מיקרוסופט ישראל הודיעה הבוקר (ב') על הגעתה הרשמית של קונסולת המשחקים אקס בוקס One ב-15 בספטמבר, כמעט שנה אחרי ההשקה המקורית בארה"ב.

המחיר המוערך של האקס בוקס וואן בעת ההשקה יעמוד על 2,300 שקל לגרסה הבסיסית, הכוללת כונן קשיח של חצי טרה, כונן בלו-ריי, כבל HDMI ומיקרופון-אוזניות וגם 2 משחקים: מרוץ מכוניות - Forza Motorsport 5 ופיפ"א 15.

גרסה נוספת שמיקרוסופט מציינת שתהיה במהדורה מוגבלת תימכר ב-2,800 שקל ותכלול גם את מצלמת התנועה קינקט, שלט בגרסת עיצוב מיוחדת לרוכשים הראשונים ושני משחקים: פיפ"א 15 וגם משחק הריקודים דאנס דאנס ספוטלייט.

האקס בוקס וואן עבר מקצה שיפורים בעיצוב שלו, אבל לא משהו דרמטי. מבחינת חומרה, הוואן מגיע עם מעבד גרפי ייעודי בעל 8 ליבות ו-8 ג'יגה זיכרון. שיפורים משמעותיים בקונסולה הוא זמן הפעלה כמעט מיידי של המכשיר באמצעות פקודה קולית. זמן באקס בוקס 360 הוא לא קצר.

מעבר לזה, ניתן באמצעות פקודה קולית "אקס בוקס תצפה בטלוויזיה", לעבור לצפייה ישירה בשידורי טלוויזיה. באותה מהירות, האקס בוקס וואן עובר בין משחק לערוץ טלוויזיה או לדפדפן אינטרנט, כמעט ללא השהייה. חיישן חדש לקינקט, יזהה את המשתמש בהפעלת המערכת, להתאמה אישית לכל התכנים שבקונסולה. עמוד הפתיחה יביא את המשתמש ישר לדברים האחרונים אותם הוא הפעיל. למשל, תוכנית טלוויזיה או משחק.

האקס בוקס וואן פועלת על 3 מערכות הפעלה, זו של האקס בוקס למשחקים, גרסה של חלונות ומערכת שמחברת בין השניים. האקס בוקס גם יודע לפצל את המסך בזמן צפייה בתוכנית טלוויזיה, בדומה להפעלה של שתי אפליקציות בחלונות 8 היום. בצורה הזו, ניתן לראות תוכנית ולגלוש לאתר מסויים בדפדפן.