גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המשנה למנכ"ל בזק חושף: מנוע הצמיחה הבא - הבית החכם

רן גוראון, המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל השיווק בבזק: "החברה חייבת להיות חיית אינטרנט" ■ "כל אחד מהאביזרים בבית יכלול שבב שידבר עם הרשת. ננגיש את העולם הזה ולא נשאיר אותו למביני עניין בלבד - כמו שעשינו ברשתות הביתיות"

רן גוראון / צילום: תמר מצפי
רן גוראון / צילום: תמר מצפי

רן גוראון, המשנה למנכ"ל בזק וסמנכ"ל השיווק של החברה, מופקד על האסטרטגיה של החברה כבר 8 שנים, כך שהוא כבר מחזיק בלא מעט תובנות על שוק התקשורת. לא הרבה אנשים עברו שרשרת של תפקידים בסלולר (גוראון החל את דרכו בסלקום בצוות ההקמה), בחברות אינטרנט (שימש כסמנכ"ל שיווק ב-013 ברק) ובחברת בזק. נשאר לו לכבוש עוד פסגה אחת, של תפקיד מנכ"ל בחברת תקשורת - מה שיאפשר לו יותר בקלות לסגור מעגל ולהמשיך לעולמות עשייה אחרים.

גוראון לא הסתיר את רצונו להתקדם בתוך קבוצת בזק. באחרונה הוא היה מועמד לתפקיד מנכ"ל בזק בינלאומי, שבו לא זכה. בראיון עמו הוא העדיף שלא להתייחס לנושא, ובינתיים הוא ממשיך לנהל את האסטרטגיה השיווקית של בזק.

- יש תחושה שבשנה האחרונה קצת קפאתם. פחות יוזמות שיווקיות ויותר התכנסות פנימה לתהליכי התייעלות?

"השפיץ של החברה, או המנוע העסקי שידחוף קדימה, יהיה האינטרנט. בגלל המגבלות הרגולטוריות שיש על בזק, היא חייבת להיות חיית אינטרנט. זה אומר קצבים מהירים, ציוד קצה ורשתות ביתיות, עולם שלם של אפליקציות בענן כמו מוזיקה שאנחנו מקדמים עכשיו, ועוד הרבה דברים כמו ממשקים דיגיטליים פשוטים לקבלת שירות לקוחות. אתה חייב בעולם הזה לעוף קדימה כל הזמן".

- אבל בינתיים לא רואים את זה ביוזמות חדשות. אתם רגילים למהלכים גדולים כמו שדרוגי מהירות, שלא ראינו הרבה זמן.

"אני לא מסכים. מהלכי השדרוג האוטומטיים שבהם שדרגנו יותר ממיליון לקוחות התרחשו בתקופה האחרונה. כמות הלקוחות שהחברה פנתה אליהם ושדרגה אותם היא חסרת תקדים גם בהשוואה עולמית. רק עכשיו אנחנו בסיום מהלך גדול של שדרוג הענן של בזק, אנחנו הראשונים שהכנסנו את המוזיקה לענן לכל הלקוחות בחינם, יש לנו את שירות הענן הישראלי הגדול בישראל שמציע נפח לא מוגבל - זו חדשנות מא' עד ת'".

- כן, אבל את הענן השקתם לפני שנתיים.

"נכון, אנחנו מנהלים פורטפוליו של מוצרים, ולאורך השנים הבנו שבחלק מהמקרים עדיף לשפר את המוצר ולקדם אותו. אז כשאנחנו מסתכלים על איך נראה הלקוח שלנו היום מבחינת הקצב והשירותים, איזה נתב יש לו ואיך הוא מסתכל על האינטרנט של בזק - אני חושב שהחברה עשתה קפיצת מדרגה משמעותית. וזה מקום שהקצב בו רק יואץ".

- אתה מדבר על קצבים, האם העניין הזה לא ממצה את עצמו? יש מדינות שמוכרות אינטרנט ולא דוחפות את הקצב כמרכיב חשוב.

"בשווקים טכנולוגיים הצרכן מחפש אצל החברה מובילות וחדשנות. מחיר ושירות מאוד חשובים, אבל צריך קודם כל חדשנות ומובילות. הצרכן מסתכל על כל שרשרת הערך שהוא מקבל, והוא שואל את עצמו אם הוא מקבל את מה שהוא זקוק לו היום, והאם החברה מייצרת פתרון לצרכיו קדימה. בתחום הקצבים אני חושב שאנחנו עונים בצורה מאוד טובה על הביקוש. אנחנו פועלים תחת המעטפת של בזק, שאומרת שהאינטרנט של בזק נותן לך יותר.

"בכל מקרה, זה בפירוש לא רק עניין של קצבים. הקצב הולך ומפנה את הבמה למעטפת שלמה של ציוד, פתרון, שירות של חבילה שלמה שניתנת ללקוח. זה לא אומר שבעתיד לא יהיו קצבים חדשים, וזה לא אומר שיש קצב שיינתן בשוק בישראל שבזק לא תגיע אליו בסופו של דבר. אבל הצרכן מחפש מעטפת שלמה, ואת זה אנחנו מספקים".

בוחרים טכנולוגיות

לפני מספר חודשים, כאשר הוט הכריזה על קצב של 200 מגה ביט, התקיים דיון בבזק בשאלה האם החברה צריכה להתחיל למכור קצבים גבוהים על רשת הסיבים האופטיים שהיא פורסת בימים אלה, ואשר תגיע למיליון בתי-אב בסוף השנה. בזק לא משתמשת בסיבים (בסלנג קוראים לזה "הדלקת" סיבים) המתקדמים, משום שהיא חושבת שהטכנולוגיה לא בשלה עדיין ושמוטב לחכות.

גוראון, על-פי הערכות, חשב שראוי לבחון "הדלקה" של הסיבים משום שחשש שהחיסרון של בזק בקצבים (מסוגלת כיום לספק עד 100 מגה בלבד, ג"פ), יהיה לה לרועץ.

"זה לא מדויק", הוא אומר על כך.

- אז מה העמדה שלך בנושא?

"בעניין הסיבים, אנחנו רוצים להגיע לכמות מקסימלית של גישה לבתי-אב, ולאחר מכן לבחור את הטכנולוגיה המתאימה ביותר. מנקודת מבט שיווקית, יש חשיבות עצומה לסוג הטכנולוגיה שתיבחר, וכל תעשיית הטלקום בעולם נמצאת בשלב שבו היא בוחרת היום טכנולוגיות, וזה מה שאנחנו עושים. אנחנו בוחנים מה תהיה הטכנולוגיה הטובה ביותר ללקוח. יש פה תהליכי הבשלה בכל העולם, וגם מבחינה שיווקית יש הרבה ערך בזמינות לשירות ובאיזו טכנולוגיה לבחור".

- אבל אתה חשבת שנכון "להדליק" את הסיבים?

"אני רוצה להוציא אותנו שנייה מהמגרש של הקצבים והמהירות. אנחנו בוחנים לעומק מעטפת שלמה, ואחד הדברים שאנחנו מסתכלים עליהם הוא בעצם המגמות שאליהן הולך שוק האינטרנט. אם האינטרנט התחיל מהנחת קו גישה לבית, והמשיך מסביבת מחשוב שלמה יותר שסופקה ללקוח, אז אנחנו חושבים שהמגמה המעניינת ביותר שתשפיע בהמשך היא ה-IOT - Internet of Things".

בעבר חילקה בזק ראוטרים בחינם ולמעשה כבשה נתחי שוק בתחום האינטרנט הביתי וכעת היא מכוונת ליעד הבא בתוך העולם הזה.

לדברי גוראון, "אם נלך עם זה עד לקצה, זה אומר שכל אחד מהאביזרים בבית יכלול שבב שידבר עם הרשת. כמו שבחרנו לקחת בעלות על עולם הרשתות הביתיות, להנגיש אותו ולא להשאיר אותו למביני עניין בלבד, אנחנו מסתכלים מאוד לעומק גם על העולם הזה. אנחנו מאמינים ברצינות ששם יהיה מנוע הצמיחה הבא".

- בזק לא יכלה לעשות יותר בהיבט של שיתופי-הפעולה בין החברות בקבוצה, למרות מגבלות ההפרדה שחלות עליכם?

"תחת מגבלות ההפרדה המבנית אנחנו עושים כמעט כל מה שאפשר. המהלך האחרון בענן עם המוזיקה זה שירות Musix של פלאפון. שיתופי-פעולה צריכים להביא תועלת, לא רק כדי שנוכל להגיד שיש לנו את זה בקבוצה".

- כשסלקום או פרטנר עשו מהלכים של שילוב בין סלולר לקווי או לאינטרנט, אתם לא הצעתם חבילות דומות.

"יש פה עניינים של תפיסת עולם של מה אנחנו מציעים. השאלה היא אם חבילה כוללת מהסוג שהוצע היא רלוונטית ללקוח. אני לא רוצה להיכנס לחבילות שהציעו המתחרים, אבל לא כולן הצליחו, ולא בגלל שלא הושקע בהן מאמץ מאד גדול".

- כלומר, אתה לא מאמין שיש חיבור בין הסלולר לעולם הקווי?

"אני מאמין שצריך לעשות את החיבורים הנכונים ולא רק בשביל לחבר. חבילות כאלה מוצעות גם היום בשוק, והן לא מצליחות מאוד. אתה רואה חבילות מורכבות, שחזרו להציע את המוצרים בנפרד. אנחנו מחפשים את הדרך הנכונה לעשות את זה. תזכור גם ששיווקנו סלולר של פלאפון".

- הזכרת את השירות העצמי, שזה משהו שחברות התקשורת משתדלות להיכנס אליו.

"גדל בישראל דור דיגיטלי צעיר, וצעיר זה לא ילדים. אלה גילאי 20-40, שלא רוצים להתקשר למוקד שירות. הדור הזה רוצה להיכנס לאינטרנט ולבצע את הפעולות בעצמו, כמו שהוא מבצע דרך אפליקציות. הוא כבר מזמן נכנס לאפליקציה של הבנק ושל קופת-החולים ומזמן קונה באונליין.

"גם שוק התקשורת הולך לפישוט גדול. יש קהלים שלמים שמחכים שהשירות יהיה זמין להם בדיגיטל. מצד אחד מאד מסובך לעשות דברים פשוטים ולייצר חוויית לקוח פשוטה ותהליכים של אוטומציה, ומצד שני צריך לגרום ללקוחות לא להתקשר, ובפעם הראשונה שהם יעשו את זה, הם כבר לא יחייגו יותר 199" (מוקד השירות והמכירות של בזק, ג"פ).

לדבריו, "אלפי שדרוגים ומכירות נעשים ישירות דרך האתר. מהפיכות שלקחו בבנקים עשור, קורות פה תוך שנתיים-שלוש. הלקוחות עברו למובייל ונמצאים שם בצורה מאד חזקה. ב'צוק איתן', 60% מהתנועה עברה למובייל, ובהמון מקרים גילינו שאנחנו יכולים לעשות דברים מבלי שהלקוח יצטרך להתקשר למוקד, שזה משהו שהלקוח הכי פחות רוצה לעשות. את מוקדי השירות הענקיים של פעם, את 'רצפות הייצור', הולכת ותופסת מהפכה חדשה, והמהפכה הדיגיטלית משנה את עולם מתן השירות בכל חברת שירותים".

- התחלתם לקדם את השירות העצמי, ויצאתם במבצע שדרוגים למי שיעשה זאת דרך האתר, וזהו. זה נפסק.

"בסופו של דבר, לפרסום במקום הזה יש תפקיד לייצר מודעות ראשונית - שאנשים יידעו שניתן לבצע פעולות באתר בזק. שאר העבודה היא עבודה שנעשית בתוך עולם הדיגיטל. לייצר נגישות ללקוחות ולקדם את השימוש באתר, ולהפנות טראפיק לתוך האתר. אנחנו מריצים מאות ואלפי קמפיינים לקידום הדיגיטל, והיום יותר מ-30% מהפניות לקבלת שירות מבזק נעשות דרך הדיגיטל. זאת אומרת שהמודעות לעניין עלתה מאוד".

- בסוף השנה הוט התחייבה להציג חצי ג'יגה ללקוח, ויש את חברת אנלימיטד שחברת החשמל שותפה בה, שהחלה באחרונה למכור שירותים על גבי תשתיות חברת חשמל.

"התקדמות בקצבים היא דבר חשוב לשוק הישראלי, ובסופו של דבר באחריות כל השחקנים המובילים לקדם את השוק. הוט תעשה את שלה, ואנחנו את שלנו, והשוק יעשה קפיצה קדימה. להזכירך, ישראל נמצאת פרומיל מאחורי מדינה קטנה כמו גרמניה במהירות הגלישה. לא נשאיר את זירת הקצבים ללא מענה".

"גידי גוב הוא פרזנטור מושלם"

הקמפיינים של בזק, בהובלת גידי גוב, מצליחים לייצר לא מעט תגובות חיוביות. גוב הוא הפרנזטור של החברה כבר תקופה ארוכה, והפרסומות של החברה (באמצעות משרד הפרסום אדלר-חומסקי) מצליחות להתברג בצמרת מדד הפרסומות הזכורות והאהובות, והן זוכות לפופולריות לאורך זמן.

לדברי גוראון, "האסטרטגיה של בזק היא לספק יותר ויותר ללקוח, והקונספט הפרסומי שמוביל מבחינה זאת בשנה וחצי האחרונות הוא 'האינטרנט של בזק נותן לך יותר'".

- איך העבודה עם גידי גוב?

"גידי גוב הוא הפרזנטור המושלם מבחינתנו. יש לו יכולת בלתי רגילה לתקשר חדשנות בגובה העיניים, וכשהוא מסביר כולם מבינים, גם את הדברים המורכבים ביותר. אגב, אף אחד לא מאמין לי, אבל האמת היא שמעולם לא פגשתי את גוב באופן אישי".

- איך אתה מתייחס להצלחה שלכם ב"זכורות והאהובות"?

"אין לנו יעד ספציפי לייצר פרסומת אהובה או זכורה, וזה לא חלק מהדרך שבה אנחנו מודדים את האפקטיביות של מהלכים פרסומיים. אבל ללא ספק, מדד זה הוא אינדיקציה ברורה להצלחה של הפרסומת להעביר את המסר וליצור אימפקט בקרב הצופים. פרסומת שזוכה במדד הזכורות היא בדרך-כלל כזאת שהקהל באמת הבין את המסר שלה".

- איזו פרסומת שלכם אתה אוהב במיוחד?

"לפני כשנתיים עשינו סדרה של 3 סרטים עם גידי, באמצעותם קידמנו את קצב ה-100 מגה. כדי להמחיש את המהירות גידי נסע ברכבת הרים, טס במטוס קרב, ואפילו שלחנו אותו לחלל. הפרסומות האלה הצחיקו אותי באופן אישי. הם הכילו את הניגוד המושלם בין גידי החששן ובין סביבת אקסטרים שהיא רחוקה מלהיות הסביבה הטבעית שלו".

עוד כתבות

מטוס של חברת איזי ג'ט / צילום: מיכל רז חיימוביץ

איזי ג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את הטיסות לישראל עד סוף אוקטובר

אתמול הודיעה איזי ג'ט על השהיה זמנית של הפעילות לתל אביב וממנה עד 21 באפריל, אולם כבר אמש באתר החברה לא היה ניתן להזמין כרטיסים עד אוקטובר. כעת הגיע האישור הרשמי ● וגם: אילו חברות זרות מחדשות את הטיסות לישראל?

ד''ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

זיו קציר: "בעולם מעריכים מאוד את הערך המוסף שאנו מביאים לתחום ה-AI"

ד"ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, הזהיר בכנס TECH IL של גלובס כי המרוץ העולמי לבינה מלאכותית מחריף: "כל מדינה מנסה לקחת את החלק הארי מהענף הצומח, ומי שלא רץ קדימה, משתרך מאחור"

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון / צילום: יונתן בלום (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

כלכלנים מעריכים: איך תשפיע העלייה באינפלציה על הריבית?

האינפלציה הפתיע את התחזיות המוקדמות כשעלתה לשיעור של 2.7% במרץ ● הכלכלנים הבכירים מנתחים את הנתונים ומסבירים את ההשפעה הצפויה על מתווה הריבית של בנק ישראל ● חן הרצוג, כלכלן ראשי ב-BDO: "חלק משמעותי מעליית המדד נובע מהתאמה חד-פעמית של המס על סיגריות וטבק"

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

ירידות בבורסת ת"א; ורידיס מאבדת מערכה כ-4%

מדד ת"א 35 יורד ב-0.5% ● התנודתיות החריגה בשווקים לאור המתיחות בין איראן לישראל ממשיכה, וגם בשאר העולם אי הוודאות מורגשת ● אי.בי.אי מתייחסים לזינוק באגרות החוב הממשלתיות: "ניתן לנצל את עליית התשואות להארכה הדרגתית של מח"מ התיק" ● מדד המחירים לצרכן הפתיע לרעה, והסיכויים להפחתת ריבית הולכים ומתרחקים ● לאומי: "התנודתיות תימשך, בגלל רגישות מחיר הנפט למתיחות באזור"

נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

ועדת האיתור הכריעה: זה המנכ"ל המיועד של נמל אשדוד

ניסן לוי, המכהן כסמנכ"ל ההון האנושי בבנק מזרחי טפחות, צפוי לקבל את תפקיד מנכ"ל נמל אשדוד ● ההמלצה של ועדת האיתור תעלה לאישור דירקטוריון הנמל בהמשך השבוע, ולאחר אישור הדירקטוריון המינוי טעון את אישור ועדת המינויים ברשות החברות

שלט אנטי־ישראלי המציג טילים איראניים, טהרן / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

רבים מהטילים ששוגרו מאיראן לישראל נפלו בדרך. וזו הסיבה

לפי "וול סטריט ג'ורנל", כמחצית משיגורי הטילים הבליסטיים האיראניים נכשלו או התרסקו עוד לפני הגיעם ליעד, מה שקרה גם לחלק מהכטב"מים ● רותם מי־טל, מנכ"ל חברת אסגארד, המפתחת טכנולוגיה צבאית לתעשיות הביטחוניות, מסביר בשיחה עם גלובס למה זה קרה

מתן סמיש, רשא חולי ואילון לוי בפאנל בהנחיית נבו טרבלסי, גלובס / צילום: כדיה לוי

הצרכים, האתגרים והשאיפות: שלושה מנהיגים צעירים על במה אחת

בפאנל בהשתתפות נציגי הנבחרת לשנת 2024, מתן סמיש מלאומי סיפר על מהפכת השירות של הבנק, רשא חולי מדיפלסט סיפרה על אתגרי הניהול בתעשייה, ואילון לוי, דובר במערך ההסברה עד לאחרונה, דיבר על מצבה של ישראל בעולם

הבורסה בפרנקפורט, השבוע / צילום: Reuters

ירידות חדות באירופה; עליות בחוזים העתידיים בוול סטריט

הדאקס יורד ב-1% ● הניקיי צלל בכ-2% ● תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב מזנקות ● איתן בן אליהו ימונה ליו"ר ננו דיימנשן ● באופנהיימר חיוביים לגבי פאלו אלטו ונטפליקס

נתב''ג / צילום: טלי בוגדנובסקי

המתקפה האיראנית יצרה "פקק" בנתב"ג: זה הפתרון של משרד התחבורה

בימי שגרה אין המראות מנתב"ג בשעות הלילה המאוחרות ● בליל המתקפה האיראנית המרחב האווירי של ישראל נסגר, ולמרות ביטולי הטיסות הרבים, עם חידוש הטיסות לישראל וממנה נוצר פקק ● במשרד התחבורה הנחו על פתרון ליומיים הקרובים

האינפלציה בישראל מתחממת / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה מרימה ראש? מדד מרץ חם מהצפוי - קצב של 2.7%; מחירי הדירות ממשיכים לעלות

בקצב חודשי עלה המדד ב-0.6% • נתוני האינפלציה הפתיעו את התחזיות המוקדמות, שציפו לעלייה חודשית של 0.5% ועלייה שנתית של 2.6% ● מחירי הדירות ממשיכים לטפס ● מתן שטרית, הכלכלן הראשי של קבוצת הפניקס: "בנק ישראל ימשיך לנקוט משנה זהירות, ולכן הסיכויים להפחתת ריבית בהחלטה הקרובה נמוכים בשלב זה"

בחינות הסמכה / צילום: אלון רון

תוצאות בחינת ההסמכה בראיית חשבון: הסטודנטים של מכללת ספיר בראש

מדובר בבחינת ההסמכה הראשונה שהתקיימה מאז פרוץ המלחמה ● הסטודנטים מהאוניברסיטה העברית נמצאים בתחתית הטבלה ● שיעור המעבר הכללי של כלל הנבחנים בבחינה עומד על 68%

אחד משני כטב''מי נפץ שחדרו מלבנון והתפוצצו באזור בית הלל / צילום: מתוך תיעוד שעלה ברשתות החברתיות, לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

שלושה נפצעו מפיצוץ שני כטב"מי נפץ בבית הלל

דקות אחרי ששני כלי הטיס התפוצצו - בלבנון דיווחו על רכב שהותקף בדרום המדינה • באיראן נערכים לתקיפה ישראלית, ומזהירים: "אנחנו מוכנים להשתמש בנשק שמעולם לא השתמשנו בו" • פיקוד צפון תרגל מעבר משגרה לחירום "במתכונת פתע" • עדכונים שוטפים

יאיר ארז, מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו / צילום: יונתן בלום

150 ק"מ של רכבת: עוד לא היה בישראל פרויקט כזה. הכירו את הצעיר שאחראי עליו

יאיר ארז סולד מפוליטיקה, אך תמיד ידע שהוא רוצה לחולל שינוי דרך המגזר הציבורי ● כיום הוא מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו: "רוצה כבר לראות את העבודות יוצאות לדרך" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים: "במבט לאחור עשינו דברים מסוכנים מאוד ברמה האישית"

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"

חייל רוסי סוחב רחפן אוקראיני שתוקן ועודכן על ידי הצבא / צילום: ap, Russian Defense Ministry Press Service

איך נכשלו הרחפנים האמריקאים לחולל מפנה במלחמה באוקראינה?

רוב הרחפנים הקטנים של חברות אמריקאיות נכשלו בביצועיהם מול הטכנולוגיה הרוסית, ונחשבים כעת ליקרים ונוטים לתקלות ● בהיעדר פתרונות מהמערב, פנתה אוקראינה למוצרים סיניים זולים

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל / צילום: כדיה לוי

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל: "המלחמה הציבה את ההייטק הישראלי בפני דברים שלא ראו קודם"

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל, אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כלי הבינה המלאכותית מנוצלים היטב על ידי יזמים ישראלים ● בהתייחסו למלחמה בישראל סיפר: "במהלך המלחמה ציפינו לראות האטה, אבל נהפוך הוא - ראינו עלייה בקצב הבקשות לתכנית"

תשואות קרנות הפנסיה והגמל: מעל כולם בלטו שוב המסלולים העוקבים אחר מדד ה-S&P 500 / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

החודש החזק של קרנות הפנסיה וההשתלמות: אלו הגופים המצטיינים

קרנות ההשתלמות רשמו במרץ תשואה ממוצעת של 2.3% במסלול הכללי ו-3.8% במסלול המנייתי ● אלטשולר שחם הצטיינה בכל המסלולים בחודש החולף, מור בלטה בסיכום הרבעון ● וגם: התשואות החריגות של מסלולי ה-S&P 500

משקאות ממותקים / צילום: Shutterstock

גביית יתר של 16.7 מיליון שקל: התביעה שאושרה נגד רשות המסים

בית המשפט אישר הגשת תובענה ייצוגית נגד רשות המסים בגין גביית מס קנייה ביתר מיבואני המשקאות הממותקים ● ברשות טענו בתגובה כי תנאי להשבת הכסף ליבואניות המשקאות יהיה הוכחה שהן לא גלגלו את המס לצרכנים ● המס, שהטיל שר האוצר לשעבר אביגדור ליברמן, בינתיים כבר בוטל ע"י הממשלה הנוכחית

שיחה משותפת בין אילנית אדסמן, ר' נבחרת ביטוח ופינטק, KPMG, לבין עופר גולן, מנהל תחום תשלומים, ניהול סיכונים וציות, KLMG / צילום: תמר מצפי, כדיה לוי

הבנקים המרכזיים מול השוק הפרטי: מי ינצח במרוץ על המטבע הדיגיטלי?

במסגרת כנס TECH IL של גלובס, אילנית אדסמן ועופר גולן, שני בכירים מפירמת KPMG, דנו במאבק החם על שוק התשלומים העתידי, שכולל מגוון הזדמנויות לצד לא מעט סכנות ● השניים שוחחו על היתרונות והחסרונות של מטבעות דיגיטליים בהנפקת בנקים מרכזיים

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

האם הממשלה הנוכחית בלמה את הכניסה של פועלים מעזה?

השר מירי רגב טענה כי הממשלה הקודמת הכניסה פועלים מעזה. אך כך גם ממשלתה שלה ● המשרוקית של גלובס