גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

יוצאים לקמפינג? בדקנו כמה יעלה לכם הציוד בחנויות הנוחות

בדרך לקמפינג וצריכים אוהל? חנויות הנוחות בתחנות הדלק מציעות מוצרי מחנאות - ממזרון מתנפח ועד ערכת קפה ■ המחירים יחסית נמוכים, והאיכות משתנה

חנויות נוחות בתחנות דלק מוכרות מכונות קפה, שואבי אבק, מגרסות נייר, סמארטפונים, טאבלטים לילדים וגם מוצרי קמפינג במחירים נמוכים יחסית.

מי קונה בתחנת דלק טאבלט רק כדי שלא ישעמם לילדים בנסיעה לאילת? "כחלק מהרצון שלנו לתת פתרון כולל לדרך, אנחנו מציעים טאבלט לילדים עם כיסוי מגן עמיד לנפילות בשטח. לקוחות לא ביקשו את זה, אנחנו פשוט חשבנו שזה מוצר משלים מצוין לשהייה מחוץ לבית: בטיסה, בנסיעה ברכב או בקמפינג", אומר ירון כהן, מנהל השיווק של SoGood - 187 חנויות הנוחות של סונול.

ולא רק טאבלט: לדברי כהן, הרשת מציעה מגוון מוצרי נסיעה/קמפינג במחירים תחרותיים, כמו מארז של מזרן מתנפח לזוג עם משאבה לניפוח המתחברת למצת ברכב ב-100 שקל, או ערכת קפה הכוללת גזייה, קנקן, כוסות וקופסאות לאחסון סוכר/קפה - גם היא ב-100 שקל.

ומה באשר לאיכות? בדקנו. הטאבלט מבית ניופאן, הנמכר ב-SoGood במחיר של 500 שקל או ב-300 שקל למתדלקים מעל 250 ליטר במסגרת מבצע "תדלקתי צברתי, הרווחתי" - הוא טאבלט בסיסי עם איכות תמונה נמוכה ולא באיכות HD. לעומת זאת, המשאבה לניפוח הנמכרת עם מזרן מתנפח ב-100 שקל ומתחברת למצת ברכב - מנפחת במהירות וביעילות את המזרן. הרשת מציעה משאבה נוספת ללא מזרן ב-60 שקל.

לדברי כהן, כל המוצרים נבדקים היטב. "אנחנו רוצים שלקוחות יחזרו אלינו. לכן אם נמכור להם מוצר פגום או ירוד, נפגע גם בעצמנו".

משתלם לקנות?

"אנחנו מוכרים בשנה ציוד קמפינג במיליוני שקלים. מדובר במוצרי פרימיום שנמכרים ברשתות מחנאות ארציות כמו ריקושט. אנחנו לא מתייחסים למוצרים האלה כאל מוצרים חד-פעמיים", מספר עודד בלום, מנכ"ל משותף בדור-אלון המפעילה את חנויות הנוחות "אלונית".

לדבריו, הפריטים המובילים הם מנגל, שנמכר באלפים לאורך השנה, מיטה זוגית מתנפחת, כיסאות מתקפלים, ולאחרונה גם שולחן מתקפל קומפקטי שנמכר כעת ב-100 שקל במקום ב-130 ושק שינה גדול של קמפטאון ב-70 שקל.

הרשת מציעה מבצעים מתחלפים - כרגע למשל סל פיקניק ב-50 שקל (במקום 70) ומיטה מתנפחת ב-80 שקל - כשחלק מהמבצעים מיועדים רק לחברי מועדון YOU, שזכאים להנחות של 7%-10%.

גם המדפים ב-200 חנויות הנוחות של דלק, "מנטה", שופעים מוצרי קמפינג. אלא שזו, להבדיל מ-SoGood, מוכרת מוצרים רק של מותג מחנאות אחד: "דיסקברי", אותו היא מייבאת בייבוא ישיר מסין.

מדובר בין היתר באוהלים של המותג הנמכרים בטווח מחירים של 100-250 שקל; מזרנים מתנפחים ב-65 שקל ליחיד ו-100 שקל לזוגי; כסאות נוח מתקפלים ב-50-59 שקל לכיסא; מנגל על גלגלים ב-100 שקל וגם אוהלי הצללה ב-300 שקל.

ומה באשר לאיכות המוצרים כאן? לדברי איתי ורד, סמנכ"ל קמעונאות בחברת דלק תעשיות, "דיסקברי" נחשב למותג איכותי שעובר בדיקות קפדניות הן של היצרן והן של דלק תעשיות. "יש לנו משרד בסין שעושה ביקורת על הביקורת של היצרן", הוא אומר.

אלא שמבדיקה שעשינו למשל לאוהל חוף פתוח של "דיסקברי" הנמכר במנטה בכ-100 שקל, נראה שהאיכות דווקא טעונה שיפור: מוטות הפיברגלס של האוהל התפרקו תוך כדי הרכבת האוהל, וליתר דיוק, החוט המקשר בין המוטות הללו, נקרע בכמה מקומות ולא איפשר את המשך הרכבת האוהל.

ורד בתגובה: "זה אחד המוצרים הנמכרים ביותר ברשת ועד היום לא קיבלנו תלונות או החזרים, אבל דברים כאלה יכולים לקרות". לעומת זאת, מנגל נייד על גלגלים הנמכר בכ-100 שקל ומזרן זוגי מת נפח - עושים את העבודה מצוין.

להבדיל מסונול ודלק, ב-yellow, רשת חנויות הנוחות של פז, מגוון המוצרים בקטגוריה - דל מאוד ומסתכם ב-3 סוגים הנמכרים ב-235 חנויות הרשת תחת המותג camptown: מזרנים מתנפחים במחיר של 100 שקל לזוג ו-70 ליחיד ומשאבה לניפוח המתחברת למצת ברכב ב-60 שקל; כסאות במאים עם ידיות במחיר של 60 שקל לכיסא ועכשיו במבצע שני כסאות ב-100 שקל; וסוג שלישי: אוהלים במחיר של 100 שקל לאוהל זוגי, 130 שקל לאוהל לרביעייה ו-200 שקל לאוהל לשישייה.

"אין לנו עניין להחזיק מגוון גדול של מוצרים שהצרכן לא מעוניין בהם ונמכר רק בבודדים. אנחנו מוכרים רק את מה שהצרכן רוצה וצריך באמת על הדרך", אומר יורם איל, סמנכ"ל קמעונאות בפז.

עוד לדבריו, "קמפינג היא לא קטגוריה שרצה אצלנו בטירוף, למעט אוהלים, כסאות, מזרנים מתנפחים וכמובן המוצר מספר אחד: מנגלים ב-20 שקל למנגל חד-פעמי ו-60 שקל למנגל גריל. והאיכות? כיסא במאי שבדקנו קל לנשיאה ונפתח בקלות.

לעומת זאת, בעידן של אוהלים הנפתחים במהירות ללא צורך בהשחלת מוטות, האוהל איגלו ל-6 אנשים הנמכר ב- yellow הצריך התעסקות מסוימת בהרכבה.

אפקט דומינו

ומה חושבים בחנויות המחנאות המתמחות על קטגוריית הקמפינג בתחנות דלק? לטענת גורמים בענף, הרחבת קטגוריית הקמפינג בחנויות הנוחות גוררת למטה את מחירי מוצרי הקמפינג הבסיסיים.

"נאלצנו להכניס ליין של מוצרים בסיסיים שניתן לשווק במחירים נמוכים יותר כדי לתת פייט לתחנות דלק שמוכרות מוצרים בסיסיים גם במובן של איכות וגם במובן של מענה על צורך נקודתי 'על הדרך', לרוב כהשלמת ציוד לטיול", אומר גורם בענף.

עדי אגמון, סמנכ"לית השיווק ריקושט, מוסיפה: "ריקושט פונה לקהל שנערך מראש לטיול ובא לחפש מגוון מוצרים באיכות שעונה על רמת ציפיות גבוהה של יחס-איכות-מחיר".

עוד כתבות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

עובדים שהוצאו לחל"ת בענף התיירות עומדים להישאר ללא דמי אבטלה

במשרד האוצר הניחו שאין צורך בקביעת מודל חל"ת ארוך־טווח וסברו כי המלחמה תסתיים לפני שהעובדים ימצו את ימי האבטלה והחופשה שצברו ● כעת, עסקים רבים טרם התאוששו, כשהמצוקה הגדולה היא בענף התיירות

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

אולם הקונצרטים בו התרחש הפיגוע במוסקבה / צילום: Reuters

הפיגוע במוסקבה הביא את אירופה להגביר כוננות מפני מתקפת דאעש

צרפת ואיטליה פרסמו אזהרות מפיגועי דאעש בשטחן, כשהחשש עולה לקראת חג הפסחא ● המתקפה ברוסיה העלה גם לפני השטח את האזורים העניים ביותר במדינה, בהם צובר ארגון הטרור השפעה

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מהצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

נשק אמריקאי נוחת בישראל אחרי המתקפה ב־7 באוקטובר / צילום: ap, Lolita Baldor

אמברגו הנשק הקנדי על ישראל רק נכנס לתוקף, וכבר עומד בסימן שאלה

ברקע החלטת הפרלמנט הקנדי לעצור את היצוא הביטחוני לארץ, הודיע משרד החוץ במדינה כי חברות עם אישורים בתוקף, יוכלו להמשיך ● בשלהי 2023, זינק יצוא הנשק מקנדה לישראל

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות; אנבידיה צללה בכ-3%

הנאסד"ק עלה ב-0.5% ● מדד דאקס עלה ב-0.5%, הקאק ירד ב-0.3% ● גולדמן סאקס: לשוק המניות בארה"ב יש אפסייד מוגבל ● נובוקיור וסייברוואן מזנקות בטרום מסחר ● ערב הפסחא, מחירי הקקאו בשיא כל הזמנים, מה זה אומר לגבי יצרניות הממתקים הגדולות ומחירי השוקולד?

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

בזכות אגד: הרווח הנקי של קיסטון זינק ב-300%

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: קיסטון מציגה תוצאות חזקות בזכות אגד, והרווח הנקי של רציו ירד ל-127 מיליון דולר ● מדור חדש

ציור הקיר להחזרת החטופים, ובהם אלמוג מאיר ג'אן / צילום: באדיבות משפחת מאיר

אימו של החייל החטוף: "גורמי הביטחון הפחידו אותנו"

מחבל פתח באש לעבר רכבים שנסעו בכביש 90 מצפון ליריחו, בן 30 נפצע בינוני ובן 21 ובן 13 נפצעו קל ● דיווחים פלסטיניים: צה"ל תוקף בצפון הרצועה; במקביל, פעילות נרחבת של הכוחות באיו"ש ● קבינט המלחמה דן בחידוש המגעים לעסקה ● סמ"ר ניסים כחלון, בן 21 מחדרה, נהרג בדרום הרצועה • דיווחים: 9 הרוגים בתקיפת צה"ל בשני מוקדים בדרום לבנון • עדכונים שוטפים

הכפר פטריצ'ה באיטליה. ראש העיר מנסה למכור בתים באירו / צילום: Shutterstock

באיטליה מנסים למכור בתים באירו אחד. אז למה זה לא עובד?

ראשי עיירות קטנות באיטליה, שהתרוקנו מתושבים בשל מגמת עיור ארוכת־שנים, מציעים בתים למכירה באירו אחד בלבד, כאשר עלות השיפוץ מוטלת על הקונה ● התקשורת האמריקאית רווייה בסיפורים על בתים עתיקים שעברו שיפוץ והפכו לבתי נופש משפחתיים, אך בפועל, עסקי "הבתים באירו" עומדים בפני חסמים רבים

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

מגמה ירוקה בתל אביב; נובה מטפסת בכ-3%

מדד ת"א 35 עולה ב-0.6% ות"א 90 עולה ב-0.4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025" ● טסלה ממשיכה במומנטום השלילי לאחר שבמורגן סטנלי הורידו את תחזית המכירות של החברה

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

בורסת לונדון / צילום: Shutterstock

עליות קלות באירופה; הניקיי צלל בכ-1.5%

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בירידות קלות ● בריטניה נכנסה למיתון ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025" ● טסלה ממשיכה במומנטום השלילי לאחר שבמורגן סטנלי הורידו את תחזית המכירות של החברה

מטולה בחודש האחרון / צילום: Reuters, Raphael Gotheil

הצפון בוער, היישובים ריקים - והממשלה "מנותקת קשר"

ראשי הרשויות בצפון דוחפים כבר זמן רב להקמת מנהלת מסודרת, בדומה למינהלת "תקומה" בעוטף עזה - אך גורמים המעורים בנושא אומרים: "זה לא על הפרק" ● בינתיים המלחמה נמשכת, והמציאות בצפון בלתי אפשרית

תוכנית בת גלים / הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות

1,300 דירות במקום בסיס חיל הים בחיפה

תוכנית 'בת גלים' להקמת שכונה חדשה אושרה בוועדה המחוזית חיפה ● הרשויות שיכולות לקבל תמיכה מהרשות להתחדשות עירונית ● וגם: מאות יחידות דיור חדשות בגליל המערבי ● חדשות הנדל"ן

דורי נאוי / צילום: איל יצהר

דורי נאוי על ישראכרט: "צריכים להחליט אם להכניס שותף או לוותר"

לאחר שבנק ישראל הבהיר לחברת אחים נאוי כי לא תוכל לשלוט בחברת כרטיסי האשראי עם פחות מ-30% מהמניות, בעל השליטה אומר כי "לא תם המשחק מבחינתנו; ישראכרט יכולה להמריא ולייצר תחרות אם יתנו לה את הכלים המתאימים"

ארגון הטרור שהצטרף לחזית נגד ישראל, והדרישה של גרמניה מאזרחים חדשים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ארגון הטרור הסוני "הקבוצה האסלאמית" מצטרף לחיזבאללה בשל המלחמה בעזה, הקואליציה נגד החות'ים לא עומדת במשימה ובגרמניה דורשים מאזרחים חדשים לענות על שאלות על ישראל ● כותרות העיתונים בעולם 

שר האנרגיה אלי כהן (משמאל) בפגישה עם שר האנרגיה של קפריסין ג'ורג' פפנסטאסיו / צילום: שלומי אמסלם, לע''מ

מתעלמת מטורקיה: ישראל מקדמת את חיבור רשת החשמל עם קפריסין ויוון

בפגישה עם שר האנרגיה של קפריסין, ג'ורג' פפנסטאסיו, דן שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן בנוגע לשיתוף פעולה בתחום האנרגיה ● השניים סיכמו כי פרויקט הכבל החשמלי התת-ימי שיחבר את רשת החשמל של ישראל לקפריסין וממנה ליוון, ואל רשת החשמל האירופית, יקודם בעדיפות גבוהה

נילי גולדפיין, ג'ודי (יהודית) אפרימי, ולימור שאקו בכנס משאבי האנוש / צילום: רמי זרנגר

הכלים שכל מנהל משאבי אנוש צריך לאמץ בעקבות המלחמה

הטראומה הקולקטיבית הציבה אתגרים חדשים בפני עולם העבודה הישראלי, בהיקפים עצומים ● הפתרונות להתמודדות עמדו בלב כנס שערכה השבוע ישראכרט לסמנכ"לי משאבי אנוש ● ישראל מתגייסת

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים שהטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה