גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קונים באינטרנט? אתרי הסחר הסיניים עוברים "גיור" לעברית

יוקר המחיה מוביל את הישראלים לרכוש מוצרים באינטרנט, זירה בה פורחים נציגי המזרח הרחוק ■ ג'ו זאנג, בעלי מיזם ל"גיור" אתרי סחר סיניים, מסביר למה השוק הישראלי כל-כך מושך, ומגלה אילו מוצרים הישראלים הכי אוהבים לקנות

כ-30 מיליון דולר בשנה - זהו הסכום שבו קונים ישראלים באתרי סחר סיניים, שמידת האטרקטיביות שלהם רק הולכת וגדלה. הקניון הגלובלי שחוגג כאן בשנים האחרונות, תוך שהוא שואב לתוכו עוד ועוד צרכנים שצלחו כבר את השלב של החשש הראשוני מקנייה מרחוק, מביא לתנועה ישראלית מוגברת באתרים בינלאומיים. מי שכבר מכיר קצת את הטרנד יודע לספר על ארץ של אפשרויות בלתי מוגבלות כמעט, עם מגוון מוצרים ומחירים שמהווים תחרות ראויה עבור קהל צרכנים המגלגל על שפתיו תדירות את המונח "יוקר המחיה", אך לא מוכן לוותר בקלות על היקפי השופינג שלו.

בזירה הזאת פרחו ועלו נציגי המזרח הרחוק, שמלבד מחיר אטרקטיבי - כיאה למדינה שמספחת תחת קורתה מסת ייצור אדירה עבור חברות בכל העולם - מאמצים בחום אל קרבם את הקליינטורה הישראלית. מאחורי ההצלחה הזאת עומד, בין היתר, שיתוף-פעולה ישראלי-סיני בין יובל אטד, יזם ישראלי ולשעבר מנכ"ל לוח win-win, לג'ו זאנג, לשעבר סמנכ"ל האתר המצליח דיל אקסטרים.

בניסיון להנגיש עבור הקהל הישראלי אתרי מסחר סיניים ולכוון את הזרקור אליהם, הקימו השניים בשנת 2012 את קבוצת Chinabuygroup. האתר שלהם, צ'יינה באי (Chinabuy.co.il) , הוא אגרגטור המאגד מוצרים ב-3 קטגוריות מרכזיות - הלבשה, אביזרים קטנים וגאדג'טים, ובית וגינה - זאת, מתוך שורת אתרים מוכרים יותר ופחות בפני עצמם: taobao.com שנחשב ל-eBay של הסינים; aliexpress.com; alibaba.com; dx.co; lightinthebox.com; pandawill.com; biggestshop.com; miniinthebox.com; ו-focalprice.com.

לדברי אטד, צ'ינה באי מרכז את ההיצע של אתרים סיניים שונים באתר אחד בשפה העברית, המתחייב לשירות מקומי ונגיש ולאיכות מוצרים - מחסום רכישה רציני כשמדובר בתוצרת סינית.

בינתיים מפעילה החברה משרדים ומרכז לוגיסטי בשנזן שבסין, וכן משרדים בהונג-קונג ובישראל. אטד עצמו חי על הקו, ומנסה לעשות את החיבור הנכון בין שני קצותיו. במקביל, הוא ושותפיו נמצאים במגעים מתקדמים לפעילות דומה במדינות נוספות בעולם.

"העולם כולו פתוח בפניך"

את דרכו במסחר אלקטרוני החל זאנג, שותפו של אטד, לפני כעשור - אז היה לו עסק למכירת מוצרים ב-eBay. "העסק הזה היה די מוצלח", הוא אומר בראיון טלפוני ל"גלובס", לקראת הגעתו הקרובה כמרצה לוועידה השנייה לסחר אלקטרוני בישראל - GO E-Commerce 2014 - שתתקיים ב-22 ביולי ביוזמת חברת "מידע כנסים".

"לאחר זמן מה פנו אליי מדיל אקסטרים, חברת מסחר אלקטרוני שהייתה אז חדשה בתחום, וקנו את העסק שלי. אני הפכתי למנהל העסקים לפיתוח ומכירות בחברה". לדבריו, "ההבדל בין עולם הקמעונאות הרגיל לזה המקוון, טמון קודם כל במגוון האינסופי, בנוסף לעובדה הפשוטה שאין גבולות והעולם כולו פתוח בפניך - גם עבור הקונים וגם עבור המוכרים".

- מתי הישראלים גילו את החנויות הסיניות?

"הקרדיט, למעשה, מגיע לשותפי יובל, שכבר לפני 4 שנים ראה את הפוטנציאל הגלום באתרי הסחר הסיניים. הוא פנה לדיל אקסטרים והציע להם לשתף פעולה. עד אז, צריך להבין, לא נקטנו מדיניות של שיווק בכלל, ובמיוחד לא במדינה קטנה כמו ישראל. אבל יובל היה נחוש והוא הצליח לשכנע אותנו, ולאחר חודשיים השקנו גרסה עברית לאתר של דיל אקסטרים. תוך זמן קצר מאוד הוא הפך להצלחה מסחררת, וישראל הפכה למדינה החמישית בעולם בהכנסות של האתר, מיד אחרי ארצות-הברית. אין ספק שזו הייתה נקודת המפנה - הן עבור השוק הישראלי והן עבור אתרי הסחר הסיניים".

על אף גודלה המזערי על המפה, נחשבת כיום ישראל לאחד השווקים החזקים ביותר בתחום הסחר המקוון, הן מבחינת המודעות והחשיפה לרכישות באינטרנט, והן מבחינת היקפי הרכישה ביחס לשאר העולם. זה מה שמסביר אולי את ההתעוררות שחלה במקביל גם מצד אתרים בינלאומיים המבצעים בזה אחר זה התאמות ישירות לקהל הישראלי.

כך, למשל, באתר האופנה הבריטי NEXT עמלו בשנה האחרונה לא רק על תרגום האתר לעברית, אלא גם על קטלוגים שבהם מופיעים מחירי המוצרים בש"ח, הנשלחים ישירות לבתיהם של לקוחות האתר בארץ - וכאלה, יעיד כל מדף חבילות בסניף דואר מקומי, יש לא מעט.

ותיק יותר הוא אתר מוצרי הקוסמטיקה STRAWBWRRY.NET, שצבר אף הוא קהל נאמן לא מעט בזכות התרגום (גם אם הקלוקל) לעברית, פניות שיווקיות סביב חגים בלוח השנה העברי ועוד.

מחקר שפרסמה גוגל לפני שנה הצביע על נהירה ישראלית לרכישה באתרי האינטרנט, אולם דווקא לאלה הבינלאומיים ופחות לישראליים. הקמעונאים המקומיים, נטען אז, מתמהמהים להתאים את עצמם לצרכנים, המגלים צימאון הולך וגובר בכל הנוגע לקניות מרחוק.

מה שמרתק לא פחות לגלות הוא ש-63% מהצרכנים הרוכשים באתרי סחר ישראליים, על-פי מחקר אחר של חברת "סאפיו מחקר ופיתוח", מעדיפים לרכוש באתרים אלה רק כי יותר נוח להם לגלוש בעברית. השילוב של שני הנתונים האלה מביא, כאמור, אתרים זרים להתאים את עצמם לישראלים, ובמקביל גם האתרים הסיניים רוכבים על הגל ומנסים למנף את דרכם אל כיסו של דובר העברית.

- מה בעצם היתרון של אתרי הסחר הסיניים - המחיר ורק המחיר?

"היתרון העיקרי של הסינים הוא המחיר הנמוך והמבחר הגדול", אומר זאנג. "אחרי הכול, כמעט כל מוצר בעולם כיום מיוצר בסין, ולכן זה אך טבעי שהלקוח יקנה אותו ישירות מהמפעל בסין ולא מחנות במדינה אחרת, לאחר שעבר כמה ידיים בדרך. יוקר המחיה הוא בעיה כלל-עולמית, ובסופו של דבר הלקוח מחפש את המוצר הטוב ביותר, במחיר הטוב ביותר".

הלקוח הישראלי, מספר זאנג, חשדן מאוד. בשלב הראשון הוא ירכוש מוצר זול, ורק כעבור זמן, כאשר נוכח שמדובר ברכישה מוצלחת, שהמוצר הגיע בזמן ובהתאם לציפיות - הוא יקנה מוצר אחר יקר יותר. "ישראלים קונים כמעט הכול - ובמיוחד גאדג'טים, בגדים, אביזרים, טלפונים סלולריים וציוד לבית ולגן", הוא מפרט את מאפייני הרכישה הספציפיים של הקונים המקומיים. "המספרים מדברים בעד עצמם: הרווחים של אלי אקספרס מהשוק הישראלי נאמדים ב-12 מיליון דולר בשנה; של דיל אקסטרים ב-10 מיליון דולר; 'מיני אין דה בוקס' ו'לייט אין דה בוקס' - 5 מיליון דולר, ועוד 3 מיליון דולר שמגיעים מרכישות באתרים אחרים".

- למה בכלל צריך את צ'יינה באי? כל האתרים שציינת לא אטרקטיביים בפני עצמם?

"הקמנו את צ'יינה באי כי הרגשנו שהאתרים הסיניים בסופו של דבר נראים אותו הדבר, מציעים את אותו הדבר ולכולם יש מערכת משלוחים גרועה, ללא תרגום בעברית וללא לוקליזציה מתאימה, ומעל הכול - שירות לקוחות גרוע. ההבטחה שלנו ללקוחות היא לספק להם 'אושר בקופסה' - בראש ובראשונה באמצעות שירות בעברית, 24/7, דרך הטלפון, הצ'אט, המייל או הפייסבוק. אספנו את כל המוצרים מהאתרים הסיניים המובילים במקום אחד, והלקוח יכול לבחור מתוך המבחר הגדול ביותר, כאשר אנחנו מבצעים בדיקת איכות לכל מוצר ומוצר, כדי להבטיח שרק מוצרים באיכות גבוהה יימכרו".

גם מדיניות ההחזרה, אגב, נדיבה במיוחד: אם המוצר לא נפתח ולא נעשה בו כל שימוש, ניתן להחזירו גם בתוך 365 ימים. את ההחזרה מבצע הלקוח לכתובת בישראל והוא אינו נדרש לשלוח את המוצר עד לסין.

"הקהל הישראלי שונה בתכלית מקהלים אחרים בעולם", מוסיף אטד, החוליה המקומית בעסק. "אם מבחינת השפה והמנטליות, ואם בהרגלי הקנייה. ישנה חשיבות דרמטית להתאמת המסרים, המוצרים והשיווק של האתר לקהל הישראלי. 'מבצעי חג המולד', לדוגמה, אינם רלוונטיים לישראלים - אז למה שלא יהיו 'מבצעי ראש השנה' או 'מבצעי פסח'?".

- למוצרים הסיניים יש עדיין תדמית נחותה יחסית. איך מתמודדים איתה, ואיך הצרכן שיושב בקצה השני של העולם יכול להעריך מרחוק את איכות המוצר?

זאנג: "כאמור, כמעט כל מוצר בעולם הוא מתוצרת סין היום - מותגים ולא מותגים. ישנן רמות רבות של איכות: יש מוצרים באיכות נמוכה ומוצרים באיכות גבוהה - תלוי מה אתה קונה. לכן החלטנו לבדוק את כל המוצרים שאנחנו מוכרים, כי אנחנו מאמינים שזול עולה ביוקר. הכלים שיש ללקוח הם ביקורות של רוכשים לפניו, והוא יכול לסמוך על ההמלצות שיש באתר ועל הבדיקות שאנחנו עורכים. אנחנו מוכרים גם מותגים, אבל רק מותגים מקוריים ולא חיקויים".

לא רק כיסויים לאייפון

תחושת ההצלחה של החברות הסיניות בארץ, ולא פחות מכך, הפוטנציאל שעוד גלום בשוק - באים לידי ביטוי גם בסקר אינטרנטי שערכה עבור צ'יינה באי חברת TRI מחקרים אסטרטגיים, שלפיו 91% ממשתתפי המחקר ביצעו רכישה באינטרנט במהלך השנה החולפת (95% בקרב בני 25-34). מכיוון שמשתתפי הסקר הם גולשי אינטרנט מלכתחילה, המספר הזה מעיד על אוכלוסייה בעלת מאפיינים מסוימים ואינו מעיד על כלל האוכלוסייה - גם אם הוא לא רחוק מהמספרים המתייחסים לכלל הצרכנים.

מעניין במיוחד פילוח המאפיינים של אותם צרכני רשת, כפי שהוא עולה מהסקר: כך, למשל, 58% מהמשתתפים העידו כי רכשו במהלך השנה החולפת מוצר באתר סיני. 31% מתוכם רכשו מוצרים בתדירות של לפחות פעם בחודש, ו-30% לפחות אחת ל-3 חודשים. 31% נוספים מבצעים רכישות באתרים סיניים בתדירות נמוכה יותר, ו-7% - הקהל ה"כבד" - רוכשים באתר סיני לפחות פעם בשבוע.

מבין אלה שרכשו בשנה החולפת מוצרים מאתרי סחר סיני, 36% קנו מוצרי אופנה ו-35% אלקטרוניקה. שאר המוצרים שנרכשים באתרים הסיניים הם אקססוריז (31%); מחשבים וציוד קצה (29%); אביזרים לרכב (25%); אופנת ילדים וצעצועים (23% לכל אחד); וקטגוריות נוספות כמו בישום וספורט.

האתר המוכר ביותר למשתתפי הסקר הוא אלי אקספרס (54% הכירו את שמו); דיל אקסטרים במקום השני; וצ'יינה באי, הצעירה יחסית, הצליחה להגיע לחשיפה של כ-12%.

אתרי הסחר הסיניים

מה הישראלים אוהבים לקנות מסין

עוד כתבות

סכום שיא שעבר ליורשים המיליארדרים / צילום: Shutterstock

"משימור הון להעצמת הדור הבא": הטרנד החדש של המיליארדרים

מנהלת ההון הגלובלית, UBS, פרסמה היום (ה') את דוח המיליארדרים שלה לשנת 2025, שמצביע על עלייה של 8.8% במספר האולטרה-עשירים בעולם ● מלבד אלו שיצרו את הונם בעצמם, 91 יורשים הפכו למיליארדרים כאשר ירשו סכום שיא של 297.8 מיליארד דולר ● ומה קורה בישראל?

דונלד טראמפ וקווין האסט / צילום: Reuters, Brian Snyder

המרוץ הוכרע? טראמפ ביטל ראיונות עם המועמדים ליו"ר הפד ואותת מי היורש

הממשל האמריקאי היה צריך לקיים השבוע שורת שיחות עם המועמדים לתפקיד יו"ר הבנק המרכזי, אך ביטל אותן ברגע האחרון ● "בדקנו 10 שמות, אבל צמצמנו אותם לאחד", הצהיר השבוע טראמפ ● ההערכה: היועץ הכלכלי הוותיק של הנשיא, קווין האסט, צפוי להיבחר

איפה יש הזדמנויות? / צילום: Shutterstock

בריאות, טכנולוגיה ושווקים מתעוררים: ההמלצות של ענקית קרנות הסל מוול סטריט

בסטייט סטריט, שמנהלת נכסים פיננסיים בסך 5.4 טריליון דולר, מאמינים ב־AI, כולל הזדמנויות השקעה במדינות אסיה, וממליצים גם על מניות הבריאות והפיננסים ● מנהל הפעילות בישראל: "ההשקעות בבינה מלאכותית עדיין נמוכות, בהשוואה למהפכות אחרות בהיסטוריה העולמית"

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון / צילום: יונתן בלום. עיבוד טלי בוגדונובסקי

הנגיד מזהיר: "תקציב הביטחון עלול להקפיץ את החוב ל-80% תוצר"

נגיד בנק ישראל, פרופ’ אמיר ירון, הזהיר בישיבת הממשלה כי מסגרת התקציב ל־2026 עלולה להוביל לעלייה בחוב הציבורי, במיוחד על רקע דרישות מערכת הביטחון, הפחתות המס וחוק הגיוס המוצע ● ירון קרא לביטול תקציבים הפוגעים בתמריצי עבודה, התריע מפני שימוש יתר במילואים ומתח ביקורת על פגיעה בתוכנית לפיתוח החברה הערבית - אך תמך ברפורמות מבניות כמו בניית שכירות, דיגיטציה ומיסוי תיירות

אסף רפפורט, מנכ''ל ומייסד שותף Wiz / צילום: עומר הכהן

בהנחה משמעותית: וויז שכרה את הקומות העליונות במגדל לנדמרק 2 בת"א

וויז, שממוקמת כיום במגדל רחוב דובנוב בת"א, שכרה את הקומות העליונות במבנה שבמתחם שרונה ● את השטח היא השיגה בהנחה משמעותית, תודות למו"מ שניהל המשקיע הראשון בחברה, גילי רענן

הבניין בגבעתיים / צילום: L&D GROUP

תוך 3 חודשים בלבד ולפני קבלת היתר בנייה: שלוש דירות נמכרו בבניין המיועד לפינוי־בינוי בגבעתיים

בניין בשכונת בורוכוב בגבעתיים נבנה בשנות ה־70, והדיירים בו חתמו על הסכם פינוי־בינוי, אך עדיין רחוקים מהיתר ● שתיים מהדירות נקנו ע"י משקיעים, ואחת ע"י משפרי דיור ● נעמה יסקרוביץ, סוכנת נדל"ן מחברת L&D GROUP: "אנשים מחפשים אלטרנטיבה לת"א"

בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

פחות מה-OECD: בבנק אוף אמריקה צופים לישראל צמיחה של 4.2% בשנת 2026

הבנק האמריקאי מעריך כי התאוששות הכלכלה הישראלית תימשך בשנתיים הקרובות, אך בשיעור נמוך מזה שצפו בארגון המדינות המפותחות ● בנוסף, בבנק צופים המשך שמירה על הסטטוס קוו, אך מציינים כי המתיחות בין ישראל לאיראן עשויה לשוב ולצוף

ליאור דיב / צילום: סייבריזן

הסטארט-אפ של יוצאי סייבריזן מגייס 130 מיליון דולר בסבב A

הגיוס של חברת הסייבר 7AI היה בהובלת אינדקס ונצ'רס ובהשתתפות זרוע ההשקעות של בלקסטון לצד משקיעים נוספים ● החברה פועלת בתחום של סוכני בינה מלאכותית המשמשים לאבטחת ארגונים

צילומים: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מי יפקח? הסעיף ברפורמת הבנקים הגדולים שעבר מתחת לרדאר

הרפורמה שתאפשר למוסדיים להקים בנקים זעירים מותירה סימני שאלה מהותיים לגבי זהות הרגולטור ● במשרד האוצר ובבנק ישראל מבטיחים להסדיר את הנושא בימים הקרובים

אילוסטרציה: Shutterstock, Rita Kapitulski

השכר הממוצע במשק באוקטובר: 13,620 שקל. ומה קורה בהייטק?

לפי הלמ"ס, מדובר בעלייה של 2.9% לעומת אוקטובר 2024 ● קצב האינפלציה באוקטובר 2025 עמד על 2.5%, כך שגם ריאלית מדובר בעלייה קלה לעומת החודש המקביל בשנה שעברה

Rapidos. בחנוכה ייפתח הסניף החמישי בהיכל מנורה מבטחים בתל אביב / צילום: אסף לוי

"חווית אוכל לקהל הישראלי": המסעדה המקסיקנית שהופכת לרשת

קבוצת BBB הופכת את מסעדת Rapidos לרשת; הסניף החמישי ייפתח בהיכל מנורה מבטחים ● חברת הגיימינג הישראלית זכתה בפרס הכסף בתחרות נחשקת ● ומי נכח בכנס הדיקרטוריות בהייטק? ● אירועים ומינויים

אבי לוי, יו''ר להב אל.אר / צילום: יח''צ

כשהוא קנה את השליטה בחברת ההחזקות, היא הייתה שווה בקושי 100 מיליון שקל. היום היא שווה מיליארדים

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● כשהוא שולט בחברת הנדל"ן והקמעונאות להב אל.אר, הנסחרת בשווי של כ־2 מיליארד שקל, אבי לוי מביט אחורה ללא זעם על הפרידה מענקית הקניונים מליסרון שניהל: "אני אוהב את ליאורה עופר כמו אחות" ● הוא מספר על תוכניות ההתרחבות עם דלק ישראל ועל הניסיון שלא צלח להשתלטות על שופרסל, ומחמיא לאחים אמיר: "אני מוריד את הכובע בפניהם, לא חושב שהיינו מסוגלים לעשות יותר מזה"

חיילי צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הצעת התיווך של המל"ל: תקציב הביטחון יעמוד על 118 מיליארד שקל?

במסגרת הדיונים הקדחתניים שמתקיימים בין משרד האוצר למערכת הביטחון, לגלובס נודע כי המל"ל הציע שתקציב הביטחון יעמוד ב-2026 על 118 מיליארד שקל ● הדרישות של מערכת הביטחון עומדות על 144 מיליארד שקל, בעוד האוצר מכוון לאזור ה-90 מיליארד ● האם הצדדים יצליחו להתפשר?

עיבוד: טלי בוגדנובסקי

איך תשפיע הורדת הריבית על הקרנות הכספיות? התשובה של צבי סטפק

קרנות הנאמנות הכספיות חוו בארבע השנים האחרונות זינוק אדיר בנכסיהן - כמה מזה קשור לרמת הריבית במשק, והאם כעת האטרקטיביות שלהן תפחת? ● עוד מיתוסים שחשוב לבחון: האם רק דמי הניהול מבחינים בין הקרנות, ומה פוטנציאל הצמיחה על חשבון הפיקדונות בבנקים​

פרויקט ''תדהר בגיבורים'' בבת ים / הדמיה: 3DVISION

תדהר מתקדמת לכיוון הנפקה: זה הצעד האחרון שנקטה

חברת הנדל"ן תדהר ממשיכה להיערך להנפקה ראשונית בבורסה בת"א ושכרה את שירותיהם של לידר חיתום ודיסקונט חיתום ● שיכון ובינוי עתרה לבג"ץ נגד המדינה ודורשת תיקון חקיקה שיאפשר לה למכור דירות שבנתה להשכרה לטווח ארוך ● ונתי גלבוע ישקיע כ-40 מיליון שקל בגפן מגורים ויהפוך לחלק מגרעין השליטה ● חדשות השבוע בנדל"ן

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה מעורבת בבורסה: ת"א 35 מעל 3,500 נקודות; ארית צנחה בכ-20%

מדד ת"א 35 עלה בכ-1.1% וננעל בשיא חדש, ומדד ת"א 90 איבד 1.1% ● מדד הבנייה נפל ב-1.8% ● ארית תעשיות צנחה אחר שהודיעה שמתכננת להנפיק את החברה הבת ● מחירי הנפט עולים על רקע דשדוש המגעים לסיום מלחמת רוסיה-אוקראינה ● וגם: המניה הקטנה בתחום ה-AI שמכה את השוק, עם עלייה של 180% מתחילת השנה

יוני חנציס, מנכ''ל דוראל / צילום: תמר מצפי

ב-590 מיליון שקל: מה עומד מאחורי הנפקת המניות הפרטית של דוראל?

דוראל הנפיקה מניות ב-590 מיליון שקל בהנפקה סגורה למוסדיים, שככל הנראה מבקשים לבסס את אחיזתם בחברה לקראת הנפקה אפשרית בארה"ב ● במקביל, החברה מדווחת על התקדמות משמעותית בפרויקטים בארה"ב ועל הרחבת החשיפה לשוק האנרגיה האמריקאי ● דוראל זינקה בכ-20% בשבוע האחרון, בעקבות פרסום הדוח שלה למשקיעים לרבעון השלישי של 2025

בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות ומצפה להורדת ריבית; מיקרוסופט איבדה גובה

הנאסד"ק עלה בכ-0.2%, הדאו ג'ונס התחזק בכ-0.9% ● דוח התעסוקה של ADP העיד על האטה מפתיעה, עם ירידה של 32 אלף במספר המועסקים בנובמבר ● מניית מיקרוסופט ירדה בכ-2.5%, בעקבות דיווח על כך שקיצצה את מכסות המכירה שלה לתוכנות AI ● יום המסחר באירופה ננעל במגמה מעורבת, הדאקס נסחר ביציבות ● הניקיי טיפס בכ-1.1% ● הביטקוין נסחר ביותר מ-93 אלף דולר

אלי גליקמן, נשיא ומנכ''ל צים / צילום: איתי רפפורט - חברת החדשות הפרטית

ענקית הספנות הבינלאומית הפג לויד הגישה הצעה לרכישת צים

במסגרת שורת הבעלים בחברה הגרמנית נמנות קטאר החזקות, זרוע של רשות ההשקעות הקטארית, וגם קרן העושר הסעודית ● בוועד העובדים של צים מתנגדים לעסקה בחריפות וקוראים למדינה למנוע את המהלך

פרידה עבאס-יוסף / צילום: ענבל מרמרי

"החברות המונפקות הן קטנות יחסית ועם גישה מוגבלת למימון": מנהלת מחלקת הנדל"ן ברשות ני"ע בראיון

ראש תחום נדל"ן ברשות ניירות ערך, פרידה עבאס־יוסף, מתארת כיצד מחנק המימון, המינוף הגבוה והעלאת הריבית הובילו לשנת שיא בהנפקות, ומבהירה כי הרשות תתעקש על גילוי מלא של המצב הפיננסי של החברות וצפויה אף להחמיר את ההנחיות