מחירי הדירות עלו ב-1.6% ברבעון השני של השנה בהשוואה לרבעון הראשון, וב-6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. כך עולה מסקירת מחירי הדירות שפרסם היום (ב') השמאי הממשלתי הראשי. הבדיקה מתבססת על מחירי דירות 4 חדרים (המוצר המבוקש ביותר בשוק הנדל"ן) ב-16 הערים המובילות בישראל.

רק בשתי ערים נרשמו ירידות מחירים ברבעון השני - באר שבע (4%-) וחולון (1%-). בכפר סבא, הרצליה ואשקלון נרשם קיפאון במחירים, ובשאר הערים - עליות. רמלה הובילה את העליות עם זינוק של 7% ברבעון. אחריה אילת עם 6%, מודיעין וירושלים עם עלייה של 4% וכן נתניה, פתח תקווה וחיפה עם עליות של 2%. בת"א עלו המחירים רק ב-1%.

כפי שניתן לראות בטבלה המצורפת, המגמה בשוק הנדל"ן היא עליית מחירים מתונה. בסקירת השמאי ישנה התייחסות גם לתוכניות מע"מ 0% ו"מחיר מטרה" עליהן נודע בסוף הרבעון השני: "לאחר פרסום זה נצפתה ברבעון הנסקר האטה חריפה בהיקפי העסקאות, בעיקר בדירות חדשות. רבים בקרב ציבור רוכשי הדירות השהו את רכישת הדירה, תוך צפיה ליישום ולמימוש תכניות ההטבה... עם זאת, למרות הירידה החדה במספר העסקאות, לא ניכר כי למהלך זה היתה השפעה כלפי מטה על מחירן".

מחירי הדירות

אם כן, בתום הרבעון השני של השנה רק בשלוש ערים בישראל ניתן למצוא דירת 4 חדרים בפחות ממיליון שקל - אילת, אשקלון ובאר שבע. בת"א המחיר מתקרב כבר ל-3 מיליו ןשקל ובמרבית הערים בגוש דן ובשרון המחיר הינו מעל 1.5 מיליון שקל.