המחאה החברתית מרימה את הראש? בימים האחרונים גובר השיח בנוגע ליוקר המחיה בישראל, בעיקר על רקע פערי המחירים שנחשפו, שוב, בין מוצרי המזון בברלין לישראל. כעת, נראה כי יש מגמה של חזרה לשיח החברתי, וגם דפני ליף, ממובילות מחאת קיץ 2011, קוראת להחרים מספר מוצרים.

בראיון אצל רזי ברקאי יחד עם אייל עופר מ"ישראל יקרה לנו", הציעו ליף ועופר להחרים את הקורנפלקס של תלמה ושל קלוגס ואת צ'ייריוס 4 דגנים של נסטלה. מאז הרעיון תופס תאוצה בפייסבוק.

"הרעיון הוא לא רק לבחור מוצר ולהחרים אותו אלא לאמן את השריר, שאנחנו כציבור נתאגד ביחד במטרה להוזיל מוצר", אומרת ליף ל"גלובס". "אני רואה שכבר יש דיונים בפייסבוק אם צריך את זה או לא - אני חושבת שאנחנו צריכים להפסיק לבלבל את השכל, למה לא לזרום על זה? בואו כולנו נחליט ונעשה את זה. וספציפית, המחיר של קורנפלקס באמת נורא גבוה. זה ספציפית משהו שמשפחות מחזיקות בבית, והמחיר נורא גבוה".

"חונקים אותנו כלכלית", אומרת ליף, "מוכרים לנו לוקשים בזמן שהמחירים עולים. אפילו לפיד לפני כמה חודשים זרק אצבע מאשימה בדיוק לכיוון החבר'ה שעברו לברלין, שבעצם צודקים. צריך לשאול אותו למה הוא החליף פתאום דעה".

"העיקר הפכת את החברים השלי לשעירים לעזאזל. חלקם בכלל הלכו ללמוד כדי לחזור ולשפר את המקום", היא מטיחה בלפיד.