המשבר בנושא הרפורמה בדואר ישראל עשוי לפרוץ שוב במקרה שהמחלוקת בין משרדי האוצר והתקשורת בנוגע למספר ימי החלוקה של הדואר לא תסתיים בתוך זמן קצר. ההסתדרות שיגרה אזהרה שתשוב למסלול עיצומים אם הנושא לא ייפתר בקרוב.

מוקד הסכסוך הוא בדרישת משרד האוצר שסיכמו ביחד עם ההסתדרות על מעבר ל-2 ימי חלוקה בלבד של דואר, כחלק מהרפורמה הכוללת בחברה, לעומת התנגדות של שר התקשורת גלעד ארדן שדורש מעבר ל-3 ימי חלוקה בשלב ראשון, ולאחר תקופת ניסיון לשקול מעבר ל-2 ימי חלוקה בלבד.

העמדה של משרד התקשורת מבוססת על החשש מפני המשך הפגיעה בשירות הלקוי ממילא שמספקת החברה. במשרד חוששים שמעבר ל-2 ימי חלוקה יפגע בעסקים קטנים בעיקר שיצטרכו כתוצאה מכך להעביר את הדואר לשירות דואר מהיר שבו יגבה תשלום יותר גבוה.

בכיר במשרד התקשורת אמר ל"גלובס" שהמעבר ל-3 ימי חלוקה קיצוני דיו גם כך משום שבאף מדינה בעולם לא עברו לשני ימי חלוקה וישראל לא צריכה להיות המקום היחידי שבו יעשו ניסוי כזה. לא יקרה כלום אם המעבר יהיה הדרגתי והשוק יעכל את השינוי בצורה יותר נורמלית, אמר.

ואילו מצד ההסתדרות, משמיעים הבוקר איומים מחודשים שאם הנושא לא ייסגר, הם יחזרו למסלול עיצומים לאחר שגם נושא שעות הפתיחה של הסניפים סוכם. בהסתדרות אומרים שזה אחד הסעיפים הבודדים שנותרו פתוחים וכי מדובר בוויכוחים בין האוצר למשרד התקשורת ושאינם קשורים אליהם.