גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כלכלה ורודה: 63% מהקהילה הגאה יעדיפו פרסום ייעודי להם

קהילת הלהט"בים בישראל, מעל גיל 18, מונה כ-500 אלף איש ואישה ■ למה כדאי למשווקים לייצר שיווק ופרסום ייעודי עבורם?

שיווק למגזרים הוא חלק בלתי נפרד מעיסוקם של אנשי הענף: שיווק לנוער, שיווק לחיילים, שיווק לגיל השלישי, שיווק למגזר החרדי, שיווק למגזר הערבי ועוד. אלא שהגדרה נפרדת ורשמית לקהילת ההומואים והלסביות, כפלח שוק עם הרגלי צריכה האופייניים לו, היא חדשה, לפחות בישראל, ולפיכך מצריכה מהמשווקים לפתח מתודות מותאמות ולהצטרף למותגים גדולים בעולם, דוגמת קוקה-קולה, שברולט וגוגל, שכבר הפנימו ששילוב פרסומות לקהילה הגאה בקמפיינים הוא הסטנדרט החדש.

מנתונים שנאספו לרגל הוועידה הראשונה לכלכלה ורודה, שנערכה היום (ב') ביוזמת אקספו גאווה, יריד תרבות גאה ו"מידע כנסים", עולים כמה מאפיינים של הצרכנים הנמנים עם הקהילה: זהו קהל צעיר, שמרבה לרכוש אונליין, בעל הכנסה פנויה, שאוהב לרכוש מוצרי טיפוח ובכללם בישום וביגוד.

ענת ניר, מומחית לשיווק לקהילה הגאה, מסבירה את הצורך לבדל את הקהילה הגאה בהיבט הכלכלי. "לקהילה יש מאפיינים צרכניים. הרעיון הזה נולד מהשטח. יש מוצרים שמתאימים לנו ישירות, כמו בנק זרע או שירותים שמהווים תחליף לנישואים, ויש גם דרכים לרכוש אמון והזדהות מצד הקהילה הגאה למוצרים כמו ביטוח חיים, בנק או משכנתא.

"כשאני רואה בפרסומת לחברת ביטוח גבר ואישה, קשה לי להזדהות עם פרסומת כזו. אם חברת ביטוח או בנק אחד בישראל יפרסם פרסומת גאה, אני מבטיחה לך שחצי מהקהילה תעבור אליו. כמו שלשחורים קל יותר להזדהות עם פרזנטור שחור, לי ולקהילה שלי קל להזדהות עם מישהו שמייצג את סיפור חיי".

בהערכה גסה, קהילת הלהט"בים בישראל, מעל גיל 18, מונה כ-500 אלף איש ואישה - קבוצת צרכנים גדולה, שמתאפיינת ברמת חיים גבוהה ובהכנסה פנויה גבוהה - שתי משכורות, לרוב ללא הוצאות על ילדים.

כאמור, מותגים גדולים ומובילים כבר הבינו את התועלת שהם ירוויחו ממה שניר מכנה פרסומות גאות. ניר מספרת על מותגים כמו דוריטוס או אבסולוט, שבשנים האחרונות בחרו להקרין פרסומת גאה דווקא באירוע הפרסום הגדול בעולם - הסופרבול האמריקאי.

"ברור שהצופים הם לא קהל יעד מובהק, אבל שתי החברות רצו להראות שהן משתייכות לעולם החדש בתמיכתן בקהילה הגאה. חברה שתציג אג'נדה פלורליסטית תזכה לא רק לתמיכת הקהילה הגאה, אלא לכל מי שמזדהה עם פתיחות והבנה לעולם החדש".

- את טוענת שבארץ חברות לא מתקדמות בנושא הזה. יכול להיות שהסיבה היא חשש לאבד קבוצת צרכנים אחרת, כמו למשל הקהילה החרדית?

"אני יודעת שיש דיסוננס בגלל הקהילה הדתית, ואני מבינה את החשש. זו תקרת זכוכית שאנחנו נתקלים בה יומיום. אבל בישראל של 2014, ראש ממשלה שמתגאה בפלורליזם של המדינה לקהילת הלהט"בים מול נשיא ארה"ב - יש לזה משמעות. הנורמות השתנו.

"אני לא אומרת לחברות לצאת בקמפיין ענק כמו שגוגל עשתה. אפשר לעשות התנסויות. הנה למשל קופת-חולים כללית, שיצאה בקמפיין עם הקמת מרפאה גאה בגן מאיר. היו להם חששות כבדים, ובסופו של דבר זה היה מהלך שהצליח ובגדול".

לשלב אלמנטים בקמפיין

בסקר בינלאומי על הרגלי הצריכה של הקהילה הגאה, שנערך על-ידי מכון המחקר OUT NOW, השיבו 63% כי הם יעדיפו מותג שמפרסם בפרסום ייעודי לקהילה במדיה גאה.

מנכ"ל משרד הפרסום LEAD, רמי יהודיחה, שהשתתף ב"כנס לכלכלה ורודה" בדיזינגוף סנטר בתל-אביב, מחלק את הפרסום הגאה ל-3 רבדים: הראשון כולל מותגים שמתייחסים לקהילה הזו כאל חלק מהתרבות, כלומר לא פונים ישירות לחבריה אלא משלבים אלמנטים בקמפיין. כך למשל, קוקה-קולה עם קמפיין "אמריקה היא יפה", ששילב זוג גברים בסצנות שונות.

דוגמה נוספת, שדיברו עליה בחו"ל, היא שברולט שיצאה עם קמפיין על מכונית שיוצאת מהארון.

הגישה השנייה היא של מותגים שמביעים תמיכה פומבית בקהילה, דוגמת מותג העוגיות אוראו, שיצא עם עוגייה בצבעי דגל הגאווה; והגישה השלישית היא של מותגים שבוחרים להתייחס לקהילת הגאה כאל מגזר, לדוגמה בנק בארה"ב שבנה כספומטים צבעוניים במיוחד, שאותם כינה גיי.טי.אם (במקום איי.טי.אם)".

לדברי יהודיחה, "חברות שהביעו תמיכה בנישואים חד-מיניים זוכות לתמיכה ולהעדפה מתוך הבנה זה חלק מהתרבות, ולכן המפרסמים צריכים להימנע מלייצר סגמנט נפרד ולדעת למנף את הקהילה הגאה כחלק מהכלל, אבל כמובילי טרנדים ובעלי השפעה וכוח".

הרגלי צריכה של הקהילה הגאה

עוד כתבות

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו