גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שמעוני-פינקלשטיין ירכוש מדיה עבור פוגל-אוגילבי

באחרונה פורסם כי חברת המדיה העולמית קראט הפסיקה את ההתקשרות של החברה בארץ עם פוגל-אוגילבי, והוא נאלץ למצוא פתרון לרכישת מדיה ללקוחותיו

דודי שמעוני ודוד פוגל / צילומים: תמר מצפי
דודי שמעוני ודוד פוגל / צילומים: תמר מצפי

משרד הפרסום שמעוני-פינקלשטיין ירכוש מדיה עבור משרד הפרסום פוגל-אוגילבי - כך נודע ל"גלובס". יצוין כי זו הפעם הראשונה שבה שמעוני-פינקלשטיין רוכש מדיה עבור משרד אחר.

בפוגל חיפשו בשבועות האחרונים אלטרנטיבות שבאמצעותן יוכל המשרד לרכוש מדיה - זאת לאחר שסוכנות המדיה קראט, שרכשה עבור המשרד מדיה בחודשים האחרונים, הפסיקה עמם את ההתקשרות.

אחת האפשרויות שעמדה על הפרק הייתה התקשרות מחודשת עם קבוצת מקאן-אריקסון, ויוניברסל מקאן - חברת המדיה של מקאן - כבר נערכה לקנות למשרד מדיה עבור שני קמפיינים, אך ברגע האחרון הוחלט בפוגל להתקשר עם שמעוני-פינקלשטיין.

כפי שנחשף ב"גלובס", לאחר 4 חודשים של פעילות משותפת בין הצדדים, הגיע שיתוף-הפעולה אל קצו בטונים צורמים, המלווים בשלב זה בחליפת מכתבים של עורכי דין. זאת, לאחר שבעלי המניות הבינלאומיים בקראט העולמית החליטו לא להמשיך את ההסכם בין הצדדים.

בפוגל ניהלו סדרת פגישות עם חברות מדיה ומשרדי פרסום, במטרה למצוא גוף שירכוש עבורם את המדיה. עם זאת, לאור הירידה בפעילות המשרד בשנים האחרונות, וכן חוב של כמה מיליוני שקלים שיש לו עדיין לחברת מדיה קום מקבוצת אדלר-חומסקי, רוב חברות המדיה לא ששו לצרף את המשרד לתמהיל לקוחותיהם, והמשרד כאמור כמעט ונדחק לרכוש את המדיה שלו באמצעות יוניברסל מקאן.

הצדדים כבר שיתפו פעולה בעבר, בתקופה שבה פוגל היה גדול משמעותית. אבל בשנים שלאחר תחילת ההתקשרות פוגל הלך ונחלש כשאיבד מספר תקציבים משמעותיים - המשמעותי שבהם הוא של המשביר החדש לצרכן, שעבר לקבוצת מקאן-אריקסון, שכבר הייתה לה דריסת רגל בתקציב - בגלל המדיה.

ירידה בהיקפי הפרסום

בעקבות כך איבד פוגל את מקומו בטבלת עשרת משרדי הפרסום הגדולים, אך ההתקשרות עם יוניברסל הסתיימה רק כשלקוח משמעותי אחר של המשרד - "מתאים לי" - עבר למקאן-אריקסון. אז החל המשרד לבחון אופציות נוספות לשיתוף-פעולה ובחר במדיה קום שלא אדלר-חומסקי.

במשך כ-5 שנים רכש פוגל את המדיה שלו באמצעות קבוצת אדלר-חומסקי, ותנאי התשלום שהמשרד העניק לו איפשרו לו לצבור חוב גדול. בסופו של דבר הופסקה ההתקשרות בין הצדדים, והם הגיעו ביניהם להסדר תשלומים שאמור להתפרס על מספר חודשים. בפוגל חברו לסוכנות המדיה העצמאית קראט, וגם לשם אמורים להיות משולמים סכומי כסף בחודשים הקרובים.

עתה, כאמור, חובר פוגל לשיתוף-פעולה עם שמעוני-פינקלשטיין, שלמרות היותו משרד לא גדול מבחינת ההיקפים הכספיים של התקציבים שבהם הוא מטפל, הצליח כל השנים לרכוש את מלוא המדיה ללקוחותיו - גם בעידן שבו הכוח עבר לחברות המדיה הגדולות.

דודי שמעוני, מבעלי המשרד, צמח בתחום המדיה ולא מתחום הפרסום, ובעבר אף היה קשור בהסכם ייצוג עם חברות מדיה עצמאיות ובהן קראט. עם הלקוחות שעבורם רוכש שמעוני-פינקלשטיין מדיה נמנים חברת מכשירי תנועה, קבוצת פררו, תדיראן (באופן חלקי), האוניברסיטה העברית, ויליפוד ועוד.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של פוגל-אוגילבי עמד ב-2011 על כ-42.5 מיליון דולר במחירי מחירון. ב-2012 רשם המשרד קיטון לכ-39 מיליון דולר, וב-2013 נרשם קיטון נוסף לכ-34 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-10 מיליון דולר במחירים ריאליים.

היקף הפרסום של שמעוני-פינשקלשטיין עמד ב-2011 על כ-54.6 מיליון דולר, ב-2012 על כ-38.3 מיליון דולר, וב-2013 הגיעו היקפיו לכ-37.9 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-12 מיליון דולר במחירים ריאליים.

דודי שמעוני מסר בתגובה: "אוכל לאשר שאנו בוחנים בחיוב שיתוף-פעולה ברכש המדיה עבור פוגל-אוגילבי".

מפוגל-אוגילבי נמסר: "אנחנו עומדים לחתום על הסכם לשיתוף-פעולה לקניית מדיה משותפת עם שמעוני-פינקלשטיין".

פוגל אוגליבי

עוד כתבות

Playground של Nex . אלגנטי / צילום: יח''צ

על הצעצוע הכי חם של השנה חתום סטארט־אפ טכנולוגי שלא שמעתם עליו

חברה אלמונית שהתחילה בכלל מאפליקציות וכמעט אזל לה הכסף - הצליחה לבנות משחק שהפך ללהיט ● הרעיון: קונסולת משחקים שגם הורים רוצים לילדים שלהם, וקהל היעד שלה הוא ממש לא הגיימר הסטריאוטיפי

על דמי חנוכה: הזדמנות לתת יופי של שיעור לחיים

דמי החנוכה הם הרבה יותר משטר מקופל שמחליק לכף יד קטנה ● מדובר במסורת יהודית בת מאות שנים, שנולדה מתוך חינוך לנדיבות ועזרה לזולת ואף סמלה אמצעי שיקום לנפש הלאומית ● כיום למטבעות החנוכה יש ערך מוסף מפתיע: הזדמנות ראשונה ללמד ילדים על כסף, אחריות וחיסכון 

אנדרו סטנטון ודמותו של וול-E. ''נתיב אחר לגמרי בכביש המהיר'' / צילום: Reuters, Martin Klimek

יוצר "וול-E" של פיקסאר ראה שחורות בנוגע לעבודה בעתיד, וצדק

לבמאי והתסריטאי-המשותף אנדרו סטנטון היה חזון של עולם דיסטופי, שנראה כעת נבואי באופן מטריד ● בראיון כעת הוא אומר שבעיניו הבינה המלאכותית לא תמחק את היוצרים: "המגע האנושי צריך תמיד להיות מעורב איכשהו"

בכמה נמכר בית פרטי שזקוק לשיפוץ יסודי ביישוב הר אדר / צילום: נועם יונה

המחיר ההתחלתי נשק ל-6 מיליון שקל: בכמה נמכר בית בן 40 בהר אדר?

מחיר השיווק של הנכס, בעל 7.5 חדרים, עמד על 5.8 מיליון שקל ● לבסוף, הוא נמכר תמורת 4.9 מיליון שקל ● "זאת הייתה עסקה לא פשוטה, המוכרים התחילו גבוה אבל הבינו את המצב בשוק" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון

האם המשבר בהייטק הסתיים? / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

דוח חדש חושף- סיכום השנה בהייטק: שיא בעסקאות לצד שפל במספר המועסקים

דוח חדש חושף כי בשנה החולפת נרשמה לראשונה ירידה שנתית במספר העובדים בענף ההייטק, ובמקביל הג׳וניורים מתקשים להיכנס לשוק למרות שנת שיא פיננסית

מה יהיה מחר בבורסה? / צילום: Shutterstock

הנתון שעשוי לסלול את הדרך לראלי בוול סטריט, ומה צפוי היום בת"א?

לאחר שבוע שיא בבורסה בת"א, המסחר צפוי להיפתח היום בצל העליות בוול סטריט ● האינפלציה הנמוכה וההתאוששות במניות ה-AI מפיחה אופטימיות לגבי ראלי סנטה קלאוס בניו יורק ● המניות הדואליות יחזרו למסחר בת"א בפערי ארביטרז' מעורבים ● חברת הביטוח והקמעונאית שצפויות לרדת ● וגם, הרשימה הלא קטנה של ההפתעות של השנה

פנטהאוז בן 4 חדרים בחיפה / הדמיה: יח''צ

"עסקה חריגה במיקום יוצא דופן": בכמה נמכר פנטהאוז בחיפה?

הפנטהאוז, שנמצא במרחק אווירי של כ־40 מטר מהים, נמכר תמורת 6.2 מיליון שקל ● מסתבר שכשהים פתוח לפניך, וכשהמרחק אליו קצר במיוחד, ניתן להגיע למחירים "תל אביביים" גם בשוק החיפאי

מאירה ברנע-גולדברג וכראמל / צילום: ליה יפה

הסופרת שהקימה מפעל של מיליונים: "בתעשייה כועסים, אבל אני לא מתנצלת"

עם יותר מחצי מיליון עותקים, חמש עונות בטלוויזיה, 300 אלף צופים בהצגות ושלל מרצ'נדייז - המותג כראמל הוא לא רק סדרת ספרים, אלא מפעל קמעונאי שהכניס עד כה יותר מ-10 מיליון שקל ● מאירה ברנע-גולדברג, שעומדת מאחורי התופעה, מסבירה: "סופרים מזלזלים במי שעושה מאמצים. אבל אני לא יכולה להיות חולת שחפת בעליית גג, לכתוב ספר ולזכות בפרס נובל"

צפוי להיסגר בסוף השנה: הפגנה מחוץ למפעל פולקסווגן / צילום: Reuters, Sebastian Kahnert

בלחץ גרמניה ותעשיית הרכב: אירופה לקחה צעד אחורה במהפכה הירוקה

שלוש שנים וחצי אחרי ההחלטה הדרמטית לאסור מכירת כלי רכב בעלי מנוע בעירה פנימית מ־2035, הנציבות האירופית נסוגה - בעיקר בשל לחצים מצד גרמניה והביקוש הנמוך לכלי רכב חשמליים ● המהלך מסמן שינוי סדרי עדיפויות וניסיון לאזן בין יעדי האקלים ליציבות כלכלית

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

מה קבע בית משפט כששבעה ילדים ורעייה נשארו מחוץ לצוואה של האבא

בית המשפט דחה תביעת עו"ד לפיצויים בעקבות הפסקת ייצוג ● העליון קבע כי ניתן להותיר בידי המדינה כספים שנתפסו מנאשם בשוחד לצורכי חילוט עתידי ● צוואה שנישלה רעיה ושאר ילדים בוטלה בשל מעורבות והשפעה בלתי הוגנת של היורש ● 3 פסקי דין בשבוע 

ניר וברית בן עמרם, בעלי בלונדי גריל צ'יז / צילום: משה ניסים

"רעדתי מפחד": בית הקפה שממציא את עצמו מחדש אחרי שנים סוערות

ברית וניר בן עמרם נאלצו לסגור את העסקים שלהם בקורונה, ותכננו לפתוח בית קפה בצפון ב-8 באוקטובר 2023 ● מאוחר יותר, כשפתחו בירושלים, החלה המלחמה עם איראן: "חיילים צוחקים איתי שפעם הבאה אשלח להם צו 8 מראש" ● ולמרות הכול, הם מצליחים להגשים את החלום שלהם: "אפשר לקנות אלף מאפים טעימים, אבל אנחנו רוצים לעורר באנשים זיכרונות"

KGM טורס הייבריד / צילום: יח''צ

עם מנוע מסין והחל מ-180 אלף שקל: הקוריאנית החדשה שתתחרה ביונדאי וטויוטה

היצרנית הקוריאנית חדורת המוטיבציה נכנסת לפלח ההיברידי באמצעות "קיצור דרך": KGM טורס הייבריד כולל מערכת הנעה מוכחת מתוצרת BYD ● העיצוב קשוח, צריכת הדלק נמוכה יחסית ורמת האבזור מכובדת ביחס למחיר, אבל השכנים מקוריאה מציבים תחרות קשה

תבשילים בלחם בית / צילום: דוד ששון

העסק שהתחיל על תלת־אופן לפני 40 שנה הוא היום ממלכה קולינרית נדירה

סמבוסק חומוס ממולא בסביח, בוריקה בתוך לחם, קבב עיראקי בלאפה וסופגניות שהן אגדה ● שבע תחנות אוכל באור יהודה, שגרמו לנו להכתיר אותה כמלכה קולינרית בלתי מעורערת

מרקו רוביו, מזכיר המדינה של ארה''ב / צילום: ap, Mark Schiefelbein

רוביו: "מקווים שהשיחות בין לבנון לישראל יביאו להתקדמות וימנעו עימות"

היום התקיים בנאקורה שבגבול בין ישראל ללבנון הסבב השני של שיחות בין המדינות תחת חסות ארה"ב ● בניגוד לדוח הקודם באוגוסט, הדוח הנוכחי של IPC קובע כי לא זוהה רעב באף אזור ברצועה ● מבצע "מאחורי הגב": המעורבות האיראנית – והמידע שסיפק הפעיל בחקירה אחרי שהובא לישראל לפני שנה ● צילם את נמל חיפה ובתי הזיקוק: שב"כ עצר אזרח בחשד לריגול עבור איראן ● עדכונים שוטפים

רופי תורפ. כל קו עלילה מטופל באופן אמין / צילום: ליינה אמברון

"מרגו צריכה כסף": כמה חופש באמת נשאר לאישה כשהגוף הופך למטבע

הרומן "מרגו צריכה כסף" מאת רופי תורפ שואל בחדות ובהומור מה מותר ומה אסור לאישה לעשות עם הגוף שלה ● במרכז העלילה אם חד־הורית צעירה שמוצאת חבל הצלה כלכלי במכירת תמונות עירום ב"אונליפאנס" ● ה"רעים" אינם גברים בודדים אלא הממסד הרפובליקאי האמריקאי - ואם נרצה, גם אמריקה של טראמפ

כלי טיס חשמלי של AIR / צילום: באדיבות חברת AIR

הסוף לשיירות? הסטארט-אפ הישראלי שמטיס 250 ק"ג אספקה ללוחמים

אירונאוטיקס חתמה על הסכם שיתוף‏־פעולה עם התאגיד הביטחוני ההונגרי ● הסטארט־אפ הישראלי שמוביל בפיתוח כלי טיס חשמליים מתקדמים ● החברה שמאפשרת להטמיע בטנקים מערכות שיגור של כטב"מים מתאבדים ● ופיקוד החלל האמריקאי מחזק את מערך ההגנה בנמל התעופה ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

בנייה חדשה / צילום: Shutterstock

83 אלף דירות מחכות לקונים - וזו הסיבה שהיזמים ממשיכים לבנות

נתוני הלמ"ס מצביעים על כך שמלאי הדירות הלא מכורות בישראל הכפיל עצמו בתוך חמש שנים ועומד על שיא היסטורי ● תל אביב מובילה ברשימה, ואחריה ירושלים ובת ים ● מהן הסיבות שהיזמים לא מפסיקים לבנות, ואיפה ייקח 7 שנים להיפטר מהמלאי?

נקבע למועד אחר? / צילום: Shutterstock

הבוס שלך כבר לא פנוי בשבילך

אמזון רוצה צוותים גדולים יותר. בנק אוף אמריקה משטח את ההיררכיה ● אמריקה התאגידית מצמצמת שכבות של מנהלים, ועולם העבודה משתנה באופן דרמטי

שלושה שיעורים שכל מנהל צריך ללמוד מההיסטוריה של דיסני / צילום: Shutterstock

בין שלגייה לפנתר השחור: שלושה שיעורים שכל מנהל צריך ללמוד מההיסטוריה של דיסני

אומץ אינו רק תכונה אישית אלא תוצר של אקלים ארגוני, ואלה שמטפחים אותו קוטפים את הפירות ● דיסני מציעה שיעור מרתק לכל מנהיג במסעה ההיסטורי מתקופת התעוזה היצירתית של וולט דיסני, שלא קיבלה ביטוי בצד הערכי, ועד לחזון השיטתי של בוב אייגר

חנות הדגל של ספורה בשאנז אליזה. ''אומרים שמבקרים בה יותר מבאייפל'' / צילום: Shutterstock

3,400 חנויות ו־18.5 מיליארד דולר בשנה: כך הפכה רשת הביוטי היוקרתית לגדולה בעולם

ספורה היא רשת היופי היוקרתית הגדולה בעולם: 3,400 חנויות, בלעדיות על מאות מותגים והכנסות של 18.5 מיליארד דולר בשנה ● התעשייה בצומת דרכים, והחברה מבית LVMH מתחזקת צבא משפיעניות, אך גם מאמינה שהעתיד טמון בסניפים ● הצצה נדירה לאסטרטגיה שצפויה לשמר את ההצלחה