גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מבחן דרכים: אאודי S8 החדשה - מחלקה ראשונה לגרמניה

כשמהנדסי אאודי תכננו את ה-S8 מודל 2014 הם ניצבו בפני דילמה לא פשוטה: מה עוד אפשר להוסיף למכונית סלון-פאר סופר-מתוחכמת והיפר-חזקה שמאיצה מהר יותר מפרארי? התשובה הייתה, כמובן, עוד קצת מהירות

פלח רכבי היוקרה בישראל נמצא בשנתיים האחרונות בגאות חסרת תקדים. אבל אפילו בתוך החבורה המכובדת ומוצפת המזומנים של מותגי הפרמיום, בולטת במיוחד התופעה של אאודי. בין 2010 ל-2013 רשמה אאודי זינוק עקבי של כ-60% במסירות, וכמעט הכפילה את הנתח שלה בשוק הרכב. בחמשת החודשים הראשונים של 2014 לבדם רשמה אאודי עלייה נוספת של 18%, והעלתה על הכביש יותר מ-1,600 מכוניות - קצב משוער של יותר מ-3,000 מכוניות בשנה, כזה שהיה מוכר עד היום רק במותגים "עממיים".

אאודי, כך נראה, הצליחה למצוא את שביל הזהב ללב הקונצנזוס של האוכלוסיות השבעות והמבוססות בישראל, וכיום לקוחותיה נעים בין צעירים שמקבלים מתנה מההורים לרגל סיום הבגרות או תואר, ועד פנסיונרים שרוצים "משהו סולידי ולא מתבלט ב-200 אלף דולר". עם כזו אהדה מקומית, אין זה מפתיע שגם ספינת הדגל של אאודי, ה-S8, מיהרה לנחות בישראל זמן קצר לאחר שעברה את שדרוג אמצע החיים שלה.

עיצוב סדרת ה-A8 היה ונותר שנוי במחלוקת. בניגוד לקווי העיצוב העגלגלים והידידותיים ששולטים כיום בפלח הזה (ע"ע מרצדס S החדשה), ללימוזינה של אאודי עיצוב טכנולוגי - קווים חדים וזוויות מורכבות, יציבה רחבה ונמוכה שמחבקת את הכביש וסיומת אנכית כמעט של החזית והזנב. מודל 2014 המחודש מתהדר גם בפגושים רב-שכבתיים מורכבים למראה ובפנסי LED צרים, שכמעט לא נראים לצד הגריל הענק.

העיצוב של סטיב ג'ובס

העיצוב הזה, שלקוח מעולם הארכיטקטורה המודרנית, פונה יותר לאינטלקט ופחות לרגש. אפילו חישוקי ה-20 אינץ' העצומים בגוון טיטניום אופנתי לא משנים בהרבה את הרושם. מנגד, עיצוב מטוס ה"חמקן" הזה טומן בחובו יתרונות על כבישי ישראל, במיוחד כשמדובר במכונית של מיליון שקל ו-520 כ"ס. זו מכונית המיליון הראשונה שבה נסענו בארץ שלא זכתה לשאלות מציקות, להזמנות למרוצי רמזורים ולשאר הטרדות.

אם העיצוב החיצוני הוא "אינטל", תא הנוסעים הוא לחלוטין "אפל". סביר להניח שאם סטיב ג'ובס היה עוסק בעיצוב פנים בתעשיית הרכב, כך הייתה נראית התוצאה. הנהג והנוסעים מוקפים בקווים מינימליסטיים ובחומרי דיפון קרירים, בוהקים והדוקים, שמשדרים איכות חסרת פשרות; פסי LED בלתי נראים מייצרים תאורה אפקטיבית בכל פינות התא; אין כמעט מתגים בולטים לעין; ויש הרבה מסכי צבע שהמשתמש יכול לערוך על פי טעמו האישי, כולל הורדת אפליקציות. אולי כמחווה לג'ובס הקונסול המרכזי מצויד גם בלוח מגע קטן, שמזהה תנועות אצבע ומתרגם אותן לטקסט ומספרים, כמו במכשיר האפל ניוטון המיתולוגי.

פינוקי הנוסעים הם בדיוק מה שניתן לצפות ממכונית בפלח הזה, כלומר מרחב רגליים וכתפיים על גבול ההגזמה מאחור, עבודת עור ועץ מרהיבה וכל פריט נוחות הדוניסטי שעולה על הדעת, כולל מערכת עיסוי שיאצו מרובת תוכניות במושבים הקדמיים שגורמת לסכסוכים קשים בין הנוסעים על הזכות לשבת מלפנים.

התדמית של יצרני היוקרה הגרמנים היא "סולידיות, תרבותיות ובגרות", אבל כשהדבר מגיע לגרסאות החזקות של פינות הדגל, נשארת הבגרות מאחור לטובת קרבות די ילדותיים. המודל הקודם של ה-S8 היה מלכתחילה אחת ממכוניות הסלון המהירות ביותר על פני הפלנטה, עם תאוצה מאפס ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות. אלא שאז מרצדס וב.מ.וו פיתחו גרסאות סלון מפלצתיות משלהן, ואאודי החליטה לעמוד על שלה: המשקל הופחת, המהנדסים עבדו שעות נוספות, ובסופו של תהליך הושק המודל המחודש עם שיפור של עשירית אחת בתאוצה ל-100 קמ"ש.

גם בלי מדידת זמנים דיגיטלית, ה-S8 היא מכונית חזקה בצורה כמעט מגוחכת. 520 כוחות סוס הם נתון נאה לכשעצמו, אבל השחקן הרציני הוא המומנט שמפיק מנוע ה-V8 טווין טורבו - 65 קג"מ שזמינים בסיבובי מנוע שבהם מנועים נורמליים כלל עוד לא התעוררו. בתאוצה עם דוושה מלאה במצב התכנות הספורטיבי, המנוע הודף את הנוסעים אל גב המושב באותה אפקטיביות. זה קורה במישור, בעליות ובכל שיפוע, ודורש הרבה תשומת לב.

אולי בגלל זה מציידת אאודי את המכונית כסטנדרט בשלל עזרים אלקטרוניים מחוכמים להגנה אקטיבית, כולל גדג'ט אחד שמתריע מפני סטייה לא מתוכננת מהנתיב. במקרה שבו מאובחן מצב עם סיכון פוטנציאלי גבוה הוא אפילו לוקח מהנהג את הפיקוד על ההגה ומטה אותו בכמה מעלות, וכן - זה מטריד כמו שזה נשמע.

מי שיתגבר על עכבות פיזיות (רכב באורך של 5 מטרים ורבע ששוקל שני טון) וכלכליות (בכל זאת, מיליון שקל), ויתייחס ללימוזינה הזו כאל מכונית הספורט שאודי טוענת שהיא, יגלה מכונת עינוגים רצינית עם הנעה כפולה, היגוי אקטיבי ושלדה שיכולה על מסלולי המרוצים המפורסמים של גרמניה. ה-S8 יכולה להפיק תאוצה צדית של כמעט 1 ג'י בפיתולים, ולשלוח לנהג מסרים מדויקים בזמן אמת על מצב הגלגלים, הכביש ונטיית המרכב.

אפשר, לחלופין, לבחור באופציית פנסיה מוקדמת: מציבים את מחשב המנוע על מצב התכנות חיסכון, מכיילים את מתלי האוויר למצב נוחות ושוקעים בנירוונה חרישית במושב האחורי (או במושב הנהג), תוך שמאות קילומטרים חולפים מתחת לגלגלים מבלי להרגיש. במצב הזה, טוענת אאודי, יכולה המכונית להשיג צריכת דלק ממוצעת של כ-10 קילומטרים לליטר. אין ספק, שזה חשוב ללקוחות הפוטנציאליים.

אאודי S8 מאובזרת היטב עולה 988 אלף שקל, אם כי חלק לא מבוטל מהלקוחות מזמינים עוד אופציות בהתאמה אישית שיכולות בקלות להוסיף 200 אלף שקל למחיר. במחיר הזה מקבלים חוויה של מחלקה ראשונה גם בפקקים המאובקים של איילון, וכבונוס גם את התאוצה המהירה ביותר שאפשר למצוא - נכון לרגע זה - בפלח ההזוי הזה.

חלק מהמתחרות

מזראטי קוואטרופורטה

1.028 מיליון שקל תעלה מכונית הסלון של מזראטי בגרסת V8. תא נוסעים אולטרה-מפואר ומאובזר כמיטב המסורת האיטלקית, שפע של מרחב רגליים, שלדה ספורטיבית ומנוע פרארי 3.8 ליטר, שמייצר 530 כ"ס ומאיץ מאפס ל-100 קמ"ש ב-4.7 שניות.

מרצדס S קלאס AMG63

לגרסת העל החדשה של מרצדס S קלאס, שתגיע בקרוב, מנוע V8 טורבו 5.5 ליטר מייצר 585 כ"ס ומומנט אימתני של 90 קג"מ שמעיף את המכונית מאפס ל-100 קמ"ש ב-4 שניות. המחיר יתקרב מן הסתם ל-1.5 מיליון שקל.

ב.מ.וו 760

כ-1.3 מיליון שקל תעלה גרסת העל של ב.מ.וו סדרה 7, שמספקת 12 צילינדרים בנפח 6 ליטר והספק מכובד של 544 כ"ס. זוהי לימוזינת שרד רצינית, עם כל הפינוקים האפשריים וביצועים כמו אפס ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות.

עוד כתבות

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

משפחות חטופים חוסמות את כביש 1 בדרך לירושלים

משפחות חטופים חסמו את כביש 1: "כל חטוף חייב לשוב"

שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • הקרמלין: "קוראים לצדדים להפגין איפוק" • דיווח: ביידן שוקל לשלוח סיוע ביטחוני בסך מיליארד דולר לישראל • בפעילות סמוך לטול-כרם: ארבעה לוחמים נפצעו בינוני וקל, מפקד גדוד טולכרם של גא"פ חוסל • עדכונים בולטים 

שכונת בית וגן ירושלים / צילום: אוריה תדמור

לא תמיד ניתן להגיע לחלוקה שוויונית בפרויקט תמ"א 38

כל תכנון פרויקט מסוג תמ"א 38 כולל אילוצים תכנוניים, אולם בפרויקטים מסוג חיזוק ועיבוי, האילוצים התכנוניים רבים, שכן הבינוי נעשה על גבי הבניין הקיים, על מגבלותיו ● כך דחתה ועדת הערר המחוזית בירושלים התנגדות של שני דיירים לתכנון של פרויקט

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

עגלת קפה הקבינה בכפר הס / צילום: שני בריל

ארבע הצעות לטיולי יום שרק המקומיים מכירים - ומשהו טעים ליד: מדור מיוחד לפסח

תצפית מרהיבה אל המדבר בשקיעה, פארק שמרגיש כמו ההיי ליין בניו יורק, האחות הקטנה של מקדש הבשרים משוק הכרמל וקרם לימון ומסקרפונה לקינוח ● יצאנו לארבעה מקומות שונים בארץ כדי לשמוע מהתושבים מהי פינת החמד שרק הם מכירים ומה יש לאכול שם, שגם כשר לפסח

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

לקסוס LBX / צילום: יח''צ

ב-200 אלף שקל תקבלו רכב עם סטטוס יוקרתי. ומה לגבי הביצועים?

לקרוס–אובר הקומפקטי ביותר שהשיקה לקסוס יש עיצוב אטרקטיבי ומוניטין יוקרתי. השאלה אם מיתוג הפרימיום יחפה על הפשרות בשימושיות

מאחורי הציפייה לאירועים שליליים / צילום: Shutterstock

מדעי האימה: מה קורה למוח שלנו כשאנחנו מחכים לטיל איראני, או אפילו לזריקה

לא נרדמתם בציפייה לטילים האיראניים? מחקרים שעוסקים בציפייה לאירועים שליליים מגלים מה מתרחש במוח בזמן המתנה מורטת עצבים, מה הקשר בין ציפייה לזריקה להתנהגות כלכלית לא רציונלית, וגם איך מתמודדים עם תחושת האימה וחוסר השליטה

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נאסד"ק ננעל בירידות יום שישי ברציפות; מניית אנבידיה צנחה ב-10%

ה-S&P 500 רשם את השבוע השישי ברציפות של ירידות - ברצף ההפסדים הארוך ביותר שלו מזה למעלה משנה, הנאסד"ק סגר יום שישי ברציפות של ירידות לראשונה מאז אוקטובר 2022 ● הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט התמתן ● בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

רחפן של Spear UAV / צילום: Spear UAV

"בעל 4 להבים מתוצרת ישראל": הרחפן שיכול לתקוף גם באספהאן

אחת מהאפשרויות שעלו היום, היא שישראל תקפה באיראן באמצעות חימוש משוטט של הסטארט-אפ התל אביבי "ספיר" (Spear UAV) - נשק בו היא משתמשת בזירות השונות של מלחמת "חרבות ברזל" ● כך משמש החימוש בעל יכולות AI את ישראל במלחמה

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים