גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מדריך להצלת דינוזאורים

שלל עצות מוזהבות יש בדוח שדלף מניו-יורק טיימס. יעזור? לא

"ניו-יורק טיימס", אולי העיתון הנחשב ביותר בעולם, החליט לרכז כ-20 עיתונאים ומומחים בתחומי העיתונות, הדיגיטל, המדיה חברתית והאסטרגיה - ולאפשר להם לעבוד חצי שנה על גיבוש דוח מקיף שימליץ מה ה"טיימס" צריך לעשות כדי לשרוד בעולם הדיגיטלי.

ההחלטה להשקיע את הזמן והמשאבים בדוח באה על רקע מצב מביך אליו נקלע ה"טיימס", בו מתחרים צעירים בשנים ורזים בכוח-אדם, כדוגמת BuzzFeed ו-Business Insider, מושכים הרבה יותר טראפיק וחשיפה ממנו במדיה הדיגיטלית ובכלל.

כמו כן, ה"טיימס" ביצע את הבדיקה על רקע ירידה מתמשכת בכניסות לעמוד הבית של האתר שלו, ירידה בעמודים נצפים ובזמן שהייה, וגם ירידה בכניסות לאפליקצית האייפון. הדוח הודלף והתפרסם במלואו בווב, על כל 97 עמודי ה-PDF שלו.

224608514 the-full-new-york-times-innovation-report from avigad67

להלן כמה מההארות/המלצות העיקריות שהופיעו בו:

■ "ניו-יורק טיימס" היה בזמנו הכי אגרסיבי בעולם בהקמת מערך השיווק ההפצה בפרינט. בהפצה בדיגיטל, עם זאת, ה"טיימס" פסיבי מדי, כלומר: בעיקר מפרסם אייטמים בעמוד הבית של האתר ומניח שהקוראים יגיעו אליהם.

■ הגישה של הקוראים הצעירים בימינו הפוכה לחלוטין: "אם זה מספיק חשוב, זה ימצא אותי". הבראוזינג (שיטוט באמצעות דפדפן) דועך, והגולשים מניחים שסיפורים גדולים "ימצאו אותם", בעיקר במדיה החברתית (פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם).

■ המתחרים של "ניו-יורק טיימס" הבינו את זה, ולכן הם משקיעים משאבים אדירים בפיתוח קהל הגולשים, כלומר בהגברת הנאמנות והמעורבות של הקהל ובהגדלתו כל הזמן. לפיתוח הקהל יש שלושה מרכיבים עיקריים:

1. אריזה

2. הפצה ויחסי ציבור

3. שיתוף הגולשים/קוראים

כל אחד ממרכיבים אלה צריך להיות מיושם בכל פלטפורמה דיגיטלית בהתאם למה שמתאים לפלטפורמה זו - ולא כהעתק חוצה פלטפורמות.

■ הפופולריות של עמוד הבית ב"טיימס" נמצאת במגמת ירידה, ותמשיך לרדת. אנשים מוצאים יותר ויותר את החדשות שלהם דרך פייסבוק, טוויטר, חיפושים בגוגל ועוד - לא דרך ההום פייג'. עם זאת, מערכת החדשות ב"טיימס" מקדישה את הרוב המכריע של משאביה באינטרנט רק לעמוד הבית של האתר, ולא מעניקה מספיק תשומת-לב לשאר הפלטפורמות.

■ עד כה, התרכזה מערכת החדשות ב"טיימס" בתכונה אחת, חשובה מאין כמותה: יצירת עיתונות איכותית. כדי לשרוד בעולם החדש, העיתונאים והמערכת חייבים להיות מפוקסים גם על הפצה, קידום, תיוג, אופטימיזציה של מנועי חיפוש, חדשות מתפרצות, יצירת אייטמים ויראליים (שמתפשטים במהירות ברשת וצוברים פופולריות גבוהה), פרסונליזציה, ניוזלטרים, אירועים ותוכן גולשים.

■ "ניו-יורק טיימס" מעלה כ-300 אייטמים חדשים לווב ביום. עם זאת, רובם לא זוכים כלל להגיע לקוראים שאולי יתעניינו בהם. בעמוד הבית של האתר יש מקום מוגבל, כך כמובן גם במסכי הסמארטפונים הקטנים - ואילו הכניסות לעמודי המדורים זניחות.

■ כותבי הדוח מציינים כי הטראפיק של רוב הידיעות צונח באופן דרמטי כיממה לאחר פרסומן. עם זאת, הם ממליצים להשקיע מאמץ במציאת ויצירת אותם אייטמים שממשיכים לצבור כניסות גם זמן רב לאחר עלייתם.

בהקשר הזה מציעים כותבי הדוח ל"טיימס" לנצל את הארכיון הענק שלו ליצירת פרויקטים מכתבות לאורך השנים, למשל פרויקט מתכונים שימשיך למשוך טראפיק גם לאייטמים שכבר עלו לפני כמה שנים.

■ מאמץ חד-פעמי מול כלי רב-פעמי: האייטם הכי נקרא בתולדות אתר ה"ניו-יורק טיימס" היה "חידון הדיאלקטים", עם 21 מיליון כניסות. עם זאת, באייטם זה הושקעה המון עבודה בכל הגזרות.

בה בעת, המתחרים הקטנים של ה"טיימס" ייצרו כלים שמאפשרים להם להעלות חידונים באפס עבודה ומאמץ, כל הזמן - ולזכות ביותר כניסות בסך-הכול. המלצת מחברי הדוח: לפני שמשקיעים שעות על שעות של עבודה על פרויקטים גרנדיוזיים, מומלץ לפתח כלים שיאפשרו למשל להעביר באופן יומיומי את האינפוגרפיקס של ה"טיימס" לסלולר. בשורה התחתונה, הכלים הללו, גם אם הם יותר אפורים, יותר חשובים.

■ סיפורים "חצי אפויים": העיתונות המסורתית, ש"הטיימס" הוא אחד ממוביליה, מתעקשת על פרפקציוניזם ולא מפרסמת סיפורים לפני השלמתם מכל הכיוונים. עם זאת, מחברי הדוח מציינים כי בעולם הדיגיטלי זו לרוב דווקא מכשלה. המתחרים מפרסמים סיפורים "חצי אפויים", בודקים אותם און-ליין, מקבלים פידבק מהגולשים ומשנים בהתאם תוך כדי תנועה. זו הגישה המועדפת בווב.

■ כותרות: מחברי הדוח ממליצים על AB טסטינג לכותרות באתר ובכל הפלטפורמות בזמן אמת, כדי לספק לגולשים את הכותרת המושכת ביותר.

■ פרסונליזציה: לאו דווקא רצויה בעמוד הבית, כי אנשים באים ל"טיימס" גם כדי לדעת מה העורכים שלו קובעים שחשוב. הרעיון בפרסונליצזיה הוא כזה: הסיפורים המתאימים פוגשים באנשים המתאימים במקומות המתאימים בזמן המתאים. בהום פייג, ממליצים מחברי הדוח, יש להגיש לכולם אותה ארוחת ערב, אבל עם קינוחים מותאמים אישית. מחברי הדוח מדגישים את חשיבות המטה-דאטה (תיוג, תגיות) וממליצים להרחיב אותו לפי אירועים גדולים, קאורדינטות של מיקום ועוד ועוד.

■ קידום תכנים: מחברי הדוח מדגישים כי מערכת החדשות חייבת להיות מעורבת עד צווארה בתהליך קריטי זה, משום שהעיתונאים והעורכים הם אלה שבאמת מבינים בתוכן. הם מציינים כי ל"גרדיאן" יש צוות PR שיושב ממש בתוך מערכת העיתון - צעד שהוביל להגדלה דרמטית באחוזי הקריאה בארה"ב.

"האפינגטון פוסט" מצפה מכל הכתבים והעורכים שלו לשלוט בכל תחומי המדיה החברתית, כולל ידע איזו תמונה ואיזו כותרת מתאימות לכל פלטפורמה. כמו כן, ב"האפינגטון", ידיעה לא יכולה לעלות לאתר מבלי שיהיו לה תמונה, כותרת למנועי החיפוש, טוויט לטוויטר ופוסט בפייסבוק.

"דה אטלנטיק" מחייב את כתביו לקדם את כתבותיהם בעצמם, תוך בדיקת יעדי טראפיק לכל כתבה. "פרו-פובליקה" מחייב את העורכים להיפגש עם מומחי קידום במנועי חיפוש לקידום כותרות, ומחייב את הכתבים לצייץ 5 טוויטים לכל כתבה שהם מפרסמים.

ב"רויטרס" שכרו שני עובדים, שכל תפקידם למצוא מדי יום "7 יהלומים נסתרים", כלומר: 7 אייטמים מעניינים שלא קודמו כראוי - ולקדם אותם באגרסיביות.

■ קשר עם הגולשים/קוראים: מחברי הדוח מדגישים קשר זה הן כמקור אדיר למידע והן כאמצעי להעמקת נאמנותם. הם ממליצים על פרסום דעות גולשים, כך שהגולשים יקדמו אותן. לצורך כך, הם ממליצים להרחיב באתר ה"טיימס" את מדור ה-OP-ED המפורסם של העיתון.

■ מחברי הדוח ממליצים ל"טיימס" להקים צוות אסטרטגיה למערכת החדשות, שיאפשר לעורכים לכוון את העיתון גם לטווחים הבינוני והארוך, שמעבר לעיסוק השוטף בניוז.

■ מיפוי אסטרטגיה שתאפשר להעביר את מערכת החדשות ובעצם את ה"טיימס" כולו למצב "דיגיטל פירסט". כותבי הדוח מסתייגים מהפתרון הקיצוני שננקט בגופי מדיה אחרים, שפשוט השאירו את הפרינט בידי כמה עורכים והעבירו את כל יתר כוח-האדם והמשאבים לדיגיטל. עם זאת, הם אומרים שחייבים להתחיל להיערך להטלת ספק בהטיית הארגון כולו כלפי הפרינט. זאת למרות שהדיגיטל אחראי בינתיים רק על 25% מההכנסות מפרסום ועל 18% מההכנסות ממנויים.

■ מה פירוש "דיגיטל-פירסט"? יצירה ופרסום של אייטמים עיתונאים, תוך מחשבה ראשונית ועיקרית על הערוצים הדיגיטליים - ולא הפרינט. כל זאת, בידיעה כי בסוף כל יום ייאסף המיטב מהדיגיטל וייארז למוצר פרינט.

לדוח המודלף המלא

עוד כתבות

משה ינאי / צילום: רחל ינאי (מתוך ויקיפדיה)

כיצד הגיע משה ינאי לפשיטת רגל ומדוע הדירות והמסוקים שעל שמו לא עזרו?

היזם הסדרתי, שמכר בעבר חברות לענקיות IBM ודל, מצוי במרכזו של מאבק משפטי בישראל ובארה"ב לאחר שנפתח נגדו הליך כינוס נכסים ● קרן האשראי שינטילה דורשת לממש נכסים ודירות בשווי עשרות מיליונים, וטוענת כי ינאי מכר מניות בניגוד להסכם איתה ● ינאי מאשים את הקרן בריביות מופרזות על ההלוואות ומבטיח: מכירת אינפינידט תכסה את כל החובות

אלטמן עם טראמפ וראשי אורקל וסופטבנק בהכרזה על סטארגייט / צילום: ap, Julia Demaree Nikhinson

מרכז נתונים בשווי יותר מ־7 מיליארד דולר ייבנה עבור הפרויקט של אורקל ו־OpenAI

הקמפוס בעיירה סליין במישיגן, הוא האתר הרביעי שהוכרז במסגרת הסכם הענק שנחתם בין שתי ענקיות הטכנולוגיה ● את המרכז בונה חברת RELATED

מפעלי ICL בים המלח / צילום: ap, Ariel Schalit

ICL תקבל פיצוי במיליארדים, אז למה המניה צונחת?

לאחר שפורסם מזכר ההבנות של הסכם הפשרה מול האוצר בזיכיון ים המלח, אחד הנכסים החשובים ביותר של ICL, מניית החברה צנחה לאורך יום המסחר בשיעורים דו-ספרתיים ● מה הבטיחה המדינה ל-ICL, ומה יקרה ב-2030? ● גלובס עושה סדר

פיטורים / אילוסטרציה: Shutterstock

שיא של 20 שנה במספר המפוטרים באוקטובר האחרון בארה"ב

בחברת ההשמה Challenger מסבירים כי לאחר גל הגיוסים הגדול בתקופת הקורונה, חברות רבות "מתקנות מסלול" על רקע אימוץ מואץ של טכנולוגיות בינה מלאכותית, האטה בהוצאות הצרכנים והעסקים ועלויות תפעול גבוהות ● "מי שמפוטר כיום מתקשה יותר למצוא עבודה במהירות"

פרויקט 'מבנה הסוללים' בתל אביב / צילום: באדיבות החברה

חברת ההייטק ששוכרת 13 אלף מ"ר במתחם הסוללים

עוד רכישה בעולם ההתחדשות העירונית: מהדרין רוכשת את פי הנדסה ובנייה תמורת 27 מיליון שקל ● חברת ההייטק פיירבלוקס נכנסת לשטחי המשרדים במתחם הסוללים ● קריית גת בדרך להתרחבות ● וגם: העיר הערבית השנייה בישראל שמוכרז בה פינוי־בינוי ● חדשות השבוע בנדל"ן 

מה עוד מביא לטלטלה בשוק הקריפטו / צילום: Shutterstock

אחרי השיאים הגיעה הנפילה: למה מטבעות הקריפטו משנים כיוון?

אחרי שמתחילת השנה רשם הביטקוין שיאים חדשים בזה אחר זה, בחודש האחרון ניכר במטבע הדיגיטלי המוביל שינוי מגמה ● בשוק מייחסים זאת להשפעות מאקרו ולשינויים מבניים, ומזהירים מפני המשך ירידות בתקופה הקרובה ● אך יש גם מי שמזהים הזדמנות בטווח הארוך

זוהרן ממדאני נושא את נאום הזכיה שלו, הבוקר / צילום: ap, Yuki Iwamura

האיום של ראש העיר החדש והשאלה: האם חוזי ענק של ישראלים בסכנה?

בחירתו של זוהרן ממדאני לראשות עיריית ניו יורק מדירה שינה מעיניהם של יזמים ישראלים: על בסיס הכרזותיו מהעבר, הוא יוכל לפעול נגד חברות בטענה שהן מוכרות טכנולוגיה לזרועות הביטחון ● כיצד הוא יגיב לרכישה שהושלמה ערב בחירתו, האם הוא יפגע בחברות כי המייסדים שלהן שירתו בצה"ל, ומה יעשו אנשי ההייטק הישראלים?

''הנוף העירוני'' השתנה ללא היכר בגרמניה / צילום: Shutterstock

גרמניה משנה כיוון: "אין יותר סיבה להעניק מקלט לסורים"

שר החוץ הגרמני עורר סערה כשאמר כי הוא אינו צופה שפליטים רבים מסוריה יחזרו "בשל מצב התשתיות" ● קנצלר גרמניה הבהיר כי בקרוב לא תהיה מניעה לגרש פושעים סורים וכי הוא מצפה ש"הסורים יעזרו לבנות מחדש את ארצם" ● הנשיא א־שרע יבקר בברלין כדי לדון בעניין

איור: Shutterstock

מתי כדאי למכור נכס ואיך להיערך לחזרתו של מס הרכוש: מדריך למיסוי השקעות נדל"ן

פחות מחודשיים לסוף השנה, גלובס יוצא בסדרת כתבות על ההטבות והתכנונים שיעזרו לכם לחסוך במס על ההשקעות שלכם. והפעם - נדל"ן להשקעה ● איך להעביר אליכם נכסים מחברה מפורקת, כיצד לבחור מסלול לתשלום מס על השכרה, ומה לעשות במקרה שמס רכוש יחזור ● כתבה רביעית בסדרה

נתון בשבוע / איור: גיל ג'יבלי

המערכת הפיננסית בארה"ב הרימה דגל אדום, והנגיד פאוול בפלונטר

מצוקת הנזילות בשוק מביאה למצב שבו הריביות על ההלוואות בפועל (מחיר הכסף) אינן יורדות בקצב התואם את הורדת הריבית של הפד ● הבנק המרכזי בארה"ב נזהר ממשברי נזילות כלקח ממשבר 2008, ולכן הפסיק לצמצם את המאזן, ומשאיר אצלו טריליוני דולרים בנכסים

הולנד מציגה: מסיבת החנוכה, הצעד האנטי-ישראלי והסערה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: בארה"ב מסקרים את תגובת ישראל לניצחון של ממדאני בניו יורק, העסקה שעשויה לסכן את היתרון של ישראל במזרח התיכון, ובהולנד מבטלים מופע לחנוכה בגלל קשר לצה"ל ● כותרות העיתונים בעולם 

שוקי ניר ודניאל שרייבר / צילום: דורון לצטר, שלומי יוסף

המניה הישראלית החבוטה שזינקה ב־30% וזו שקפצה לשיא שלא נראה שנים

הישראליות בוול סטריט רשמו יום מסחר מוצלח במיוחד אתמול, כאשר חברת הביטוח הדיגיטלי למונייד המריאה בכ-34%, וחברת האנרגיה הסולארית סולאראדג' קפצה בכ-29% ● אצל למונייד התרשמו מהעקביות בצמיחה, וסולאראדג' הודיעה על שיתוף-פעולה עם חברת השבבים אינפיניון לפיתוח תשתיות אנרגיה לדאטה סנטרים

רועי כחלון, מנהל רשות החברות הממשלתיות / צילום: רשות החברות הממשלתיות

בציפייה להסכמי אברהם: משלחת של רשות החברות תצא לקזחסטן

משלחת רשמית של רשות החברות הממשלתיות ונציגות מעשר חברות - בהן מקורות, קצא"א ונתג"ז - תצא לקזחסטן בשבוע הבא יחד עם השר דוד אמסלם ● על רקע הצטרפותה האפשרית של המדינה להסכמי אבהרם, בישראל מזהים הזדמנות לשיתוף פעולה בעיקר בתחום תשתיות המים, וכן בתחומי האנרגיה והסייבר

רני וינברג וד''ר גיא וינברג / צילום: יוסי צבקר

"הנדל"ן לא עובד לפי תיאוריה": משפחת וינברג על השוק הקפוא של תל אביב

גיא ורני וינברג, מבעלי חברת הנדל"ן מ.ו. השקעות, מקדמים השבחה והתחדשות עירונית בנכסים שרכשה המשפחה במשך ארבעה דורות • הם כמעט לא מוכרים, ובאשר למחירים הם אומרים: "היינו שמחים להוריד מחיר, אבל אין לנו אפשרות. אנחנו מחויבים לשתי מפלצות: האחת חוק מכר והשנייה היא הרגולציה של בנק ישראל"

עגבניות קלופות / צילום: נועם פריסמן, O'lala Creative

בר ורמיני: הרבה פריטים קטנים שיוצרים ערב שלא תרצו שייגמר

שלל צלוחיות קטנות עם אוכל טעים ושמח, ורמוטים, שפריצים וקוקטיילים מדויקים שמוגשים בחלל קטן ותוסס – מדריד זה כאן

נתב''ג / צילום: Reuters, Nir Keidar

מחירי הטיסות הקצרות ירדו, והרחוקות התייקרו: כמה עולה כרטיס טיסה בנובמבר?

עם פתיחת עונת החורף בתעופה, ולאחר תקופה ארוכה של פעילות מצומצמת, כ-50 חברות תעופה כבר חזרו לפעול מישראל ● הדבר השפיע על מחירי הטיסות ליעדי אירופה, שירדו בעשרות אחוזים, אולם ביעדים מרוחקים נרשמות עליות חדות

רמי דרור / צילום: דרור סיתהכל

"לא אופטימי": מנהל ההשקעות שמסמן סקטור אחד להתרחק ממנו

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● רמי דרור, מנכ"ל ווליו השקעות מתקדמות, המנהלת כ-4 מיליארד שקל, ידע להמליץ לפני שנה על מניות הביטוח. כעת הוא בטוח שבטווח הקצר השוק המקומי ימשיך לעלות, בהינתן סיום המלחמה וכניסה לשנת בחירות ● ולאיזה סקטור הוא מעדיף לא להתקרב היום?

תומר בר־זאב ממייסדי איירון סורס (מנכ''ל) וזיג, ועומר קפלן  ממייסדי איירון סורס וזיג / איור: גיל ג'יבלי

למה הסטארט-אפ החדש של מייסדי איירון סורס רכש מפעל למזון כלבים

סטארט־אפ חדש של מייסדי איירון סורס רוכש ומשווק מותגים קיימים בתחום מזון לחיות וקוסמטיקה ● פלטפורמת המסחר האלקטרוני משלבת AI ומדע נתונים כדי לחזות את הצלחתם של מוצרים ולהפיצם ● יותר מ־40 מיליון דולר גויסו - אך הנוכחות הדיגיטלית של המותגים בשוק הרווי עדיין ראשונית

אילון מאסק / צילום: ap, Jae C. Hong

בעלי המניות אישרו: אילון מאסק יקבל את חבילת השכר הגדולה בתולדות וול סטריט

בעלי המניות של טסלה אישרו את חבילת השכר ההיסטורית של המנכ"ל אילון מאסק, שעשויה להגיע לטריליון דולר במניות בעשור הקרוב ● המתנגדים הזהירו מפני תלות מוגזמת באדם אחד - אך טסלה בחרה להמר עליו שוב ● כעת יצטרך מאסק להוכיח שהיעדים שהציב, בהם מיליון רובוטים לשימוש מסחרי והגעה לשווי של 8.5 טריליון דולר, הם לא חלום רחוק

משטרת ישראל / אילוסטרציה: Shutterstock

איש תקשורת בכיר נחקר בחשד לביצוע עבירות מין

לפי החשד, איש התקשורת ניצל יחסי מרות בשנת 2017 • הקורבן התלוננה במשטרה, שחקרה באזהרה את הבכיר • התיק הועבר לפרקליטות לצורך עיון והכרעה