"מוני פנאן חי ברמת חיים מאוד מאוד גבוהה, למוני היה שעון 'קרטייה' מזהב והוא נסע במכוניות פאר. הייתה לו אאודי פתוחה. לפני מותו הוא הזמין אאודי מאוד מיוחדת במחיר של כמיליון שקל והמכונית הגיע ארצה. מוני היה נראה איש אמיד הרבה יותר ממני, החתונה שערך לבנו במלון הילטון זו חתונה של אנשים שיש בידם אמצעים רבים מאוד. גם אני חיתנתי בן ובת אבל לא ברמה הזו", כך העיד היום (ב') עו"ד שמעון מזרחי, יושב ראש מועדון הכדורסל מכבי "אלקטרה" תל אביב בבית הדין האזורי לעבודה בעיר בתשובה לתביעתה של שרון פנאן, אלמנתו של מוני פנאן ז"ל את המועדון.

פנאן תובעת פיצוי בסכום של 2.5 מיליון שקל מחברת מועדון הכדורסל מכבי ת"א, בטענה כי בין מוני לבין המועדון שררו יחסי עובד מעביד שמכוחם זכאי היה מוני לקבל זכויות רבות שנשללו ממנו, כולל פיצויי פיטורים. מכבי מנגד טוענת כי מוני שהיה גם בעל מניות במועדון פעל תמיד בהתנדבות מלאה ובין הצדדים לא שררו יחסי עבודה.

מזרחי העיד היום כי פנאן פעל בהתנדבות מלאה, בדומה למזרחי עצמו. "אני כל יום במשרד (הכוונה למשרד עוה"ד של מזרחי. ח"מ) וגם מופיע בבית משפט וב-18:00 אני נוסע לאימון או מתי שהוא מתחיל", העיד מזרחי. "תחליף את השמות בינינו ותמצא בדיוק אותה זהות. המעמד של מוני במכבי היה בדיוק כמו המעמד שלי - 'מתנדב משוגע', זה הכול. זאת האמת. מה שאני עושה 46 שנים יבואו אנשים ויגידו שאני משוגע ושאני עושה את זה בהתנדבות ללא שכר ומשקיע ומוני גם עשה את זה והיה בדיוק כמוני".

בשלב זה שאל עוה"ד של שרון פנאן את מזרחי האם הוא מכיר עוד קבוצה בעולם שמתנהלת ע"י מתנדב אחד שמקדיש את כל זמנו ועיסוקו לניהול הקבוצה. מזרחי השיב: "הוא לא עבד לבד והוא לא עבד מהבוקר עד הלילה וכל העדים יכולים לומר את זה. אני אתן לך את סדר היום שלו - ברבע לשמונה בבוקר היה בא האחיין שלו, עזר, ולוקח אותו עם האוטו עד הבית, עזר היה כמו נהג של מוני והוא גם קיבל שכר ממכבי כמו הבן והבת שלו של מוני. כולם היו עובדים של מכבי וקיבלו תלושי שכר מאוד ברורים.. הוא היה נוסע למשרדים של חברת יושר. אם היה אימון בוקר הוא היה הולך לאימון. אם לא היה - הוא היה יושב במשרדו. הוא גם הלך לישון כל יום בצהריים כדילהגיע לאימון ערב לפחות שעה וחצי לפני האימון אם לא יותר".

כאשר נשאל מזרחי על עיסוקיו האחרים של פנאן במכבי הוא השיב כי מוני התעסק גם בדברים אחרים כגון לקבל את פניהם של שחקנים זרים שמגיעים ולמצוא להם דירות. בהמשך אמר מזרחי שהמנהל הנוכחי של מכבי ניקולה וויצ'יץ' מרוויח בערך 15 אלף שקל לחודש. עוה"ד של פנאן הטיח בפניו: "אני אומר לך שגור שלף (המנהל הקודם) קיבל 600 אלף שקל בשנה".

"אני לא יודע מה ההשוואה בין גור שלך לבין המנוח", אמר מזרחי. "גור שלף מנהל הקבוצה ולא היה בעלים, לא היו לו מניות והוא לא היה בעל זכות חתימה. הוא היה שכיר רגיל וזה לא דומה כלל למוני. אתה משווה מין שאינו במינו".

"ציינת את ההבדל בין גור וויצ'יץ' בנושא המעמד. אני טוען שמוני פנאן עבד הרבה יותר בנושאים של עבודה בפועל משניהם", אמר עוה"ד. מזרחי לא הסכים לדברים: "אני לא חושב. זו בדיוק אותה עבודה עם אותם עוזרים ועם אותו סיוע שלי ושל חברים אחרים, אני לא מבין למה הוא היה צריך לעבוד יותר".

מוני פנאן, שהיה מזוהה עם המועדון הצהוב במשך 20 שנה שם קץ לחייו ב-19 באוקטובר 2009 בהיותו בן 63 בלבד. לאחר מותו פורסם כי הוא עסק בהשקעת כספים של לקוחות, רבים מהם מתחום הכדורסל, ונקלע בעקבות זאת לחובות כבדים. פנאן הותיר אחריו רעיה, שרון, ושלושה ילדים, רגב, לירון ועזר (אותו אימץ).

לאחר המוות הטרגי הגישה שרון, אלמנתו, את תביעת הפיצויים נגד המועדון ובו היא יצאה במתקפה נגד התנהלותו מול בעלה המנוח. לפי התביעה, בין היתר, פנאן, ששימש החל משנת 1992 כמנהל הקבוצה והקדיש לעבודתו לילות כימים לא קיבל כל תמורה עבור עבודתו, חרף יחסי העובד-מעביד שלטענתה התקיימו בין הצדדים ותרומתו הרבה לקבוצה.

פנאן תקפה בתביעה את התנהלות בכירי המועדון, שלטענתה הביאה להידרדרותו הקשה של פנאן עד להתאבדותו, וכן את ההתעלמות מפועלו רב השנים למען מכבי ת"א.

"החל משנת 1992 כיהן פנאן כמנהל הקבוצה במקומו של שמואל מחרובסקי. מרגע זה ועד שנאלץ להפסיק את עבודתו ב-7 באוגוסט 2008, הוקדש מרבית זמנו של מוני לניהול הקבוצה", כתבה פנאן. לדבריה, "למוני לא היו סדרי עדיפויות בנוגע לעבודתו במכבי תל אביב. זה היה רק מכבי, בראש ובראשונה, כל יום, כל היום, בבית או מחוץ לבית. מרגע השכמתו ועד הרגע שהלך לישון, כל פעילותו הוקדשה לעבודה בה".

פנאן הוסיפה וטענה כי התפטרות פנאן מתפקידו ב-6 ביולי 2008 נעשתה על רקע תחושתו כי גורמים במכבי ת"א ממדרים אותו ומנסים להרחיק אותו ממוקד קבלת ההחלטות והעשייה. "אמנם במסיבת העיתונאים הוצגה הפסקת העסקתו של מוני כהחלטה משותפת, אך בפועל לא נותרה לו ברירה. בנסיבות שנוצרו הוא אולץ לעזוב את ניהול הקבוצה שכה אהב, לאחר שסמכויותיו קוצצו וכבודו נרמס", טענה פנאן.

לטענתה, כמה חודשים לאחר הפסקת עבודתו, נקלע פנאן למצוקה נפשית עקב התנהלותם של חברים בהנהלה, בהם שמעון מזרחי ודיויד פדרמן: "מוני אמר לי שדיוויד (פדרמן) מפיץ עלי שמועות ומזיק לשמי הטוב".

שרון פנאן מיוצגת בידי עוה"ד אורי גלבוע ועמית אוריה. מכבי ת"א מיוצגת בידי עוה"ד נחום פינברג, יעקב מלישקביץ ואוהד גלעדי.