מדי כמה חודשים משיקה סוני סמארטפון דגל חדש, אלא שלא תמיד השיפורים אקוטיים וברוב המקרים נוצר בלבול אצל הצרכנים. בחודש יוני השיקה סוני בארץ את האקספריה Z2, וכעת, הפעם בסמוך למועד ההשקה העולמי, היא משיקה את האקספריה Z3.

מיגון: מכשירי הדגל של סוני מגיעים ממוגנים מפני נזקי מים וגם הדור הרביעי Z3 יכול להתמודד עם טביעה בבריכה עד לעומק של 1 מטר למשך חצי שעה. אלא שיש לזכור שסדק קטן בגוף הזכוכית של הסמארטפון יבטל את המיגון, כשהמסך עצמו רגיש מאוד לנפילות ושברים.

מסך: גודלו 5.2 אינץ' ברזולוציה של 1080 על 1920 פיקסלים (Full HD), עם איכות מוצלחת וצבעים חיים הודות לטכנולוגיית ה-Triluminos המוכרת במסכי הטלוויזיה של סוני. המסך מציע גם רמת בהירות גבוהה לשימוש באור שמש ישיר.

עיצוב: סוני כהרגלה בונים מכשירים המגיעים עם מסגרת עבה במיוחד. פינות המכשיר מעוגלות, מה שמעדן את העיצוב. משקלו סביר בהחלט, 152 גרם, ועוביו, 7.3 מ"מ הוא דק למדי.

ממשק: סוני לא מוסיפה הרבה על ממשק האנדרואיד המגיע עם ה-Z3 (גרסת קיטקט 4.4.4). היכולת המעניינת ביותר במכשיר, (Remote Play) תתחיל לעבוד רק בחודש נובמבר והיא תאפשר לבעלי פלייסטיישן 4 להתחבר לקונסולה דרך הרשת הביתית ולהמשיך לשחק בה גם שהם לא יושבים מול מסך הטלוויזיה.

מצלמה: ה-Z3 מגיע עם מצלמת סטילס מצוינת במיוחד הכוללת חיישן 20.7 מגה פיקסל. הצבעים רוויים בדיוק בדרגה הנכונה, רמת החדות גבוהה, למרות שדרוש מעט שיפור בעצמים שאינם ממוקמים באזורים המרכזים בתמונה. ההתמודדות בתנאי תאורה לקויים עובדת היטב. אחד החסרונות במצלמה נובע מהתחממות הסמארטפון. לעיתים קרובות, ה-Z3 מתחמם והמצלמה מפסיקה לעבוד עד שהמכשיר מתקרר. דבר מעצבן במיוחד שרוצים לנצור את הרגע בצילום אלא שהטלפון משתתק לזמן קצר.

סוללה: ה-Z3 מתגאה בסוללה הטובה ביותר היום בשוק. היא מחזיקה קרוב ליומיים של שימוש. נתון מרשים מאוד. קיבולת הסוללה היא 3100 מיליאמפר. משך העבודה המרשים שלה מגיע הודות לתוכנה Stamina המנטרלת את ה-WiFi ונתונים סלולריים בזמן המתנה כאשר המסך כבוי - פרט לאפליקציות שהמשתמש מחליט שדרושות לו למשל, וואטסאפ ומייל. מצב חדש, מאפשר הדלקת המסך לבדיקת השעה, מבלי להפעיל מחדש את האפליקציות הלא נחוצות.

בשורה התחתונה: האקספריה Z3 הוא קפיצה משמעותית לסוני. מדובר בסמארטפון דגל מוצלח עם מסך איכותי, מצלמה מצוינת, משחקים דרך הפלייסטיישן 4 והסוללה הטובה ביותר בה נתקלנו עד היום.

מחיר: 3,500 שקל.

ציון: 9.5.