הרשות השנייה הורתה לזכיינית ערוץ 2 רשת להוריד את תוכניתה "רשת כלכלית", לאחר שמצאה כי נמכרו בה לכאורה אייטמים ללשכת יועצי המס.

מבדיקת הרשות השנייה, כך על-פי מנכ"ל הרשות שי באב"ד, עולה כי האשמה היא לא בחברת ההפקה של התוכנית אלא בזכיינית רשת עצמה, שדרשה מההפקה לשלב את ראש לשכת יועצי המס כפרשן בתוכנית. במקביל החל הליך הפרה נגד רשת, והיא צפויה לקנס.

"מבחינתנו, כשיש מכירת אייטמים - התוכנית יורדת באופן מיידי", אמר באב"ד ל"גלובס". "אני מתייחס לדברים האלה במלוא החומרה".

לידי הרשות השנייה הגיע הסכם וחשבונית עסקה בין לשכת יועצי המס בישראל לבין חברת "איטליה ברנד גרופ" תל-אביב, שעניינם תשלום עבור הופעות של נציג מטעם לשכת יועצי המס בפינה קבועה אחת לשבוע בתוכנית "רשת כלכלית". מההסכם עולה כי עבור כל אייטם בתוכנית תשלם לשכת יועצי המס 12 אלף שקל, וכי מדובר ב-36 פינות שישודרו עד לסוף שנת 2014.

בדיקה שערכה הרשות העלתה כי ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס, השתתף ב-5 תוכניות שונות של "רשת כלכלית", ומהאמור עולה כי ההופעה בתוכנית בוצעה כנגד תשלום.

מבדיקה ראשונית שנערכה ברשות השנייה עולה כי למערכת העיתונאית ולהפקת התוכנית אין כל קשר להתקשרות זו, וכי האייטמים הגיעו לתוכנית בהוראת הזכיינית רשת.

"התנהלות זו חמורה במיוחד נוכח החלטת ועדת ערר של מועצת הרשות השנייה בנושא מכירת אייטמים בתוכניות, אשר לקחה בחשבון את התחייבות הזכיינית רשת להימנע ממכירת אייטמים בתוכניותיה בעתיד", מסרה הרשות השנייה.

מרשת נמסר כי "רשת החליטה על יציאתה לפגרה של 'רשת כלכלית' 4 תוכניות לפני המועד המתוכנן, לאחר שהתגלה חשד לכאורה לגבי אייטמים מסחריים. אנו נבצע את כל הבדיקות הרלוונטיות ונמשיך לפעול על-פי כללי הרשות השנייה. 'רשת כלכלית' תשוב לשידור בתום פגרת הקיץ. אנו נעדכן את הרשות בדבר הורדת התוכנית כבר היום".

מאיטליה ברנד גרופ תל-אביב, משרד הפרסום של לשכת יועצי המס בישראל, נמסר בתגובה: "התשלום עבור שיתוף-הפעולה עם 'רשת כלכלית' ולשכת יועצי המס הוא עבור חסות על מתחם האינטרנט של התוכנית ב'רשת כלכלית', בה הועלו באנרים רבים ופינות תוכן המקדמות את קמפיין ההסברה של לשכת יועצי המס בישראל. התשלום בוצע עבור מטרה זו בלבד, וכל ניסיון להציג את התשלום אחרת נוגד את ההסכמים החתומים בעניין. לא קיימת חשבונית על 6 פינות בעלות שצוינה.

"לשכת יועצי המס בישראל ונשיא הלשכה מופיעים מאות פעמים בחודש באמצעי התקשורת השונים, כולל התקשורת האלקטרונית. ירון גינדי, נשיא הלשכה, עבר מבחן בד להגשת הפינה בכפוף לשיקולים מערכתיים עוד טרם נחתם הסכם שיתוף-הפעולה. פעילות התוכן הייתה מנותקת לחלוטין מהפעילות המסחרית, ולמשרד הפרסום לא הייתה כל גישה או תקשורת עם עורכי התוכנית ומגישיה. ההחלטה להוריד את התוכנית הזויה בעינינו".