‎‎הסופר-עשירים ברחבי העולם מגלים מחדש את נפלאות השיט בים, ומכירות יאכטות הפאר לשיט תענוגות זינקו לרמה הגבוהה ביותר מאז המשבר הפיננסי, הודות לעלייה החדה בביקוש מצדם של טייקונים אמריקאים ורוסים.‏

קצב ההתאוששות במגזר הסופר-יאכטות - ספינות שיט תענוגות שאורכן עולה על 24 מטרים - היה איטי יותר בהשוואה למגזרים אחרים בשוק מוצרי המותרות בעקבות הקריסה הפיננסית ב-2008.‏

אולם ב-18 החודשים האחרונים החל הביקוש מצדם של מיליארדרים ברחבי העולם לצבור תאוצה, לאחר שהמוכרים החלו לנקוט גישה ריאליסטית יותר בכל הנוגע למחירים - כך מדווחים יצרני וסוכני יאכטות. ‏

היאכטה הארוכה ביותר שהושקה עד כה ב-2014 היא ויקטורי, שאורכה 140 מטרים ושניצבת במקום התשיעי ברשימת יאכטות-העל של כל הזמנים. לויקטורי יש 7 סיפונים, 6 בריכות שחייה באורך של עד 8 מטרים וגראז' פנימי שניתן למלאו במים עבור הסירה הקטנה להעברת נוסעים אל החוף וממנו.‏

‏‏"הקונים של היום מראים היגיון רב יותר, ויש מגמה כללית של 'מעט זה יותר'. אנשים מעוניינים באיכות הטובה ביותר ולאו דווקא בסירה הגדולה ביותר" אמר כריס ססיל-רייט, סוכן יאכטות זה 20 שנה. ‏

‏למרות זאת, סופר-יאכטה עדיין יכולה לעלות יותר מ-150 מיליון דולר ולהכיל אולמי כושר ובריכות שחייה.

‏במחצית הראשונה של 2014 נמכרו 221 סופר-יאכטות - קפיצה של קרוב לשליש לעומת התקופה המקבילה אשתקד, על-פי נתוני בואוט אינטרנשיונל מדיה . זוהי עלייה של 66% לעומת 74 היאכטות שנמכרו במחצית האשונה של 2009, כשהשוק היה בשפל העמוק ביותר. ‏

למרות הגידול במכירות ב-12 החודשים האחרונים, רבים בתעשייה מציינים כי המחירים עדיין נמוכים בהרבה לעומת התקופה שלפני המשבר.‏

התחדשות הביקוש מצדם של אמריקאים עשירים - קבוצת הרוכשים הגדולה ביותר באופן מסורתי - תרמה להתאוששות השוק.

‏‏כריסטוס ליוואדס, מייסד ומנכ"ל ‏NISI Yachts‏, יצרנית אירופית של יאכטות פאר, אמר כי רמת הפעילות של השוק האמריקאי ליאכטות יד שנייה זהה כעת פחות או יותר לתקופה שלפני המשבר. עם זאת, הקונים האירופים עדיין לא שבו לשוק, ולאחר פרוץ העימות באוקראינה נעלמו כמה קונים רוסים.‏

‏למרות שב-20 השנים האחרונות נהוג להחשיב את סין לשוק הצמיחה הגדול הבא של היאכטות, נפגע תיאבונם של קונים סינים פוטנציאליים, לנוכח היעדר התשתיות כגן מרינות והמגבלות על שיטוט בכלי שיט בתוך סין עצמה. ‏

רבים בתעשיית היאכטות טוענים כי מכירות הסופר-יאכטות לא יעפילו שוב לרמות המסחררות שלפני המשבר הפיננסי. "המיתון היה כל-כך עמוק, שיכול להיות שלעולם כבר לא נראה ימים טובים כאלה", אמר בוב סקסון, נשיא אינטרנשיונל יוט קולקשן.