גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

באיזו חברת ביטוח תקבלו את השירות הטוב ביותר?

בפעם הראשונה פרסם האוצר את דירוג השירות הפרטני של חברות הביטוח ■ בענף נשמעת ביקורת נרחבת על האופן שבו הוכן המדד

מוקד שירות לקוחות / צילום: תמר מצפי
מוקד שירות לקוחות / צילום: תמר מצפי

אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר פרסם היום (ד') בראשונה את דירוג השירות הפרטני של חברות הביטוח. הדירוג מספק הצצה ראשונית לאופן שבו כל אחת מחברות הביטוח מתנהלת מול מבוטחיה בשעת תביעה, בשורת ענפים. בהכללה ניתן לקבוע כי החברות שבולטות לחיוב ביחס יותר מהאחרות הן AIG ישראל, שלמה ביטוח וביטוח ישיר, ובתחתית בולטות לרעה דקלה של הראל, מנורה מבטחים וביטוח חקלאי.

באוצר הסבירו היום כי מדד השירות, שנסמך על נתוני 2013, "מתייחס לטיפול בתביעות של חברות הביטוח ומאפשר למבוטח לבחור את חברת הביטוח המתאימה לו ביותר. המדד שיפורסם אחת לשנה, מדרג את חברות הביטוח על בסיס שני נדבכים עיקריים: טיב השירות - כאשר ככל שחברה מאשרת יותר תביעות, ציון זה גבוה יותר; ומהירות השירות - כאשר טיפול מהיר במבוטח מזכה בציון גבוה יותר". עוד מציינים באוצר, כי מדד השירות חושב על בסיס דיווחי חברות הביטוח שנמסרו לפי דרישת אגף שוק ההון, וזאת בהמשך למדד שירות כלל ענפי שפורסם מוקדם יותר השבוע, זו השנה השנייה.

שר האוצר, יאיר לפיד, אמר היום: "הצרכן הישראלי מקבל כלי שלא היה קיים עד היום, שבעזרתו יוכל לבחור את חברת הביטוח הכי נכונה בעבורו". המפקחת על הביטוח, דורית סלינגר, הוסיפה שהפרסום מהיום "מקדם הוגנות בשוק הביטוח ויסייע לציבור לפתח מודעות גבוהה יותר לצרכנות נבונה".

מי טוב, ובמה

בשבוע שעבר חשפנו ב"גלובס" את הניקוד הענפי הממוצע בשבעה מתחומי הפעילות שנכללו בפרסום האוצר היום. מהנתונים הממוצעים עולה שלענף הביטוח יש עוד כברת דרך לעבור, על מנת לשפר את רמת השירות בעת יישוב תביעות מהרמה הבינונית למדי שבה הוא נמצא כיום. זאת, במיוחד בביטוחי הסיעוד, שבהן החברות מציגות את הסטנדרט הכי נמוך לשיעור התביעות שמאושרות לבסוף.

ואולם בהסתכלות פרטנית צפים הבדלי הדירוג בין החברות השונות בכל אחד מהתחומים השונים. את מדד השירות לטיפול בתביעות בתחום ביטוח הרכב חובה, שמכסה מקרים של פגיעות גוף בתאונות דרכים, מובילה AIG ישראל עם 84 נקודות; שאחריה ניצבות הכשרה ביטוח וכלל ביטוח. למעשה, AIG ישראל, בניהול שי פלדמן, פועלת בחמישה מהתחומים שנסקרו ובארבעה מהם היא מציגה את הניקוד הגבוה בענף (cחמישי היא נמצאת במקום השני בענף).

מהצד השני בדירוג בתחום הרכב חובה, שרלבנטי לכל בעל רכב ונהג בישראל, בולטות לרעה מגדל שסוגרת את הטבלה ומעליה מנורה מבטחים והחברה-הבת שומרה וכן הפול (המאגר לביטוח רכב חובה למבוטחים שלא מוצאים פיתרון בחברות המסחריות). עוד נציין כי מגדל הציגה את הציון הנמוך בתחום זה בכל הנוגע לטיב סיום התביעה, שחושב כיחס בין סך התביעות שאושרו והסתיימו בפשרה לבין כלל התביעות שנסגרו.

בתחום הרכב רכוש, שכולל את ביטוחי המקיף והצד ג' לרכב, מובילות שלמה ביטוח הצעירה שבשליטת שלמה שמלצר, AIG ישראל, מגדל ואיי.די.איי ביטוח (המוכרת כביטוח ישיר). בתחתית הדירוג המשוקלל נמצאות מנורה מבטחים, שירביט וביטוח חקלאי. ואולם בבחינת אופן סיום התביעה שחושב כיחס בין התביעות שאושרו לבין כלל התביעות שנסגרו, עולה כי ביטוח חקלאי בתחתית הדירוג אך שירביט דווקא נמצאת במעלה הדירוג, שנייה רק לשלמה ביטוח.

בטיפול בתביעות בתחומי ביטוח הדירה בולטות לחיוב AIG ישראל, שומרה שבבעלות מנורה מבטחים, וביטוח ישיר. החברה שאישרה הכי תביעות היא שומרה. לעומת זאת הפניקס, שירביט ומנורה מבטחים סוגרות את המדד בתחומי ביטוח אלה, כשמנורה מבטחים ממש מהווה תמונת מראה לחברה-הבת שלה, כשהיא מאשרת הכי פחות תביעות בתחום זה.

בביטוחי תאונות אישיות או נכויות, בולטות לחיוב החברות הישירות - AIG וביטוח ישיר, ולצדן הפניקס והראל שמציגות דירוג טוב ביחס לאופן סיום התביעות, שמעיד על שיעור אישורים גבוה יחסית. בתחתית הדירוג ניצבות כלל ביטוח ואיילון שגם מציגות את היחס הכי רע בענף בתביעות שאושרו.

בביטוחים בגין ניתוחים, השתלות, תרופות ומחלות קשות, מובילות את הדירוג מנורה מבטחים, הראל והפניקס. את היחס הרע ביותר בתחום זה בין התביעות שאושרו לבין כל התביעות שנסגרו, מציגות איילון ודקלה שבבעלות הראל.

כאמור, בתחום הביטוח הסיעודי התמונה טובה פחות מאשר בתחומי ביטוח אחרים, כשהניקוד בגין אופן סיום התביעה נמוך משמעותית. מגדל וכלל ביטוח מובילות את דירוג הביטוח הפרטי לסיעוד, כשבתחתית בולטת לרעה דקלה של הראל שמציגה יחס נורא של תביעות שאושרו ביחס לסך התביעות שנסגרו (30 נקודות בלבד לעומת יותר מ-60 נקודות אצל המתחרות). דקלה גם אחרונה במדד הטיפול בתביעות בביטוחים הסיעודיים שנמכרים לחברי קופות החולים (במקרה של דקלה מדובר בביטוח של שירותי בריאות כללית). לעומת זאת, הביטוח הסיעודי הקבוצתי של הפניקס לחברי מאוחדת בולט לחיוב עם ניקוד משוקלל גבוה וניקוד גבוה גם לשיעור התביעות שאושרו.

לסיום נציין כי בתחום ביטוחי הנסיעות לחו"ל המצב טוב בהרבה, כשכל החברות הפועלות בתחום הציגו ניקוד גבוה בהיבט של טיב סיום הטיפול (כלומר, שיעור אישור תביעות גבוה), כשהשונות נבעה רק מהשוני בניקוד על מהירות הטיפול.

צעד צרכני מבורך

משרד האוצר מרבה להוציא הודעות לעיתונות, שבהן הוא מפאר את צעדיו. לא אחת האוצר עושה זאת ללא הצדקה אמיתית שנובעת מחשיבות המהלך. הפרסום מהיום (ד'), על "מדד השירות הפרטני של חברות הביטוח", אינו נמנה עם המקרים הללו. מדובר בצעד צרכני חשוב מאוד, שלא נתפלא אם בעתיד נתייחס אליו כנקודת מפנה בהתייחסותן של חברות הביטוח ללקוחותיהן, לשירות שהן נותנות לציבור, לשיעור התביעות שהן מקבלות וכד'.

מדי שנה משלם הישראלי הממוצע אלפי שקלים לפחות לחברות הביטוח, כדי שיהיה לו כיסוי ביטוחי שיסייע לו לעמוד על הרגליים, לפחות מבחינה פיננסית, אם איתרע מזלו ונגרמו לו נזק לרכוש, פגיעה גופנית או מחלה. זאת, החל בביטוחים פשוטים יחסית לנזקים "סטנדרטיים" כגון פגיעת פח ברכב - וכלה בביטוחים מורכבים וארוכי טווח שמשפיעים באופן משמעותי על חיי המבוטח, כגון ביטוחי הבריאות והביטוח הסיעודי.

החשיבות הרבה של הממשק עם חברות הביטוח החלה לחלחל לציבוריות הישראלית בשנים האחרונות, אבל כמעט אך ורק ביחס למחיר הביטוח (סוגיית דמי הניהול). מדי פעם גם מתנהל דיון על התשואות בחיסכון הפנסיוני. ואולם חרף החשיבות האדירה, בצד השני של היחסים עם חברות הביטוח - הצד שבו הלקוח צריך לקבל כסף מהחברה שלה שילם את הכסף בעבור הביטוח - המבוטח עדיין שרוי בערפל כבד.

נכון להיום, המבוטח הישראלי כמעט ולא יודע דבר בכל הנוגע להוגנות של חברות הביטוח כשהמבוטח נקלע לצרה, ומה ההבדל במהירות שבה הן מטפלות בלקוחות כשאלו נקלעים לרגע קשה בחיים, וצריכים אותן.

לכן, הדירוג החדש חשוב ומבורך. גם אם הנתונים שעל פיהם נעשית ההשוואה בין החברות עדיין לא מכוילים לגמרי (וזו הטענה, הנכונה במידה רבה, של חברות הביטוח, שמסרו בתחומים רבים נתוני השוואה שהתבססו על פרמטרים שונים מאוד), ברור שזהו הכיוון הנכון, ושהמדדים העתידיים יהיו מדויקים בהרבה. כך, פרסום ההשוואה בין החברות על האופן שבו הן מיישבות את התביעות יביא לדעתנו לתחרות לא רק על המחיר - אלא גם על השירות. לא מהפה אל החוץ, אלא באמת.

מידת הביטחון שהלקוח צריך לחוש ביחס להתנהלות חברות הביטוח כשהוא יזדקק להן משתנה באופן ניכר מתחום ביטוחי אחד למשנהו. בהכללה ניתן לומר, שמרבית החברות מציגות ציונים בינוניים במרבית התחומים, ונדרש שיפור ברמה ענפית (כשבחלק מהמקרים מדובר בציון נוראי ממש, כמו דקלה של הראל בביטוח הסיעודי הפרטי ובביטוח הסיעודי דרך קופות החולים, או איילון בביטוחי הנזקים הרפואיים). הנתונים החדשים, שמחדשים גם בעבור חברות הביטוח ברמה ההשוואתית, צריכים להילקח ברצינות על ידי החברות שבתחתית. זאת, בעיקר בתחומי הסיעוד והבריאות, שבהם התמונה רחוקה מלהיות משביעת רצון, כששיעור משמעותי מהתביעות נדחה ולא מאושר. כדאי שבשנה הבאה האוצר יפרסם גם את הדירוג לטיפול התביעות בתחום אובדן כושר עבודה שנראה בעייתי לתובעים, בדומה למדי למצב השורר בתחום הסיעוד.

בענף הביטוח טוענים: ההשוואה בעייתית; הפרסום מוקדם מדי

"ההשוואה בין החברות בעייתית מאוד. כל חברה התייחסה אחרת לאופן שבו היא מדדה את הנתונים שעליהם נסמך המדד שפרסם האוצר, כשחלק מהחברות הקלו עם עצמן ואף עשו מניפולציה, בעוד שאחרות דווקא הקשו על עצמן" - כך אמר לנו היום מקור בכיר בענף הביטוח, שלא בולט לרעה בדירוגים, כשלדבריו אלה מצטרפים רבים בענף. בשורה התחתונה, רבים בשוק הביטוח הלינו באוזנינו על כך שהאוצר מיהר לפרסם השוואה בוסרית, שעדיין לא מהימנה.

בין היתר הסבירו המקורות כי למשל בעניין חישוב משך הטיפול, ישנן חברות שסופרות את משך הבדיקה מהרגע שבו הודיע המבוטח על התביעה, בה בעת שישנן חברות שפותחות תביעה רק לאחר שהגיעו אליהן כל המסמכים הרלבנטיים. נוסף על כך, ישנן חברות שסוגרות תביעה בשלב מוקדם ברגע שניתן תשלום, אבל עוד קודם לסיום ההידיינות עם המבוטח, ואילו חברות אחרות ממתינות עד לאחר שהמבוטח שילם את ההשתתפות העצמית לפני שיסגרו את התביעה. מכל אלה נראה שחלק מהשונות בדירוג החדש אינה קשורה בפערי איכות אלא בפערי תרגום הנתונים, וישנה הטיה מסוימת.

ואולם באוצר לא מקבלים את הביקורת, ומביעים ביטחון ביחס למהימנות ההשוואה. היום ציין המשרד: "מדד השירות חושב על בסיס דיווחי חברות הביטוח שנמסרו לפי דרישת אגף שוק ההון... אגף שוק ההון צפוי להעשיר בשנה הבאה את מדד השירות, כך שיכלול נתונים של סקרי שביעות רצון של לקוחות, וכן סקרי שירות סמויים הכוללים מדידת זמני מענה, נגישות באתרי האינטרנט ועוד". לא פחות מכך, באוצר רואים בפרסום הנתונים מהלך התחלתי של דירוג שילך וישתפר עם הזמן, ושיביא גם בשורה צרכנית מיידית ללקוחות ולסוכני הביטוח, וגם ישפר את התחרות בשוק בטווח ארוך יותר.

תגובות בענף

AIG ישראל: "התוצאות אינן מפתיעות; AIG זוכרת לפני כי כל דבר אחר שתפקידה של חברת הביטוח הוא להיות שם בעבור הלקוחות בזמן תביעה, לשלם להם ולאפשר להם לחזור לשגרת חיים במהירות"

דקלה: "הנתונים על אודות איכות הטיפול בתביעות סיעוד בדקלה אינם משקפים את המציאות. העיוות נוצר בשל המאפיינים הייחודיים של תיק הסיעוד בדקלה, שאינם קיימים בחברה אחרת, ובכלל זה פוליסות סיעוד 'רוכבות' פוליסות בסיס, עם תקופת המתנה ארוכה. דקלה בטוחה כי עם הניסיון שייצבר, הפיקוח ישפר את המודל בהתאם למאפייני התיק, ואז נתוני דקלה יובילו במקום מכובד בראש"

שירביט: "לחברה לוקח קצת יותר זמן מחברות אחרות לסלק תביעה, אך העובדה היא כי בציוני סיום הטיפול בתביעות החברה זוכה להערכה רבה. תוצאות 2014 יהיו טובות עוד יותר"

ביטוח ישיר: "הדוח מראה כי חברות הביטוח הישירות הן המנצחות הגדולות. הנתונים של הרגולטור מחזקים את מה שרוב הציבור כבר יודע - לסוכני הביטוח אין ערך מוסף בשירות"

שלמה ביטוח: "אנו שמחים וגאים על דירוג שלמה ביטוח במקום הראשון בתחום הרכב והרכוש. ענף זה הינו הענף הגדול ביותר בתחום

לשכת סוכני ביטוח: "האופן שבו בוצעה הבדיקה והפרמטרים שנבחנו בה הינם בבחינת השמת מכשול בפני עיוור. המדד אינו נותן אינדיקציה למספר פרמטרים קריטיים... מהירות השירות אינו מהווה פרמטר יחיד לשביעות רצון הלקוח, או לקבלת התמורה המתאימה לגובה הנזק"

הכשרה ביטוח, מנורה מבטחים, הראל, ביטוח חקלאי והפניקס בחרו שלא להגיב ומהיתר לא התקבלה תגובה

מדד שירות לטיפול בתביעות

עוד כתבות

רונית אשל, לירון ישראלי ושי כהן, בשיחה עם גלית חתן, גלובס / צילום: כדיה לוי

המומחים שקוראים: יש להגדיר יעדי ייצור בחקלאות כדי להפחית את התלות ביבוא

במסגרת כנס ביטחון המזון של גלובס ותנובה, התקיים פאנל מומחים בנושא פתרונות הביטחון התזונתי הלאומי ● "אנחנו חייבים גם לתמוך בייצור מקומי בצורה הרבה יותר משמעותית, לרבות תמיכה ישירה בחקלאים ובתעשיינים", קרא שי כהן, מנהל החדשנות של תנובה

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

אילוסטרציה: shutterstock

החשש מחלחל לשווקים: פרמיית הסיכון של ישראל בשיא של 11 שנים, ומרווחי האג"ח ממשיכים להתרחב

מדד ה-CDS הישראלי, המגלם את עלות הסיכון שמדינת ישראל לא תצליח לשלם את חובותיה, עלה ב-18% בשבוע האחרון ● במקביל, המרווחים של איגרות החוב הדולריות של ישראל מול ארה"ב קופצים

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

איך המוסדיים מחליטים איפה תשב הפנסיה שלכם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

הבכיר שחושף באופן נדיר את הסודות על איך משקיעים את הפנסיה שלכם

הצצה אל מאחורי הקלעים של דיוני ועדת ההשקעות של גוף מוסדי: היכן להגדיל סיכון, כמה פיצוי נדרש עבורו, עד כמה משפיעים השווקים העולמיים על החוסך הישראלי, ואילו אתגרים ייחודיים עומדים בפני מנהלי קופות הגמל וקרנות הפנסיה וההשתלמות המקומיים

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

עומר אלפרן, מנהל השקעות ושותף בחברת רובי קפיטל / צילום: דין אהרוני רולנד

"עד עכשיו יזמי נדל"ן לא יצאו עם פרויקטים שכבר מוכנים, מכאן נראה מבול"

חברת המימון החוץ־בנקאי רובי קפיטל משיקה קרן השקעות שנייה, במטרה לגייס חצי מיליארד שקל לפחות ● עומר אלפרן, מנהל השקעות ראשי ושותף בחברה: "בקרוב הרבה מאוד יזמים בתחום ההתחדשות העירונית יוציאו הרבה מאוד פרויקטים לשוק"

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בוול סטריט; מחירי הנפט צללו בכ-3%

הנאסד"ק ירד ב-1.2% ● מדד הקאק עלה ב-0.6% ● ירידה במדד המחירים לצרכן בבריטניה, אך מעל הצפי ● יצרנית השבבים ההולנדית ASML יורדת ב-5% ●  ג'יי.פי. מורגן: "היסטורית, רכישת זהב לא מצדיקה את הסיכון" • מיקרוסופט תשקיע 1.5 מיליארד דולר בחברת ה-AI מאיחוד האמירויות • יו"ר הפד מודה: "אין התקדמות במאבק באינפלציה"

טיל בליסטי שנורה מאיראן בשבת ונפל בים המלח / צילום: N12

הממשלה נדרשת להחלטה לא פופולרית - הבלגה היא הדבר הנכון

ארה"ב שבה ומדגישה שהיא לא תהיה שותפה למהלך התקפי ישראלי נגד איראן, הגם שלישראל שמורה הזכות לפעול, ושארה"ב אף שתמשיך לסייע לה בהגנה ● אפשר לפעול. השאלה היא אם זה הדבר הנכון לעשות ● מבקרים יגידו שההמלצה להבליג היא חזרה על הטעויות שהובילו ל-7 באוקטובר, ולא כך ● הנסיבות השתנו מאז לטובה ולרעה ● דעה

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

שלומית וייס / צילום: שלמה שהם

"חייבים להיות מהירים וגמישים יותר": העזיבה של הבכירה הישראלית והשינוי הארגוני באינטל

לפי מכתב שנשלח לעובדי החברה אמש נראה כי באינטל החליטו לאחד פעילויות בתחום הפיתוח ולהעביר את המשקל לפיתוח בתחום השרתים ובינה מלאכותית ● צעד זה הוביל בסופו של דבר להחלטתה של הישראלית הבכירה בחברה, שלומית וייס, לפרוש ממנה ● "עלינו להגביר את המהירות והגמישות בביצועים שלנו", נכתב במכתב

מטוס אל על / צילום: Shutterstock

אחרי הצניחה בתחילת המלחמה: התאוששות בענפי התיירות והבילויים

חג הפסח שיחול בקרוב מחולל רכישות בתחום החופשות והמופעים ● אתר KSP מרחיב את שיתוף־הפעולה עם שטראוס לצד מותגים כמו ויסוצקי ולוואצה ● הדירוג החודשי של אתרי האונליין