גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ראיון עם האיש שקובע מה הילדים שלכם רואים בטלוויזיה

גיא קרני, מנהל הערוצים של דיסני בישראל, לא מפחד שתגידו לו שהוא שמרן ■ בניגוד לסדרות הלהיט של המתחרים, לא תראו אצלו קללות ומכות, בקושי נשיקות, ואפילו "הבית של פיסטוק" המיתולוגי נראה לו מטריד

גיא קרני / צילום: דור מלכה
גיא קרני / צילום: דור מלכה

אחרי שגיא קרני משלים את הליך הליהוק לסדרה שתעלה על מסך אחד מערוצי דיסני, שאותם הוא מנהל בישראל, הוא מזמין את השחקנים הצעירים לשיחה. "כל אחד זוכר את הפגישה הראשונה שלו עם מיקי מאוס, וכשהוא יחשוב על הפעם הראשונה עם מיקי מאוס הוא יחייך", הוא אומר להם. "אתם צריכים להיות נאמנים לאותה חוויה ולשמר אותה".

קרני מבהיר לשחקנים שעושים את צעדיהם הראשונים בעולם הכוכבות, שחייהם הולכים להשתנות, ומעמיד בפניהם כללים שלא יביישו את משלחת ישראל לאולימפיאדה. "אני רוצה שישמרו על עצמם, שיעוררו השראה. יש מספיק דוגמאות של כל מיני כוכבי ילדים שצילמו אותם בסיטואציות שאני לא מוכן לקבל", הוא אומר בראיון לפירמה. "אני לא מוכן שיצלמו אותם עם כוס משקה או סיגריה ביד ולא רוצה ששחקן יחזור עם קעקוע ענק על כל היד".

- למה בעצם?

"אנחנו רוצים להיות בטוחים שכשאנחנו מעמידים שחקן מול המסך שלנו, השחקן הזה ישרת את המטרות הנכונות שלנו. אנחנו לא רוצים שהסדרות שלנו יעוררו בצופים שלנו את הרצון לעשות דברים שההורים שלהם לא ישמחו. הם צריכים להיות ילדים טובים. גם אני לא בטוח שהורה יהיה מאושר אם בתו בת ה-14 תחזור יום אחד עם 3 קעקועים. אני כאבא לא הייתי שמח".

מאותה סיבה בדיוק, כשקרני עצמו, כבר ילד גדול בן 40, מצטלם לכתבה זו, הוא מקפיד להסתיר את קעקועיו שלו. ארבעה מהם פזורים בבולטות לאורך זרועותיו, מספרים את סיפור חייו. כמי שעובד בתאגיד הענק האמריקאי, הוא יודע להשאיר אותם מחוץ לתחום המקצועי. גם אם הסיפור האישי צף, ולא באמת ניתן להדחיקו.

אלה החיים

"הקעקועים הם הנרטיב של חיי", הוא מספר. כאן קעקוע של ה-S הגדולה של סופרמן, הראשון, ושם מחווה לארץ "לעולם לא" של פיטר פן, שאותה קעקע בגיל 34. "זה הרגע שאתה מרגיש שאתה מתבגר. לא במובן הפיזי. זה רגע כזה שאתה מבין שאתה נמצא במציאות שיש לה דרך, יש לה כיוון", הוא מספר. את הקעקוע האחרון, 3 עיגולים משולבים זה בזה, קעקע לפני קצת יותר משנתיים, סמוך למותה של אשתו ואם בנו, נילי ז"ל.

"כשהיה ברור שנילי הולכת למות, ושהסרטן הזה ייגמר ברע, היא התחילה לדבר על זה שהיא רוצה שאקים משפחה חדשה".

- היא כבר דיברה על זה באופן ברור?

"לגמרי. התוצאה של השיחות האלה היא הקעקוע הזה. בשלב מסוים אמרתי לה, 'שמעתי, את רוצה שאני אקים משפחה חדשה, אבל הנה, זה הולך איתי לכל מקום'. את הקעקוע עשיתי חודשיים לפני שהיא נפטרה. זה מסוג הקעקועים שכל דייט שאלה, 'אז רגע, מה זה?'. ואז אני מסביר".

למרות הקושי העצום שבאובדן, נילי הכינה את בעלה ואת בנה לחיים בלעדיה. "זה היה ביום הזיכרון לפני 3 שנים כשישבנו במחלקה האונקולוגית והחלטנו שזה הזמן להכריח את הרופאה שלה להגיד לנו כמה זמן עוד נשאר לה לחיות".

- עד אז לא ידעתם?

"לא. הרופאה אמרה שנותרו כמה חודשים. ביום הזיכרון הערוצים משדרים תוכניות על נופלים, והמכנה המשותף של כל הסיפורים האלה שבבוקר הוא היה בבית ולפתע לא חזר יותר. ואז נילי ואני הצענו שעכשיו יש לנו זמן, ועד כמה שבאמת אפשר להתכונן לרגע הזה, צריך לעשות את זה.

"ביחד הכנו את דנדן לזה שהיא הולכת למות, תכננו יחד את השבעה שלה. ישבנו וקראנו יחד מכתבים, סידרנו ביחד קופסאות. ארגנו קופסה לדנדן, כשהוא יגדל תהיה לו קופסה, ואת קופסת הזיכרונות שלנו, וסידרנו תמונות ביחד. את כל הדברים שאתה עושה אחרי שבן אדם מת. היה ברור לנילי שהיא רוצה שנמשיך לחיות, שנמשיך לשמוח, ושדנדן יהיה מאושר. לקח לי הרבה זמן להגיע לנקודה הזאת. הבן אדם היחיד בעולם שבאמת בחרת בו, יום אחד מת".

המסע אליו יצא קרני, גם במובן הרגשי וגם במובן הפרקטי כאב חד-הורי, היה קשה ומורכב. לפעמים הוא התפרק פיזית, עד שהרופאים המליצו לו למצוא אהבה חדשה. "עכשיו אני נמצא עם מישהי (מעצבת שמלות הכלה ליהי הוד - ל"א), שאני כל הזמן אומר לה ששני הבנים של משפחת קרני, גם בן ה-8 וגם בן ה-40, אוהבים אותה. אפילו ההורים של נילי אוהבים אותה".

- איך עברו עליך השנתיים האלה? אפשר להיות מנהל בכיר בטלוויזיה ולהיות אב חד-הורי?

"כשאתה עובד בחברה בינלאומית, אתה מחובר כל היום לאימיילים, גם מאוחר בלילה, אבל יש לי בוסית (מנהלת דיסני ישראל, תמי לנדסמן - ל"א) שמבינה את זה, ומתחשבים בי. כשאני עם דנדן אני באמת משתדל להיות אתו ולצאת לפחות פעמיים בשבוע מוקדם מהעבודה. וכשהוא הולך לישון בערב, אני עובד. לפעמים אנשים מקבלים ממני אימיילים ב-12:00 וב-1:00 בלילה, ותסריטים אני קורא רק בלילה".

- איך אפשר ללכת בבוקר לבית החולים ואחר-כך לעבוד במקום שבמהותו אמור להיות מקום שמח?

"אתה לא מבין כמה זו הייתה תרפיה לנפש לבוא לעבודה. זה בדיוק זה - לצאת מהמחלקה האונקולוגית, ולנסוע לראות סרטים מצוירים".

- אפשר לשבת ולראות סרטים מצוירים ולחשוב עליהם ולא על המחלקה האונקולוגית?

"זה קשה. נורא קל להתפרק, לשבור את הכלים ולהגיד אני עכשיו מסכן, תעזבו אותי בשקט. אבל אתה מסתכל מסביבך ומבין מה האחריות שלך ומה המחויבות שלך, ואתה מבין שאתה לא יכול להתפרק. זה בסדר להוריד רגע את הראש, אבל דקה אחר-כך צריך להרים אותו חזרה. כל-כך הרבה דברים תלויים בך".

- אתה מרגיש שאתה מחלים?

"מצאתי אהבה, אני רואה שלדנדן טוב. לי זה אומר שהכול בסדר. אלה החיים. יש לי ילד בן שמונה שהמשימה שלי היא לעשות הכול כדי שהוא יחייך".

*** הכתבה המלאה - במגזין "פירמה"

עוד כתבות

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

חניה על מדרכה. נושא שנוי במחלוקת / צילום: הלית ינאי

מה הוביל לקפיצה במספרי תו החניה לנכים?

מאז שרוככו התנאים לקבלת תו נכה, נרשמה עלייה של 55% במספר התווים שהונפקו ● השינוי בחוק שאפשר לנכים לקבל חניה צמודה לבית הקפיץ גם את מספר החניות, ובתל אביב הוא הוכפל ● יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: "התכלית של מתן תווי נכה פשוט לא מקוימת"

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

אפילו הטילים כבר לא מרתיעים את משקיעי הנדל"ן בעיר הזו

דווקא בזמן מלחמה, המשבר בשוק הנדל"ן והריבית הגבוהה, אילת פורחת נדל"נית ● "המשקיעים חזרו לעיר והם סוגרים עסקאות עם קבלנים"

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

השבוע בשווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הענקית שקפצה וזו שהתרסקה - ועוד כתבות על מצב השווקים

מטא איכזבה את המשקיעים ● נטפליקס צנחה אחרי תוצאות חיוביות, טסלה פרסמה דוח מאכזב אבל המניה שלה קפצה. למה? ● קבוצת רד בינת מסיימת עידן ועוד כתבות על המצב בשווקים

אברהם אסף / צילום: תמר מצפי

אברהם אסף, מייסד ובעל השליטה בקבוצת אמנת, נפטר בגיל 83

אסף הפך לבעל השליטה באמנת לאחר שרק לפני ארבעה ימים רכש את ההחזקות של שותפו לייסוד החברה, שמואל בר אור, (22.17%) תמורת כ-21.7 מיליון שקל ● מי שצפוי להמשיך אותו הוא בנו, סגן יו"ר החברה, ערן אסף

עמית גריידי, הממונה על חוק המכר במשרד השיכון / צילום: משרד הבינוי והשיכון

קניתם דירה מיזם ומכרתם לפני האכלוס? אולי תהיו אחראיים לאיחורים במסירה

נייר עמדה שפרסם הממונה על חוק המכר מחריף את התנאים עבור מי שרוכשים דירה מקבלן ומעוניינים למכור לפני האכלוס

מוריס צ'אנג / צילום: Associated Press, Aaron Favila

הוא חגג 55. ואז הקים את יצרנית השבבים הגדולה בעולם

מוריס צ'אנג צבר עשורים של ניסיון לפני שהקים עסק שהפך חיוני לכלכלה הגלובלית ● מה יכולים ללמוד ממנו יזמים אחרים בגיל העמידה?

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

אילוסטרציה: Shutterstock

גבולות אחריות המתווך לספק מידע ללקוחו

האם מתווך יכול להסתפק בנתונים שנמסרו לו על ידי המוכרים, או שעליו לקיים בדיקות עצמאיות לגבי מצב הנכס?

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב״ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם, מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן ● אזעקות בצפון: מטרה חשודה הופלה מעל מנרה ו-2 טילי נ"ט שוגרו לעבר הקיבוץ ● היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון ● מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה ● עדכונים שוטפים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe FireFly)

מחקרים מגלים: המאבק בדמנציה מתחיל בשנות ה-40 שלכם

נקיטת פעולה לשיפור בריאות המוח בשלב מוקדם עשויה לעזור לכם להישאר חדים עם תהליך ההזדקנות ● "המאמצים להתמקד בדמנציה בקרב אנשים מבוגרים כשלו במידה רבה", אומר פרופסור לפסיכולוגיה ומדעי המוח מאוניברסיטת דיוק, ומוסיף כי בשל כך המדענים מחפשים רמזים במוח בשלבי חיים מוקדמים יותר