גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המפץ הגדול ברשות השידור: האנשים שכדאי לשים אליהם לב

בקרוב יחל המרוץ לאחד התפקידים הנחשקים ביותר בתקשורת הישראלית - המנהל הראשון של רשות השידור החדשה והמשופרת ■ בשוק מסתובבים שמות רבים שנחשבים למועמדים לתפקיד ■ הנה כמה מהם

יונה ויזנטל / צילום: יוסי כהן
יונה ויזנטל / צילום: יוסי כהן

יונה ויזנטל - מזמני לקבוע?

באופן טבעי, יונה ויזנטל לא היה מוותר על עבודה יוקרתית בחברת yes ועל מחצית משכרו - 80 אלף שקל - בעבור משרה זמנית בלבד כעורך הראשי של רשות השידור, שמטרתו להעביר בשלום את הגוף את הפירוק עד לסופו המר.

ויזנטל שואף להישאר והוא יציע את עצמו כמעט בוודאות לתפקיד המנכ"ל הזמני, ואולי אף ליותר מזה. בינתיים, כשהוא עורך שורת מינויים מוצלחת ומשרה אווירה הישגית ברשות השידור, נראה שהמועמדות שלו לא מופרכת כלל. אחרי הכול יש היגיון רב לאפשר למי שכבר מצוי ומוביל את הרשות, לבנות אותה מחדש במקביל.

אמנון דיק - חוזר למרוץ

החוק לא מחייב איש תקשורת או עיתונאי לתפקיד מנכ"ל רשות השידור, אלא מבקש להעדיף מנהלים כאלה. לכן מנהלים רבים מחוץ לשוק המדיה יכולים להתאים.

אמנון דיק, לשעבר מנכ"ל בזק ומנהל מוערך, הוא הסיבה שבגינה התפטר בעבר יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מתפקיד השר הממונה על רשות השידור, לאחר שראש הממשלה התנגד למינויו ליו"ר רשות השידור. שמו של דיק חזר כרגע למרוץ באופן רשמי.

ינון מגל - ראש מחלקת חדשות?

לאור העובדה שמנהל רשות השידור לא חייב להיות עיתונאי, מי שאמור להיות האוטוריטה העיתונאית השלטת של רשות השידור הוא ראש חטיבת החדשות של ערוץ 1, אשר יזכה להגנות מיוחדות בחוק.

מי ששמו עלה בהקשר זה הוא עורך וואלה, ינון מגל, שהתמודד בעבר וכמעט זכה בתפקיד מפקד גל"צ. תפיסת עולמו - שנויה במחלוקת ככל שתהיה - עשויה בהחלט להוות שינוי בתפיסת החדשות הציבורית ובכלל. תפקיד זה, ימשוך הרבה יותר קופצים מתפקיד הניהול ואפשר בהחלט למנות שורה ארוכה של גורמים ובהם אילה חסון המשמשת בתפקיד כיום (סוף סוף אישה ברשימה) ואפילו יעקב אילון. גם שמות כמו זה של ראודור בנזימן וגולן יוכפז נשמעו.

רם לנדס - מאבות המהלך

נדמה שמי שניסח את דוח לנדס עליו התבסס חוק רשות השידור החדש, הוא מועמד טבעי להיות המנכ"ל ועל אחת כמה וכמה מי שבונה את השידור הציבורי החדש. אולם רם לנדס מקפיד להגיד מעל פני כל במה אפשרית שכבר אין לא שום עניין ברשות השידור. העיסוק ברשות השידור הוא תובעני וכנראה כבר גבה ממנו מחיר יקר. המפיק הבכיר, ומי שבעברו הקים שתי חברות חדשות בישראל, יכול היה לסייע בהקמה מהירה של חטיבת החדשות החדשה, ואולם ההערכה היא כי רצונותיו הם אחרים - והוא מעדיף להמשיך ולעסוק בשוק ההפקה והיצירה.

אבי וייס - מנהל מוערך

שמו של מנכ"ל חדשות 2, אבי וייס, עלה לא אחת בהקשר של ניהול תאגיד השידור החדש.

רק באחרונה חודשה הקדנציה שלו, והוא נחשב למנהל מוערך, בעל שכל ישר, שגם עשוי להתאים לגוף שעיקר עשייתו הפנימית תהיה אקטואליה וחדשות. וייס מחויב כעת לחברת החדשות המצליחה בישראל - ואולם עתידה לוט בערפל בשל הפיצול הצפוי של ערוץ 2.

חדשות 2 עשויה לצאת מהסיפור הזה רזה ומשפיעה הרבה פחות, מה שעשוי לגרום לווייס להמשיך הלאה למקום אחר.

לירן דן - יגיע מהלשכה?

מי ששימש בעבר כסמנכ"ל הדיגיטל בחדשות 2 וזינק משם ללשכת ראש הממשלה, הצהיר בעבר בראיון על חלומו להפוך מנכ"ל רשות השידור. וזה עוד בתקופה שהיה רע ברשות. דן, האחראי על התקשורת בלשכת נתניהו, נחשב לשיאן העובדים בסביבתו של רה"מ ולא מן הנמנע שהוא מחזיק זמן כה רב בלשכה הקשה במדינה משום שהוא מחכה לאירוע המכונן של הקמת תאגיד השידור הציבורי החדש.

דן הוא אדם מוכשר, אין בכך ספק, אך מינויו עשוי להעלות טענות להתערבות פוליטית במהלך. אדם אחר שנחשב למנכ"ל אפשרי, ומקורב לנתניהו הוא צביקה האוזר, לשעבר מזכיר הממשלה, שחלק מרעיונותיו באשר לגורל רשות השידור, נטמעו בחוק זה.

אורי שנער - מועמד טבעי

חייבים להגיד - האדם הראשון שאמר לסגור ולפתוח מחדש הוא אורי שנער. נשיא ומנכ"ל קשת לשעבר צייר את תמונת המצב שהשר ארדן הביא לכדי ביצוע כבר לפני שנים, ולכן נחשב למועמד טבעי לתפקיד המנכ"ל הרשות של רשות השידור החדשה.

גם העובדה שבמהלך השנים פנה לעולם הדיגיטלי והוא ממשיך להיות מעורב בטלוויזיה המסחרית - דווקא דרך רשת הפעם - עשויה לתרום לעובדה זאת. בהקשר זה חשוב לציין, כי חלומם של רבים בשוק הוא דווקא להציב את אבי ניר בתפקיד מנכ"ל רשות השידור הראשון. ניר, מנכ"ל קשת, עשוי להוביל את גוף השידור המשגשג שלו לשבעה ימי שידור ומיד לאחר מכן, ללכת ולעשות משהו לטובת הציבור הישראלי, והפעם באופן רשמי.

אלדד קובלנץ - קבלות מהחינוכית

בעבור מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית זה נראה שלב הגיוני בקריירה. מי שהתחיל בשידור הציבורי - בתור מנהל גלגלצ - המשיך בשידור המסחרי בקשת ובערוץ 10 ובסופו של דבר חזר בהצלחה לטלוויזיה החינוכית, רואה בהחלט את עתידו ברשות השידור.

לאור הצלחתו בחינוכית וההערכה לה זוכה לוח השידורים שעיצב, והעובדה שהחינוכית תטמע בתאגיד החדש שיקום, קובלנץ עשוי להתמודד על הגוף החדש שיקום.

מודי פרידמן - מעונין במינוי קבע

זה כמעט היה סגור עם פרידמן שהוא יגיע להיות העורך הראשי בתקופת הפירוק הנוכחי של רשות השידור. ואולם יו"ר

היסס לוותר על תנאיו המצוינים ולנטוש אותם לטובת הרפתקה בעלת אופק שסופו הוא במארס 2015. אולם כמינוי קבע, זה כבר סיפור אחר. מי שנחשב לאחד האנשים הבקיאים ביותר בשוק המדיה המקומי בהחלט יכול להתמודד ואף להוביל את השידור הציבורי החדש, כאשר את הסיבוב שלו לטובת העניין, הוא כבר עשה.

עוד כתבות

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו