גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"החשיבה הקריאטיבית במשרדי הפרסום הגדולים אבדה"

5 שנים אחרי שפתחה את משרד הפרסום KDA, קרן קיי, מנשות הקריאייטיב הבכירות בענף הפרסום, מסבירה למה ההיררכיות במשרדים הגדולים הורגות את היצירתיות, ולמה חשוב שתקציבאים ילמדו להגיד ללקוח "אתה טועה"

קרן קיי / צילום: איל יצהר
קרן קיי / צילום: איל יצהר

בעולם מתוקן, קל היה להתייחס לקרן קיי כאל עוד טאלנט שמאס בכלוב הזהב של החיים במשרדי הפרסום הגדולים, והחליט לצאת לדרך עצמאית. אך קיי יוצאת דופן ביותר ממובן אחד: בניגוד לרוב אנשי הקריאייטיב שיצאו החוצה ובחרו לחבור למשרד כלשהו כשותפים, היא בחרה להקים משרד עצמאי משל עצמה. ולא פחות מזה - בתוך עולם הקריאייטיב, המאופיין במובהק בניהול גברי, היא כמעט מנהלת הקריאייטיב היחידה שצמחה כאן ב-20 שנה האחרונות - בוודאי כזו שפתחה משרד משל עצמה.

היא לא מנפנפת בדגל הפמיניסטי, בטח לא כמשהו שמאפיין את הקריירה שלה. נראה שהדרך המקצועית שלה נבעה ממי שהיא, ומהשינויים שעברה עם השנים, שחלק מהם באים לידי ביטוי לא רק בהכרה בערך עצמה, אלא גם ביכולת להגיד דברים ללא כחל וסרק - נטייה שלא מאוד מאפיינת פרסומאים שמקפידים בדרך-כלל להיות "פוליטיקלי קורקט" כשהם נדרשים להתראיין.

"אותה פרזנטציה במשך 15 שנה"

החלק הראשון של הקריירה שלה אופיין בשלל תפקידים במשרדים גדולים: מקאן-אריקסון, רבן-גולני, ערוץ 10 ובסופו של דבר גם תפקידי ניהול קריאייטיב בקבוצת פובליסיס בימי המעבר שבין היותו גלר-נסיס לפובליסיס.

בהתחלה שימשה כמנהלת קריאייטיב בגלר-נסיס ובהמשך נקראה לסייע לאורלי ראובני במשרד הפרסום אריאלי - וביחד החזיקו השתיים את ימיו האחרונים של המשרד המתרסק דאז, עוצרות את הנפילה עד המיזוג שלו לגלר-נסיס.

לאחר השלמת המיזוג, חזרה לתפקיד סמנכ"ל קריאייטיב בגלר-נסיס ומשם יצאה לדרך עצמאית, כשהקימה יחד עם בעלה דני אהרונוסון, בעלי סאונד אפקט, ואורן דיבון, שעבד איתה בגלר-נסיס, את סוכנות KDA. עבור קיי, המעבר לעצמאות לא היה מהלך שהיא נשאה אליו עיניים בתחילת הקריירה:

"יש אנשים שמשתמשים בשנים שבהן הם שכירים כדי ללמוד את הענף, אבל אני אמרתי לעצמי תמיד שאני השכירה המושלמת ושטוב לי להיות שכירה. לא בערה בי העצמאות בכלל. אם לא היו משתלבים מספר כוחות לא הייתי עוזבת את המשרדים הגדולים. אבל מה שמתאים לצורת מחשבה של בת 28, לא בהכרח מתאים בהמשך.

"עם הזמן התגבשה אצלי ההבנה שאם אני לא אעזוב, מתישהו ייפרדו ממני כי זה ענף עם 'פג תוקף', שבו אין שכירים לנצח - בעיקר בתחום הקריאייטיב. ככל שהתקרבתי לגיל 40, עלו בי יותר שאלות. גם לא היה לי טוב במקום שבו הייתי (גלר-נסיס) וזה תמיד עוזר לדחוף למשהו אחר.

כל זה השתלב עם ההבנה שענף הפרסום באמת מתחיל להשתנות. אני זוכרת רגע שבו הצגנו פרזנטציה בחברה גדולה, והסתכלתי על הפלנר שהציג לפני וחשבתי: 'זה מדהים. אני בענף כל-כך הרבה שנים וזאת פרזנטציה בדיוק כמו שהציגו לפני 15 שנה. בסוף הפרזנטציה מנהלת השיווק אמרה 'ציפיתי ליותר', וחשבתי לעצמי שכולם מבינים שמשהו השתנה, וזה ממש זמן מעולה לעשות משהו חדש".

בשלב זה קיי ניסתה לגבש את דרכה: "ידעתי שלתלוש משכורת לא אחזור, אך השאלה הייתה אם לפתוח משהו או לחבור למשהו קיים". הבנתי שאין ערך מוחלט רק בלפתוח חדש. צריך לבדוק איך אפשר למקסם את מה אלוהים והחיים נתנו לך. כשעבדתי במקאן נהגתי לאיים מדי פעם בהתפטרות. באחת הפעמים הלכתי לאורן פרנק והוא אמר לי שלא אחת אנשים מתבלבלים. חושבים כשהם יוצאים ממקאן ומגיעים למקום אחר, הם יכולים לגרום לו להיות מקאן, ואז הם מבינים שבלי המערכת והארגון אי-אפשר לעשות את זה.

"באותה תקופה הסתכלנו בהתנשאות על אנשים שעוזבים את המשרדים הגדולים לטובת שותפות במשרדים בינוניים. ההתנשאות שלי על משרדים קטנים הייתה בלתי נסבלת. אפילו בגלר, אם היו אומרים לנו שבמכרז משתתפים משרדים קטנים, הייתי חושבת 'למה מטריחים אותנו בגלל משרדם כאלה?'"

"כולם היו בשוק כשיגאל שמיר החליט ללכת לגליקמן והיום כולם אומרים 'איזה מהלך מדהים'. הדוגמה של יגאל שמיר יצרה שינוי משמעותי בתפיסה, כי זאת הייתה דוגמה מצוינת למישהו שלקח ארגון אפרורי יחסית, והביא אותו להישג מדהים. זה גם מה שיורם לוי עשה כמה שנים אחרי, כשהלך לברוקנר-נטע-יער, ואני חושבת שהוא עשה החלטה מצוינת.

"אחרי גלר-נסיס בחנתי כמה הצעות של משרדים קטנים או בינוניים לשותפות. בסוף החלטתי שאם אני כבר הולכת לעצמאות, אז שזה יהיה למשהו ממש חדש - לא להיכנס למשרד שיש בו כבר את הבעיות והמשקעים שלו.

"היום, כשיש לי משרד קטן ואני מסתכלת על הקושי להשיג לקוחות, או על האתגר של להחזיק אותם לאורך זמן, התשתית שבניתי, ארסנל הלקוחות - כמה אני מרוצה וגאה, ואני עדיין יותר קטנה מחלק מהמשרדים שעליהם התנשאתי בטירוף".

- מה הצעת הערך שלכם כמשרד?

"בסוף הערך זה אנשים. אין ל-KDA או למקאן או לגליקמן את הדבר המבדל שהוא מביא לשולחן ויש את זה רק אצלו. אין לנו פטנטים. יש לנו שכל והבנה, שלמרות שאנחנו משרד לא גדול אנחנו חייבים להקיף את עצמנו באנשים הכי טובים. אנחנו אמרנו מהיום הראשון שאנחנו משרד של פרסומאים. גם באנשים שאנחנו מביאים לעבוד איתנו. אני רוצה שאצלי כל מי שידבר עם הלקוח ידע לתת לו תשובות. אין דבר כזה שמישהו יגיד 'רגע, זה קריאייטיב, תדבר עם קרן'.

"למנהלת הסטודיו שלנו יש לקוחות שהיא מדברת איתם ישירות. ואני שומעת אותה לפעמים אומרת ללקוח 'אתה טועה, מה שאתה מבקש זה מכוער ואני עשיתי לך משהו מצוין'. עבדנו כל-כך קשה שתקציבאים יגידו משפט כזה ללקוחות, שיגידו 'אתם טועים', והלקוח מקבל את דעתם.

"במשרדים הגדולים נוצרו היררכיות מטורפות, שפוגעות בעבודה - השיחה של מנהלת המותג עם התקציבאית, שהעבירה את מה שהסופרוויזר דיבר עם מנהל התחום, שדיבר עם מנהל השיווק, שמסתמך על מה שהבעלים של המשרד שוחח אתמול בערב עם הסמנכ"ל - אין מצב שזה מביא לעבודה טובה - זה תמיד טלפון שבור. לנו יש את פריבילגיית הקוטן, אבל ברגע שהפכנו את זה לאידיאולוגיה, אני יודעת שגם כשנהיה 50 איש, אלה יהיו הקריטריונים שלנו".

- ואת רוצה להית משרד של 50 איש?

"כן. גודל זה לא הכי חשוב, אבל אני רוצה להיות גורם משמעותי ולעשות דברים משמעותיים. הרבה אנשים יכולים להתפרנס מפרסום וגם חברה של 3 אנשים, שיש לה כמה לקוחות קטנים, יכולה לחיות טוב - וזאת בחירה לגיטימית. אבל זה פשוט פחות מעניין אותנו כאנשים".

- אין היום כמעט משרדים שהבעלים שלהם הם אנשי קריאייטיב.

"נכון, ואצלנו אני חושבת שהלקוחות רואים את ההבדל, כי יש קריאייטיב בכל דבר. מכניסים קריאייטיב בכל חשיבה - עסקית, עיצובית, אפילו במצגות. אצלנו, גם מצגת שהלקוח יעשה להנהלה שלו תהיה מהממת. גם בפוסט בפייסבוק יהיה קריאייטיב שעבדתי עליו כאילו הוא הולך למודעה שמתפרסמת ב-'7 ימים'".

לדבריה, "החשיבה הקריאטיבית במשרדים הגדולים אבדה. היום הכול זה שיח של מדיה, אבל זה לא יישאר כך עוד הרבה זמן, כי הלקוחות פחות רוצים שהמשרדים ינהלו להם את המדיה. שאלת התמחור של הענף היא השאלה הכי בוערת היום".

"הייתי פחדנית כשהייתי צעירה"

קשה להתעלם מכך שבענף שבו התוצר העיקרי הוא קריאייטיב, קיי היא כמעט האישה היחידה שהפכה למנהלת, ובהמשך לבעלת משרד. לכאורה, דרכה של קיי לא נעצרה בשום שלב בגלל היותה אישה - גם לא לאחר שהפכה לאימא, אבל נראה שזה קרה בעיקר בגלל היכולת שלה לשים גבולות בהחלטיות ובביטחון, כשניסו לאלץ אותה לבחור בין שניהם.

אנשים שעבדו איתה מספרים על שלב שבו באחד התפקידים האחרונים שלה, כשכבר שימשה בפועל כסמנכ"לית קריאייטיב במשך תקופה ארוכה, הבהירו לה שלא מקובל שתמשיך לעבוד יומיים קצרים יותר בשבוע. בהתייחס לכך אומרת קיי: "זאת הייתה אחת השיחות המשפילות בחיי. הסבירו לי שזה בסדר שלמנהלת קריאייטיב יש יומיים קצרים בשבוע, אבל שלסמנכ"ל קריאייטיב זה בלתי אפשרי - ולא שינה להם בכלל שממילא עשיתי את אותה עבודה, ובמסירות רבה. זה היה אירוע שנמשך המון זמן, עם משפטים איומים ונוראיים, ואני פשוט בכיתי, אבל לא ויתרתי על הימים הקצרים. הייתי מאוד פחדנית כשהייתי צעירה. התיישרתי בקלות ולא פתחתי את הפה. אבל השנים לימדו אותי לא לפחד".

- למה אין יותר נשים מנהלות בענף?

"בעסק אחר, למשל כשכולם טכנאים וגם המנהלים גברים, הייתי אומרת בסדר, אבל מחלקות הקריאייטיב מלאות בנשים, רק שלתרגם את זה הלאה למנהלות, זה כבר סיפור אחר. הקושי שלי בלדבר על זה מצוי בכך שבקריירה שלי הייתי במקומות שמאוד קידמו נשים: רבן-גולני ומקאן הם מאוד כאלה".

- אז את גדלת מבחינת קריירה עם התחושה שזה אפשרי?

"לא. אני הגעתי עם זה מהבית. ראיתי אימא עובדת וקרייריסטית, ולא חשבתי שאפשר אחרת. אבל אם מדברים על נשים בענף, ואני מסתכלת על הדרך שעברתי, אז יותר מהכול נשים צריכות להכיר בערך עצמן, ובמקום להרגיש ש'נותנים לנו', ש'הרשו לנו לנהל', לחשוב 'אנחנו מסכימות לנהל אצלם ולקחת את התפקיד, אנחנו מסכימות לתת להם את הכישרון שלנו ולעבוד בשבילם'.

"זה סוויץ' בראש שעשיתי בגיל מאוחר מדי, אבל הוא קרה באופן סוחף. אין אצלי דבר כזה, גם לא עם לקוחות. אתה לא נותן לי צ'אנס לעבוד בשבילך - אני מסכימה לעבוד בשבילך, וזה חשוב כאמירה לעולם. לחיים. את בוחרת לאן לשנע את מה שיש לך. את רוצה לעבוד כשכירה? שיהיו לך לקוחות משלך? להיות אימא? מזכירה? הכול בסדר. הכול שלך ואת נותנת מטובך לעולם - לא נותנים לך צ'אנס.

"הבת שלי סיימה השנה את כיתה י"ב והעולם שלה לא שונה בהרבה מהעולם שלי, במובן הזה של קושי של נשים, של הדאגה שלי שהיא תצליח להתברג בעולם הזה. אני מקווה, שכמו שאני ראיתי בבית את אימא שלי, האישה המדהימה, כך היא מסתכלת עליי".

קרן קיי

גיל: 45

השכלה: תואר ראשון בקולנוע ופילוסופיה מאוניברסיטת תל-אביב

מצב משפחתי: נשואה+3

מקום מגורים: תל-אביב

תפקיד: שותפה במשרד הפרסום KDA

לקוחות בולטים: יקב תבור, פריניר, קרן אריסון, רשת מועדוני הכושר גרייט שייפ

עיסוקים קודמים: מנהלת קריאייטיב במקאן-אריקסון, סמנכ"לית קריאייטיב בגלר-נסיס-פובליסיס

עוד משהו: עדיין חולמת להיות שחקנית קולנוע

עוד כתבות

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים ● יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל ● דיווח: ארה"ב הסכימה לתמרון ישראלי ברפיח, בתמורה לתגובה לא נרחבת נגד איראן

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

שלומית וייס / צילום: שלמה שהם

"חייבים להיות מהירים וגמישים יותר": העזיבה של הבכירה הישראלית והשינוי הארגוני באינטל

לפי מכתב שנשלח לעובדי החברה אמש נראה כי באינטל החליטו לאחד פעילויות בתחום הפיתוח ולהעביר את המשקל לפיתוח בתחום השרתים ובינה מלאכותית ● צעד זה הוביל בסופו של דבר להחלטתה של הישראלית הבכירה בחברה, שלומית וייס, לפרוש ממנה ● "עלינו להגביר את המהירות והגמישות בביצועים שלנו", נכתב במכתב

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך השתנתה אף היא, מ״יציבה״ ל״שלילית״ ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

רשת הברחות מתוחכמת: איך המערב ינצח את הכטב"מים האיראניים?

בעקבות המתקפה על ישראל, בארה"ב מתכננים עיצומים חדשים על תוכנית כלי הטיס הבלתי מאוישים של איראן ● באירופה מצטרפים למהלך על מנת להיאבק בהתחמשות של מוסקבה דרך טהרן ולמנוע הסלמה במזרח התיכון ● לצעדים אלו תהיה משמעות, לפי מומחים, אך לא גדולה. הסיבה: סין ורוסיה

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

טיל בליסטי שנורה מאיראן בשבת ונפל בים המלח / צילום: N12

הממשלה נדרשת להחלטה לא פופולרית - הבלגה היא הדבר הנכון

ארה"ב שבה ומדגישה שהיא לא תהיה שותפה למהלך התקפי ישראלי נגד איראן, הגם שלישראל שמורה הזכות לפעול, ושארה"ב אף שתמשיך לסייע לה בהגנה ● אפשר לפעול. השאלה היא אם זה הדבר הנכון לעשות ● מבקרים יגידו שההמלצה להבליג היא חזרה על הטעויות שהובילו ל-7 באוקטובר, ולא כך ● הנסיבות השתנו מאז לטובה ולרעה ● דעה

ייפוי-כוח מתמשך. זה ההליך שיחליף אותו / אילוסטרציה: Shutterstock, REDPIXEL.PL

חקיקה חדשה: תומך החלטות לקשיש או בעל מוגבלות - במקום אפוטרופוס

השבוע נחקק המוסד של "תומך החלטות" ● מה זה אומר, מה ההבדל בין התומך לבין אפוטרופוס, ולמה בעצם צריך מינוי פורמלי מבית המשפט רק כדי לסייע לאדם קשיש או מוגבל?

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

אילוסטרציה: shutterstock

החשש מחלחל לשווקים: פרמיית הסיכון של ישראל בשיא של 11 שנים, ומרווחי האג"ח ממשיכים להתרחב

מדד ה-CDS הישראלי, המגלם את עלות הסיכון שמדינת ישראל לא תצליח לשלם את חובותיה, עלה ב-18% בשבוע האחרון ● במקביל, המרווחים של איגרות החוב הדולריות של ישראל מול ארה"ב קופצים

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה