גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מדריך להצלת דינוזאורים

שלל עצות מוזהבות יש בדוח שדלף מניו-יורק טיימס. יעזור? לא

"ניו-יורק טיימס", אולי העיתון הנחשב ביותר בעולם, החליט לרכז כ-20 עיתונאים ומומחים בתחומי העיתונות, הדיגיטל, המדיה חברתית והאסטרגיה - ולאפשר להם לעבוד חצי שנה על גיבוש דוח מקיף שימליץ מה ה"טיימס" צריך לעשות כדי לשרוד בעולם הדיגיטלי.

ההחלטה להשקיע את הזמן והמשאבים בדוח באה על רקע מצב מביך אליו נקלע ה"טיימס", בו מתחרים צעירים בשנים ורזים בכוח-אדם, כדוגמת BuzzFeed ו-Business Insider, מושכים הרבה יותר טראפיק וחשיפה ממנו במדיה הדיגיטלית ובכלל.

כמו כן, ה"טיימס" ביצע את הבדיקה על רקע ירידה מתמשכת בכניסות לעמוד הבית של האתר שלו, ירידה בעמודים נצפים ובזמן שהייה, וגם ירידה בכניסות לאפליקצית האייפון. הדוח הודלף והתפרסם במלואו בווב, על כל 97 עמודי ה-PDF שלו.

224608514 the-full-new-york-times-innovation-report from avigad67

להלן כמה מההארות/המלצות העיקריות שהופיעו בו:

■ "ניו-יורק טיימס" היה בזמנו הכי אגרסיבי בעולם בהקמת מערך השיווק ההפצה בפרינט. בהפצה בדיגיטל, עם זאת, ה"טיימס" פסיבי מדי, כלומר: בעיקר מפרסם אייטמים בעמוד הבית של האתר ומניח שהקוראים יגיעו אליהם.

■ הגישה של הקוראים הצעירים בימינו הפוכה לחלוטין: "אם זה מספיק חשוב, זה ימצא אותי". הבראוזינג (שיטוט באמצעות דפדפן) דועך, והגולשים מניחים שסיפורים גדולים "ימצאו אותם", בעיקר במדיה החברתית (פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם).

■ המתחרים של "ניו-יורק טיימס" הבינו את זה, ולכן הם משקיעים משאבים אדירים בפיתוח קהל הגולשים, כלומר בהגברת הנאמנות והמעורבות של הקהל ובהגדלתו כל הזמן. לפיתוח הקהל יש שלושה מרכיבים עיקריים:

1. אריזה

2. הפצה ויחסי ציבור

3. שיתוף הגולשים/קוראים

כל אחד ממרכיבים אלה צריך להיות מיושם בכל פלטפורמה דיגיטלית בהתאם למה שמתאים לפלטפורמה זו - ולא כהעתק חוצה פלטפורמות.

■ הפופולריות של עמוד הבית ב"טיימס" נמצאת במגמת ירידה, ותמשיך לרדת. אנשים מוצאים יותר ויותר את החדשות שלהם דרך פייסבוק, טוויטר, חיפושים בגוגל ועוד - לא דרך ההום פייג'. עם זאת, מערכת החדשות ב"טיימס" מקדישה את הרוב המכריע של משאביה באינטרנט רק לעמוד הבית של האתר, ולא מעניקה מספיק תשומת-לב לשאר הפלטפורמות.

■ עד כה, התרכזה מערכת החדשות ב"טיימס" בתכונה אחת, חשובה מאין כמותה: יצירת עיתונות איכותית. כדי לשרוד בעולם החדש, העיתונאים והמערכת חייבים להיות מפוקסים גם על הפצה, קידום, תיוג, אופטימיזציה של מנועי חיפוש, חדשות מתפרצות, יצירת אייטמים ויראליים (שמתפשטים במהירות ברשת וצוברים פופולריות גבוהה), פרסונליזציה, ניוזלטרים, אירועים ותוכן גולשים.

■ "ניו-יורק טיימס" מעלה כ-300 אייטמים חדשים לווב ביום. עם זאת, רובם לא זוכים כלל להגיע לקוראים שאולי יתעניינו בהם. בעמוד הבית של האתר יש מקום מוגבל, כך כמובן גם במסכי הסמארטפונים הקטנים - ואילו הכניסות לעמודי המדורים זניחות.

■ כותבי הדוח מציינים כי הטראפיק של רוב הידיעות צונח באופן דרמטי כיממה לאחר פרסומן. עם זאת, הם ממליצים להשקיע מאמץ במציאת ויצירת אותם אייטמים שממשיכים לצבור כניסות גם זמן רב לאחר עלייתם.

בהקשר הזה מציעים כותבי הדוח ל"טיימס" לנצל את הארכיון הענק שלו ליצירת פרויקטים מכתבות לאורך השנים, למשל פרויקט מתכונים שימשיך למשוך טראפיק גם לאייטמים שכבר עלו לפני כמה שנים.

■ מאמץ חד-פעמי מול כלי רב-פעמי: האייטם הכי נקרא בתולדות אתר ה"ניו-יורק טיימס" היה "חידון הדיאלקטים", עם 21 מיליון כניסות. עם זאת, באייטם זה הושקעה המון עבודה בכל הגזרות.

בה בעת, המתחרים הקטנים של ה"טיימס" ייצרו כלים שמאפשרים להם להעלות חידונים באפס עבודה ומאמץ, כל הזמן - ולזכות ביותר כניסות בסך-הכול. המלצת מחברי הדוח: לפני שמשקיעים שעות על שעות של עבודה על פרויקטים גרנדיוזיים, מומלץ לפתח כלים שיאפשרו למשל להעביר באופן יומיומי את האינפוגרפיקס של ה"טיימס" לסלולר. בשורה התחתונה, הכלים הללו, גם אם הם יותר אפורים, יותר חשובים.

■ סיפורים "חצי אפויים": העיתונות המסורתית, ש"הטיימס" הוא אחד ממוביליה, מתעקשת על פרפקציוניזם ולא מפרסמת סיפורים לפני השלמתם מכל הכיוונים. עם זאת, מחברי הדוח מציינים כי בעולם הדיגיטלי זו לרוב דווקא מכשלה. המתחרים מפרסמים סיפורים "חצי אפויים", בודקים אותם און-ליין, מקבלים פידבק מהגולשים ומשנים בהתאם תוך כדי תנועה. זו הגישה המועדפת בווב.

■ כותרות: מחברי הדוח ממליצים על AB טסטינג לכותרות באתר ובכל הפלטפורמות בזמן אמת, כדי לספק לגולשים את הכותרת המושכת ביותר.

■ פרסונליזציה: לאו דווקא רצויה בעמוד הבית, כי אנשים באים ל"טיימס" גם כדי לדעת מה העורכים שלו קובעים שחשוב. הרעיון בפרסונליצזיה הוא כזה: הסיפורים המתאימים פוגשים באנשים המתאימים במקומות המתאימים בזמן המתאים. בהום פייג, ממליצים מחברי הדוח, יש להגיש לכולם אותה ארוחת ערב, אבל עם קינוחים מותאמים אישית. מחברי הדוח מדגישים את חשיבות המטה-דאטה (תיוג, תגיות) וממליצים להרחיב אותו לפי אירועים גדולים, קאורדינטות של מיקום ועוד ועוד.

■ קידום תכנים: מחברי הדוח מדגישים כי מערכת החדשות חייבת להיות מעורבת עד צווארה בתהליך קריטי זה, משום שהעיתונאים והעורכים הם אלה שבאמת מבינים בתוכן. הם מציינים כי ל"גרדיאן" יש צוות PR שיושב ממש בתוך מערכת העיתון - צעד שהוביל להגדלה דרמטית באחוזי הקריאה בארה"ב.

"האפינגטון פוסט" מצפה מכל הכתבים והעורכים שלו לשלוט בכל תחומי המדיה החברתית, כולל ידע איזו תמונה ואיזו כותרת מתאימות לכל פלטפורמה. כמו כן, ב"האפינגטון", ידיעה לא יכולה לעלות לאתר מבלי שיהיו לה תמונה, כותרת למנועי החיפוש, טוויט לטוויטר ופוסט בפייסבוק.

"דה אטלנטיק" מחייב את כתביו לקדם את כתבותיהם בעצמם, תוך בדיקת יעדי טראפיק לכל כתבה. "פרו-פובליקה" מחייב את העורכים להיפגש עם מומחי קידום במנועי חיפוש לקידום כותרות, ומחייב את הכתבים לצייץ 5 טוויטים לכל כתבה שהם מפרסמים.

ב"רויטרס" שכרו שני עובדים, שכל תפקידם למצוא מדי יום "7 יהלומים נסתרים", כלומר: 7 אייטמים מעניינים שלא קודמו כראוי - ולקדם אותם באגרסיביות.

■ קשר עם הגולשים/קוראים: מחברי הדוח מדגישים קשר זה הן כמקור אדיר למידע והן כאמצעי להעמקת נאמנותם. הם ממליצים על פרסום דעות גולשים, כך שהגולשים יקדמו אותן. לצורך כך, הם ממליצים להרחיב באתר ה"טיימס" את מדור ה-OP-ED המפורסם של העיתון.

■ מחברי הדוח ממליצים ל"טיימס" להקים צוות אסטרטגיה למערכת החדשות, שיאפשר לעורכים לכוון את העיתון גם לטווחים הבינוני והארוך, שמעבר לעיסוק השוטף בניוז.

■ מיפוי אסטרטגיה שתאפשר להעביר את מערכת החדשות ובעצם את ה"טיימס" כולו למצב "דיגיטל פירסט". כותבי הדוח מסתייגים מהפתרון הקיצוני שננקט בגופי מדיה אחרים, שפשוט השאירו את הפרינט בידי כמה עורכים והעבירו את כל יתר כוח-האדם והמשאבים לדיגיטל. עם זאת, הם אומרים שחייבים להתחיל להיערך להטלת ספק בהטיית הארגון כולו כלפי הפרינט. זאת למרות שהדיגיטל אחראי בינתיים רק על 25% מההכנסות מפרסום ועל 18% מההכנסות ממנויים.

■ מה פירוש "דיגיטל-פירסט"? יצירה ופרסום של אייטמים עיתונאים, תוך מחשבה ראשונית ועיקרית על הערוצים הדיגיטליים - ולא הפרינט. כל זאת, בידיעה כי בסוף כל יום ייאסף המיטב מהדיגיטל וייארז למוצר פרינט.

לדוח המודלף המלא

עוד כתבות

אהרון פרנקל / צילום: אלי אטקין

אהרון פרנקל קונה מניות תמר פטרוליום ב-320 מיליון שקל. וזו חברת הביטוח המוכרת

בחודשים האחרונים הקטין פרנקל את החזקותיו בחברת האנרגיה בשורה של מימושים ומכירת חלק מהמניות לחברה האזרבייג׳נית סוקאר ● כעת הוא קונה 9% מהמניות ממנורה מבטחים, ומגדיל את האחיזה במי שמחזיקה במאגר הגז תמר

ערן זינמן ורועי מן, מייסדים ומנכ''לים משותפים של מאנדיי.קום / צילום: נתנאל טוביאס

לאחר שאיבדה 31% משוויה, מאנדיי תרכוש מניות של עצמה ב-870 מיליון דולר

הרכישה נועדה להצביע על אמון הדירקטוריון וההנהלה בכיוון החברה ולאותת לשוק שבחברה מאמינים שמחיר המניה מוערך בחסר ● החברה עורכת היום מפגש עם משקיעים בניו יורק, בו היא צפויה לספק מידע על החזון לעתיד על רקע ה-AI, על האסטרטגיה ועל יעדיה הפיננסיים

קארין קלר־סוטר, נשיאת שווייץ / צילום: ap, Julia Nikhinson

תרנגולות תמורת הפחתת מכסים: הדיל ששווייץ מציעה לארה"ב

שווייץ נדהמה בחודש שעבר לגלות כי בעקבות שיחת טלפון לא טובה של הנשיאה עם הנשיא טראמפ, הוא הטיל מכסים בגובה 39% כמעט על כל הסחורה השוויצרית ● כעת, המדינה העצמאית מוכנה לפתוח את השוק שלה לתרנגולות שעברו חיטוי בכלור, למרות התנגדות ארגון הצרכנים השוויצרי, בתמורה להפחתת המכסים

iPhone 17 Air / צילום: צילום מסך

הוזלה של מאות שקלים: כמה יעלה האייפון החדש?

בשבוע שעבר השיקה אפל את האייפון 17, וכעת חברת פלאפון מפרסמת את המחירון הצפוי ● הדגם הבסיסי יעלה כ-700 שקל פחות מהדגם המקביל באייפון 16, והמגמה זהה בכל הדגמים ● ומה עוד השתנה באייפון החדש?

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

ההבטחה גדולה, הסיכוי נמוך: מאחורי היוזמה להכנסת אובר לישראל

מירי רגב מקדמת צוות לבחינת כניסת שירותי הנסיעות השיתופיות לישראל, בעוד נהגי המוניות, שטרפדו את היוזמה ב־2016, מאיימים בתגובה ● ההערכה: המהלך לא יגיע לקו הסיום עד הבחירות

פרופ' רוני גמזו / צילום: כדיה לוי

בכירים ברשות שוק ההון: גמזו מתנהל בכוחנות ולא מתאים לתפקיד יו"ר חברת ביטוח

דירקטוריון מגדל אחזקות החליט למנות את פרופ' רוני גמזו לדירקטור במגדל ביטוח, בדרך למינוי אפשרי שלו כיו"ר החברה, בעוד שהדירקטור אבי דותן צפוי לסיים את תפקידו ● המהלך מנוגד לעמדת הממונה על שוק ההון, עמית גל, שהתריע מפני פגיעה בעצמאות מגדל

סטארמר מעניק לנשיא טראמפ בבית הלבן את ההזמנה מהמלך צ'ארלס / צילום: ap, Carl Court

גרעין והשקעות במיליארדים: בבריטניה מקווים שביקור טראמפ ימריץ את הכלכלה

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ יבקר השבוע בבריטניה, וראש הממשלה קיר סטארמר נחוש לנצל הכרזות על השקעות בתחום הבינה מלאכותית והאנרגיה הגרעינית כדי לשפר את התדמית הכלכלית של הממלכה ● למשלחת האמריקאית יצטרפו מנכ"לי החברות OpenAi ואנבידיה

האם הורדת הריבית תכניס כסף חדש לוול סטריט? / צילום: Shutterstock

ההיסטוריה מלמדת: לא תמיד השווקים עולים אחרי הורדות ריבית

וול סטריט מחכה להורדות ריבית מתחילת השנה, אבל ההיסטוריה מלמדת שלא תמיד הקלה מוניטרית משמעותה עליות בבורסה, במיוחד בטווח הקצר ● בזמן שבשוק מצפים שטריליוני דולרים יזרמו מהקרנות הכספיות לשוק המניות, יש מי שמצננים את ההתלהבות: "הכסף הזה לא יזוז"

מיכה קאופמן, מייסד ומנכ''ל פייבר / צילום: יואב הורנונג

ביד אחת מפטרת וביד השנייה שוכרת משרדים חדשים: לאן הולכת פייבר?

השבוע הודיעה חברת המסחר המקוון על פיטורי 250 עובדים והצטרפה למגמה בהייטק של החלפת עובדים ב־AI ● המנכ"ל רוצה לחזור ל"מצב סטארט־אפ", אז למה שכר לאחרונה משרדים בגלילות?

דור עיני וחיים דנון / איור: גיל ג'יבלי

יבואנית הרכב יוצאת להנפקה: המספרים נחשפים וגם תכנון המס

המספרים בהנפקת UMI נחשפים: תגייס לפי שווי של 3.4 מיליארד שקל, ותחלק דיבידנד של 270 מיליון שקל לבעלים, משפחות עיני ודנון ● בשוק מסבירים את המהלך, שנקט לאחרונה גם רמי לוי, ב"דילוג" על תשלום מס חברות

אוניברסיטת תל אביב / צילום: Shutterstock

שתי אוניברסיטאות ישראליות בצמרת הדירוג הבינלאומי הנחשב

אוניברסיטת תל אביב נכנסה זו השנה השנייה ברציפות למדד היזמות היוקרתי של PitchBook ומדורגת שוב במקום השביעי בעולם, ובמקום הראשון מחוץ לארה"ב ● הטכניון נכנס לראשונה לעשירייה הפותחת עם יותר מ־1,300 יזמים וגיוסים של כ־43 מיליארד דולר גיוסים ● ישראל היא המדינה היחידה מחוץ לארה"ב עם שני מוסדות בצמרת

אורסולה פון דר ליין, נשיאת הנציבות האירופית / צילום: Reuters, Yves Herman

עדיין טעון אישור: הנציבות האירופית ממליצה על השעיית הסכם הסחר החופשי עם ישראל

בנציבות האירופית התכנסו היום כדי לגבות את הצהרת הנשיאה להמליץ צעדים משמעותיים נגד ישראל, ובראשם דרישה להשעות את הסכם הסחר החופשי ● אלא שהיא זקוקה לרוב מיוחס שעד כה לא התגבש ● הפוקוס על איטליה, שעד כה הביעה התנגדות למהלכים כאלה והייתה לצד גרמניה הבלם האחרון ● כך או אחרת, בממשלה לא יכולים לטעון שמדובר בהחלטה "חפוזה ומפתיעה"

תעשיות ביטחוניות / צילום: אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: מצגת ואתרי החברות

אלביט כבר בפנים: הבורסה משיקה מדד חדש

הבורסה משיקה בעוד חודש וחצי שני מדדי מניות חדשים - אחד ייענה לתחום הלוהט בשנה האחרונה של מניות ביטחונית ● המדד השני יהיה מדד ת"א תשתיות, שיכלול חברות שפועלות בתחום התשתיות הלאומיות או הציבוריות

המדינה המפתיעה שמתנגדת להדחת ישראל מהאירוויזיון

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: האם ישראל תתקוף בכירי חמאס בטורקיה, מצרים פורסת מערכת הגנה סינית בגבול עם ישראל, יפן לא תכיר במדינה פלסטינית, ורשת SBS האוסטרלית מתנגדת להדחת ישראל מהאירוויזיון ● כותרות העיתונים בעולם 

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

נעילה אדומה בבורסת ת"א; מדד הביטוח איבד 4%, הבנקים 3%

מדד ת"א 35 ירד ב-2% ● איי.בי.איי: "הירידות נובעות יותר מההבנה שהצעדים מהעולם, הם אולי לא ברמה של סנקציות, אבל כן מוציאים לנו כרטיס צהוב" ● נקודות אור היום הן מניות נייס וארית שעולות בכ-2% ● פסגות מעלים את מחיר היעד של שופרסל ב-40% ● הערב תתקיים בארה"ב החלטת הריבית שהשוק מחכה לה

מערכת הלייזר ''מגן אור'' שתיקרא מעתה ''אור איתן'', על שמו של סרן איתן אוסטר ז''ל שנפל בלבנון / צילום: דובר צה''ל

כל יירוט יעלה דולרים בודדים: הושלמו הניסויים בקרן הלייזר

המערכת השלימה את סדרת הניסויים בטרם העברת המערכת לצה"ל, ונמסר כי היא הוכיחה את יעילותה מול טילים, רקטות ופגזי מרגמה ● המערכת תיקרא "אור איתן", על שמו של סרן איתן אוסטר ז"ל שנפל בלבנון

ג'רי גרינפילד (מימין) ובן כהן, מייסדי בן אנד ג'ריס / צילום: ap, Eric Kayne

מייסד בן אנד ג'ריס מתפטר: "משתיקים את משימתנו החברתית"

ג'רי גרינפילד, אחד משני המייסדים של מותג הגלידות הפופולרי בן אנד ג'ריס, עוזב את החברה בטענה כי היא איבדה את עצמאותה - ומאשים את חברת האם יוניליוור ב"השתקת משימתה החברתית" ● חלק מהמחלוקות קשורות גם לביקורת על המדיניות נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ויחסו למלחמה בעזה

הנפקת ריסקיפייד, אוגוסט 2021 / צילום: CRC MEDIA

הנפקת הסייבר הגדולה של השנה מגיעה לוול סטריט. ואיפה הישראליות בתחום?

הנפקת נטסקופ, שתצא לדרך השבוע בניו יורק, נבחנת בזכוכית מגדלת ע"י תעשיית הסייבר כולה ● אחרי שנים שבהן חברות ישראליות ובינלאומיות העדיפו להימכר לרוכשים אסטרטגיים ולא לצאת לבורסה - ואלו שכן הונפקו בעיקר מאכזבות - בשוק מקווים לנקודת מפנה

ג'רום פאוול, יו''ר הפדרל ריזרב / צילום: ap, Jacquelyn Martin

תשעה חודשים של ציפייה: האירוע שכל הכלכלה העולמית מחכה לו מגיע

בשוק מעריכים בהסתברות של 96% שהפד יוריד את הריבית הערב ב-0.25% - לראשונה השנה ואחרי חמש החלטות רצופות ללא שינוי ● ב-CNBC סימנו מספר מניות שצפויות להרוויח מהורדת הריבית המסתמנת

טקס מתן השם לצוללת אח''י דרקון בגרמניה, נובמבר האחרון / צילום: דובר צה''ל

צוללת הדגל מתעכבת בגרמניה: אח"י דרקון לא תגיע לישראל לפני 2026

הצוללת הגדולה והיקרה ביותר שישראל רכשה הייתה אמורה להצטרף השנה לשייטת 7, אלא שהיא עדיין עוברת בדיקות וניסויי ים, ולא צפויה להימסר לצה"ל במועד ● ברקע החשש מהסחף נגד ישראל והאמברגו הגרמני, האם יש פתרון לתלות המוחלטת בתעשייה הימית של ברלין?