גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנהל ערוץ המוזיקה 24: "'צוק איתן' הוסיף לנו עוד צרות"

הרייטינג נמדד בשברי אחוזים, הרגולציה הכפולה חונקת ומסרסת, והמפרסמים נעלמו ■ האם ערוץ המוזיקה 24 יצליח למצוא דרך מילוט מהדהירה המואצת לעבר סגירתו? ■ כתבה ראשונה בסדרה על הערוצים הייעודיים בישראל

"ערוץ 24 נמצא עדיין בסכנת סגירה, וזה המצב שלנו כרגע" - כך אומר היום (ד') ל"גלובס" מנהל ערוץ המוזיקה הישראלי, אורי דיקשטיין.

נהוג לעסוק רבות בטלוויזיה המסחרית בתקשורת ולדבר על קשייה האינסופיים, אך בעוד שרכבת ההרים בברודקאסט עולה ויורדת לפרקים, נדמה כי הערוצים הייעודיים לא יודעים יום אחד של חסד. ערוץ 30 נמצא בקיפאון, ערוץ 9 סופג הפסדים, ערוץ 20 שהתרומם אחרי מכרז שלישי נמצא רק בראשית דרכו, וערוץ 24 עשוי לא להיות יותר על המסך בעוד מספר חודשים.

סדרת כתבות חדשה - הראשונה שבהן עוסקת בערוץ 24 - תנתח את מצבם של הערוצים הייעודיים הבולטים (הערוצים שניתן להם רישיון שידורים מתוך מטרה למלא חוסר תוכני בשוק), את הקשיים ואת האופק הניצבים בפניהם.

ערוץ המוזיקה 24, שבבעלותה של זכיינית ערוץ 2 קשת, פתח לאחרונה בהליך התייעלות, לאחר שבמהלך השנים 2012 ו-2013 ספג במצטבר הפסדים של 40 מיליון שקל. עובדים פוטרו, הפקות נעצרו ובוטלו, וזה עוד לפני "צוק איתן".

"המבצע לא סייע", אומר דיקשטיין, "הוא גרם לשק צרות שנוסף לכל מה שכבר קיים. אנו חווים טראומה נוראה".

בזמן "צוק איתן" אף אחד לא צפה בערוץ 24, ממש כך. נתוני הצפייה עמדו על 0%. מאז הצליח הערוץ לטפס לממוצע רייטינג יומי שנע בין 0.5%-0.7% צפייה, בערוץ שעל מנת להתקיים באופן מאוזן לכל הפחות, צריך לשמור על ממוצע צפייה של 1%.

"עם המגבלות הרגולטוריות שקיימות כרגע, הערוץ לא יגיע לשום מקום", אומר דיקשטיין, שמתעקש להמשיך לעבוד כרגיל למרות הקשיים. "צילמנו במשך השנה כמה פרויקטים, בקרוב יעלה פרויקט דגל של משפחות, אחרי החגים נעלה פרויקט חדש, ואנחנו ממשיכים לעבוד. לגבי שנת 2015, אנחנו עדיין מצפים לשמוע מהמועצה מה יהיו דרישות התוכן. אנחנו עובדים מתוך ידיעה שאנחנו עשויים להבין שזה לא מסתדר ונסגור".

תנועת מלקחיים של הרגולטור

ערוץ המוזיקה הישראלי הוא אולי הדוגמה הקלאסית לעודף הרגולציה המופלג שיש בתחום הטלוויזיה בישראל. ערוץ נישה בעל אחוזי צפייה זניחים, שכל צעד ושעל בו מוגדר ומוכתב על-ידי הגוף המפקח עליו - מועצת הכבלים והלוויין. הכלל הבסיסי שמושת עליו ומשפיע יותר מכל על מצבו הכלכלי - הוא דרישה ש-95% מזמן השידור שלו יהיה מוזיקה, ואילו 5% האחרים יהיו בתחום התרבות והלייף סטייל.

אלא שבערוץ 24 מביטים אל העולם ואל הקהל הפוטנציאלי שלהם בארץ, ומבינים שהזירה משתנה מרגע לרגע, על אחת כמה וכמה מאז שהוארך הרישיון בשנת 2012. צריכת הקליפים המוזיקליים העיקרית מתרחשת ברשת האינטרנט ובעיקר באתרים כמו יו-טיוב. כשהמודל הכלכלי שלך מבוסס לחלוטין על הכורח לשדר קליפים כמעט כל הזמן, אין באמת יכולת להתרומם.

כדי להפנים זאת, צריך לראות מה קורה לערוצים דומים בעולם. ערוץ MTV האמריקאי, המחזיק בשלוחות רבות סביב העולם ובהן בישראל, הוא אבי שידור המוזיקה בטלוויזיה. בראשית שנות ה-80', כשצמח כתופעה, הוא הביא את "בשורת הווידיאו קליפים" והואשם, כמאמר שירם של הבאגלס, ברצח הרדיו וכוכביו. אך בעוד שהרדיו עדיין חי ובועט, דווקא כוכב הקליפים מצא בית חדש.

לערוץ האמריקאי אין כל חובות או מגבלות רגולטוריות, וראשיו הפנימו כבר במהלך העשור הקודם כי המודל הכלכלי שלהם לא יכול עוד להסתמך על מוזיקה לבדה. כיום, זמן המסך של הווידיאו קליפים בערוץ בארה"ב עומד על 3 שעות שידור ממוצעות ביום, וכל יתר הלוח רווי בתוכניות דוקו-ריאליטי בעיקר, המיועדות לקהל הצעיר.

נטייתן המוזיקלית של התוכניות האלה קלושה עד לא קיימת בכלל. גם ב-MTV ישראל (המופעל על-ידי "ענני תקשורת") מרבית שעות היממה (כ-15 שעות) מוקדשות לתכנים שאינם קשורים למוזיקה כלל.

אך בניגוד לאימפרייה של ויאקום, במדינות אחרות בעולם מצא המחוקק, בדומה לישראל, כי יש מקום להקים ערוץ מוזיקה מקומי, ממניעים של קידום התרבות ועידוד התעשייה המקומית.

כך למשל, הערוץ הקנדי Much Music, המפוקח על-ידי הרגולטור הקנדי CRTC, מתבקש להציג תמהיל של 50% מוזיקה ו-50% תוכן. כשלא בוקעים משידוריו צלילים, הוא משדר תוכניות מערוצי-האח שלו.

בצרפת, מדינה בעלת דרישות רגולטוריות קפדניות, ערוץ המוזיקה W9 משדר בעיקר תוכניות מגזין, אנימציה וריאליטי. חובת המוזיקה שלו השתנתה בשנים האחרונות מ-90% ל-30% בלבד מזמן השידורים, כאשר בתוכניות המוזיקה לפחות מחצית צריכה להיות מוזיקה צרפתית. בערוץ 24 מותר לשדר רק עד 10% מוזיקה לועזית.

"אני רואה חשיבות גדולה בקיומו של ערוץ מוזיקה ישראלי", אומרת יושבת-הראש הטרייה של מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת-בן-חי שגב. "יש חשיבות בפיתוח היצירה המקומית, ומוזיקה היא נדבך מאוד רציני בזה. אין ספק שחלו שינויים מהותיים באופני צריכת המוזיקה, ואנחנו רואים את זה בקרב הדור הצעיר. אנשי הערוץ פנו למועצה והעלו את הנימוקים שלהם.

"אין ספק שיש פה ערוץ שהוכיח מחויבות בעלים, כי לא מזמן הייתה הזרמה גדולה ולצדה ניסיון פרוגרמטי להתמודד, ובכל זאת הערוץ לא מצליח לייצר רייטינג מספיק לקיומו. יש פה עניין שבהחלט דורש עיון מחדש ונקיים דיון במועצה בנושא", אומרת בן-חי-שגב.

ערוץ 24 הוקם כערוץ ייעודי בשנת 2002, ומאז לא ידע כמעט יום אחד של עדנה כלכלית. 5 שנים לאחר הקמתו על-ידי אולפני מימד, רכשה קשת כמחצית ממניותיו, וכעבור 4 שנים השתלטה כמעט לחלוטין על הערוץ, עם 90% מהמניות (ה-10% הנותרים בידי מימד).

השאלה הגדולה שהתעוררה היא מדוע קשת, המובילה את שוק הטלוויזיה המסחרית, צריכה להכניס את עצמה לבוץ טובעני של ערוץ פושט רגל?

התפיסה האסטרטגית, שלפיה ערוצי ברודקאסט מובילים מחזיקים בערוצי נישה, מקובלת ברחבי העולם, וניתן לראות שבארה"ב כמעט כל רשת מרכזית מחזיקה גם בערוץ כבלים מאופיין. עיקרון שידור שתומך בכך כלכלית הוא הסינדיקציה - האפשרות למקסם את ההכנסות מתוכן שמופק פעם אחת, ואז משודר שוב, או במקביל, בערוצים אחרים.

ערוץ נישה שמתקיים לבדו, זאת הנחת היסוד, לא יכול להחזיק את הראש מעל המים, במיוחד בשוק מוגבל כמו ישראל. לכן אופרציה הפקתית, תוכנית וכלכלית תומכת של גוף איתן יותר, אמורה לסייע.

אלא שבישראל, כמו בישראל, המפתח הזה לא עובד, ובמקום לסייע אף מקשה. הנוכחות של קשת לא רק יוצרת תנועת מלקחיים של הרגולטור - הרשות השנייה מצד אחד ומועצת הכבלים והלוויין מהצד השני - היא אף מעירה שדים ואמוציות בתוך שוק הטלוויזיה.

טענות של גופים כמו רשת, כי ערוץ 24 משמש ככלי אסטרטגי של קשת לפגוע בהצלחת תוכניותיה, הביא ליצירת תרחישים קונספירטיביים ובעקבותיהם למגבלות מזן חדש. בין היתר מגבלה על היכולת של הערוץ לשדר תכנים תחרותיים בשעות הפריים-טיים.

גם המגבלה על כמות תוכני קשת שיכולים להיות משודרים בערוץ 24 חודדה, ולצדה נוספה מגבלה שהציבה הרשות השנייה על תוכני 24 שישודרו בערוץ 2, כדי "לא לקדם ערוצים אחרים".

השוק הפתלתל והמסוכסך הביא לכך שגופי שידור אחרים, פרט לקשת, לא באמת מעוניינים שהערוץ ישדר מתוכניהם ולא מוכנים למכור לו.

באחרונה נודע כי דיקשטיין כיתת רגליו בין גופים שונים - ובהם רשת - והציע לרכוש תוכן מוזיקלי. הערוץ אף הציע לשדר את המיונים של "The Voice", מה שנראה כמעט בלתי הגיוני למי שמכיר את מערכות היחסים בתעשייה. כמובן שהדבר לא יצא אל הפועל. גם בשוק הרב-ערוצי לא מיהרו לשתף פעולה, כדי שמנויי המתחרים לא יחשפו לתוכניהם הבלעדיים.

80% מההכנסה יוצאת על תוכן

התחושה בערוץ 24 היא של רדיפה, והיא דומה לתחושות בערוצים אחרים שמנסים לשרוד בתוך הסבך הרגולטורי, שאינספור ועדות כבר קבעו כי יש להסירו. מועצת הכבלים בוחנת את כמות המוזיקה שיש בכל תוכנית, ואם היא פחותה מ-60%, התוכנית לא מוגדרת כתוכנית מוזיקה כלל. לכן תוכנית בשם "זמר מזרחי", שהייתה אמורה לעלות בערוץ בקרוב, מעוכבת מחשש שלא תעמוד במכסת התווים. באותו הקשר, המועצה גם ביקשה באחרונה דוח על כמות המוזיקה המזרחית בשידורים, בעקבות תלונות של אמנים מז'אנרים אחרים.

בשנים האחרונות ערוץ 24 עומד בכל מחויבויותיו הרגולטוריות. מיד עם כניסת קשת לתמונה הוסדרו כל ההסכמים עם ארגוני היוצרים והתמלוגים, והערוץ ממשיך לשלם חובותעבר של הערוץ מעידן מימד, שעמדו עם הרכישה על 50 מיליון שקל.

40% מסך ההכנסות חייב לצאת על הפקות מקור (לעומת 8% כלפי גופים אחרים בטלוויזיה הרב ערוצים), אך בפועל אומרים בקשת כי הערוץ במצב שבו הוא מוציא 80% מהכנסותיו על תוכן.

המודל הכלכלי של ערוץ 24 בוסס מלכתחילה על כך שיסתמך על מפרסמים קטנים. אך מאז שעלה לאוויר, שוק הפרסום לא גדל, ורק עבר טלטלות גדולות יותר. ככל שהמפרסמים הגדולים נדמו, המפרסמים הקטנים נעלמו.

"אנחנו לא רוצים לוותר על הערוץ", אומר דיקשטיין, "העבודה שלנו היא טלוויזיה, וזה מה שאנחנו עושים, ולכן קשת דבקה בערוץ 24. הקריאה שלנו לשינוי דומה לקריאה של שוק הטלוויזיה כולו. אני מאוד מקווה שנישאר על המסך".

ערוץ 24

עוד כתבות

חדשות ההייטק / צילום: Shutterstock

ניו יורק טיימס: כלי רכב אוטונומיים מעורבים ב-91% פחות תאונות

לפי דו"ח חדש, כלי הרכב האוטונומיים של ווימו מעורבים בעשרות אחוזים פחות תאונות, ורופאים קוראים למהפכה רגולטורית ● במהלך מימון אסטרטגי מהגדולים שיצאו מישראל, צ'ק פוינט מגייסת עד שני מיליארד דולר בהנפקת אג"ח להמרה ● טיקטוק תשקיע כ-37 מיליארד דולר באחד מפרויקטי התשתית הגדולים בדרום אמריקה ● וגם: מייסד PerimeterX חושף סטארט־אפ חדש ● חדשות ההייטק

נשיא בית המשפט העליון, השופט יצחק עמית, ושר המשפטים יריב לוין / צילום: יונתן זינגל/פלאש 90, נועם מושקוביץ'/דוברות הכנסת

נשיא העליון במתקפה חסרת תקדים על לוין: "פוגע בציבור"

נשיא בית המשפט העליון השתתף בכנס בחיפה והזהיר מפני ההתנהלותו של יריב לוין ● "המתקפה על מערכת המשפט נמשכת במלוא עוזה", האשים עמית ● הוא התייחס ל"חרם" מצד שר המשפטים ואמר: "אני הושטתי לו יד, הוא מפרק את מה שנבנה פה בעשרות שנים" ● שר המשפטים השיב: "אני מפרק את מבצר השקר שאתה יושב בו" ● אהרן ברק הזהיר מפני דיקטטורה: "ראש הממשלה ישלוט לבדו במדינה, אנחנו נתינים"

הציור ''החלום (מיטה'') של פרידה קאלו מוצג בסותבי'ס, ניו יורק. נכס לאומי / צילום: Reuters, Lev Radin

על פער המחיר בין אומן לאומנית, בין פרידה קאלו לגוסטב קלימט

על אף השיא המרשים ששברה פרידה קאלו עם מכירת הציור היקר ביותר של אומנית אי־פעם, שוק האומנות רחוק מלהעניק לנשים מקום שוויוני ● דוחות מצביעים על עלייה במספר האומניות הפעילות, אך הן עדיין מהוות רק כרבע מהשוק, בעוד שהמכירות הגבוהות ביותר נותרות ברובן נחלתם של גברים ● ד"ר רות מרקוס מסבירה: "זהו לא פער של כישרון, אלא תוצאה של הדרה מערכתית רבת שנים"

השטח שעליו תוקם תחנת ''קסם'' / צילום: דין שמואל אלמס

המחיר שהמדינה תקבל על הקרקע של תחנת הכוח קסם

תחנת הכוח "קסם" צפויה לשלם למדינה כ־300 מיליון שקל עבור הקרקע שעליה תוקם, על בסיס תעריף חכירה קבוע לפי הספק הייצור

המייסדים: יונתן פסס, נדב שץ, יהלי סער, תום להט וגל שלזינגר / צילום: MNG

הם פרשו מהלימודים והקימו אתר שביקש לחולל מהפכה. זה הפך אותם למכונת מזומנים

טיילור ברנדס סיפקה לעסקים קטנים פתרונות מיתוג, וחלקה את השוק עם ענקיות כמו וויקס ופייבר ● שינוי כיוון כשברקע מהפכת ה-AI הביא אותה לתחום ביורוקרטי בארה"ב - שמייצר לה בשנה 100 מיליון דולר בהכנסות ו-40% צמיחה במכירות ● המנכ"ל יהלי סער: "הצלנו את העצמאים משעמום"

נטפליקס / צילום: Shutterstock, wutzkohphoto

כל מה שצריך לדעת על העסקה ההיסטורית בין נטפליקס לוורנר ברדרס

עבור נטפליקס מדובר בהימור מחושב על עתיד תעשיית הבידור ● במשך שנים החברה התבססה על רכישת תוכן מאולפנים אחרים ועל בניית הפקות מקור, אך לא החזיקה בבעלות מלאה על סטודיו גדול ● רכישת וורנר ברדרס מעניקה לה גישה ישירה לקטלוג עצום, לכוח יצירתי מוכר ולמותגים בעלי ערך ● וורנר ברדרס נכנסה למהלך המכירה מתוך רצון למקסם ערך עבור בעלי המניות על רקע שינוי עמוק בתעשייה

Rapidos. בחנוכה ייפתח הסניף החמישי בהיכל מנורה מבטחים בתל אביב / צילום: אסף לוי

"חווית אוכל לקהל הישראלי": המסעדה המקסיקנית שהופכת לרשת

קבוצת BBB הופכת את מסעדת Rapidos לרשת; הסניף החמישי ייפתח בהיכל מנורה מבטחים ● חברת הגיימינג הישראלית זכתה בפרס הכסף בתחרות נחשקת ● ומי נכח בכנס הדיקרטוריות בהייטק? ● אירועים ומינויים

ג'אקו 8 / צילום: יח''צ

שבעה מקומות וטווח חשמלי חריג: האם המכונית ההיברידית הזו מצדיקה את המחיר?

ג'אקו 8, הקרוס־אובר של ג'אקו, מציע עיצוב מרשים, אבזור שופע, מערכת הנעה מתוחכמת וטווח חשמלי ארוך ● יש מרווחים ממנו, אבל ברמת המחיר יש לו מעט מתחרים

ד''ר גלית קאופמן / צילום: יונתן בלום

האחות ששברה את תקרת הזכוכית - ומונתה לראשונה למנכ"לית בית חולים

ענף הבריאות סוער בימים האחרונים לאחר שלראשונה בישראל נבחרה אחות לנהל בית חולים, ובהסתדרות הרפואית אף כינו זאת "יום שחור" ● אבל לד"ר גלית קאופמן יש תוכניות גדולות לאסותא אשדוד ● עכשיו היא עונה למבקרים: "מי שמאוים לא מכיר את הרקע שלי" ● ראיון

רכבים באירופה / צילום: Shutterstock

היבואניות הישראליות כובשות את אירופה עם זיכיונות לרכבים מסין

יבואניות הרכב הישראליות מרחיבות את פעילותן באירופה עם שורה של זיכיונות חדשים לייבוא מותגי רכב סיניים, ובראשם צ’רי וג’ילי ● קרסו, כלמוביל, גרנד אוטו, סמלת ויוניון מתבססות בשווקים כמו אוסטריה, רומניה ויוון - וצפויות להתרחב לשוויץ ולבולגריה ב־2026 ● וגם: הנחות חריגות לסוף השנה ומגוון דגמים חדשים שהושקו בישראל ● השבוע בענף הרכב

בורסת נאסד''ק בניו יורק / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה חיובית בוול סטריט; מניית נטפליקס ירדה בכ-3%

נעילה מעורבת באירופה ● נטפליקס הודיעה על רכישת וורנר ברדרס דיסקברי בעסקה היסטורית שמאחדת בין שירות הסטרימינג המוביל בעולם לבין אחד האולפנים הוותיקים והמשפיעים ביותר בהוליווד ● פורסמו נתוני מדד המחירים לצריכה פרטית (PCE)

מערכת PULS של חברת אלביט / צילום: אלביט מערכות

המדינה האירופית שהותירה את אלביט מחוץ למכרז הגדול

הענקית הביטחונית הגרמנית קיבלה ממדינת נאט"ו הזמנה של חימושים משוטטים מסדרת הירו של UVISION הישראלית ● נורבגיה החליטה להשאיר בחוץ את המערכת הרקטית של אלביט, במסגרת מכרז שהיא מבצעת למערכות רקטיות ארוכות־טווח ● השקעת המיליארדים של טורקיה במערכות נשק חדשות ● וגם: במסגרת המלחמה עם רוסיה, אוקראינה צברה 100 אלף רחפנים במודל רכש ייחודי ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

גל תורן בקמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך יוטיוב

למרות שלא היו השבוע כלל באוויר, גל תורן מוביל את בנק לאומי לפרסומת האהובה ביותר

הפרסומת הזכורה ביותר גם השבוע שייכת לבנק דיסקונט, לאומי מתמקם שני בזכירות - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● ההשקעה הגדולה ביותר שייכת לחברת התעופה אל על, עם כ–2.7 מיליון שקל, אך היא נותרת מחוץ למדד

רקטת אקסטרא של אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות

התגובה לאיומי ארדואן: יוון מעוניינת לרכוש טילים בליסטיים מישראל

טילי לורה מיועדים לטווחים של כ־500-400 ק"מ, עם דיוק של עד פחות מעשרה מטרים – מה שהופך אותם למדוייקים במיוחד ● ההתעניינות ההתקפית היוונית לא מסתכמת בלורה. לפי הדיווחים, משרד ההגנה היווני מתעניין גם ברקטות "אקסטרא" מתוצרת אלביט והתעשייה האווירית ● העסקה הנרחבת נובעת מכך שאתונה לא השקיעה במשך רבות בטכנולוגיות הצבאיות שלה, ועתה מצאו עצמם היוונים בפער

מערכת משגרי רקטות ארטילריות מסוג PULS של אלביט / צילום: אלביט מערכות

757 מיליון דולר: עסקת הענק החדשה של אלביט

לפי דיווח ברויטרס, ועדת הביטחון של הפרלמנט היווני אישרה אמש רכישה של 36 מערכות PULS מתוצרת אלביט תמורת 650 מיליון אירו ● מדובר ברכישה יוונית משמעותית ראשונה מבין כמה שצפויות בקרוב, כחלק מתוכנית ההצטיידות של יוון שכוללת רכש בסך כ־32.66 מיליארד דולר עד 2036

התחדשות עירונית בתל אביב. להבטיח את הזכויות בחוזה / צילום: דיויד לוין

להגן על זכויות הדיירים: מה עושים כשיזם של פרויקט התחדשות עירונית נקלע לקשיים?

לאחרונה נקלעו כמה פרויקטים של התחדשות עירונית ברובעים 3 ו־4 בתל אביב לקשיים שהובילו לעצירתם ● אילו סעיפים חשובים כדאי לדיירים להוסיף לחוזה ההתקשרות עם היזם כדי להגן על עצמם, ומה עושים כשהפרויקט נתקע?

אוניית תובלה של צים / צילום: Craig Cooper

מבעלי השליטה ועד לתגובת המניה: ההצעה לרכישת צים שנחשפה בגלובס מסעירה את המשקיעים

בענף הספנות הבינלאומית מפנים תשומת לב רבה להתפתחויות בנוגע להתעניינות הרחבה של ענקיות הספנות בצים, שהרי עסקאות בסדר גודל שכזה לא מדוברות באופן שגרתי בתחום המסורתי ● כל זה מתרחש בעת שבהשפעת הזינוקים האחרונים במניה, שווי החברה הנוכחי עומד על כ־2.46 מיליארד דולר ● יו"ר ועד העובדים: "רכישת צים ע"י הפג לויד, שנשלטת בידי קטאר וסעודיה, היא סכנה ישירה לביטחון המדינה"

פרופ' יצחק פריד / צילום: רמי זרנגר

אחד מחוקרי המוח המובילים בעולם מקים מרכז מחקר חדש בישראל: "בעוד 20 שנה העולם יופתע ממה שעושים היום במעבדה"

פרופ' יצחק פריד גויס על ידי אוניברסיטת רייכמן כדי לעמוד בראש מכון מחקר שיתמקד בממשק שבין המוח האנושי לבינה מלאכותית ● בראיון לגלובס הוא מדבר על רצון חופשי, על הבעיה עם עודף מידע והאפשרות לתת לחולי דמנציה עוד כמה שנות זיכרון ● על המיזם החדש הוא אומר: "אני מקווה שימנע עזיבת מדענים"

מחנה עקורים ברפיח / צילום: Reuters, Abed Rahim Khatib

מפגן הכוח בעזה והמסר לחמאס: "ממשיכים לעבוד"

יורשו של אבו שבאב רסאן א-דהיני נכנס לפיקוד על המיליציה שפועלת ברפיח נגד חמאס הצוות הישראלי שיתף את המתווכות במידע שנוגע למקום הימצאו של החלל החטוף האחרון רן גואילי ● טראמפ מתכנן להודיע על הקמת גוף שלטוני חדש בעזה ● בכיר אמריקאי: נכריז עד חג המולד, המשוואה: צה"ל יוצא מעזה, חמאס יוצא מהשלטון למרות הפסקת האש: המדינה מונעת כניסת כתבים זרים לעזה ● עדכונים שוטפים 

מנה בקפה נחשון / צילום: טל בדרק

100 אלף בקבוקים בשנה: היקב הישראלי שירגיש לכם כמו ביקור בצרפת

קפה עם מאפים מושחתים וגרניטה, סיור יין טבעוני, מיני-גולף בהשראת שבעת המינים וארוחה כורדית-תימנית במרפסת של בית ● יש מה לעשות ביישובי עמק איילון ● חגית אברון תופרת יום