"אני לא עוסק בנדל"ן, ולא יודע מי המציא את זה. במקום לחקור את האינטרסים של בחור בן 25, הגיע הזמן לחקור את האינטרסים של השרים שהקפיצו את מחירי הדיור בישראל. לא הרווחתי שקל מ'מחאת המילקי'" - כך מכריז בראיון בלעדי מברלין לחדשות 10 יוזם מחאת המילקי, נאור נרקיס, שנחשף לראשונה בשמו ובפניו.

בראיון למתן חודורוב, שישודר מחר ב-20:00 בתוכנית "המגזין" עם אושרת קוטלר, מסביר נרקיס מדוע החליט להסתיר עד כה את זהותו: "רציתי שעם ישראל יתעסק במסר, ולא בדמות של אדם יחיד. עכשיו, אחרי שמתנהל שיח ציבורי נוקב במשך כשבועיים, הגיע הזמן שכולם יידעו מי עומד מאחוריו".

נרקיס מספר בראיון כי שימש בעבר כיו"ר מועצת התלמידים העירונית של רמת-גן, שירת בצה"ל כקצין בחטיבת המחקר של אמ"ן ובשל כך היה מנוע מלהשתתף בהפגנות המחאה ב-2011. לאחר שחרורו, לפני כשנה, עבר מישראל לצרפת - ומשם הגיע לברלין. לדבריו אביו מתפרנס כנהג מונית ואמו מזכירה ותיקה במפעל, באופן שאינו מאפשר להם לסייע בעדו לרכוש דירה "ואפילו להשתייך למעמד הביניים שעליו לפיד מדבר".

בהתייחס לבחירה במילקי של "שטראוס" כמוצר הדגל למחאת המחירים שהוביל בפייסבוק, מספר נרקיס כי "לא שיערתי שזה יחולל סערה לאומית, אבל מילקי זו דוגמה לתענוג קטן שהפך להיות יקר עד שיותר מדי הורים חושבים פעמיים לפני שמכניסים אותו לעגלה. כולנו מבינים שזה לא המילקי אלא החבילה הכוללת של חינוך, דיור, בריאות ורווחה".

בהתייחסות לכישלון ״הפגנת היורדים״ שעודד עמוד הפייסבוק בשבוע שעבר, אמר נרקיס: ״אנשים בישראל מבינים שאין קשר בין ההפגנות שיהיו ברחוב לשינוי שיהיה בכנסת. לפני שלוש שנים היינו מיליון ברחוב ומה השתנה? אפילו לא ראש הממשלה״.

לקראת סיומו של הראיון, מפתיע נרקיס ומצהיר על כוונתו לחזור לישראל "בהקדם", על מנת להמשיך מכאן את מחאת המחירים שבה החל.