גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תביעה: אזורים הפעילה עבריינים נגד תושבי כפר שלם

תושבי כפר שלם טוענים: אזורים כבר סגרה איתנו על 72 דירות - ופתאום התחלף מנכ"ל, והוצעו לנו רק 27 דירות ■ אזורים: התושבים השתמשו בראש ארגון פשע; "הפולשים יקבלו 0 דירות - הולכים על פינוי בכוח"

שכונת כפר שלם / צילום: תמר מצפי
שכונת כפר שלם / צילום: תמר מצפי

תביעה כזו לא רואים כל יום, גם לא כל שנה. תושבים בכפר שלם שבדרום תל-אביב הגישו לבית המשפט המחוזי בעיר, באמצעות עורכי הדין ד"ר אבי וינרוט ואריאל דינובצקי, תביעה נגד חברת הנדל"ן הבורסאית אזורים , בטענה כי ניסתה לסגת מסיכום עמם, ולצורך כך השתמשה בעבריינים ש"ישכנעו" את התושבים לוותר על זכויותיהם.

לפי כתב התביעה, אזורים הבטיחה לאותם עבריינים 15 דירות בפרויקט שהיא מתכננת להקים באזור.

בכתב התביעה מתוארת ההסכמה אליה הגיעו לכאורה הצדדים, אזורים ותושבי כפר שלם, בשנת 2011 באמצעות המנכ"ל לשעבר דוד נצר, בדבר מועדי הפינוי וגובה הפיצוי. לפי כתב התביעה, סוכם כי הדיירים במקום יקבלו 72 דירות מתוך 480 דירות שאזורים תבנה.

אולם, טוענים התושבים, חילופי מנכ"לים באזורים הביאו לחילופי גישה קיצוניים לפרויקט. לפי התביעה, אזורים החלה להעסיק גורמים עברייניים, כדי לזרז את התושבים לוותר על זכויותיהם. אזורים, נטען בתביעה, העסיקה את יוסי סעדון, שהתפרסם בעבר כחבר ב"חבורת אלפרון" ומרצה מאסר בפועל; וכן את צבי נמני, המוכר כמקורב של יוסי הררי, מבכירי העולם התחתון.

התושבים טוענים כי אזורים הבטיחה לאותם גורמים עבריינים 15 דירות בגין פעילותם. לתושבים הוצעו כעת 27 דירות בלבד, לעומת 72 בהסכם המקורי.

בכתב התביעה צוין גם כי באחת מהפגישות שקיימו סעדון ונמני עם נציג התושבים של כפר שלם, הם אמרו לו לכאורה בשם אזורים: "חזיר קטן מגדלים, וחזיר גדול שוחטים. ואתה חזיר גדול".

33 תושבים מכפר שלם חתומים על התביעה, ובראשם בני משפחת כהן, צאצאיהם של יפת וג'מילה כהן ז"ל שעלו לישראל מתימן בשנת 1949 והקימו את "חוות יפת", המהווה מתחם מקרקעין בשטח של כ-22 דונם. במוקד עומדת כאמור תוכנית פינוי-בינוי לבניית 480 יחידות דיור תוך פיצוי התושבים.

התובעים טוענים, בין השאר, כי אזורים, באמצעות שליחיה בשטח, ניסתה לאשפז את יהודה, אחד מתשעת האחים לבית משפחת כהן, בבית-חולים לחולי נפש. יהודה, צוין בכתב התביעה, היה לוחם ביחידה מובחרת ולקה בהלם קרב במהלך שירותו הצבאי, ולא היה מוכן להסכים להצעת אזורים.

"על כן החליטו נציגי הנתבעות לשלוח אליו בריון ביחד עם מכתבי הפינוי, וכאשר יהודה יגיב בהיסטריה, יצלמו אותו בקלקלתו. לאחר מכן יפנו עם הדברים ויבקשו אשפוז שלו בבית-חולים פסיכיאטרי, וכך למעשה הוא יפונה מן המקרקעין" - כך לפי כתב התביעה.

אזורים: גם התושבים השתמשו בראש ארגון פשע

מאזורים נמסר בתגובה ל"גלובס" כי החברה מחזיקה בהסכם חתום מלפני כשנה בו הסכימו התושבים לפיצוי של 27 דירות, וכי החברה הופתעה מהתביעה. לדברי החברה, היא מתכוונת ללכת כעת לפינוי בכוח של ה"פולשים" לקרקע, כדבריה: "לא יהיו 72 דירות ולא 27 דירות - אפס דירות. הולכים על פינוי בכוח".

בתגובה של אזורים לתקשורת נמסר: "מדובר בתביעה צינית ומקוממת, וחברת שיכון ופיתוח תשיב לתביעה זו ותפרט את טענותיה בפרוטרוט בפני בית המשפט חברת שיכון ופיתוח לישראל הינה הבעלים הרשום בטאבו של מקרקעין בכפר שלם, בהם עושים שימוש משך עשרות שנים התובעים, שהינם פולשים, ללא תשלום כל תמורה בגין כך. מרבית התובעים לא עושים שימוש בקרקע לצורך מגוריהם אלא משכירים אותה לעובדים זרים, שטחים לאחסנה וכיוצ"ב, ומשלשלים רווח לכיסם על חשבונה של שיכון ופיתוח.

"לאורך השנים התקיימו מספר משאים-ומתנים מול הפולשים לטובת פינויים מהקרקע, אשר אף אחד מהם לא בשל לכדי הסכם מחייב. באשר לטענות על ייצוג של החברה באמצעות גורמים עבריינים, הרי שמדובר בבדיה מוחלטת. החברה נעזרה בנושא זה במפנים מקצועיים בעלי רקע בטחוני משטרתי אשר טיפלו לגופים רבים אחרים בתחום הציבורי, הממשלתי (כגון הרכבת הקלה, נתיבי איילון, מע"צ, חלמיש וכיוצ"ב) ובתחום הפרטי בהצלחה רבה בפינוי פולשים במקרים אחרים.

"יש לציין כי דווקא הפולשים לוו בחלק מהמשאים והמתנים על-ידי לא אחר מאשר מאחד מראשי ארגוני הפשע הבכירים בארץ.

"המשא-ומתן האחרון נוהל בין באי-כוח הצדדים עד אתמול בערב, כאשר הפולשים היו מיוצגים בידי עורך דין בכיר בתחום. בין הצדדים גובש הסכם מוסכם לפינוי המקרקעין לאחר קבלת הערות עורך דינם של הפולשים, שהועבר לחתימת הפולשים.

"לתדהמת החברה, מתברר כי הפולשים ניהלו משא-ומתן בחוסר תום-לב משווע ובמקביל שקדו על הכנת התביעה המופרכת והצינית נגד החברה. חברת שיכון ופיתוח מתכוונת להגיש בימים הקרובים כנגד הפולשים צווי פינוי בצרוף תביעה לתשלום דמי שימוש ראויים".

עוד כתבות

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

ארנונה / צילום: Shutterstock, Andrey_Popov

המועצה השתחררה מהסכמה על הנחה בארנונה על אף שהנסיבות לא השתנו

העליון קבע כי המועצה האזורית עמק הירדן תוכל להשתחרר מהסכם על חיוב ארנונה מופחת, על אף שלא השתנו הנסיבות ● האם יש בכך לכדי שינוי עמדת העליון בנושא?

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

מוריס צ'אנג / צילום: Associated Press, Aaron Favila

הוא חגג 55. ואז הקים את יצרנית השבבים הגדולה בעולם

אחרי קריירה בת עשורים בתעשיית השבבים מוריס צ'אנג יכול היה לפרוש ● אבל אז הוא בחר להקים את חברת TSMC – והפך לאדם שתרם יותר מכול לפיתוח הטכנולוגיה החיונית בעולם ● ההצלחה שזכה לה לא הייתה למרות גילו, אלא בזכות גילו ● האם הוא חריג? מחקר מגלה: הסיכוי שמייסדים בני 50 יצליחו גבוה פי שניים מזה של בני 30

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

אפילו הטילים כבר לא מרתיעים את משקיעי הנדל"ן בעיר הזו

דווקא בזמן מלחמה, המשבר בשוק הנדל"ן והריבית הגבוהה, אילת פורחת נדל"נית ● "המשקיעים חזרו לעיר והם סוגרים עסקאות עם קבלנים"

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"