליישב.

המכוניות האוטונומיות של גוגל פועלות רק באזורים בנויים, שבהן נסרקו קודם לכן מכוניות הנהוגות בידי אנשים. הנתונים שנאספו הופכים למפות מפורטות מאוד, המוזנות למכוניות ללא נהג, אשר סורקות כל העת את העולם שמסביבן.

ברין אמר שגוגל מקווה בסופו של דבר לשתף פעולה עם חברות כדי להשיק את המכוניות ולמכור את השירותים, כולל אולי באמצעות Uber, השירות להזמנת מוניות. Google Ventures היא אחת המשקיעות הגדולות במיזם.

"לחיצה על כפתור"

בפוסט שהעלה אתמול (ג') בבלוג שלו, כתב מנהל פרויקט המכוניות של גוגל, כריס ארמסון, שהוא מקווה שהטכנולוגיה תאפשר לאנשים מבוגרים לשמור על הניידות שלהם וכן תשים קץ לנהיגה בשכרות או נהיגה לא זהירה, על ידי כך שתאפשר נסיעה קלה "כמו לחיצה על כפתור".

"לא יהיה למכוניות הגה, דוושת האצה או דוושת בלם, כי הם לא יזדקקו להם", כך כתב על האב טיפוס. "התוכנה והחיישנים שלנו יעשו את כל העבודה".