נציבי תלונות הציבור של רשות השידור והרשות השנייה יוצאים נגד ההחלטה של ערוץ 1 וחדשות 2 לשדר חלקים קשים לצפייה מתוך סרטון החמאס שהראה את הרג חיילי צה"ל בנחל עוז.

בחדשות 10 צנזרו את הסרטון ומנעו צפייה בקטע בו נראתה פגיעה בחייל, לעומת שני הערוצים שהראו חלק ארוך יותר מהסרטון.

יש לציין כי בחדשות 10 נמנעו גם מלשדר את תמונות שבויי החמאס, בהן הם נראו כפותים כשרק בגדים תחתונים לגופם.

דדי מרקוביץ' מרשות השידור ודוד רגב מהרשות השנייה קיבלו מספר תלונות כל אחד ופנו לגופים שתחת אחריותם בבקשה לנהוג במשנה אחריות בעת שידור הקטע.

רגב אמר ל"גלובס" כי "יש חשיבות מאוד גדולה לשדר את הסרטון, כיוון שסוגיית המנהרות מאוד מרכזית במבצע האחרון. זה חייב להיעצר בנקודה בה רואים פגיעה בחיילי צה"ל. ביקשתי לא להראות את הקטע שבו מראים זאת".

מרקוביץ' כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי הסרטון היה לא ראוי לצפייה והיווה "הפרה של כללי האתיקה המקובלים... ניתן היה לפרסם את הסרטון ערוך ובצורה מושכלת, ללא תמונות הרג החיילים, כשברקע פרשנות מסייגת המסבירה שהסרטון ערוך. מסמך נקדי קובע במפורש שיש להימנע מתצלומי תקריב של גוססים, שיש להקפיד על כבוד האדם גם במותו, ושיש לקחת בחשבון את סף החיסיון של הצופה".

מרקוביץ' ציין כי במערכת החדשות הופק הלקח מהמקרה, וכבר למחרת שודר הסרטון לאחר שעבר עריכה. גם בחדשות 2 צינזרו את הסרטון, וכבר הבוקר (ד') שודרו רק שקופיות ממנו, והוא לא שודר במלואו.