המערכה נגד דאע"ש נכנסה לפנות בוקר (ג') להילוך גבוה: דובר של הפנטגון הודיע כי מטוסים, מל"טים וטילי שיוט של ארה"ב ו"בעלות בריתה" תוקפים מטרות של ארגון הטרור בסוריה, בפעם הראשונה למן תחילת המערכה נגד הארגון. עד עתה התמקדו ההתקפות על דאע"ש בעיראק בלבד.

הדובר לא נקב בשמות המדינות בעלות הברית שמשתתפות בהתקפות, אך פקידים אמריקאים , שמצוטטים ב"וושינגטון פוסט" ובאמצעי תקשורת אחרים, אומרים שמדובר בסעודיה, ירדן, באחריין והאמירויות הערביות המאוחדות. אחד המקורות אמר, שמדינות אלה הן "שותפות מלאות" בהפצצות בסוריה, אך נמנע מפירוט בטענה שכל מדינה צריכה לדווח על חלקה שלה בפעולה.

העובדה שמדינות ערביות שותפות בפועל במאמץ הצבאי נגד דאע"ש מקנה למבצע לגיטימציה חזקה ערב פתיחתה של העצרת הכללית של או"ם בניו-יורק, ומוציאה למפרע את האוויר ממפרשי טענות של דאע"ש וארגונים סוניים קיצוניים אחרים שמדובר במלחמה של "אמריקה נגד המוסלמים".

מוקד ההפצצות היא רקה, עיירת מחוז סורית שבה שוכנים המטה ומתקנים שונים של דאע"ש. יחד עם מטוסי הקרב של ארה"ב והמדינות הערביות מופעלים נגד המטרות גם מל"טי הפצצה מדגמי "פרדטור" ו"ריפר" וטילי שיוט "טומאהוק" שמשוגרים מספינות של חיל הים האמריקאי באזור. המטרות כוללות מאגרי נשק, מתקני פיקוד ובקרה, אתרי אימונים ומגורי לוחמים ומפקדים.

"אני יכול לאשר שכוחות של ארה"ב ובעלות בריתה נוקטים פעולה צבאית נגד הטרוריסטים של דאע"ש בסוריה, והם משתמשים במטוסי קרב, מפציצים וטילי 'טומאהוק'", אמר לפנות בוקר אדמירל ג'ון קרבי, דובר משרד ההגנה האמריקאי. "...ההחלטה לפתוח בהפצצות התקבלה (ביום ב') ע"י מפקד פיקוד המרכז של צבא ארה"ב על פי סמכות שהעניק לו המפקד העליון של הצבא (נשיא ארה"ב, ברק אובמה)".

קציין אמריקאי בכיר אמר, כי מתוכננות הפצצות נגד 20 מטרות של דאע"ש בגל ההפצצות הנוכחי. כבר עתה ברור שזה יום ההפצצות האינטנסיבי ביותר נגד מטרות של דאע"ש מאז נפתחה המערכה נגד הארגון בעיראק ב-8 באוגוסט.

ההתקפות בסוריה לא תואמו עם משטר אסד ולא ברור כיצד המשטר בדמשק יגיב עליהן. לסוריה יש, או לפחות היתה לה, מערכת הגנה אווירית מתוחכמת, אך אנליסטים מעריכים שבאשר אסד לא יפעל נגד כוחות ארה"ב ובעלות בריתה, לא רק בגלל חולשתו המובנית אלא גם מפני שארה"ב פוגעת, בסופו של דבר, באויב הקשה ביותר של המשטר הסורי.

דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, אמר אתמול, כי ממשל אובמה דוחה כל יזמה איראנית לסייע במערכה נגד דאע"ש תמורת ריכוך עמדת ארה"ב במו"מ על ההתחמשות הגרעינית של איראן. "ארה"ב אינה מוכנה להימצא במצב שבו היא תמיר היבטים מסוימים של תכנית הגרעין האיראנית במחויבות של איראן לפעול נגד דאע"ש", אמר הדובר. "שתי הסוגיות האלה נפרדות לחלוטין".