גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ישראלי בפייסבוק: בן 25, נשוי ועושה 8 לייקים בחודש

נתונים שליקטה חברת Fialkov Digital ניתחו את דפוסי הפעילות של בני 18 ומעלה ברשת החברתית | 36% מהגולשים בפייסבוק מגדירים את עצמם כרווקים

פייסבוק הפכה כבר מזמן לשער הכניסה של הישראלי הממוצע לאינטרנט. מה שפעם היה עמודי בית שונים כמו אתרי תוכן או אפילו מנוע חיפוש כמו גוגל, התחלף במהרה ברשת החברתית הפופולרית בעולם. אמנם לא כולם מגדירים את פייסבוק כעמוד הבית שלהם, אך מעטים מהם מדלגים על הביקור בה - מהמחשב או מהנייד - במהלך היום.

כלי חדש שהשיקה לאחרונה פייסבוק בשם Audience Insights, שמסייע למפרסמים להבין טוב יותר את הלקוחות הפוטנציאליים שלהם, שופך מעט אור על דמותו של המשתמש הישראלי הממוצע ברשת החברתית, מה הוא עושה שם ואחרי מי הוא עוקב. כך עולה כי כ-60% מהמשתמשים הבוגרים בפייסבוק בישראל הם בני 18-34, בעוד רק 4% מהמשתמשים הם בני 65 ומעלה. עוד עולה מהנתונים כי כמחצית מהמשתמשים הבוגרים בפייסבוק נשואים, בעוד 36% מגדירים את עצמם רווקים.

המידע נשלף מהכלי החדש באמצעות סוכנות הפרסום Fialkov Digital והוא מתייחס לבני 18 ומעלה (שמהווים כ-90% מ-4.2 מיליון משתמשי פייסבוק בישראל) ומתבסס על הצהרות הגולשים.

לפי הגדרות המשתמשים, המקצוע השכיח ביותר בקרב בני 18 ומעלה הוא ניהול, כש-17% מהם עוסקים בתחום. אחריו תחום המכירות תופס נתח מרכזי (15%). עוד מקצועות בולטים בקרב משתמשי פייסבוק: חינוך (13%); אמנות, בידור, מדיה וספורט (12%), מקצועות IT (9%) ועסקים ופיננסיים (6%).

4% גולשים מהאייפד

הנתונים גם שופכים אור על האופן שבו משתמשי פייסבוק גולשים לרשת החברתית. כך עולה כי 61% מהמשתמשים גולשים הן מהמחשב והן מהמובייל, בעוד 23% גולשים מהמובייל בלבד ו-16% גולשים מהמחשב בלבד. בפילוח לפי סוג ספציפי של המכשירים נראה כי האנדרואיד פופולרי יותר מהאייפון (21% לעומת 18%, בהתאמה). 4% גולשים מהאייפד, בעוד 17% גולשים לאתר הסלולרי של פייסבוק. 1% מהמשתמשים גולש לפייסבוק באמצעות טלפון פשוט שאינו סמארטפון. למרות השימוש הנרחב במכשירי מובייל שונים, המחשב ממשיך להיות הדומיננטי ביותר עם 37% מהיקף הגלישה.

אז מה בעצם עושים הישראלים בפייסבוק? לפי נתוני Audience Insights, בני 18 ומעלה עושים שמונה לייקים בחודש לפוסטים, כותבים ארבע תגובות, משתפים פוסט אחד ולוחצים על שלוש מודעות.

הישראלי הממוצע עושה 17 לייקים לעמודי מותגים ועסקים, כשהעמוד המוביל בקרב הישראלים הוא המשחק מבית חברת זינגה Texas HoldEm Poker עם 549.3 אלף לייקים של גולשים ישראלים בוגרים. במקום השני מופיע אתר החדשות ynet עם 488.8 אלף לייקים בקרב בני 18 ומעלה מישראל (הנתון הכללי גדול יותר, אך כאמור כאן מופיעים נתוני הפילוח לפי הכלי החדש של פייסבוק). אחריו ניצב עמוד "סטטוסים מצייצים" הפופולרי עם 436.3 אלף לייקים ובמקום הרביעי מפתיע עמוד הקהילה היהודי "מי לה' אלי" עם 432.5 אלף לייקים ואחריו. את החמישייה הראשונה סוגר עמוד מאקו מבית קשת עם 418.1 אלף לייקים.

עוד בעשירייה הראשונה אפשר למצוא את וואלה חדשות (392.9 אלף), סופר פארם (390.7 אלף), ידיעות אחרונות (385.3 אלף), קסטרו (343 אלף) והצינור (317 אלף). עוד עולה מהנתונים כי הספורטאי שזוכה להכי הרבה לייקים בקרב גולשים ישראלים בני 18 ומעלה הוא ליאו מסי, האמן האהוד ביותר היא ריהאנה (ככל הנראה לפני הפרשה האחרונה הבה הביעה תמיכה בשחרור העם הפלסטיני) וחברת התקשורת האהודה ביותר על בסיס מספר לייקים היא בזק.

עוד כתבות

ליאור טנר, מנכ"ל הנוסע המתמיד ו-FLY CARD / צילום: יונתן בלום, גלובס

"לקוחות היוקרה הם הלחם והחמאה שלנו. אנחנו מוותרים על הרבה הכנסות בשבילם"

על ההתקוממות מצד הנוסעים, הזינוק במספר הלקוחות והמהלכים שסותרים את האג'נדה הרשמית ● מנכ"ל מועדון הנוסע המתמיד של אל על, ליאור טנר, משיק מהלך אסטרטגי לא נטול סיכונים ומתיישב לשיחה עם "גלובס"

רויטל סויד, העבודה–גשר / צילום: כדיה לוי

אם אוחנה חשף את סודו של חפץ במתכוון, האם יש לו חסינות?

האיום של ניר חפץ לתבוע את שר המשפטים אמיר אוחנה בגלל המידע שחשף עליו עורר תהייה: האם אוחנה, שדיבר מעל במת הכנסת, לא זכאי לחסינות פרלמנטרית? מתברר שלא תמיד ● המשרוקית של גלובס

גדי נצר / צילום: תמר מצפי

מניית גלוברנדס הגיבה בחיוב לעלייה ברווח הרבעוני למרות קיפאון בהכנסות

עם זאת, מאז החלה מפיצת הסיגריות והממתקים להיסחר בבורסה אשתקד, רשמה מנייתה ירידה של 27%

העיר חריש / צילום: שלומי יוסף

אפקט מחיר למשתכן? עלייה של 43% במכירת דירות חדשות מתחילת השנה

הנתונים מתייחסים לשלושת הרבעונים הראשנים של 2019 לעומת שלושת רבעונים אלה ב-2018 ● וגם: איזו עיר הובילה את רכישת הדירות החדשות ברבעון השלישי השנה?

נועה קירל בקמפיין החדש של ביטוח ישיר  / צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של ביטוח ישיר

בזכות נועה קירל? ביטוח ישיר - הפרסומת הזכורה ביותר השבוע

גיאוקרטוגרפיה: הפרסומת לביטוח ישיר היא גם המושקעת ביותר השבוע עם כ-813 אלף שקל ● הפרסומת לדלתא בכיכובה של אליאנה תדהר היא האהודה ביותר בשבוע החולף

עדי יופה / צילום: אריק סולטן, גלובס

"כמו סטורי שנעלם תוך 24 שעות, העבר לא רלוונטי לקביעת העתיד"

אנחנו חיים בעידן אקסטטי שבו העולם כולו הופך ל'סטורי': מה שהיה רלוונטי ל-24 השעות האחרונות, יכול להיעלם עד מחר ● עדי יופה משרטטת עבור 'ליידי גלובס' קווים למגמות העל שישלטו בשנה הקרובה

אוכלים בכלים חד פעמיים בחברת הפינטק "טיפלתי" / צילום: אורי פרל

להוציא את החד"פ: כך ההייטקיסטים שוב מקבעים נורמות בשוק התעסוקה

יוזמה של עובדי הייטק שקוראת למעסיקים להוציא מחדרי האוכל את הכלים החד-פעמיים ויוזמות סביבתיות אחרות מובילות את המעסיקים לדבר בשפה אקולוגית ● האם מדובר בטרנד חולף בגלל מחאת האקלים או בשינוי כיוון?

נופר עמיקם / צילום: אופיר אייב

נופר עמיקם מונתה לשותפה בקרן ההון סיכון גלילות קפיטל

עמיקם (34) עומדת בראש מחלקת יצירת הערך תצטרף לשני המייסדים קובי סמבורסקי ואריק קלינשטיין

השקעות אלטרנטיביות / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

השקעות אלטרנטיביות - סיכונים מגלקסיה אחרת

בשעה טובה רשות ני"ע החליטה לבחון את מה שמכונה השקעות אלטרנטיביות ● מהמסמך שחיברה אפשר ללמוד מה הם סימני האזהרה החשובים בתחום זה, אבל מעבר לכך חשוב שהמשקיע ישאל אם הוא יכול לעשות בהשקעות אלה את כל הבדיקות הדרושות

שאול שני / צילום: איל יצהר

שנה לאחר כישלון ההנפקה: ספינת הדגל לשעבר של ההייטק הישראלי ECI בדרך למיזוג עם חברה אמריקאית

ריבון קומיוניקיישנס הציבורית חתמה על הסכם למיזוג עם ECI של שאול שני תמורת 32.5 מיליון ממניותיה ועוד 355 מיליון דולר במזומן ● המיזוג מגיע לאחר כישלון הנפקתה של חברת ציוד התקשורת הישראלית הוותיקה בלונדון לפני כשנה ● בעלי המניות של ריבון פחות מרוצים מהמהלך ושווי השוק שלה נחתך ברבע בארה"ב

אורי לוין, מייסד ויו"ר. זיו תירוש, מייסד ומנכ"ל, Refundit / צילום: יח"צ

הסטארט-אפ ריפנדיט שייסדו אורי לוין וזיו תירוש גייס 10 מיליון דולר

מדובר בסטארט-אפ המציע אפליקציה שמייעלת ומקצרת את הליך קבלת החזר המע"מ לתיירים בהתאם למדיניות של הארצות בהן הם מבקרים ● את סבב הגיוס הובילה Amadeus Ventures

אורי גייגר / צילום: יחצ

אקסלמד שואפת לשבור שיא לקרן מכשור רפואי: גיוס 400 מיליון דולר

הקבוצה, המשקיעה בחברות מכשור רפואי, מקימה קרן רביעית שתפעל לפי המודל הייחודי שפיתחה: צירוף טכנולוגיות חדשניות למערכי שיווק של חברות מדשדשות • המייסד והשותף המנהל, ד”ר אורי גייגר, מסביר אילו חברות הוא מחפש, מה היתרון של ניו יורק על עמק הסיליקון ומדוע המוסדיים צודקים בכך שלא השקיעו עד כה בקרנות רפואיות שיצאו מישראל

איריס בינקוביץ', אביגיל דר ונרקיס טסלר / צילום: רונה איבר

מועדון ארוחת הבוקר: מה חושבות מנהלות בתחום הקנאביס על שבירת קירות

וגם: UMI תפחית שכרו של בני גבאי ל-60 אלף שקל לחודש

משרדי ?Wix / צילום: רויטרס

מנייתה של Wix צונחת בוול סטריט לאחר צמצום תחזית שנתית

הישראלית שנסחרת בוול סטריט הציגה עלייה מפתיעה ברווח ובהכנסות ברבעון השלישי של השנה, אך צמצמה את טווח התחזיות לשנת 2019 כולה ● צופה הכנסות בטווח של 763-761 מיליון דולר, לעומת התחזיות הקודמת להכנסות בטווח של 765-761 מיליון דולר

איז'י בלנק / צילום: אורי שדה

יו"ר איגוד אדריכלי הנוף חושב שהם "לא מספיק קולניים, אבל כן משפיעים"

יו"ר איגוד אדריכלי הנוף, איז'י בלנק, מצהיר שהוא מודע לזה שפרויקטים של התחדשות עירונית הם הפוטנציאל האמיתי של הוספת יחידות דיור בערים, אבל מצטער על כך שהם "הורסים את כל הצמחייה ברחוב"

איזה נכס אפשר לקנות ב-2.1 מיליון שקל באזור חוף הכרמל? / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

איזה נכס אפשר לקנות ב-2.1 מיליון שקל באזור חוף הכרמל?

מגרש לבנייה בבנימינה, דירת 6 חדרים חדשה בטירת הכרמל, דירת בת 4 חדרים בזכרון יעקב או קוטג' בחדרה

ברק עילם  / צילום : שלומי יוסף

צמיחה של 27% בתחום הענן דחפה את הכנסות נייס; מעלה תחזית רווח שנתית

הכנסות של 152 מיליון דולר מתחום הענן סייעו לנייס להציג ברבעון השלישי עלייה של 8% בהכנסות ל-387 מיליון דולר ● המנכ"ל ברק עילם: ההכנסות מפעילות הענן הן 40% בקירוב מהכנסות החברה ומשקפות את ההצלחה הגדולה שלנו בתחום"

יהלי סלע, רם יוניש וגילי ינקוביץ - מייסדי סימפליפיי / צילום: יח"צ

צ'ק פוינט רוכשת את סטארט-אפ הגנת הסייבר סימפליפיי

סימפליפיי מפתחת טכנולוגיית הגנת סייבר להגנה על מוצרי האינטרנט של הדברים ● סכום העסקה לא נחשף, אך ההערכה היא כי מדובר בכמה מיליוני דולרים

יניב אלפי/ צילום: אלירן אביטל

"הצלחנו לשנות דפוסי התנהגות אצל נהגי מוניות. שכל נהג יעשה לעצמו את החשבון איפה משתלם לו לעבוד"

מנכ"ל יאנגו יניב אלפי מכיר היטב את הסיטואציה שבה בשעות השיא נהגי מוניות מכבים את האפליקציות, וגם את החאפרים שמנסים לנגוס לו ברווחים ●  זה לא מונע ממנו להתגאות במודל העסקי שבזכותו החברה מרחיבה את פעילותה בישראל ● "כשהשירות טוב, אנשים מוכנים לשלם עליו"

רחוב שער פלמר בעיר התחתית, חיפה / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

עם הגב לים: קמפוס נמל חיפה נפתח למגורים ומחירי הנכסים עולים

מסילת הרכבת עדיין חוצצת בין העיר חיפה לבין הים, אבל התוכנית של העירייה ל"קמפוס הנמל" מקדמת את התחדשות האזור כבר עכשיו, והיזמים שנכנסו לפני כמה שנים רואים עליות מחירים